Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vorig jaar geweest, mét wagen en Jasmijn. Maar dat was op een avond en toen was het wel erg druk. Wagen was toen niet echt heel erg handig, maar omdat ik BV gaf was Jasmijn nog afhankelijk van mij en moést ze wel mee (het arme schaap )... Dus óf we moeten op een rustigere ochtend gaan, doordeweeks ofzo, óf we moeten de kids thuis laten denk ik.

Maar voor mij nu even over en sluiten vandaag, ik ga nu ECHT douchen en naar bed. Lekker lezen. Doeidoei!
jaaaa was ik ook weer ff. geheel tegen m'n principes in, vandaag toch gewerkt (nou ja, had cursus) daarna snel meisje opgehaald bij oppas, naar huis, waar Lief ondertussen was gearriveerd, me in oorlogs tenue en dito verf op m'n gezicht gehuld en gesmeer (oftewel me opgedirkt en opgemaakt) en weer teurg naar waar ik werk om vervolgens nog te eten met collega's. was supper leuk en super gezellig, maar ook erg druk. Verheug me enorm op mrogen wanneer we met z'n drietjes thuis zijn.

M'n oppas stopt ermee omdat ze de tijden niet kan combineren met haar eigen gezin. Mayte wordt (als ik late dienst heb) tegen 18.00 opgehaald. Zij zijn dan meestal aan het eten, dit is niet elke keer, maar kan me voorstellen dat het lastig is, dat Mayte niet op vaste tijden wordt gebracht en gehaald. Of ze is er s'ochtends al rond 7.30 na ja......we zien wel wat voor nieuwe mensen op ons pad komen.

@Pepiet, maar je borst maar nat meid, lang leve de zorg (en wat je beschreef komt vrij regelmatig voor, vooral bij een opstartende groep.) wordt straks wel beter

ook hier druk druk druk, het gewone leven is weer begonnen en iedereen weer aan het werk........

ga nog even bij de januari 2008 mama's kijken...daarna slapen.
tjezusss wat veel gechat...haha

Mmmoi: jij hebt alweer drukke dagen gehad zeg. Oppas dus wel bevallen?

Onze oppas is idd via gastouderbureau. En bij de aanvraag toentertijd gezegd dat die flexibel moet zijn ivm wisselende werk en dat diensten vaak veranderen. Dus dat ik dat niet als irritatie van oppas terug wil krijgen. This was the deal en dus goed uitgepakt so far...

Ringel: vindt wel andere oppas...Maar ik vind de tijden van Mayte best nog schappelijk..Heel veel werkende mensen droppen rond 730 en halen 1800 op. Stopt ze nu helemaal als gastouder...Heeft idd altijd invloed op eigen gezinsleven, dus het wel echt leuk vinden. Mij lijkt het 3x niks.

Pepiet: haha jouw startersproblemen daar klinken wel bekend. Gebeurd bij ons ook. Heel vaak krijgen mensen niet volledige inwerktijd al is de intentie er echt wel. Maar ja als je zieken hebt wordt helaas toch al teruggevallen op de nieuwe mensen.

Lijkt altijd iets tussen te komen waardoor het anders loopt...chaotischer meestal.

Voor de rest ik ga nu ook slapen...
annie: doe je nu nog mee met de mol?????vanavond is het weer he:)
Hoi hoi,

Op dit moment zit ik bij mijn schoonmoeder in Brabant. Lief heeft een klus in het zuiden en vanwege de reistijd en gezelligheid ben ik deze morgen meegegaan. (Nou ja, morgen, het was bijna nog nacht, om 5.15 ging onze wekker, das best vroeg en daar weet krokus alles van!)

Babba, Aimee loopt op haar tenen? Hahaha, dat moet een gezicht zijn. Mats loopt nog helemaal niet maar staat wel vaak aan de boxrand of tafelrand te hangen en balanceert dan ook op zijn tenen.

Ringel, jammer dat je oppas er mee stopt, je hoeft het dan niet zelf op te lossen, jullie zitten met het probleem. Ik hoop dat er snel iemand gevonden is!!!

Pepiet, ik ga nu de poule in vullen en mijn inlegsom betalen. Hoe gaat het met de puntentelling?

Niniane, vertel nou, is alles goed???

FF, bij jou dan?

Beurs, ben onlangs naar de gezinsbeurs geweest en vond het leuk om eens gezien te hebben maar wel veel te druk. Ik hoop dat jullie er meer lol aan beleven!

Oja, Mats is speenvrij!!! Hij is nu bijna 1 en ik was gewoon benieuwd of ie ook zonder kon en dat kan dus! Ben er blij mee, hij had hem alleen 's nachts in en overdag in bed dus echt vreselijk veel was hij (of ik?) er niet afhankelijk van maar toch!
Pepiet, Mijn gok en betaling moet je nu hebben!

Ris, muziekfragment staat op de site van wie is de mol!

www.wieisdemol.nl
Annie thanx voor de tip van het muziekfragment, Mmmoi had hem ook al gegeven en ik heb 'm dus al geluisterd. Ook moldagboek etc gelezen, maar ik word er geen knars wijzer van.

Waar zit je in Brabant? men... 5.15 opstaan bah!!!

Pepiet; de mol is pas mórgenavond he! Niet mij ff de stress in jagen hoor! (haha).

Ik ben zoooo moe steeds. Ik ga redelijk op tijd naar bed, voer overdag vrij weinig uit, behalve dingen met Ella doen (waaronder wandelen of fiesten; moet ik van mezelf). Maar ik blijf moe... baal er van want ik lijk wel een oud wijf. En nee, ik ben niet zwanger. Kan niet.

Suikers zijn redelijk dus dat is weer een evt. oorzaak minder.....

Vanmiddag naar de tandarts; deel 2. Eigenlijk moeten er nu 4 gaatjes gevuld worden (blegh...) maar na die 2 van vorige week, had ik een stijve kaak van het openhouden van mijn mond. Dus ik hoop dat hij zegt dat we er nu 2 doen en dan ga ik volgende week wel weer terug. Maakt me niet uit eigenlijk. Ik ben heel blij dat ik overgestapt ben naar deze tandarts (afgezien van die 6 gaatjes natuurlijk).

Mmmoi; gelukkig snap ik nu hoe ik je naam moet zeggen !!! Ella doet dat dus sinds kort... en soms geeft ze ons dan zomaar spontaan een kus erbij! Ze lebbert haar pop en knuffel totaal af, maar als iemand "echts" erom vraagt weigert ze pertinent (wat ik op zich prima vind... stel je voor dat wildvreemden om een kus gaan vragen en ze heeft geleerd dat ze dat "moet" doen, is ze straks vier jaar, is het zo'n meelopertje en god weet welke Dutroux ze tegen zou kunnen komen... bah!). Enniehou... gisterenavond zaten we op de bank liedjes te zingen (ik zat te zingen, zij denderde over de bank heen) en ineens kwam ze op me af.... MMMMMMMOI en ik kreeg een dikke kus! Zo cute!!!!!

Babba; Ella loopt ook af en toe op haar teentjes. Ik weet wel dat ze dat niet eeuwig moeten blijven doen (ivm de spieren in de achterkant van haar been, naar de voet toe), maar nu lijkt het me nog niet zo bezwaarlijk. Ik laat haar vaak op blote voetjes lopen en dan zie je ook dat ze die grijpreflex nog sterk heeft ('t is net een apie). Komt vast goed als ze straks stevige schoentjes gaat dragen.

Ik ga d'r uit haar bed halen, ze ligt te keuvelen. Doei!
owwww sorry ik leef in een andere tijd dimensie op het moment
Hallo dames,

Even geen puf om op iedereen te reageren. Jullie schrijven veel en veel te veel hoor. Hier alles rustig. Vandaag 39 weken en niets dat op een bevalling lijkt. Tenminste niet meer dan gerommel, maar dat hoort erbij. Meisje blijft zitten tot maart denk ik zo. Dan komt de lente. Ze vind het nu gewoon te koud. LOL Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte...

Liefs Barbara
Men, die Niniane moet wel bevallen zijn, ze is hier al zó lang niet geweest voor mijn gevoel...

Jasmijn ligt in bed, maar ze keuvelt nog. Vanochtend zijn we een bakkie wezen doen bij mijn vriendin. Was wel gezellig. Vanmiddag wil ik even naar de Appie als Jas wakker is, maar dan moet ze wel eerst even goed slapen hoor.

Hier verder niet zoveel nieuws...

Oja, Jasmijn was vannacht echt ENORM irritant. Vanaf 0 uur tot dik over 1 uur heeft ze gebruld, niet normaal. Het begon met zacht huilen maar werd steeds erger. We mochten haar niet troosten ook. Ze wilde niet opgetild. Dus dan maar terug in bed, maar dan ging ze enorm gillen. Schone broek hielp niet, fles wilde ze niet...uiteindelijk kon ik alleen nog maar uitbrengen: 'rotkind, hou je kop toch dicht' en dat deed voor manlief de deur dicht. Die is een boekje met haar gaan lezen, inmiddels was ze schor van het gillen. En daarvan kalmeerde ze en ging ze uiteindelijk wel slapen, tot acht uur vanochtend. Ik was toen nog helemaal brak door de 'gebroken' nacht. Voor mij voorlopig nog geen tweede Het klopt wel weer he-le-maal met de oei ik groei voorspelling dus ik hoop maar dat het weer een (korte!) fase is...

Verder niets bijzonders...was hier pas nog
Ooow Mmmoi, wat fijn dat ik dit van je lees. Ik had gisterochtend zo'n actie dat ik door de muur naar hem riep dat hij nu toch echt z'n kop moest houden, kutkind! Hahaha. Ach, dat krijgen ze later toch niet meer mee. Ik had ook al naar de oei ik groei voorspelling gekeken en idd zit hij volgens dat boek weer midden in een sprongetje.

Huishoudbeurs ben ik nog nooit geweest. Wat is daar altijd te doen? Allemaal spullen om het huishouden te doen? Heb een enorme hekel aan huishouden. hahaha. Moet nu wel effectiever gaan schoonmaken nu ik weer volledig werk. Bleeeeh.

@pebbs, Roan gaat 2,5 dagen naar de creche. Man is een middag vrij. Ik werk 1 dag 's ochtends 2 uurtjes, en dan gaat hij op mijn werk naar de creche. Die dag moet ik 's avonds ook werken. Werk dus in feite 4 dagen.

@ris, misschien nogal een botte vraag, maar ben je niet simpelweg overspannen? Ik was ook steeds zo moe. Ben trouwens ook naar de kapper geweest. Heb een heel flitsend kapsel gekregen. Heb nu een pony en een piekerige bobline. Staat wel leuk.

Nu weer poetsen want ik moet vanavond aan het werk.
Ik heb het even nagekeken en Niniane is hier voor het laatst zaterdag geweest, dat is inderdaad al weer een tijdje terug. Ze had het toen over veel harde buiken dus het zou zo maar kunnen

Vandaag wilde ik met Floor even naar de Praxis om een paar trakphekjes te kopen, die zijn daar in de aanbieding. Floor vastgegespt in het stoeltje en toen duurde het heeeeel lang voordat de auto eindelijk wilde starten. Ik ben wel een week ziek geweest maar om dan meteen niet te starten is wel erg overdreven.

Uiteindelijk dus wel gelukt maar toen ik wegreed schokte hij nog flink en ik had mijn mobiel niet bij me dus ik durfde eigenlijk niet weg. Dus maar weer omgedraaid en de auto teruggezet. Vanavond de buurman maar even lief aankijken of hij er naar wil kijken, ik moet morgen toch weer naar het werk.

@pepiet: ik helemaal in de war omdat ik dacht dat het woensdag was en jij begint over de Mol. Is het dus ook gewoon woensdag.

@FF: nog even rustig afwachten dus. Fijn dat je je even kwam melden, scheelt weer een boel gestress hier.

@mmmoi: het is maar goed dat ze nog niet begrijpt wat een rotkind is, dat kan je over een jaartje niet meer maken. Maar af en toe.............

@ris: weer flink aangepakt door de tandenbeul?

@annie: koste dat veel moeite, dat speen afleren?? Floor heeft hem ook nog bij het slapen en ik heb er niet zo veel moeite mee maar als ze makkelijk zonder kan is dat ook prima.

Floor had net een flinke poepbroek dus ik heb haar maar meteen in bad gegooid en nu ligt ze lekker te tukken.

Hahahaha, heb me afgelopen uren enorm verheugd op de Mol, is het dus pas donderdag!!! Pepiet, was dit een molactie van jou???? Hahahaha

Pebbles, speens afleren viel mee, gisteren met het ochtendslaap zonder speen op bed gelegd, hij heeft nog geen 10 minuten geprotesteerd en sliep toen al, ' smiddags ook en wonder boven wonder ging de nacht ook goed. Autorit van 1,5 uur deze ochtend ook, en tot nu toe nog steeds goed (lijkt net of ik gestopt ben met roken zo zeg), probeer het gewoon eens, wil het nog niet dan is zo'n ding snel gepakt toch?

Krokus en Mmmoi, hihi, schreeuwen tegen weerloze wezens! Nou, kan het me soms goed voostellen, ik heb nog niet geschreeuwd tegen Mats maar ook hij kan soms irritant zijn!

FF, meisje zit er nog steeds joh, kom nou eens wat vaker hier schrijven dan krijgen we het ook niet zo koud op de tribune!!!

Ris, sterkte bij de tandarts, had vandaag ook gemoeten maar heb afspraak verzet omdat ik in Brabant ben, zit overigens in de buurt van Eindhoven en Helmond, die hoek!!! Houdoe meske! Hihi

Nou, menneke kan zo komen, want die hoeft nu eens niet uren in de file te staan!

Ciao
Nou, ben toch nog naar Appie Happie geweest, Jasmijn was kwart voor vier nog niet wakker (krijg je hè, als je 's nachts zo raar doet!) dus heb ik haar maar wakker gemaakt. Bij de super hadden ze kinderappels, gewoon kleine appeltjes, en omdat Jasje beetje irri deed gaf ik haar een appel. Daar heeft ze gewoon een kwart van opgegeten! Gewoon afhappen! Ongelooflijk. Wel goed voor haar tandjes neem ik aan. Daarna reed ik langs het huis van mijn ouders en kon ik het niet laten even langs te gaan. Manlief was toch niet thuis met eten (en nu nog niet), die ging bowlen en steengrillen van zijn werk (die heeft vaak uitjes joh, niet normaal). Kon ik mooi bij mijn ouders eten en Jasje werd natuurlijk weer dik verwend met aandacht en spelen. Thuis de boodschappen uitgepakt en Jasmijn om half acht naar bed gebracht. Was bang voor grote heisa maar ze was gelijk stil! Weet niet of ze nu slaapt maar ik ga maar niet kijken, dat is de goden verzoeken denk ik.

Wedden dat Niniane bevallen is? Ik ben ZO benieuwd!

Ik ga zo lekker even tv kijken. Moet nog stofzuigen. Was de enige klus die ik manlief beloofd had vandaag te doen en ik heb het nog niet gedaan ... dus dat ga ik eerst maar eens ff doen!
Ik zal jullie uit de spanning verlossen:

Nog steeds geen bb....

Zondag niet zo'n zin in forum. Was doodmoe en last van buik. N-man is alleen naar familie nieuwjaarsborrel geweest. Maandag waren we twee jaar getrouwd. En dan moeten we 's avonds gezellig doen met schoonfamilie. Dus geen tijd voor forum. Ikzelf hecht nooit zo veel waarde aan dat soort dagen tenzij echt een jubileum. Vind het wel leuk om met lief gezellig te eten of zo maar visite hoeft voor mij niet zo. Ik had niet eens wat lekkers gehaald dus het was een kaal kopje koffie voor schoonouders. Om negen uur zaten lief en ik bijna te slapen dus zijn mijn schoonouders maar weggegaan. Dinsdag moest N-man overwerken dus geen computer tot mijn beschikking. Vandaag ben ik er dus pas weer.

Vanochtend naar de verlos geweest. Alles goed met de bb. Maar er mag echt niet meer bij ons in huis geklust worden. Dat levert mij teveel stress op. (Mijn schoonvader wil echt regelmatig nog dingen komen doen vaak ook nog de hele zaterdag. Met de woorden dan is het maar af want we weten natuurlijk niet wat jij doet, wanneer het begint.) Ik zit dus elke keer de hele dag op en neem geen rust want ik vind het vervelend als er iemend aan het klussen is voor ons en ik zeg zoek het maar uit ik ga naar bed. Ik had al met N-man afgesproken dat het na de kerst echt afgelopen was maar hij durft volgens mij geen nee te zeggen tegen zijn ouders. De verlos is bang dat de bevalling dus niet begint omdat ik me niet goed kan ontspannen. De rommelige buik geeft wel aan dat er iets te gebeuren staat maar zonder rust geen bb. Ik mocht haar de schuld geven als de mannen zouden protesteren. Wel een opluchting, eindelijk rust. Ook fijn voor lief want die is na een werkweek van 40 uur en een hele zaterdag klussen, op zondag meestal ook wel gevloerd. En met de bb op komst kunnen we onze energie wel beter gebruiken want er komen weer slapeloze aan, hahaha.

Vandaag dus lekker rustig aan gedaan. Uitgebreid in bad, beetje lezen, tv kijken, slapen. Kyran was naar de oppasmoeder. Die er bij ons gelukkig voorlopig nog niet mee ophoudt en erg uitkijkt naar Kyrans' broetje of zusje. Dus lekker uitgerust.
Hahaha nee mmmoi ik ben nog niet bevallen.
Krokus, je bent niet bot hoor. Ik denk ook dat ik overspannen ben. Maar hoe weet ik dat zeker??? Ik zit ook nog met mijn db en borstvoeding, ik kan me de dag niet herinneren wanneer ik me gewoon lekker voelde (dat is vér voor de zwangerschap geweest). Ik vind het lastig om zo grenzen te zien en te bepalen wat nou oorzaak is en wat gevolg. Volgende week donderdag kan ik éindelijk naar de psych (de afspraak was eigenlijk maandag maar zij belde 'm af).

Bekkenbeul was pijnlijk... vooral erná. Drie gaten bovenin en één daarvan was ook nog eens helemaal achterin mijn mond. Laatste gaat wordt de 22e gevuld.

De verdoving deed zijn werk goed, ik was van mijn rechteroog (ja!!!) tot aan mijn onderkinnen verlamd man. Maar goed, ze zijn weer uitgewerkt... (en nu voel ik pijn).

Niniane, ik maakte me ook al zorgen hoor! Maar goed dat het klussen nu afgelopen is, dan kan de kleine eindelijk eindelijk eens komen! Jij gaat lekker uitrusten en genieten in je nestje en dan komt het helemaal goed!

FF, maart duurt nog wel heel lang he! Hou vol, ze is er vast voor het eind van de maand (lekker positief!)

Oh en schreeuwen tegen je kind? Doe ik ook wel eens hoor. Als ze weeeeer haar luier niet om wil (iemand nog tips?) en omdraait en zo met haar arm of been of allebei in haar eigen poep ligt terwijl ze die ochtend in bad is geweest. De laatste keer dat ze dat deed, heb ik haar in haar blote kontje in bed gezet (met alle risico's ...) en ben ik even de gang op gelopen, ik was érg kwaad op d'r.

En in de tijd dat ze ons 's nachts tot wanhoop dreef met haar hysterische gehuil, heb ik ook wel eens gescholden dat ze haar kop dicht moest houden omdat we wilden slapen. Ontaard mens ben ik he?

als ik het zo lees kom ik wel héél overspannen over (lol)

Speen afwennen? Hebben we niet hoeven doen, Ella wilde 'm toen ze tandjes kreeg zelf niet meer. Hadden we net 2 nieuwe met zo'n mooi koordje gekocht, smeet ze ze constant door haar kamertje. Ze stopt nu meestal een stuk van haar knuffel in haar mond. Gelukkig slaapt ze met verschillende beestjes, dat heb ik bewust zo gedaan. Ikzelf was verslaafd aan mijn knuffelpyjama en ik kon onmogelijk zonder 'm slapen. En ik moest de broek en de trui hebben hoor...

Ik heb vandeweek zelfs haar knuffel gewassen, ze was toch bij oma, dus had ik de tijd. 's Avonds gewoon de schone gegeven en ze vond het prima.

Zo, ik ga nog ff lekker tv kijken!

DOEG
He jammer nog geen babies...toen ik Ninianes berichtje zag, na die van mmmoi, moest ik me echt inhouden om niet meteen te gaan lezen.....wordt wel erg spannend nu hoor.

Vanmiddag naar vriendinnetje geweest die zwanger was (ze was afgelopen vrijdag hier) en ze had toen al last van bloedverlies. Gisteren naar ziekenhuis geweest voor echo en het blijkt dus mis te zijn. Zoooo jammer. Ze had zich er al zo op verheugd (zijn al een poosje bezig) Had ik haar vanochtend aan de foon, en barst ze meteen in huilen uit, ben meteen op de trein gestapt om haar gezelschap te houden, want ze was alleen thuis. Onze traditie maar weer even gekocht, bananensoezen en lekker zitten thee leuten. Maar tis wel raar hoor, ze is de eerste in mijn directe omgeveing die een miskraam heeft.

Speen, Mayte had er op een gegeven moment ook geen behoefte meer aan. We waren hem een paar ker vergeten (toen was ze een maadn of 3/4 denk ik) en ze heeft er verder niet naar getaald. dus sindsdien geen speen meer.

En ik steeds maar denken, wat grappig dat iemand uit het westen van het land de typische grunnger groet (MOI) als nick heeft!!!!!!! LOL

Knuffels, wijffie heeft een beer, doekje en konijn in d'r bed liggen. Dat konijn wordt dus helemaal kapot geknaagd. De grootste lol heeft ze dus wanneer ze last van d'r tandjes heeft om dan de snorharen tussen haar tanden door te krijgen (als in flossen) en op de neus te knagen. gek kind. Schreeuwen, check ook al eens gedaan, maar toen was net 2 weken oud en ze bleef maar huilen en krijsen en niet stil te krijgen.....ik alleen, tjokvol hormonen en over vermoeid door de gebroken nachten....meeeen wat voelde ik me ontaard, ga meestal ook ff haar ergens veilig neer zetten en even om een hoeje stoom afblazen.

@Ris, als je, je idd al zolang niet oke voelt is het idd lastig om te bepalen waar grenzen liggen idd, miss een extra bezoekje aan de ha? Wel goed van je dat je nog lekker met Ella naar buiten gaat. Is heel belangrijk!

FF nog even lekker genieten van je buik (heb je die nu wel?) en rustig wachten op wat komen gaat.

ws erg rustig hier vanavond dooe mol kijkers! hahahaha
@niniane: rust nemen hoor!! wij zitten hier maar in spanning te wachten en dan schiet hij/zij misschien wat op.

Ik vind het wel gek dat je schoonouders zelf niet doorhebben dat zo'n hoogzwangere vrouw wat rust nodig heeft maar ze zullen wel hun best doen om het huis zo snel mogelijk af te krijgen.

@krokus: huishoudbeurs is tegenwoordig voornamelijk lekker eten en drinken (nieuwe producten etc.), beutygedeelte, woongedeelte. Van alles en nog wat dus. En er is dus ook een negenmaandenbeurs tegelijkertijd waar je met hetzelfde kaartje in kan.

@ris: inderdaad niet zo'n gek idee om volgende week bij de psycholoog de mogelijkheid van overspannen zijn bespreken.

Floor is trouwens in de regel heel rustig met verschonen dus ik heb helaas geen tips. Ik geef haar wel vaak iets kleins in handen om mee te spelen.

@ringel: wat lief van je dat je meteen naar die vriendin bent toegegaan. Zulke vriendinnen zou iedereen moeten hebben. Ik betwijfel of er in mijn omgeving iemand zo iets zou doen, ik weet eigenlijk zeker van niet. Iedereen is de laatste jaren nogal met zichzelf bezig en vooral ook niet gewend aan het feit dat we nu een kind hebben.

@mmmoi: ik durf ondertussen wel te wedden dat Niniane nog niet bevallen is .

Jasmijn weet haar tandjes dus al goed te gebruiken. Een hele appel heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.

Het schreeuwen hier tegen Floor heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, soms een diepe zucht maar daar blijft het vaak bij.

Wel kan ik me herinneren dat ze een paar weken of maanden oud was en dat ze een regeldag oid had en dat ze midden in de nacht maar bleef huilen en ik bleef aanleggen maar er kwam niks meer uit. Toen voelde ik me zo rot. Ik heb toen wel gezegd dat ze haar mond moest houden want er was echt niks meer maar ik voelde me vooral schuldig dat ik niet genoeg voeding voor haar had.

Vanavond had ik boerenkool met worst gemaakt. Ik was bang dat ze het niet lekker zou vinden of dat ze het met haar handjes niet in haar mond kon krijgen maar ze heeft heerlijk zitten smullen ondanks dat de helft op de grond terecht kwam.

Ze stopte alleen al meteen 2 stukken rookworst in haar mond waar ik het velletje niet vanaf had gehaald en daar was ze in aan het stikken. Normaal krijgt ze het wel opgehoest maar ze had nu zoveel in haar mond dat dat niet goed lukte. Toen heb ik haar maar even ondersteboven gehouden en op de rug geklopt, dat werkte prima. Ze was totaal niet onder de indruk en ging meteen weer verder met eten.

He Niniane, ik hoop dat je nu de rust krijgt die je nodig hebt hoor! Lekker DVD-box van Friends huren en lachen maar!!! Als je je maar prettig voelt.

Pebbles, wow, je hebt Floors leven gered eigenlijk! Ik heb het een poos geleden moeten toepassen toen Mats al zijn brood aan het opsparen was (hij diet teveel tegelijk in zijn mond, een hele appel geven is aan Mats nog niet besteed), ik heb hem op de kop geouden en toen kwam er een broodbal uit! Grappig dat ze zich nog niet zo bewust zijn van alles, als mama zit je behoorlijk te shaken!

Vavanavond de Mol, nu menneke maar eens in bad zetten!!!!
Jammer jammer, Niniane nog niet bevallen...en FF ook nog niet... ach ja, maar beter ook, want de rust is nog niet weder gekeerd. Nu je rust nemen hoor Niniane!

Vannacht was hier weer dramatisch... Jasmijn lag 's avonds lekker te slapen, geen last van. Manlief kwam thuis van uitje werk (laat) en ze sliep nog. Maar om 2 uur begon het weer. Blèren. Ben haar gaan troosten, niet uit bed gehaald, lukte gelukkig. Geen licht aan, speentje er weer in en ze was stil. Loop ik weg: schreeuwen! Toch maar even in mijn bed gaan liggen want ik hoopte dat het overging, maar niet dus. Intussen ruzie met de man, want die was er laat in gegaan en moest er weer vroeg uit en komt dan weer eens met de legendarische uitspraak: 'jij hoeft morgen niet te werken'. Uhuh, dus ik kan vandaag de hele dag in bed liggen zeker... dus ik maar weeeeeer naar Jasmijn, weer troosten, weer stil (na lange tijd, ik blauw van de kou) en daarna als ik weg liep weeeeeeeeer huilen. Ik manlief aanstoten en zeggen: 'zo slaap je ook niet dus jij kunt er ook wel eens een keer heen gaan'. Toen ging hij met heel veel zuchten en smijten. Hij heeft fluisterend een Nijntje boekje voor zitten lezen, net als vorige keer (tegen mijn principes in), maar ja het werkte wel. Ze ging weer slapen tot vanochtend. Het was inmiddels over 3en. En nu is ze natuurlijk spekchagrijnig. Ze werd wel om acht uur wakker maar ze is ontzettend ondeugend. Sowieso al de hele week, hebben jullie kids daar ook last van? Ze zit nu bijv. op de overloop te spelen met een puzzel en nu kwakt ze de stukjes van de trap naar beneden waarbij ze heel onschuldig 'o, o' zegt á la de Teletubbies. Als ik dan kijk, heel ondeugend lachen naar me. Soms vind ik haar echt onuitstaanbaar, maar vannacht heb ik expres géén lelijke dingen gezegd (als rotkind ofzo) en me rustig gehouden. Ze stelt mijn geduld de gehele dag danig op de proef. Hoop zo dat die sprong snel over is!!!!

Verder even geen zin in reageren, ik zit nog in mijn pyama, bezig met allerlei klussen. Ga nu de kinderboeken die we hebben (en dat zijn er veeeeeeeel) in Jasmijn d'r kast opbergen. Zodat we wat meer ruimte krijgen in de boekenkast voor andere spulletjes. De computerkamer is dan wel opgeknapt; hij ziet er nog steeds niet uit door alle rotzooi die er staat.

Later meer!
Nee nog geen bb maar wel weer internet!!!!!! Hoera, dat is ook goed nieuws toch? Gister was nog het pakket bezorgd om alles aan te sluiten en dat heeft lief dus nog even gedaan. Nu ben ik weer helemaal aanwezig. Zal vanmiddag ook nog even wat foto's op de groep zetten van de kinderkamers want sommigen van jullie wilden toch weten hoe het geworden was? Wij zijn er in ieder geval heel blij mee.

@Ris Soms denk ik ook wel eens dat je overspannen bent als ik je verhalen zo lees. Ik ben natuurlijk geen psych of zo maar ik herken heel veel dingen in je verhalen die ikzelf ook zo ervaren heb. Dat was ook de belangrijkste reden dat ik eerder met verlof gegaan ben. Wat ik wel heel lastig vond was dat ik direct weer het stempel depressief opgeplakt kreeg terwijl ik me nu toch echt heel anders voelde. Ben in het verleden nogal eens depressief geweest maar dit is echt heel anders. Hoop dat je er een beetje uitkomt met de psych en je je snel weer wat beter in je vel voelt.

@Ringel ook al zo'n naar bericht. Er was pas toch ook iemand's vriendin hier met een miskraam? Lief dat je direct naar haar gegaan bent dat zal haar wel goed gedaan hebben!

@Schreeuwen naar Kyran. Niet echt hier. Wel af en toe een Kyyyyrrrraaaaaan hou nou eens op zeg! Hij is eigenlijk ook nooit echt stout. Behalve bij luiers verschonen. Omdat ik niet zo goed meer trap kan lopen heb ik ook een aankleedkussen beneden gelegd. En beneden vind hij het een stuk minder dramatisch om verschoond te worden. Kennelijk wordt hij nu voldoende afgeleid met dingen op het aanrecht of op tafel en kan hij goed naar buiten kijken. Ik geef hem wel altijd iets te spelen in zijn handen.

Wel net als pebbles toen hij een paar weken oud was en hij zat te klooien met zijn fles. Wat Kyran eigenlijk nooit deed en wat dus ook eigenlijk helemaal niet erg zou moeten zijn. Toen kreeg ik echt een driftbui, N-man heeft het toen overgenomen en ik ben even wat anders gaan doen. Dat is ook wel een dingetje waar ik me nu nog steeds heel schuldig over kan voelen omdat het om zoiets onbenulligs ging.

@Knuffels Kyran heeft een doekje met een haashoofd eraan. Dat wil hij het liefst overal mee naartoe nemen. Eigenlijk mag hij het net als zijn speen alleen in bed maar soms mag haas ook mee naar beneden. Kyran wil hem dan het liefst de hele dag vasthouden maar ook spelen met andere dingen en ja waar laat je je haas dan? In je mond. Zo kruipt hij dus ook met die haas in zijn mond. Ook daarvan foto op de groep vanmiddag.
Moghe dames,

Nog geen baby hier en bij Niniane ook niet zag ik. Spannend word het zo. Wel gister CTG gehad (meisje word rustiger naarmate het gerommel bij mij toeneemt) en duidelijk zichtbare weeënactiviteit. Meisje maakt het verder prima, dus we wachten het even af. Morgen weer CTG en dan waarschijnlijk gewoon weer een infuusbevalling. Het zet weer niet door. Ruim 3 cm. ontsluting inmiddels, alles verweekt, gestript en manlief verleid, maar ze zit nog gewoon binnen. Waarom vinden die ukken het zo leuk bij mij in mijn ribbenkast?

Schreeuwen tegen kind? Schuldig! Toen Max zo ziek was en voor de vijfde keer in een nacht bsloot de boel bij elkaar te krijsen, na een nacht of vijf hetzelfde te hebben gedaan, heb ik hem toch wel iets harder dan wenselijk gemeld dat hij zijn kop moest houden en moest gaan slapen. Slecht is het wel, maar mamma´s zijn ook maar mensen hoor!

Mmmoi, balen dat Jasmijn zo slecht slaapt. Hier gelukkig met Max geen last van, maar door de oudste twee heb ik er ruime ervaring mee. Alles geprobeerd en niets hielp. Al werd het wel minder vaak en minder erg (lees, ze gingen niet krijsen maar waren gewoon wakker) naarmate ze wat ouder werden. Heel veel sterkte!

Speen afwennen hoeft hier niet. Max heeft hem nooit aangewend. Hij slaapt zonder, alleen toen hij ziek was heeft hij hem meer gebruikt. Anders gewoon zonder.

Geen echte zwangere buik hier trouwens. Gewoon nog eigen spijkerbroeken en kleding en jas etc. Mijn broek zakt nog steeds af. Al zie je wel dat ik zwanger ben (vind ik) maar dat komt omdat dit dametje anders ligt. Veel meer naar voren. Terwijl de jongens meer binnenin lagen.

Gelukkig nog geen stikkend kind in eten meegemaakt hier. Max vreet alles wat er in zijn giecheltje komt moeiteloos naar binnen. Zelfs een rauwe wortel van de week. Maakt hem helemaal niets uit. Hij haalt wel alles wat je in zijn modn doet, uit zijn mond om eerste eens goed te bekijken. Lekker met vla, toghurt en pap. Bleeeegh.

Eiegnwijs is hij ook. En driftig. Complete hysterie als er iets niet gaat zoals hij het had bedacht. Gooit met de duplo, trekt lades uit de kast, tafelkleed van tafel etc. Met de liefste glimlach ter wereld erbij, waardoor alleen mamma op hem moppert en de rest hem toch vooral heeeeeeeel schattig vind. Zucht... Hoe doen jullie dat met jullie ukjes? Als de buitenwereld vooral schattig doet en ach gossie roept terwijl je uk iets doet wat gewoon niet mag.

Wat erg voor degene met een miskraam. Lief dat je naar haar toe bent gegaan. Vriendin van mij heeft in een half jaar tijd eerst een miskraam gehad en daarna een BBZ. Zo erg verdrietig is dat.

Ga weer eens iets nuttigs doen, de afwas ofzoiets (de was is voor het eerst in tijden helemaal bij....).

Dag meiden!!!
Mmmoi, manlief heeft hier maar één keer hoeven zeggen "ja, maar jij hoeft morgen niet te werken" en toen ben ik zó boos geworden, dat hij het daarna niet meer heeft gedurfd. Zijn ze nou helemaal betoeterd! Of de hele dag met je kindje in de weer zijn geen energie kost (en al helemaal als dat kindje je geduld behoorlijk aan het testen is!)

Balen dat het zo slecht gaat met slapen nu, wij hadden dat dus een paar weken geleden heel erg, maar dat gaat nu goed (knock on wood). Wij spreken wel voor we gaan slapen al af wie er uit gaat, meestal komt het neer op de man omdat die haar nou eenmaal eerder hoort. Maar hij werkte zo ook een nare gewoonte in de hand (één kikje van Ella midden in de nacht en hij stond naast haar bed, dat vond mejuffrouw wel lekker). Dus nu mag hij van mij niet meer bij het eerste het beste kikje gaan kijken. Als het erger is, moet hij me wakker maken en dan luisteren we samen om te beoordelen of het erg genoeg is om te gaan kijken. Hebben we nog niet hoeven doen haha.

Ik had vanmorgen afspraak bij mijn homeopaat. Ik neem Ella altijd mee, had ook dit keer besloten haar mee te nemen. Afspraak was om half 10, duurt een uurtje dus ik had bedacht dat ze dan om half 11 in de auto wel zou kunnen slapen. Wat denk je?? Was ze om half 9 al moe! Zat hier in haar oogjes te wrijven op het speelkleed. Ik voelde me een heel slechte moeder, ik sleepte haar toch mee naar de homeopaat. Dat was dus geen succes, huilen, brullen, ze zat zichzelf in de weg. Ben ik na een kwartier maar naar huis gegaan en nou ga ik volgende week maar terug als de man thuis is....

Op dond. morgen kunnen de oma's niet oppassen, lastig!!

Oh nog iets... de grote neef van Ella gaat voortaan naar school. Tussen de middag eet hij thuis. De ene keer met zijn ene opa en oma de andere keer met de andere. Dus eens in de 2 weken moet dat gaan gebeuren met mijn schoonouders. A.s. dinsdag is de eerste keer. Ik maak me nu al druk over hoe ze dat willen gaan doen. Ze hebben nml. Ella ook nog. Nemen ze die mee naar school en naar grote neef zijn huis? Wat als ze net rond 12-en slaapt? En gaan ze met de auto of te voet (is best een eind lopen van hun huis naar de school). Als ze met de auto willen, kan ik dan de maxicosy nog gewoon meegeven (ik zie mezelf de nieuwe autostoel niet in en uit verschillende auto's halen...)

Ik moet het loslaten, weet ik, maar dat is lastig!

Ik ga maar eens vragen of de man er naar wil informeren.

Wat is trouwens het verschil tussen een burnout, overwerkt zijn of overspannen zijn? Ik roep nu steeds dat ik overwerkt ben omdat daar de oorzaak van mijn ziek-thuis-zitten ligt.

annie, ik ben tijdens mijn zwangerschap begonnen met de (complete) dvd-box van Friends te kijken. We zijn nóg niet klaar! We zijn net bij het afgelaste huwelijk van Ross en Emily (die Britse). Eigenlijk ligt de schuld natuurlijk bij de man, die wilde persé meekijken, anders had ik al mijn slapeloze nachten kunnen vullen met.... (haha).

Niniane, goed dat je weer internet hebt! Hoe bevalt de rust in huis? En Kyran met een haaskop in zijn mond? Ella heeft vorige week de trechters ontdekt.... 't was net zo'n kerstgansje met dat ding in haar mond!

doei maar weer!
@ris, ik had het etiketje overspannen. Had continu een brok adrenaline in mijn keel. Mijn gedachten bleven malen.

@mmoi, Roan zit ook in zo'n irritante periode. Bij het woordje NEE steekt hij een spreekwoordelijke middelvinger naar me op. Monstertje. Dat opvoeden vind ik best lastig hoor.

@FF, dus deze week zal het wel gebeuren, of anders maandag nog. Wat spannend zeg. Zie je tegen de bevalling op?

Roan heeft 2 nieuwe tanden. Hij had er boven 2 en onder 2. Boven krijgt hij er 2 extra. De tandjes onder zullen wel niet lang op zich laten wachten, aangezien hij de eerste 4 ook binnen 2 weken heeft gekregen. Verder zit er weer heul veul snot in m'n mannetje. Helaas is het overgesprongen naar mij want ook hier heul veul snot. Bleeeh. Net lekker even een uurtje liggen tukken.

Zometeen maar even goede neusspray halen. Ik was vanochtend al bij de drogist geweest voor iets van dr Vogel. De mevrouw bezweerde me dat het net zo werkte als Otrivin. Nou, niet dus. Neus zit nog net zo vol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven