gordelroos ?

11-04-2011 11:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

mijn kleintje heeft in zijn liesje allemaal kleine blaasjes zitten, in eerste instantie dacht ik aan de waterpokken maar het verspreid zich niet over de rest van het lichaam. Nu is het zo dat oma het herpes zoster (gordelroos) heeft opgelopen en zij normaal op vrijdag op mijn kleintje past. Toen we erachter zijn gekomen hebben hun meteen uit elkaar gehouden maar ben toch bang da onze kleine man het heeft opgevangen.

Ben met hem naar het kinderdagverblijf gegaan vanochtend en de leidster daar stond er ook van te kijken. Ze vond het ook veel op gordelroos lijken. Heb meteen de huisarts gebeld en kan pas om 15.10 terecht (!!!).

Weten jullie misschien meer over de symptomen en hoe het eruitziet ?
Hoe gaat het met de kleine? Ik heb zelf Gordelroos gehad en dat doet verschrikkelijk veel pijn. Zoveel pijn dat zelfs haren of stof tegen de plek aan, erg pijnlijk was. Zelfs nu, ik geen actieve gordelroos meer heb, gaat de plek soms zeer doen als ik erg oververmoeid ben. Het kan natuurlijk zijn dat hij er geen last van heeft, maar een van de symptomen is toch wel dat de huid branderig aanvoelt, en erg pijnlijk is.

Wist je trouwens dat Gordelroos verwant is aan waterpokken.

In het begin zie je niets en doet het alleen pijn. Daarna krijg je een soort van rode blaasjes.
gordelroos ziet er geloof ik uit als brandnetelplekken. Alleen bij gordelroos zijn de bultjes wit en erom heen rood ( bij brandnetel net andersom)

Mijn zoontje heeft het vroeger ook gehad maar zat helemaal onder op zijn lijf ( voornamelijk buik rug lies)

Hij heeft er niet heel veel last van gehad gelukkig maar anders moet je eens googlen op gordelroos daar vind je ook symptomen
Lees de NHG patientenbrief waterpokken even. Dan zal je lezen dat gordelroos en waterpokken hele goede vrienden zijn.
En dat je pas vanmiddag terecht kan lijkt me geen probleem aangezien het hier geen spoedgeval betreft. Mijn geld zet ik op waterpokken. Laat je even weten wat de ha zei?
Hoe oud is je kindje? Je kan idd besmet worden via een ordinaire koortsblaas met gordelroos. Ook via waterpokken overigens.

De leeftijd van je kindje maakt wel degelijk uit voor of de dokter hem snel ziet, als het nog een baby is, is gordelroos toch wel gevaarlijk, net als een koortslip dat is.

Gordelroos HOEFT niet altijd pijnlijk te zijn.

Mijn zoontje had het verleden jaar ook, maar op een voor gordelroos aparte plek: op zijn schouder. Hij had er hoegenaamd geen last van, maar het was wel degelijk gordelroos.
oeps mijn reactie staat bij je andere topic je hebt er 2 dezelfde zie ik
gordelroos zit meestal juist wel op je schouder 2_nick daarom heet het gordelroos
quote:roosdezoveelste schreef op 11 april 2011 @ 11:55:

gordelroos zit meestal juist wel op je schouder 2_nick daarom heet het gordelroosJe logica ontgaat me even sorry. Dus omdat het op je schouder voorkomt heet het gordelroos?

Gordelroos komt juist vaak voor rond je 'gordel' rond je buik en taille dus. Me dunkt dat je schouder niet erg in de buurt is van die zone.

Dacht ik dus.

Wikipedia leert ons echter:

Op de romp hebben dergelijke dermatomen de vorm van een gordel of band, vandaar de naam gordelroos.
deze moet bovenaan staan, dus even uppen (ik bedoel bovenaan van de 2 precies dezelfde topics, kan die andere 'doodbloeden')
Ik had het overigens in mn nek, dat is ook een aparte plek voor gordelroos. Het hoeft iid niet pijnlijk te zijn, maar jee ik had wel pijn hoor. Het waren 3 lullige plekjes, en ben voor de pijn naar de dokter gegaan.. heb toen een hele zware kuur gehad, waarbij ik 5 pillen per dag moest slikken. Balen trouwens dat je pas vanmiddag bij de dokter terecht kan. Zeker omdat het erg besmettelijk is en dus ook gevaarlijk voor zo'n kleintje. Maar is hij nu dan gewoon op het kdv? Dat lijkt me dan weer niet zo handig?
dit topic is geopend voor advies , niet voor discussies over waar je gordel zit.
nee, idd niet op kdv brengen nu! Is erg besmettelijk.
quote:roosdezoveelste schreef op 11 april 2011 @ 12:03:

dit topic is geopend voor advies , niet voor discussies over waar je gordel zit.

Het is geen kritiek, ik begrijp het echt niet .

Plus dat ik vraag me af waar je die info vandaan haalt dat het vaak op de schouder voorkomt?

wikipedia:

O kijk, wikipedia geeft het antwoord waarom het gordelroos heet:

Op de romp hebben dergelijke dermatomen de vorm van een gordel of band, vandaar de naam gordelroos.

En op de schouder kan dus idd ook goed, weer wat geleerd.

Maar het heet dus niet gordelroos juist omdat het op de schouder voorkomt...
zal ff mijn reactie hier neerzetten dan.

gordelroos kan behoorlijk pijnlijk zijn en jeukt meestal,

zinkzalf droogt de blaasjes in helpt tegen de jeuk en helpt de huid te herstellen.

voor gordelroos is helaas geen medicijn.
Roos, jij snapt het. Gordelroos zit op je schouder. Tuurlijk.

Het kind is 16 weken ofzo, er even vanuit gaand dat het hier de baby die spekjes krijgt betreft. Hij moet inderdaad vandaag gezien maar om drie uur lijkt me echt prima.

Het kind is 16 weken ofzo, er even vanuit gaand dat het hier de baby die spekjes krijgt betreft. Hij moet inderdaad vandaag gezien maar om drie uur lijkt me echt prima.
Als ik NHG gordelroos lees moet hij al waterpokken gehad hebben. Is dat zo TO?
quote:Suze2hier schreef op 11 april 2011 @ 12:06:

Ja het gaat idd om een kleintje van nu 17 weken. En moet het nu constant naar voren worden gebracht dat ik anders over eten bij baby's denk dan sommige anderen hier ?

Schrijf dit hier om advies te krijgen, wat ik er misschien aan kan doen om de pijn voor mijn kleintje te verlichten. Ik vind 15.10 wel erg laat om even naar een kleintje te kijken. Heb hem niet naar het kdv gebracht, maar heb het daar even laten zien omdat ik het niet zeker wist en niemand in de buurt was die er wel verstand van had
Wat vervelend voor je kind! Hopelijk weet de huisarts wat het is.

Ik dacht trouwens dat je gordelroos alleen kon krijgen als je eerst waterpokken hebt gehad. Iemand die dus nog nooit waterpokken heeft gehad en die wordt besmet door iemand met gordelroos, krijgt eerst waterpokken. Dat hoorde ik toen ik het zelf had. Maar heb geen medisch beroep of zo.

En 'gordel' heet het volgens mij omdat het virus zich in je ruggengraat bevindt en de plekjes alleen voorkomen op het gedeelte dat 'bij' het stuk wervel hoort waar het virus inzit. Dacht ik.
Heeft hij pijn dan? Geef hem dan een zetpil paracetamol. 120mg mag hij hebben.
to heeft je kleintje jeuk?
Wat Fiorah zegt klopt. Geen gordelroos zonder waterpokken gehad te hebben.
klopt , waterpokken krijg je door een virus, dat virus blijft altijd in je lichaam zitten als je weerstand laag word kun je gordelroos krijgen,
jeuk heeft hij volgens mij niet, wel gaat hij meteen jengelen wanneer ja aan het gebied komt. hij is ook hangeriger en slaapt niet meer door in de nacht. soms begint hij ook gewoon opeens te gillen en is dan ontroostbaar.

ik weet trouwens zeker dat het geen allergische reactie is omdat hij buiten een geprakt banaantje en flesjes thee niets anders meer heeft gehad de afgelopen week. ben ook geen ander wasmiddel of zeep gaan gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven