gordelroos ?

11-04-2011 11:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

mijn kleintje heeft in zijn liesje allemaal kleine blaasjes zitten, in eerste instantie dacht ik aan de waterpokken maar het verspreid zich niet over de rest van het lichaam. Nu is het zo dat oma het herpes zoster (gordelroos) heeft opgelopen en zij normaal op vrijdag op mijn kleintje past. Toen we erachter zijn gekomen hebben hun meteen uit elkaar gehouden maar ben toch bang da onze kleine man het heeft opgevangen.

Ben met hem naar het kinderdagverblijf gegaan vanochtend en de leidster daar stond er ook van te kijken. Ze vond het ook veel op gordelroos lijken. Heb meteen de huisarts gebeld en kan pas om 15.10 terecht (!!!).

Weten jullie misschien meer over de symptomen en hoe het eruitziet ?
dat las ik inderdaad, maar omdat oma zowel de waterpokken als herpes zoster heeft kan het toch uitbreken bij een kleintje. hij hoeft maar 1 pok gehad te hebben die ik misschien over het hoofd heb gezien. ik hoop natuurlijk niet dat hij gordelroos heeft maar gewoon luieruitslag. alhoewel dat vreemd is want hij heeft het maar op 1 plek boven zijn plasser op de rand van de luier.
Om gordelroos te krijgen hoef je geen waterpokken gehad te hebben. Al is dat normaal gesproken wel zo. Ik weet het uit ervaring omdat ik als baby met 7 maanden (en later weer als 8-jarige) gordelroos gehad heb.

Bij mij is er (in lichte mate, dus niet meteen heel erg schikken) blijvende schade achtergebleven, maar dat komt omdat het een hele tijd niet ontdekt gebleven is en verkeerd behandeld. Dus vanmiddag na laten kijken lijkt mij geen probleem. Zeker als hij niet veel last lijkt te hebben. Ik heb het blijkbaar uitgegilt van de pijn destijds.

Ik heb toen ik 8 was en het voor de tweede keer had een week lang in het ziekenhuis gelegen met een infuus van Zovirax (hetzelfde spul dat je ook op een koortslip smeert. Geen idee of dat altijd bij gordelroos voorgeschreven wordt.
Ik heb trouwens wel medicijnen gekregen voor gordelroos. Maar het was een hele zware kuur, dus ik vraag me af of het geschikt is voor babies. Tevens kreeg ik tegen de pijn extra zware ibuprofen, nou dat is zeker niet geschikt voor babies.
Het kan ook netelroos zijn.

En dat is gewoon een (overgevoeligheidsreactie) van de huid. (van bijv pollen)

Mijn dochter heeft dat ook vorig jaar gehad, toen dacht ik ook direct aan waterpokken.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Suze2hier schreef op 11 april 2011 @ 12:09:

Als ik NHG gordelroos lees moet hij al waterpokken gehad hebben. Is dat zo TO?

Nee, dat hoeft niet. Ik werk op dermatologie. Onlangs heb ik zelf een geval meegemaakt waarbij een jonge baby gordelroos had. Zonder daarvoor waterpokken te hebben doorgemaakt. Het is zeldzaam, maar het kan.

Ik denk in dit geval dat de huisarts met spoed zal doorverwijzen naar een dermatoloog voor kweken. Dat is toen ook gebeurd.
Mijn zoontje had 2 jaar geleden ook allemaal plekjes en ik dacht ook dat hij de waterpokken kreeg (hij was toen 3). De volgende dag zat hij helemaal onder de brand en waren de plekjes enorme rode schijven geworden. Hij bleek netelroos te hebben als een reactie op anti-biotica en mag deze soort nooit meer hebben. Hij heeft toen prednison en anti-histamine gekregen en na 2 dagen was hij er gelukkig helemaal vanaf.

De waterpokken kreeg hij pas een jaar later.
Toch aardig dat TO even laat weten hoe het afgelopen is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven