Man steekt zichzelf in brand op de dam

06-04-2011 13:48 1145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn lunchpauze mijn boterhammen op te eten als ik onderstaand bericht hoor op de radio. Verschrikkelijk, denk ik, en wat erg voor de omstanders. Je zal het maar zien. Nu kom ik net op nu.nl, en daar staan dus foto's/video's online. En daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van. Nieuws, oke, maar ik hoef toch niet geconfronteerd te worden met een meneer die zichzelf in de fik steekt (voorpagina) en 2 minuten blijft branden? (filmpje) (Nee, ik heb het filmpje niet aangeklikt, maar het feit dat het kan maakt me al heel boos).

Ik hoop oprecht dat de meneer hulp krijgt- als hij dit overleefd, en dat voor de omstanders indien gewenst slachtofferhulp wordt aangeboden.

AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

Een verslaggever van de NOS meldt dat de man schreeuwde voordat hij zichzelf in brand stak.

Verwarde indruk

Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.

De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.
quote:shahla schreef op 11 april 2011 @ 11:49:

[...]

Mijns inziens is het terecht hier eens even goed in te duiken nu deze man zichzelf liever in de brand stak op de dam dan terug gestuurd te worden.

[...]

Jij ziet geen verbanden? Jij gelooft niet dat instanties en andere mensen je indirect zover kunnen krijgen? Ik wel.

Nee, want dan zouden veel meer mensen dit doen.

[...]

Als je in een procedure zit, moet je in het land blijven waar je die procedure hebt gestart, anders komt deze te vervallen.

DAt is mij bekend maar de keus om zolang door tegaan is de zijne geweest. Niet elke asielzoeker kiest hiervoor , hij wel. Hij heeft geen genoegen genomen met de antwoorden die hij gekregen heeft en gekozen voor een onzeker bestaan hier.

[...]

Het eerste Europese land waar je belandt is het land waar je asiel aan moet vragen en dat land beslist of jij voortaan toegang hebt, blijvend, tot dat land en dientengevolge andere Europese landen. Je kunt niet zomaar even zeggen: o, hier lukt het niet, dan probeer ik het wel in Duitsland. Zo werkt het niet. Dan stuurt Duitsland je mooi terug naar Nederland.

Dat is ook niet waar ik het over heb. ik praat niet over Asiel , ik praat over gezinshereniging bv.

Mocht hij familie hebben in een ander land ( bv europees of usa of canada bv ) dan zijn daar mogelijkheden voor mbv instanties zoals IOM od.Ik weet dat als hij in een ander land een asiel aanvraag doet dit nuteloos is, hij wordt dan een dubliner en tegenwoordig met het vingerafdruksysteem SIS is dit ook niet meer mogelijk onder een andere naam bv zoals vroeger vaak gebeurde.

[...]

Dat zou niet gaan. Hij had wettelijk gezien al een vrouw. Je kunt dan niet opnieuw trouwen hier.

Wie praat over trouwen? Als hij moeite wilde doen dan scheidt hij vna zijn vrouw, gaat met een Nl vrouw naar Duitsland. Regelt de boel qua papieren , ondertussenblijft hij gewoon bij zijn vrouw.

Dit trukje wordt regelmatig uitgehaald.[...]

Dat is ook bijna onmogelijk als je niet in Nederland woont en niet in een ander Europees land. Nederlandse bedrijven zullen daartoe enkel overgaan als ze de expertise enkel bij die persoon kunnen vinden. Dat is natuurlijk bijna nooit zo. Deze optie is zo miniem dat het bijna wel te verwaarlozen is als je vanuit Iran dat hier voor elkaar moet zien te krijgen.

Toch ken ik een iranieer die het gelukt is maar die was dan ook onderwaterlasser.[...]

Soms heb je inderdaad geluk en krijg je eens wat voor elkaar. Dat ben ik met je eens. Dit is echter eerder uitzondering dan regel. We weten ook niet wat Kambiz allemaal wel en niet heeft geprobeerd.

[...]

Niet iedereen nee, dat klopt. Als je daar verder nooit politiek iets gedaan hebt maar je had toevallig de pech dat je al járen zonder werk zit en per ongeluk hier terecht kwam omdat je toch in je levensonderhoud moet voorzien maar het lukt daar simpelweg niet, dan kun je op een dag wel terug. Eens.

Je komt hier nooit per ongeluk terecht vanuit Iran!ook niet vanuit andere landen! dat doe je met een plan, het kost namelijke rg veel geld die smokkelaars.

[...]

Dat hoeft niet. Dat dingen niet duidelijk waren. Het kan maar dit is geen feit voor het lange duren. Het kan ook zijn dat IND zwart op wit op papier wil hebben, een waterdicht bewijs, dat Kambiz iets te wachten stond in Iran. En ik geloof wél dat er hem daar iets te wachten stond, wat het dan ook zou mogen zijn.

Hij kon het alleen niet op papier aanleveren. Ik denk dat dat het probleem was. En dan blijf je touwtrekken.

Nogmaals niet iedereen staat een vuurpeleton te wachten!

en je mag trowuens Iran zelf ook wel de schuld geven want deze man is een staatsburger van dat land. Als de Ind geen juiste info krijgt van het land war hij vnadaan komt is het ook moeilijk beslissen.

ga jij maar eens op die stoel van die beslisambtenaar zitten![...]

Psychische problemen, die zou hij wel gehad hebben.

Onderschat niet wat het met iemand doet, wie weet wat die man allemaal heeft meegemaakt in Iran en wat onzekerheid met iemand kan doen. Dat kun je niet zomaar wegwuiven. Niet als je redelijk wilt zijn.

dat onderschat ik ook niet, maar hij is niet de enige. Er zijn duizenden meer die soms erg nog beroerder voor staan en die steken zichzelf niet in de brand.[...]

Het kan maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Als jij jezelf hélemaal insmeert met brandbaar spul dan neem ik aan dat je dan toch wel echt wilt sterven. Dat dát de intentie is. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je dan hoopt te overleven zodat je wel papieren krijgt.

Ik heb mensen nog raarder dingen zien doen. ( ja ik werk in de asielwereld)[...]

Jij hebt er wel een boodschap in gezien en hebt daarover nagedacht. Dat jij die boodschap anders ziet dan ik doet daar niks aan af. Je bent bereid verder te kijken en daar gaat het om.

Ik denk dat hij wél echt dood wilde. Ik denk dat hij er echt vanuit ging dat hij teruggestuurd zou worden, kreeg vervolgens weer een afwijzing, zag er geen gat meer in en bedacht dit plan wat misschien al tíjden in zijn hoofd sudderde als laatste daad op aarde. Als worse case scenario in werking zou treden. Een bepaalde grens bij hem bereikt was. En die grens was blijkbaar bereikt. Waarschijnlijk heeft hij toen gedacht. Dan kan ik beter hier gaan en op mijn manier en publiekelijk. Nederland tonen wat er mis is. De ogen openen.Ik denk niet dat het geholpen heeft hoor. Het is jammer dat deze man er op deze manier niet meer is maar ik denk dat een kleine groep hiervan onder de indruk is maar heel veel Nederlanders het niet boeit!Zo is het leven nou eenmaal.
quote: Nee, want dan zouden veel meer mensen dit doen.

Die zijn er ook. Kan er wel even op googlen, als je dat wilt. Misschien andere redenen maar hij is niet de enige die hiertoe is overgegaan in Nederland.

quote:DAt is mij bekend maar de keus om zolang door tegaan is de zijne geweest. Niet elke asielzoeker kiest hiervoor , hij wel.

Ik denk dat hij daar een hele goede reden voor had door te gaan.

quote:Hij heeft geen genoegen genomen met de antwoorden die hij gekregen heeft en gekozen voor een onzeker bestaan hier.

Ik had ook geen genoegen met die antwoorden genomen als ik ervan overtuigd was geweest dat mij in mijn moederland iets vreselijks te wachten stond. Dan heb je ook geen ander alternatief dan het onzekere bestaan op de koop toe te nemen. In mijn ogen is dan geen sprake meer van vrijwillige keuze. Misschien kun je zelfs sterker stellen dat het dan geen keuze meer is. Een consequentie. Dat wel.

quote:Dat is ook niet waar ik het over heb. ik praat niet over Asiel , ik praat over gezinshereniging bv.

We weten niet of hij die mogelijkheid wel had op dat vlak. Misschien was ál zijn familie nog in Iran. Dat weet ik verder niet.

quote:Wie praat over trouwen? Als hij moeite wilde doen dan scheidt hij vna zijn vrouw, gaat met een Nl vrouw naar Duitsland. Regelt de boel qua papieren , ondertussenblijft hij gewoon bij zijn vrouw.

Dit trukje wordt regelmatig uitgehaald.

Misschien spreekt het juist wel voor hem dat hij deze weg zeer waarschijnlijk niet is ingeslagen. Bovendien was ik in de veronderstelling dat tegenwoordig een schijnhuwelijk er zo uitgepikt wordt. Maar daar heb jij dan meer zicht op, denk ik, of dat werkelijk zo is of niet.

quote:Toch ken ik een iranieer die het gelukt is maar die was dan ook onderwaterlasser.

Ja, de specifieke expertise waar ik over sprak.

quote:Je komt hier nooit per ongeluk terecht vanuit Iran!ook niet vanuit andere landen! dat doe je met een plan, het kost namelijke rg veel geld die smokkelaars.

Per ongeluk in de zin van hoeveel geld je hebt.

Ik neem aan dat smokkelaars per land bepaalde tarieven hanteren en dat Nederland lager op de lijst staat qua bedrag omdat het minder waarde heeft voor mensen die hun land ontvluchten. Relatief klein land dus minder werkgelegenheid. Mensen dichter op elkaar gepakt. Kouder weer. Kunnen allemaal omstandigheden zijn die de smokkel waarde van een land bepalen. Geen exact science. Meer info die ik her en der opgepikt hebt.

quote:Nogmaals niet iedereen staat een vuurpeleton te wachten!

Dat beweer ik nergens. Maar voor een grote groep geldt het wel en in mijn opinie wordt daar een beetje te makkelijk aan voorbij gegaan.

quote:en je mag trowuens Iran zelf ook wel de schuld geven want deze man is een staatsburger van dat land.

In dit topic doet het er niet toe hoe ik over het regime van Iran denk.

quote:Als de Ind geen juiste info krijgt van het land war hij vnadaan komt is het ook moeilijk beslissen.

Die zullen ze ook niet geven. Ze gaan echt niet op papier aanleveren dat ze iets met een bepaalde asielzoeker van plan zijn. Misschien doet het betreffende land het wel expres zo om de asielprocedure van iemand hier te bemoeilijken. Zodat deze uiteindelijk teruggestuurd wordt en ze alsnog die persoon op kunnen sluiten of ter dood veroordelen. De lange arm van de wet is geduldig.

quote:ga jij maar eens op die stoel van die beslisambtenaar zitten!

Daar wíl ik niet op zitten. Waarom niet? Omdat ik er niet aan mee wil werken dat als ik iemand móet terugsturen degene in zware problemen beland in het thuisland. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. En als ik op die stoel zit, zouden meer mensen hier blijven en word ik toch ontslagen. Dan kan ik beter eraan werken om het beleid te veranderen, denk je ook niet?

De rest kom ik later op terug. Zit hier alweer een hele tijd. Moet andere dingen gaan doen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:shahla schreef op 11 april 2011 @ 12:45:

Die z[...]

[...]

Ik had ook geen genoegen met die antwoorden genomen als ik ervan overtuigd was geweest dat mij in mijn moederland iets vreselijks te wachten stond. Dan heb je ook geen ander alternatief dan het onzekere bestaan op de koop toe te nemen. In mijn ogen is dan geen sprake meer van vrijwillige keuze. Misschien kun je zelfs sterker stellen dat het dan geen keuze meer is. Een consequentie. Dat wel.

Dit is jouw invulling van het verhaal.

Misschien stond hem daaar alleen een erg boze familie te wachten. die veel geld hebben betaald om hem hier te krijgen en hele hoge verwachtingen van hem hadden.

[...]

Misschien spreekt het juist wel voor hem dat hij deze weg zeer waarschijnlijk niet is ingeslagen. Bovendien was ik in de veronderstelling dat tegenwoordig een schijnhuwelijk er zo uitgepikt wordt. Maar daar heb jij dan meer zicht op, denk ik, of dat werkelijk zo is of niet.

Schijnhuwelijken zijn nog steeds moeilijk te ontdekken. Als iemand de juiste gegevens aanleverd bewijs dan maar eens dat ze neit bij elkaar horen.

Dat is hetzelfde als dat iemand een aanvraag asiel doet als homo.

Toon maar eens aan of dit waar is of niet? Je kunt niet de hele dag achter iemand aanlopen om te kijken met wie die geen zoent en slaapt.

Per ongeluk in de zin van hoeveel geld je hebt.

Ik neem aan dat smokkelaars per land bepaalde tarieven hanteren en dat Nederland lager op de lijst staat qua bedrag omdat het minder waarde heeft voor mensen die hun land ontvluchten.

Hoe kom je aan deze info? Wat een onzin. We hebben in verhouding erg veel asielzoekrs opgevangen de laatste jaren. .

Relatief klein land dus minder werkgelegenheid. Mensen dichter op elkaar gepakt. Kouder weer. Kunnen allemaal omstandigheden zijn die de smokkel waarde van een land bepalen. Geen exact science. Meer info die ik her en der opgepikt hebt.

Nou die info is wel een beetje apart van jou. De meeste mensen reizen juist door naar nederland ivm de voorzieningen die wel hebben. de meeste europese landen kenen geen Azc's namelijk.

Hier krijg je ziekenfonds, school , onderdak en zak en eetgeld.

dit weten alle asielzoekers![

b]Vraag maar aan de gemiddelde Somalier die momenteel in grote getale hier zijn gekomen. Ze zijn allemaal in Griekenland of Italie, Malta aangekomen en snel doorgereisd naar Nederland ivm het azc systeem.[/b]In Griekenland moet je jezelf redden, italie geeft je ook geen onderdak allen nemen ze je aavraag voor asiel in ontvangst.

En mocht je een verblijfsvergunning krijg je een uitkering, een huis etc. Dit is voor veel mensen meer dan ze in hun eigen land hadden.

En dat weer hier? Ach dat maak ze niks uit hoor! Dan gooien ze gewoon de kachel op 10 in het azc met het raam open!

Die zullen ze ook niet geven. Ze gaan echt niet op papier aanleveren dat ze iets met een bepaalde asielzoeker van plan zijn. Misschien doet het betreffende land het wel expres zo om de asielprocedure van iemand hier te bemoeilijken. Zodat deze uiteindelijk teruggestuurd wordt en ze alsnog die persoon op kunnen sluiten of ter dood veroordelen. De lange arm van de wet is geduldig.

Ach ja... Toch vreemd dat andre mensen wel dingen op papier kunnen aantonen uit Iran. maar goed , deze discussie blijft doorgaan denk ik. Jij bent overtruigd van jouw gelijk en ik van mijn eigen beleving.[

b]Het valt me wel op dat je bepaalde dingen uit mijn post negeert , zoasl dat heel "Iraniers" syriers blijken te zijn en daarom ook vaak geen vergunning krijgen en lang proceduren omdat ze dus nooit van zijn leven ana kunnen tonen dat ze uit Iran komen.

Ik zeg niet dat bij deze man dit aan de orde is, maar het zou kunnen. [/b]Daarnaast vind ik het ook vreemd dat hij niet onder de Pardon viel terwijl hij hier al 10 jaar was. Betekent dit hij criminele antecendenten had of toch Nederland wel eens verlaten heeft? wie zal het zeggen?

Daar wíl ik niet op zitten. Waarom niet? Omdat ik er niet aan mee wil werken dat als ik iemand móet terugsturen degene in zware problemen beland in het thuisland. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. En als ik op die stoel zit, zouden meer mensen hier blijven en word ik toch ontslagen. Dan kan ik beter eraan werken om het beleid te veranderen, denk je ook niet?

Hoe wil je dat beleid in je eentje veranderen dan? Wil je iedereen hier houden? In afghanistan kun je ook worden afgeschoten, congo wordt je neergeknald, Ivoorkust is ook geen pretje en Somalie heeft niet eens een fantsoelijke regering!

Allemaal hier blijven dan maar?

Het blijft altijd een dillema , maar soms is een paradijselijke wereld voor iedereen niet mogelijk helaas.

De rest kom ik later op terug. Zit hier alweer een hele tijd. Moet andere dingen gaan doen.
Excuse voor mijn schrijffouten, ik zit met mijn baby op schoot
quote:shahla schreef op 11 april 2011 @ 11:59:

Niet mee eens. Ik haal hen niet onderuit. Zoals ik eerder aangaf, haal ik de denkbeelden onderuit.

.

Jij veroordeeld andere meningen met opmerkingen

als "jouw denkbeeld klopt niet" en "heb je oogkleppen op"

Alsof alleen jouw wereldbeeld klopt, de arrogantie te top.

Dit is niet wat ik onder discussieren versta maar het afzeiken

van elkaars gedachtengoed.

Gelukkig vind werkverbod jouw manier prettig dus kan

je het debat met hem verder voeren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 11 april 2011 @ 14:04:

[...]

Jij veroordeeld andere meningen met opmerkingen

als "jouw denkbeeld klopt niet" en "heb je oogkleppen op"

Alsof alleen jouw wereldbeeld klopt, de arrogantie te top.

Dit is niet wat ik onder discussieren versta maar het afzeiken

van elkaars gedachtengoed.

Gelukkig vind werkverbod jouw manier prettig dus kan

je het debat met hem verder voeren.Ik hou ook niet van afzeiken. Kan ieders mening wel waarderen. Alleen de mensen die anderen oordelen en veroordelen daar kan ik niets mee. Ik zal dat ongetwijfeld ook doen, maar probeer dat wel te vermijden. "Ik vind", is totaal iets anders dan "het is zo en zo".Ook de manier waarop de quotes beantwoord worden vind ik overzichtelijk. Er wordt tenminste ook niet in geknoeid.
quote:mumia12 schreef op 11 april 2011 @ 13:13:

Excuse voor mijn schrijffouten, ik zit met mijn baby op schootDaarom zijn de kinderen van nu allemaal al zo slim.
Nederland is al overvoerd met allerlei rechthebbenden.
quote:werkverbod schreef op 11 april 2011 @ 14:12:

[...]

Ik hou ook niet van afzeiken. Kan ieders mening wel waarderen. Alleen de mensen die anderen oordelen en veroordelen daar kan ik niets mee. Ik zal dat ongetwijfeld ook doen, maar probeer dat wel te vermijden. "Ik vind", is totaal iets anders dan "het is zo en zo".Ook de manier waarop de quotes beantwoord worden vind ik overzichtelijk. Er wordt tenminste ook niet in geknoeid.

Nee echt.
Ja, dat vind ik echt.
quote:jaap schreef op 11 april 2011 @ 11:58:

[...]

Tamelijk hoog risico dan, voor een publiciteitsstunt! Ik weet niet hoe lang jij denkt dat je in de fik moet staan voordat je eraan bezwijkt, maar dat is niet overdreven lang. Daarbij is het nou niet direct een snelle, of pijnloze dood.

Dat deze man de publiciteit zocht met zijn daad, dat lijkt mij volslagen helder. Dat hij had gehoopt het er levend af te brengen, lijkt mij uit de lucht gegrepen. Er zijn nou eenmaal mensen die ultieme offers brengen.

Dat de IND wordt aangesproken is, in mijn beleving, ook zeker niet terecht. De IND is niet meer dan het harteloze apparaat dat wij, als Nederlandse bevolking, op pad sturen om allochtonen op te sporen en over de grens te zetten, omdat wij hen verachten, cq wat wij uit hun landen hebben geroofd om te zorgen voor een luxe leventje, exclusief voor onszelf willen houden. Dit alles in elk geval heel duidelijk volledig in strijd met het liberale idee van vrijheid,

Ik denk dat het grote probleem zit in de verdeling van de

welvaart, een eerlijkere verdeling van de welvaart zorgt

voor een afnemende stroom vluchtelingen, in ieder geval

economische vluchtelingen.

Zelf probeer ik een piep klein steentje bij te dragen

door "fare trade" produkten te kopen..

Het is inderdaad een liberaal idee, vrij verkeer van personen

en goederen maar ook niet liberaal Nederland heeft een stem

in deze of liberalen die er anders over denken zoals ik.

Wat me verbaasd in deze draad is dat we zonder de

proces stukken te kennen menen te moeten concluderen

dat de IND en in het verlengde daarvan de rechters een

fout hebben gemaakt.

Dat is een veronderstelling want we kennen de stukken niet.

Ik ga er van uit dat de rechterlijke macht zijn werk naar

behoren heeft gedaan en acht me niet kundig genoeg

het proces in deze draad over te doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Saaar schreef op 11 april 2011 @ 14:15:

[...]

Nee echt.

Ja, dit slaat aan he ! Ik bedoel daar natuurlijk ook de personen die dit niet eens kunnen onderscheiden.

quote:hollebollegijs schreef op 11 april 2011 @ 14:15:

[...]

Ik denk dat het grote probleem zit in de verdeling van de

welvaart, een eerlijkere verdeling van de welvaart zorgt

voor een afnemende stroom vluchtelingen, in ieder geval

economische vluchtelingen.

Het is inderdaad een liberaal idee, vrij verkeer van personen

en goederen maar ook niet liberaal Nederland heeft een stem

in deze of liberalen die er anders over denken zoals ik.

Wat me verbaasd in deze draad is dat we zonder de

proces stukken te kennen menen te moeten concluderen

dat de IND en in het verlengde daarvan de rechters een

fout hebben gemaakt.

Dat is een veronderstelling want we kennen de stukken niet.

Ik ga er van uit dat de rechterlijke macht zijn werk naar

behoren heeft gedaan en acht me niet kundig genoeg

het proces in deze draad over te doen.Het gaat hier meer over het feit, dat men de uitslagen en de resultaten niet kan en wilt accepteren.
Ik ben het wel eens met HollebolleGijs. Toevallig was er laatst een docu op TV over een rechter, die zich bezighield met het vreemdelingenbeleid. Deze meneer moest een beslissing nemen over het al dan niet uitzetten van een Somalische vrouw, die hier al jaren was, maar die haar eigen land was uitgevlucht. Zoals zij vertelde was ze verkracht door haar eigen man. Laat de man in kwestie nou net ook in Nederland zijn en opgeroepen zijn als getuige in het hele verhaal. Hij vertelt vervolgens een verhaal wat totaal haaks stond op hoe zijn exvrouw het beleefde. Hiermee wil ik dus zeggen dat het hele asielbeleid hartstikke gecompliceerd is en ik vraag me dan ook oprecht af in hoeverre je zulk beleid kunt verkorten. Juist omdat ieder verhaal weer anders is en mensen in hun wanhoop misschien ook wel dingen gaan verzinnen.
Werkverbod, je bent een simpele ziel.

Het ene vooroordeel na het andere, de ene vast lulling na de andere en toch maar proberen met dat hoofd door de muur te rammen.

Het lijkt me zeer vermoeiend om jou te zijn.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 11 april 2011 @ 14:21:

je bent een simpele ziel.
@ Saaar, Ja, dat vind ik echt.

Misschien zou je die tekst eens waar kunnen maken.
Maar je snapt jezelf wel?

Dat scheelt.
Ja, dat vind ik echt.
Gijs, ik vrees dat het vrije verkeer van personen en ideeën als uitgangspunt iemand kenmerkt als liberaal. Natuurlijk zijn er zat mensen die zich tooien met dat label, terwijl ze het helemaal niet zijn. Maar dat is een beetje het probleem hier, want dan heeft het gebruik van etiketjes ook niet zoveel zin meer. Dan krijg je dat fenomeen van: iedereen die het niet met mij eens is, is per definitie 'links'. Dat schiet niet op als je argumenten wilt vergelijken. Dus als jij liberaal bent, maar niet voor het vrije verkeer van personen en ideeën, dan ben ik geen liberaal.
quote:jaap schreef op 11 april 2011 @ 15:00:

Gijs, ik vrees dat het vrije verkeer van personen en ideeën als uitgangspunt iemand kenmerkt als liberaal. Natuurlijk zijn er zat mensen die zich tooien met dat label, terwijl ze het helemaal niet zijn. Maar dat is een beetje het probleem hier, want dan heeft het gebruik van etiketjes ook niet zoveel zin meer. Dan krijg je dat fenomeen van: iedereen die het niet met mij eens is, is per definitie 'links'. Dat schiet niet op als je argumenten wilt vergelijken. Dus als jij liberaal bent, maar niet voor het vrije verkeer van personen en ideeën, dan ben ik geen liberaal.Dus ook iedereen die het niet met jou standpunten eens is, is een rechtse fascistische pvv stemmer? Toch !
quote:werkverbod schreef op 11 april 2011 @ 15:41:

Dus ook iedereen die het niet met jou standpunten eens is, is een rechtse fascistische pvv stemmer? Toch !Nee. Maar de PVV is wel een fascistoïde organisatie. Dus (extreem) rechts. En ik heb de argumenten daarvoor al wel honderd keer of meer de revue laten passeren. Programmapunten, presentatie en partijstructuur van de PVV lijken werkelijk als twee druppels water op die van de NSDAP uit de jaren dertig. Ik heb zelfs de moeite genomen om de gelijkenis tussen hetgeen Hitler in 'Mein Kampf' schreef over de Joden, en wat Wilders zegt en schrijft over de Moslims, onder de aandacht te brengen. Ik ga niet over één nacht ijs, en gebruik dergelijke 'labels' niet lichtzinnig.
Het zou kunnen zijn dat je de Iceman wilt overtreffen.
quote:jaap schreef op 11 april 2011 @ 15:00:

Gijs, ik vrees dat het vrije verkeer van personen en ideeën als uitgangspunt iemand kenmerkt als liberaal..

Dan vrees ik dat ik toch niet vreselijk liberaal ben, bij mij

kan een migrant zich hier best verstigen mits hij werk heeft

en werk gekoppeld aan een verblijfsvergunning, zit het werk

er op dan eindigd de verblijfsvergunning.

Ik meen dat de Zwitsers zo werken.

Dit staat uiteraard los van politieke vluchtelingen.

Toch denk ik dat een eerlijkere verdeling van welvaart

een heleboel problemen zou oplossen.

Ik las laatst een artikel dat gesubsidieerde EU kip produkten

de lokale markt in Afrika verpesten, dat is toch geen

manier van zaken doen.

quote:evelynsalt schreef op 11 april 2011 @ 14:20:

Ik ben het wel eens met HollebolleGijs. Toevallig was er laatst een docu op TV over een rechter, die zich bezighield met het vreemdelingenbeleid. Deze meneer moest een beslissing nemen over het al dan niet uitzetten van een Somalische vrouw, die hier al jaren was, maar die haar eigen land was uitgevlucht. Zoals zij vertelde was ze verkracht door haar eigen man. Laat de man in kwestie nou net ook in Nederland zijn en opgeroepen zijn als getuige in het hele verhaal. Hij vertelt vervolgens een verhaal wat totaal haaks stond op hoe zijn exvrouw het beleefde. Hiermee wil ik dus zeggen dat het hele asielbeleid hartstikke gecompliceerd is en ik vraag me dan ook oprecht af in hoeverre je zulk beleid kunt verkorten. Juist omdat ieder verhaal weer anders is en mensen in hun wanhoop misschien ook wel dingen gaan verzinnen.

Dat is ook het probleem, zoals ik al schreef is mijn tante

aktief als vrijwilligster binnen vluchtelingen werk A-dam.

Ze verteld wel eens verhalen over vluchtelingen die hun

papieren weggooien en wat voor rompslomp het geeft

de identiteit vast te stellen, dat een simpel papiertje

opvragen in Kabul, als het al lukt, een half jaar kost.

Overigens is mijn tante er regelmatig getuige van

geweest dat de IND werd terug gevloten door de

rechter.

Kijk natuurlijk is 10 jaar lang alleen het blijft altijd

een keuze tussen de turbo erop en de nauwkeurigheid

uit het oog verliezen of zorgvuldig werken en dan

op de koop toe nemen dat het langer duurt.
Hollebollegijs:

Helemaal mee eens dat er zorgvuldigheid betracht moet worden, maar 10 jaren dat kan echt niet.

Je stelde eerder dat veel rechtszaken nodig zijn om tot een goed oordeel te komen, dit snap ik dus totaal niet want het geeft mijn inziens aan dat wanneer er telkens een verweer komt van de aanvrager er toch duidelijk hiaten zitten in de informatie die de IND verschaft.

En even voor de duidelijkheid een asielzoeker mag pas werken wanneer er een verblijfsvergunning wordt afgegeven in welke vorm dan ook.

Een asielzoeker bouwt met werken ook bepaalde rechten op, dus wanneer het werk over zou zijn, heeft hij ook recht op een uitkering net als ieder ander.

Dat hij/zij terug zou moeten omdat het werk over is, is klare onzin want het verstrekken van een verblijfsvergunning is nog altijd niet gekoppeld aan het hebben van werk, maar aan de situatie indertijd.

Ben het wel met je eens dat een ieder moet voorzien in zijn eigen levensonderhoud, zowel de mensen die hier geboren zijn alswel de mensen die hier (noodgedwongen) naartoe verhuisd zijn.
quote:evelynsalt schreef op 11 april 2011 @ 14:20:

Wanneer mensen in hun wanhoop maar dingen gaan verzinnen, heb je dus te maken met een persoon die niet noodgedwongen heeft moeten vertrekken uit land van herkomst.

Ken de inhoud niet van die docu, ga daar dan ook niet inhoudelijk op in.

Wel weet ik dat het verhaal van mensen die hier asiel aanvragen wordt gestaafd middels allerlei kanalen en dit heeft natuurlijk tijd nodig. Elk verhaal is anders, maar het natrekken ervan is wel degelijk mogelijk. De pest is de termijn die ervoor kan staan, dat is gewoon echt niet normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven