Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
8 dagen vrij lukt nu alleen met de 777. Tokio is tegenwoordig 3/7 en Osaka is 777.
Waar vliegt die MD11 allemaal heen dan?

@Mayou: ik las net pas dat jij met kerst en oud en nieuw vrijwel nooit wat aanvroeg en dan veel vrij was?

Is dat een tactiek of maakte het jou gewoon nooit wat uit en was je toevallig veel vrij? :-)
747:

Curacao

Nairobi

Hong Kong

Shanghai

Peking

Tokio

Seoul

Chengdu

New York

Los Angeles

Houston

Chicago

Toronto

Mexico

Bangkok

A330:

Washington, Dallas, Toronto, Calgary,Entebbe, Addis abeba, Abuja, Almaty,Bahrein, Doha,Dubai, Muscat

777:

San Fransisco,New York,Toronto,Atlanta,Kuala lumpur, Singapore,Manilla, Hangzau (weet niet precies hoe je het schrijft), Xiamen, Johannesburg,Kaapstad, Dar es Salaam,Accra,Lagos,Cairo,Sao Paolo,Lima,

MD11:

Miami,Vancouver,Montreal,Calgary, Bonaire, Panama, Delhi, Theran

Dit heb ik van een ander forum. Weet niet of het helemaal klopt...
Die 747 lijkt me wel wat :-)

Maar wat is dan eigenlijk de reden dat je die 777 pas na 3 jaar vliegen krijgt?
De 747 en de 737 krijg je sowieso. Die zit standaard in je pakket zeg maar. Je mag maar 3 types vliegen. Grappig vroeger was de MD11 heel erg gewild en kreeg je die pas na 3 jaar, nu is dat de 777 geworden. Terwijl de 777 helemaal niet geliefd was in het begin,maar ja met al die lekkere bestemmingen... Buenos Aires wordt ook 777 trouwens.

Waar het aan ligt? Zal wel een keuze zijn denk ik (en senioriteit wellicht ook) en nu hebben ze tekort op de MD11, dus moet je daarop beginnen. Maarre, een weekje naar Bonaire is ook echt geen straf hoor! (tenzij je 2x UIO/GYE hebt tussendoor) en Punta Cana wordt ook MD11 hoorde ik. Hopelijk gaan ze daar dan ook slippen.

Americagirl, dat was een strategie (en ik geef er ook niets om). Misschien klopt mijn redenering niet hoor, maar er zijn maar een x aantal vluchten de je kunt aanvragen met kerst en als iedereen die aanvraagt blijft er dus niet zo veel over voor mensen die niets aanvragen. Nu was ik 2bander en vloog geen Europa en dat scheelt natuurlijk ook, want ik kon dus ook niet ingedeeld worden op een op een neertje.

Bij mji werkte het in ieder geval, want ik ben met de kerst maar 3 x weggeweest. 1x opgeroepen uit reserve, 1x op en neer Milaan en 1 keer op eerste kerstdag teruggekomen uit Chicago (dat telt beide dus ook als gewerkt, maar dan ben je er 's avonds wel). Oud en Nieuw heb ik 3x in de lucht gevierd,maar daar geef ik helemaal niet om dus die vroeg ik juist express aan (2x Tokio en 1x KUL), zodat ik daarna lekker in mijn reisverlof kon gaan skiën!
Ach ja op 1e kerstdag thuiskomen en er dan 's avonds met het diner gewoon zijn lijkt me ook nog wel te overleven :-)

Wat is trouwens slippen? (zal wel vakterm zijn)

Zijn er hier inmiddels al mensen weer op gesprek geweest of niet? Het lijkt even rustig.

Anne wanneer moest jij nou ook alweer? 1 dag voor mij toch??

Ik mag de 20e
Slippen = overnachten. Een slipstation is een bestemmming waar de bemanning van boord gaat
Yep, PUJ wordt ook MD11, het is me hieruit alleen nog niet duidelijk hoe het schema voor de crew dan gaat zijn, slippen in PUJ denk ik, omdat je dan rechtstreeks naar AMS teruggaat, zeg maar net als nu CUR via SXM ofzo?

Ben al paar keer in PUJ geweest in m'n MP seizoen, dus hoeft voor mij ook niet per se, kom maar op met die 777 training :P

KLM vliegt vanaf 31 oktober, met ingang van de winterdienstregeling 2011, twee keer per week naar Punta Cana Airport in de Dominicaanse Republiek. Punta Cana wordt de 69e intercontinentale bestemming van KLM.

President-directeur Peter Hartman: “In navolging van de capaciteitsuitbreiding in het Caribische gebied op Aruba, Bonaire en Curaçao en de al aangekondigde nieuwe lijndienst naar Havana, ben ik zeer verheugd aan te mogen kondigen dat KLM vanaf de winter 2011 ook Punta Cana aan haar netwerk zal toevoegen. De Dominicaanse Republiek is een prachtige vakantiebestemming waar veel vraag naar is in de Nederlandse markt. Wij kijken uit naar samenwerking met onze partners in de reiswereld om deze bestemming tot een mooi succes te maken”.

Het tropische klimaat maakt de Dominicaanse Republiek tot een ideale vakantiebestemming voor Europese toeristen die graag verblijven in een van de vele luxe hotelaccommodaties. De Dominicaanse Republiek biedt toeristen een bijna schilderachtige natuur. De kust in het zuidoosten staat bekend om de mooie, langgerekte, typisch Caribische stranden en om de diep blauwe zee met vlak voor de kust een groot koraalrif. In de nabijheid van Punta Cana zijn enkele nationale parken te vinden zoals het eiland Saona.

KLM vertrekt vanaf mainport Schiphol twee keer per week naar Punta Cana met een MD11 die plaats biedt aan 285 passagiers: 24 in de World Business Class en 261 in de Economy Class. De vluchten naar Punta Cana worden uitgevoerd op maandag en donderdag, in combinatie met de vluchten naar Havana. Vertrek vanaf Schiphol is om 10.00 uur en met een tussenstop in Havana zal het toestel om 19.30 uur arriveren in Punta Cana. De retourvlucht vertrekt om 20.30 uur vanuit Punta Cana rechtstreeks naar mainport Schiphol en arriveert de volgende dag om 10.00 uur weer in Amsterdam.

Bron: KLM Corporate Communicatie
Mayou, ik denk zeker dat jouw strategie beter werkt als 2- dan als 1-bander, inderdaad vanwege Europa. Ik ben nog nooit met Kerst en Oud en nieuw vrij geweest omdat ik niks aanvroeg, hooguit 1 'Extra Vrij' dag in 4 jaar.

Je kan ook je tewerkstelling ruilen. Als ik oud en nieuw moet werken en Kerst vrij ben, geef ik aan dat ik dit om wil draaien. Tot nu toe is het altijd gelukt, en één keer mazzel met een vlucht die precies laat genoeg terugkwam (31e 's middags) dat ik Oud en Nieuw toch gewerkt had.
PUJ vroeger ook gedaan bij Martinair. De eerste keer is het leuk, daarna niet meer, te weinig te doen, te veel toeristen met tropenhelmen en blauwe bandjes om hun pols.

Hoorde van de collega's in KUL dat de wachttijd naar 2bander tegenwoordig 12 jaar is. Holy fuck, da's echt lang!!
Havana is leuk!!
Yep, 12 jaar is helaas waar... er komen nu voor het eerst weer een paar 2-bandercursussen, daarvoor waren ze gestopt bij maart of mei '99, dus reken maar uit Ik ga daar niet op wachten in ieder geval
Gelijk heb je. Daarbij is de stap van éénbander naar purser veel kleiner dan van 2bander naar purser.
ik heb inderdaad geen mail gehad met inloggegevens. Misschien maar beter ook om niet te weten wat er over mij geschreven is... Al zou ik wel kunnen kijken dan zou ik het denk ik nog niet doen omdat het niet mag... wat een schijter ben ik ook Maandag uniform passen!! Heb er zin in!
Gaaf Dizzy!! Ga je voor een broek of een rok? Of allebei?
En de vacature is dicht! Hij staat niet meer op de site van KLM.
ik denk dat ik voor allebei ga, maar als de broek niet mooi staat dan wordt het hem niet denk ik.

ik had ook gezien dat de vacature dicht is...
STB hoe maak je een andere nick aan?
even on-topic maar omdat er hier stewardessen zijn: mijn zoon gaat vlliegen naar sioux city en moet daarvoor overstappen in Minneapolis. Is dat te doen als er een overstaptijd is van twee uur? Ik begreep dat hij koffers weer van de bagageband moet afhalen en opnieuw inchecken? Het is gelukkig niet de eerste keer dat hij vliegt, alleen nooit overgestapt en nooit naar Amerika gevlogen. Ik begreep ook dat koffers niet op slot mogen? Hij vliegt KLM.

Alvast bedankt,

Zwarte Raaf
Koffers mogen inderdaad niet op slot naar Amerika. Of je je koffers weer moet ophalen, ligt aan de maatschappij waar je mee door vliegt. Soms worden koffers ook "doorgelabeld" en dan hoeft het niet. Of 2 uur genoeg is weet ik niet. Ligt denk ik aan de grootte van de luchthaven.
Mayou

Ik heb gewoon een STB mailadres gemaakt bij hotmail en me daarmee aangemeld hier op het forum, net zoals ik met mijn andere nick had gedaan. En soms log ik me in als STB en soms als iemand anders
quote:americagirl schreef op 09 april 2011 @ 21:24:

Gaaf Dizzy!! Ga je voor een broek of een rok? Of allebei?

Ik vlieg morgenavond weer terug vanuit Berlijn met KLM.

19:20...nog iemand hier die dan toevallig vliegt?

Shit, had ik dit eerder gelezen.... ik heb net die Berlijn gedaan volgens mij... KL 1834, 20:30 (vrij hard) geland in Amsterdam...

Dat is echt te toevallig! Waar zat je ergens?

Ik werkte in het achterste gedeelte van het toestel...
anoniem_19561 wijzigde dit bericht op 10-04-2011 22:29
Reden: vluchtnr toegevoegd
% gewijzigd
Zwarteraaf: je moet koffers in Amerika inderdaad altijd zelf van de band halen op de plek waar je het eerst het land in komt (in jullie geval dus Minneapolis). Je neemt ze dan mee door de douane. Na de douane is er een grote band, en daar zet je hem meteen weer op. Je moet hem dus wel zelf ophalen, maar je hoeft niet opnieuw in een rij om hem 'in te checken' zoals op Schiphol. Bij de meeste maatschappijen (in elk geval KLM) wordt de koffer namelijk wel meteen voorzien van een label voor de eindebestemming. De reden dat je hem toch eerst op moet halen, is omdat ze willen dat je hem zelf meeneemt door de douane het land in, mocht er iets mee zijn. Om diezelfde reden moet je zoon ook zelf in Minneapolis door de Amerikaanse Immigration. Zijn volgende vlucht is dan nl een binnenlandse vlucht, en daarvoor gelden andere regels. Ook dit spreekt allemaal vanzelf hoor, gewoon de stroom reizigers uit het vliegtuig volgen en het kan niet missen. Je komt eenvoudigweg niet bij hte volgende vliegtuig zonder langs de douane en bagagebanden te gaan :-).

Mijn ervaring is dat twee uur zeker genoeg is om dat allemaal te regelen, nog even naar de WC te gaan, dollars te pinnen en een beetje rond te kijken. Geen zorgen dus. En mocht het vliegtuig echt vertraging hebben (kan gebeuren, maar niet heel vaak hoor), en haal je het echt niet meer, gewoon naar een assistentiebalie gaan en om hulp vragen.

In het vliegtuig wordt dit zeker ook nog omgeroepen, dan krijgt hij nog een keer een bevestiging. Vergeten jullie niet om een ESTA aanvraag in te dienen? Oh ja, en in het vliegtuig moet hij ook nog een formulier invullen voor de douane, dit zijn dezelfde vragen als bij de ESTA aanvraag, maar die moet je dus nog een keer invullen en afgeven bij de douane.
Zelf eigenlijk ook nog een vraagje: ik snap dat als je net naar Vancouver bent gevlogen, je niet per ommegaande terug gaat (ik heb ook liever stewardessen die hun ogen open kunnen houden ). Maar waarom blijf je dan soms zo lang (5-8 dagen)? Ik gun het jullie van harte hoor, maar ik snap niet helemaal dat je bv 5 dagen moet blijven op een bestemming waar dagelijks op gevlogen wordt. En aangezien maatschappijen ook op hun kosten moeten letten, neem ik aan dat er een goede reden voor is, maar ik kan hem zelf even niet bedenken.

(En mocht je nou toch blijven, ik kan Whistler inderdaad aanraden).
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik geef ze door mijn zoon. Hij zal het toch allemaal in zijn uppie moeten doen, waar ik even moeite mee heb.

Groetjes,

Zwarte Raaf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven