De andere vrouw

11-04-2011 05:59 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben er net achter dat ik "de andere vrouw" ben. Was. Denk je iemand te kennen, heb je samen gefantaseerd over je toekomstige kinderen (kwam nota bene van zijn kant). Weinig tijd voor me, want werkte 2 banen. Maar de tijd die we samen hadden, voelde goed.

Wat dingen ontdekt, wilde geen verkeerde conclusies trekken. Heb hem gevraagd wat ik moest denken, waarop hij iets over wantrouwen zei en het contact verbrak.

Daarna heb ik om antwoorden te krijgen die hij blijkbaar niet wilde geven verder geneusd en erachter gekomen dat hij daadwerkelijk vrouw en kind heeft. Aan het lijntje gehouden door iemand die zegt dat je de liefde van z'n leven was.
Glittergirl iemand in een opvang klinkt niet erg stabiel, ik begrijp jou standpunt.

Die vrouw kon het niet aan, de waarheid te horen, en reageerde het af op jou, terwijl je gewoon eerlijk was.Wat verschrikkelijk.
Ik begrijp waarom je liever zijn partner niet wilt benaderen met dit verhaal i.v.m. het kind dat ze samen hebben. Maar als ik lees dat jullie elkaar na een tijd weer tegenkwamen en hij bij eerste kennismaking al bewust verzwijgd dat hij een relatie en een kind heeft dan beloofd dit voor zijn huidige partner weinig goeds voor de toekomst. Weet niet of ik hetzelfde als jij zou doen TO, maar begrijp wel dat je hoopt dat dit een eenmalige uitglijder van deze heer is. Dit is echt ontzettend moeilijk
quote:LaDy76 schreef op 11 april 2011 @ 09:11:

Redonion, ik heb respect voor je houding.

Ik begrijp het volkomen.Wij hebben ook een kind, toch zou ik het willen weten als mijn man zoiets zou doen.(zeker als je vermoedt dat hij vaker met dit bijltje gehakt heeft)

Maar begrijp je volkomen.

Nogmaals sterkte.

Dank je. Zelf zou ik het ook willen weten. Ik denk niet dat hij eerder met dit bijltje heeft gehakt (maar zoals gezegd, ik wist heel veel dingen heel zeker, nu niet meer zo). Het is niet goed om voor anderen aannames te doen, daar ben ik me heel goed van bewust, maar ik schat in dat zijn vrouw het niet wil weten.

Weet ook niet of ik objectief genoeg zou kunnen zijn om te weten dat mijn intenties goed zijn mocht ik haar inlichten. Wat ik dus niet ga doen.
Wat kl#te voor je!

Snap die man ook niet hoor, denkt hij nou echt dat hij dat verborgen kon houden?

Hoe reageerde hij toen je hem ermee confronteerde?
Tsja, niks aan te doen.

Vraag me wel af hoe je er achter gekomen bent, maar doet er verder ook niet.

Wil hij eventueel scheiden of?

Wees blij dat je het NU weet, het had ook nog jaren door kunnen gaan (bij wijze van) en dan is het nog zwaarder.

En uiteraard licht je zijn vrouw niet in.
Denk niet dat hij wil scheiden, anders had hij dat al veel eerder gedaan. En naar mijn mening ga je niet scheiden omdat je een andere vrouw hebt leren kennen, maar omdat je huwelijk niet werkt en niet te redden is. Als dat geregeld is kun je overwegen om je elders te orienteren.

Hij reageerde erg kortaf, gaf niets toe en verbrak het contact, we hebben elkaar nog het beste gewenst. Ik heb een afspraak met hem afgezegd en heb het over de chat gevraagd. Ik kon het niet opbrengen om die afspraak te laten staan en het face to face te vragen. Eerst een uur te rijden en dan in plaats van hem om de hals vallen hem te bestoken met vragen.

Had het wel liever face to face gevraagd, maar de verwachtingen van de afspraak die we hadden staan waren heel anders dan alleen praten en ik wist niet of ik daartegen bestand was. En ik wilde het zo snel mogelijk weten.
quote:redonion schreef op 11 april 2011 @ 07:20:

[...]

Ben altijd van mening geweest dat ik het zelf zou willen weten als mijn vent vreemdging en vanuit die gedachte had ik verwacht zijn vrouw in te willen lichten. Maar nu ik in de situatie zit besef ik dat ik niet de aangewezen persoon zou zijn om haar iets te vertellen. Als er geen kind in het spel was geweest had ik er misschien anders tegenaan gekeken, maar vaak weet je pas hoe je in een situatie reageert/moet reageren als je er middenin zit.Dit vind ik dus hartstikke goed van je, petje af. Heel volwassen en respectvol (ook naar jezelf toe).
Ben 34, mag hopen dat ik inmiddels volwassen ben ;)
Sterkte To!! Hij verdient jou niet!
quote:redonion schreef op 11 april 2011 @ 11:26:

Hij reageerde erg kortaf, gaf niets toe en verbrak het contact,

Wat een vervelende vent. Ik gun het hem eigenlijk wel dat ie voorlopig in onzekerheid verkeert over of je zijn vrouw zal inlichten. Even lekker laten zweten dus.

Maar... nee, jij hebt hartstikke goed gereageerd, door niet meer naar de afspraak gaan.

Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt, omdat je hele andere verwachtingen had. Maar nu je zo voor jezelf kiest, weet ik zeker dat het goed komt met jou .
quote:redonion schreef op 11 april 2011 @ 11:37:

Ben 34, mag hopen dat ik inmiddels volwassen ben ;)Ja, maar niet iedereen gedraagt zich ook zo . Jij dus duidelijk wel.
Meestal kun je als je dingen face to face vraagt, wel bepaalde reacties xien.

Uit die reacties kan je een hoop weizer worden en dat heb je met chatten niet.

Maar ik snap wel dat jij die laatste afspraak af gezegd hebt.
Ik weet hoe je je moet voelen.

Ben drie jaar (!) aan het lijntje gehouden door een man die zich overtuigend voordeed als workaholic. Maar hij bleek getrouwd, al zo'n 25 jaar en neukte zo veel mogelijk buiten de deur. De werkverslaving was een smoes. Wist ik veel, hoeveel tijd er precies gevraagd wordt van middle managers bij TomTom?

Hij hield me al die tijd zorgvuldig met smoezen weg van zijn hoofdadres 200 km verderop. Dat hij getrouw was, kwam ik ook achter via internet: een jaar geleden zag ik op google steetview wel een erg groot naambordje naast de voordeur hangen voor een man alleen (het conctact was al verbroken maar ik wilde het weten). Kort daarna ben ik op de bonnefooi naar dat huis gegaan.

Uiteraard was hij niet thuis, hij was er nooit want geloof maar niet dat ik de enige scharrel was die hij met mooie beloften, smoezen en zielige verhalen aan het lijntje hield. Die vrouw was aardig, ik heb er 4 uur op de bank gezeten met koffie en wijn, maar ze was er uiteraard kapot van, ze zat te trillen en te zweten. Zij begreep ook dat ik niet de enige 'andere vrouw' was... Ik was alleen de enige die de waarheid ontdekte en optrad. Zijn jongste dochter uit zijn eerste huwelijk (in het buitenland) bleek zelfs verwekt, vertelde zijn vrouw, terwijl hij al samen was met haar. Zij heeft dit toen van hem geaccepteerd, 22 jaar geleden. Hij weet precies de juiste vrouwen uit te kiezen: naief. Hij beweerde, toen zijn jongste dochter ter wereld verscheen (want het bestaan van die baby kon hij natuurlijk niet verborgen houden), dat hij in zijn slaap verkracht was door zijn ex.

Nou ja, zo'n man dus. En denk maar niet dat je dat aan zijn gezicht kon zien. Zo slim was hij wel. Echt, hij was keurig en sympathiek. Jemig, ik heb helemaal niets doorgehad, zelfs toen hij (maar dat is achteraf) heel duidelijke hints gaf. Bijvoorbeeld, toen ik weer mijn beklag deed, dat hij altijd moest werken zei hij eens:"Volgens mij zou je er nog beter mee kunnen leven if I had an affair." En ik, ik was zo oerrrrrstom om dat te beamen, omdat ik dat naar mijn zeggen tenminste nog zou kunnen begrijpen. Hij maakte er gewoon een sport van om zo veel mogelijk vrouwen te bedriegen. Reisde ook veel voor zijn werk en had overal contacten met vrouwen. Nu begrijp ik ook de aard van die contacten die hij had op FB en zo.

Gelukkig heeft hij, nog terwijl we min of meer iets hadden, een herseninfarct gekregen en daarna een serie hartoperaties. Hij is een behoorlijk wrak nu, al zijn tanden kwijt, kunstgebit, ritssluitingen, de halve apotheek, sterk vermagerd, niet echt materiaal meer voor vrouwen en ik hoop dat hij snel doodgaat.
Frankie, jij bent echt een lekkertje hè?
quote:redonion schreef op 11 april 2011 @ 11:26:

Denk niet dat hij wil scheiden, anders had hij dat al veel eerder gedaan. En naar mijn mening ga je niet scheiden omdat je een andere vrouw hebt leren kennen, maar omdat je huwelijk niet werkt en niet te redden is. Als dat geregeld is kun je overwegen om je elders te orienteren.

Hij reageerde erg kortaf, gaf niets toe en verbrak het contact, we hebben elkaar nog het beste gewenst. Ik heb een afspraak met hem afgezegd en heb het over de chat gevraagd. Ik kon het niet opbrengen om die afspraak te laten staan en het face to face te vragen. Eerst een uur te rijden en dan in plaats van hem om de hals vallen hem te bestoken met vragen.

Had het wel liever face to face gevraagd, maar de verwachtingen van de afspraak die we hadden staan waren heel anders dan alleen praten en ik wist niet of ik daartegen bestand was. En ik wilde het zo snel mogelijk weten.

En toch is een andere vrouw vaak wel de reden.

Ik weet dus niet hoe het met jullie zit, maar wellicht dat je er eens met hem over kunt praten als de gemoederen wat rustiger zijn?

Denk dat je dan een heel eind verder bent.

Ik zou het 1 keer voorstellen (puur voor mijn eigen gemoedsrust) en als hij er niet op in zou gaan, zou ik het voor mezelf afsluiten.
quote:Frankie33 schreef op 11 april 2011 @ 11:49:

Ik weet hoe je je moet voelen.

Ben drie jaar (!) aan het lijntje gehouden door een man die zich overtuigend voordeed als workaholic. Maar hij bleek getrouwd, al zo'n 25 jaar en neukte zo veel mogelijk buiten de deur. De werkverslaving was een smoes. Wist ik veel, hoeveel tijd er precies gevraagd wordt van middle managers bij TomTom?

Hij hield me al die tijd zorgvuldig met smoezen weg van zijn hoofdadres 200 km verderop. Dat hij getrouw was, kwam ik ook achter via internet: een jaar geleden zag ik op google steetview wel een erg groot naambordje naast de voordeur hangen voor een man alleen (het conctact was al verbroken maar ik wilde het weten). Kort daarna ben ik op de bonnefooi naar dat huis gegaan.

Uiteraard was hij niet thuis, hij was er nooit want geloof maar niet dat ik de enige scharrel was die hij met mooie beloften, smoezen en zielige verhalen aan het lijntje hield. Die vrouw was aardig, ik heb er 4 uur op de bank gezeten met koffie en wijn, maar ze was er uiteraard kapot van, ze zat te trillen en te zweten. Zij begreep ook dat ik niet de enige 'andere vrouw' was... Ik was alleen de enige die de waarheid ontdekte en optrad. Zijn jongste dochter uit zijn eerste huwelijk (in het buitenland) bleek zelfs verwekt, vertelde zijn vrouw, terwijl hij al samen was met haar. Zij heeft dit toen van hem geaccepteerd, 22 jaar geleden. Hij weet precies de juiste vrouwen uit te kiezen: naief. Hij beweerde, toen zijn jongste dochter ter wereld verscheen (want het bestaan van die baby kon hij natuurlijk niet verborgen houden), dat hij in zijn slaap verkracht was door zijn ex.

Nou ja, zo'n man dus. En denk maar niet dat je dat aan zijn gezicht kon zien. Zo slim was hij wel. Echt, hij was keurig en sympathiek. Jemig, ik heb helemaal niets doorgehad, zelfs toen hij (maar dat is achteraf) heel duidelijke hints gaf. Bijvoorbeeld, toen ik weer mijn beklag deed, dat hij altijd moest werken zei hij eens:"Volgens mij zou je er nog beter mee kunnen leven if I had an affair." En ik, ik was zo oerrrrrstom om dat te beamen, omdat ik dat naar mijn zeggen tenminste nog zou kunnen begrijpen. Hij maakte er gewoon een sport van om zo veel mogelijk vrouwen te bedriegen. Reisde ook veel voor zijn werk en had overal contacten met vrouwen. Nu begrijp ik ook de aard van die contacten die hij had op FB en zo.

Gelukkig heeft hij, nog terwijl we min of meer iets hadden, een herseninfarct gekregen en daarna een serie hartoperaties. Hij is een behoorlijk wrak nu, al zijn tanden kwijt, kunstgebit, ritssluitingen, de halve apotheek, sterk vermagerd, niet echt materiaal meer voor vrouwen en ik hoop dat hij snel doodgaat.Ben jij een man of vrouw?
quote:Suze2hier schreef op 11 april 2011 @ 12:00:

Frankie, jij bent echt een lekkertje hè? Klopt. Wat hij kan, kan ik veel beter met mijn voodoo poppen. Moraal doe ik niet aan.
Jee, wat doorzichtig Frankie. Dat je daar instinkt.
Goh Frankie, dus mijn ex zat bij jou als hij over moest werken haha.
Ik snap niet dat mensen denken dat Frankie een man is. Of jullie moeten de avatar niet zien.

Uit de posts proef ik ook vrij duidelijk dat ze geen man is.
quote:Ksenija schreef op 11 april 2011 @ 12:02:

En toch is een andere vrouw vaak wel de reden.

Ik weet dus niet hoe het met jullie zit, maar wellicht dat je er eens met hem over kunt praten als de gemoederen wat rustiger zijn?

Denk dat je dan een heel eind verder bent.

Ik zou het 1 keer voorstellen (puur voor mijn eigen gemoedsrust) en als hij er niet op in zou gaan, zou ik het voor mezelf afsluiten.

Een andere vrouw de reden om te scheiden.. Ik wil niet de reden zijn van een scheiding. Wat dat betreft ben ik ontzettend principieel.

Als ik dit niet zelf had meegemaakt zou ik ook denken dat ik nog een keer een afsluitend gesprek zou moeten hebben. Dat was ook mijn eerste reactie. Maar toen ik ging nadenken op welke vragen ik absoluut antwoord zou willen hebben, kon ik niets bedenken.

Heeft hij van mij gehouden? Ja. Maar als je van iemand houdt, ontneem je die persoon niet de kans om met iemand anders geluk te vinden en een gezin te stichten. Houden van en egoisme liggen soms zo dicht bij elkaar...

Natuurlijk wil ik van hem horen hoe de vork in de steel zit en weten wat echt was. En een ontzettend lange warme afscheidsknuffel. Maar wat levert mij dat op? Ik weet voldoende van de waarheid om verder te kunnen. Een deel van me was liever onwetend gebleven en had graag nog genoten van de geplande momenten met hem samen. Houden van stopt niet opeens als de feiten anders blijken te liggen. Hem zien maakt dat niet makkelijker. Ik heb geen laatste gesprek nodig om af te ronden. Heb zoveel te zeggen en te vragen, maar tegelijk ook zo weinig.
quote:Zamirah schreef op 11 april 2011 @ 12:58:

Jee, wat doorzichtig Frankie. Dat je daar instinkt.Tot voor kort was ik nog min of meer debiel zeer naief. Serieus.

In die tijd met hem wist ik nog niet dat ik autistisch was. Niet het Asperger hebben zelf, maakte mij debiel naief, maar het niet beseffen dit te hebben. Ook al was ik dan vaak depressief, ik meende echt dat ik ze op een rijtje had.

Na mijn diagnose kon ik 'ze' (alles eigenlijk) echt op een rijtje gaan zetten. Nu dus. Eerder eigenlijk niet.

Waarmee ik overigens niet probeer te beweren dat ik alles nu op een rijtje heb Maar mannen flikken mij nu echt helemaal niks meer.
quote:Moonlight82 schreef op 11 april 2011 @ 13:27:

Ik snap niet dat mensen denken dat Frankie een man is. Of jullie moeten de avatar niet zien.

Uit de posts proef ik ook vrij duidelijk dat ze geen man is.Mij maakt het niets uit. Tenzij het inhoudelijk verwarring kan geven in een discussie.
.
quote:redonion schreef op 11 april 2011 @ 13:38:

[...]

Een andere vrouw de reden om te scheiden.. Ik wil niet de reden zijn van een scheiding. Wat dat betreft ben ik ontzettend principieel.

Als ik dit niet zelf had meegemaakt zou ik ook denken dat ik nog een keer een afsluitend gesprek zou moeten hebben. Dat was ook mijn eerste reactie. Maar toen ik ging nadenken op welke vragen ik absoluut antwoord zou willen hebben, kon ik niets bedenken.

Heeft hij van mij gehouden? Ja. Maar als je van iemand houdt, ontneem je die persoon niet de kans om met iemand anders geluk te vinden en een gezin te stichten. Houden van en egoisme liggen soms zo dicht bij elkaar...

Natuurlijk wil ik van hem horen hoe de vork in de steel zit en weten wat echt was. En een ontzettend lange warme afscheidsknuffel. Maar wat levert mij dat op? Ik weet voldoende van de waarheid om verder te kunnen. Een deel van me was liever onwetend gebleven en had graag nog genoten van de geplande momenten met hem samen. Houden van stopt niet opeens als de feiten anders blijken te liggen. Hem zien maakt dat niet makkelijker. Ik heb geen laatste gesprek nodig om af te ronden. Heb zoveel te zeggen en te vragen, maar tegelijk ook zo weinig.

Aan de andere kant, hij kan je contacteren als hij dat wil.

Het is nu aan hem.

Voor de rest ben je op het goed pad, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven