Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Jezus lekker dan............zou je Trans daar nou niet aansprakelijk voor kunnen stellen op zo'n moment?? Dit is toch gewoon slechte planning en slecht vooruitkijken van hun kant?? Dat zoiets 1 keer gebeurd met een crisis oke....maar ze kunnen nu toch gewoon inschatten hoeveel man ze nodig hebben?
Nee, ik heb het over langer geleden, 2008/2009. Pin me niet vast op een datum, langer geleden in ieder geval

Ja, het is heel lullig, hij had ook al opgezegd bij Trans. Gelukkig mocht 'ie terugkomen... maar dat geluk heeft niet iedereen.

Niets is grilliger dan de luchtvaart. Alles kan er zonnig uitzien, paf vliegen er twee vliegtuigen het WTC in, hoppa, totaal ander scenario. Een luchtvaartmaatschappij kan failliet gaan, andere maatschappijen springen in dat gat en hebben in één klap veel meer mensen nodig.

Dat van Trans komt op mij ook een beetje slecht gepland over :-S

Wettelijk gezien zijn ze je niks verplicht qua zekerheid zolang je geen arbeids- of opleidingscontract getekend hebt, raar eigenlijk als je ziet wat voor offers mensen brengen (baan opzeggen, verhuizen) ...
Ja dat vind ik dus ook heel vreemd

Ik snap dat je dingen als het WTC en een crisis niet kunt voorzien. Maar ik vind dat je juridisch gezien bij Trans wel redelijk sterk staat als ze nu wéér ini's afzeggen terwijl er mijns inziens toch niets schokkends in de luchtvaart/economie gebeurd is de afgelopen maanden

Dat vind ik dan gewoon een kwestie van heel slecht plannen en je kan het niet maken om mensen die verhuizen en hun baan opzeggen daar de dupe van te laten worden

Zeker niet in deze tijden...

MAar goed, laten we hopen dat het bij KLM wat beter geregeld is allemaal :-)
Verdomme...

Lees net dat er al kandidaten worden afgebeld, en dat ze voorlopig niet op tweede gesprek hoeven komen. Ik zat dus nog te wachten op telefoontje van KLM voor tweede gesprek, en doordat ze verkeerd nummer hadden wacht ik inmiddels al 3.5 week. Kan nu dus wel ophouden met wachten. Niet op een telefoontje met datum in elk geval.
Oh balen man!!

Dan hoop ik niet dat ze mij voor volgende week nog gaan afbellen .............al denk ik niet dat ze dat doen als je afspraak voor 2e gesprek al staat.
quote:americagirl schreef op 11 april 2011 @ 15:36:

Oh balen man!!

Dan hoop ik niet dat ze mij voor volgende week nog gaan afbellen .............Nee ik hoop in vredesnaam ook dat ze dat NIET gaan doen!
Americagirl:

Alle reeds geplande afspraken gaan gewoon door
quote:laras schreef op 11 april 2011 @ 16:12:

Americagirl:

Alle reeds geplande afspraken gaan gewoon door Alleen ga je daarna in de wacht voor een INI datum? Althans, dat stel ik me voor mij een vacaturestop?
quote:_avril_ schreef op 11 april 2011 @ 16:15:

[...]

Alleen ga je daarna in de wacht voor een INI datum? Althans, dat stel ik me voor mij een vacaturestop?Ja dat denk ik ook. Maar dat is speculeren. Dat wacht ik nog wel even. Wellicht dat de reeds aangenomen kandidaten hier daar binnekort bericht van krijgen. Maar ik hoop dat ze gewoon lekker door gaan en dat die gene die nog geen datum hebben, vandaag of morgen gewoon gebeld worden voor een nieuwe datum.
oke nou ja....afwachten maar allemaal

Ik blijf me iig gewoon voorbereiden op volgende week :-)
quote:americagirl schreef op 11 april 2011 @ 16:25:

oke nou ja....afwachten maar allemaal

Ik blijf me iig gewoon voorbereiden op volgende week :-)

Mijn zeer betrouwbare bron vertelde me dat de ingeplande gesprekken gewoon door gaan. Dus die van jouw ook! :D

Wanneer heb je hem precies? De 20e dacht ik he?
Jaaaaa de 20e :-)

Dank voor je Zeer Betrouwbare Bron :-)

Maar vind het wel superlullig voor jou!!!!

Net als voor Papua trouwens.....echt zuur dat je dan die oproep mist maar dat ze je dan ook niet ff een half uurtje later nog een keer bellen!
quote:americagirl schreef op 11 april 2011 @ 17:03:

Jaaaaa de 20e :-)

Dank voor je Zeer Betrouwbare Bron :-)

Maar vind het wel superlullig voor jou!!!!

Net als voor Papua trouwens.....echt zuur dat je dan die oproep mist maar dat ze je dan ook niet ff een half uurtje later nog een keer bellen!

Ach ja, shit happens. Baal voor mezelf, maar nog harder voor Papua! Zij is nota bene al aangenomen.

Ik probeer je een privé-berichtje te sturen, maar het wil me niet lukken :s Kun jij proberen mij iets te sturen? Dan kan ik daarop reageren.
Wow Laras, ik kreeg echt een schok toen ik jouw bericht zag dat er kandidaten werden afgebeld.. dacht echt van neee heb volgende week gesprek, dat kunnen ze me niet aan doen.

Maar ben wel echt benieuwd hoe het nu gaat met Ini's enzo. Ik ga denk ik wel om wat duidelijkheid vragen na mijn gesprek. Als de Ini namelijk een jaar op zich laat wachten betekent het voor mij dat ik ook op zoek moet gaan naar een andere baan.
hoe stuur ik hier prive berichten? Ik heb je nu geloof ik uitgenodigd om vrienden te worden maar geen idee of dat gelukt is en of ik je dan kan PB-en?

Kan mn email wel ff hier neerzetten en snel weer weghalen?
Sorry voor de schrik Anne! Zal het niet meer doen

America, ik ga het nog even proberen. Snap er ook niks van!
Hoi allemaal!

Ik ben een trouwe meelezer, en ook een volger van dit topic. Ik heb vanmiddag het verlossende e-mailtje gekregen, ik ben aangenomen als stewardess voor de KLM!

Heb er heel erg veel zin in, en ga dit topic nog maar eens doorspitten op zoek naar tips.
Hoi allemaal!

Ik ben een trouwe meelezer, en ook een volger van dit topic. Ik heb vanmiddag het verlossende e-mailtje gekregen, ik ben aangenomen als stewardess voor de KLM!

Ik had afgelopen vrijdag mijn laatste gesprek.

Heb er heel erg veel zin in, en ga dit topic nog maar eens doorspitten op zoek naar tips.
Lotje! Gefeliciteerd!

Fijn voor mijn gemoedsrust trouwens, weer een relatief jonge kandidaat die is aangenomen! Super! :D

Althans! als ik mag aannnemen dat 1988 je geboortejaar is?
Ja! Ik ben (net) 23 . Was wel de jongste, tijdens de hele procedure. Voor de rest alleen dames van 30+, maar gelukkig zijn ze dus ook op zoek naar jong talent .
Mooi!

Ik ben 21 maar knijp hem stiekem nog wel een beetje dat ze me daarom extra extra op de proef zullen stellen.

Maar gelukkig zijn er nog een stel "jonge exemplaren" hier op het forum. XD

Hoe is het gesprek jou bevallen?
Wat spannend! Waar zit je precies in de sollicitatieprocedure?

Ik heb het tweede gesprek als heel prettig en relaxt ervaren. Twee hele aardige recruiters voor het gesprek van 45 minuten. Ze lieten me rustig uitpraten en stelden vragen goed door, waardoor het meer een vloeiend gesprek was ipv echt een vraaggesprek.

Het rollenspel vond ik heel simpel. Vooral omdat ze al van te voren hadden gezegd dat het niet perse uitmaakte of ik een oplossing verzon, maar dat ze meer keken naar hoe ik reageerde op het probleem.

Al met al duurde het anderhalf uur.
Poeh spannend.

Ik heb net eindelijk een datum + bevestiging gekregen voor mijn tweede gesprek. Geval van hoge uitzondering. Was iets mis gegaan in mijn procedure waardoor ik, dankzij iemand die zwanger is geraakt, op haar plek kon. IPV helemaal niet meer te kunnen de aankomende tijd, of eind mei, als mijn procedure wel goed was verlopen.

Dus ik heb wat dat betreft enorm geluk bij een ongeluk gehad. En dat betekent dus dat ik nu vóór jou op gesprek mag Americagirl!

Maar ik begin hem nu dus behoorlijk te stressen. Aangezien ik tot kort in de veronderstelling was dat ik niet voor begin juni op gesprek zou kunnen. En na de berichten van vanochtend dacht dat het sowieso voor het aankomende half jaar niets zou worden!
Goed dat je toch op gesprek kan komen, het was echt hun schuld plat gezegd, en ik vind het netjes dat ze jou daar niet mee laten zitten. Gefeliciteerd in ieder geval, opluchting alom toch!?
Jeetje wat goed laras!!

Wanneer moet je nu? Deze week nog? Of volgende week?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven