Onrustig drinken

08-01-2008 22:31 18 berichten
Mijn zoon van nu bijna 3 maanden heeft altijd al heel onrustig gedronken, eerst aan de borst, en nu met flesjes ook. In eerste instantie was het een heel hongerig kereltje, hij wilde veel en vaak drinken. Hij ziet er dan ook uit als een bulletje, is goed gegroeid.

Maar de laatste tijd gaat het steeds slechter met drinken, hij drinkt minder, en steeds onrustiger. Draait vaak zijn hoofd weg, om daarna toch weer naar de speen te happen, wriemelt, trekt met zijn beentjes. Hij drink zijn flessen niet meer leeg op deze manier. Soms drink ie in het begin rustig en begint het gedoe halverwege de fles, soms is het al vanaf het begin van de voeding.

Hij kreeg in eerste instantie BV in de fles en dat ging redelijk, daarna overgegaan naar afwisselend BV en KV in de fles, ging ook redelijk, daarna overgegaan naar KV (Similac) ging ook redelijk in eerste instantie. Maar begon na een tijdje steeds onrustiger te worden dus we dachten misschien valt de Similac niet zo lekker, overgestapt op Friso. Het wriemelen is er echter niet minder op geworden. Iedere voeding is inmiddels een soort worsteling.

Ik heb aan verschillende dingen gedacht, allergie, maar dan zou hij toch op zijn minst veel meer moeten huilen, ontevredener, tekenen van eczeem etc moeten hebben, en dat heeft ie allemaal niet.

Spugen doet ie ook niet. Krampjes heeft ie wel regelmatig, maar voor mijn gevoel niet extreem veel. Slapen doet ie regelmatig slecht, maar ook dat heeft ie altijd wel gehad, is niet iets van de laatste tijd.

Verschillende houdingen van voeden hebben we geprobeerd, de platte speen ipv de kersspeen, ook geen effect. De difrax fles hebben we al. Nou ja, de opties zijn dus een beetje op.

Het CB weet het ook niet. Die raadden me aan om toch hypoallergeen te proberen hoewel ze niet verwachten dat ie koemelkallergie heeft. Maar misschien valt die voeding wat lichter in zijn buikje. Dat ga ik dus ook proberen. Maar ik wilde het toch ook hier voorleggen, misschien dat iemand het herkent en/of tips heeft.
Alle reacties Link kopieren
.
.
Ik had al gecontroleerd op spruw ja, ik kan het niet ontdekken, maar het lijkt me niet geheel onmogelijk aangezien we dat in december allebei al een keer hebben gehad toen in nog BV gaf.

En ook wat er in het andere topic werd gezegd over Kiss-syndroom lijkt me niet geheel onmogelijk omdat mannetje een erg hardnekkige voorkeurshouding heeft. Fysiotherapeut kon overigens geen afwijkingen ontdekken.

Maar ja, als het gewriemel en gedraai blijft en hij steeds een deel van zijn fles laat staan moeten we toch nog maar eens beide dingen nog een keer na laten kijken.
Hoi Citronella, ook hier maar even voor de volledigheid.

Bij de oudste bleek er dus sprake te zijn van het kiss-syndroom. Zijn bovenste nekwervel en schedeltje bleken niet helemaal goed te staan. Het enige wat we eigenlijk aan hem merkte in eerste instantie was dat hij ontzettend overstrekte. Verder was het een hele tevreden baby. Behalve dan met drinken, maar dat gooide ik eigenlijk op luiheid. Ik had veel voeding, dus voor de eerste melk hoefde hij geen moeite te doen. Die kreeg hij recht in zijn mik gespoten. Maar zodra hij wat meer zijn best moest gaan doen haakte hij af. Telkens liet hij los, werd vreselijk boos, begon te overstrekken en te draaien in mijn armen om vervolgens weer de borst te pakken. Een paar seconden later was het weer hetzelfde verhaal. We zijn vanwege het overstrekken bij de osteopaat beland en pas nadat we wisten dat hij last van zijn nek en hoofdje had kon ik het rare gedrag tijdens het drinken plaatsen. Hij begon toen ook een periode steeds slechter te slapen. De eerste paar uur 's nachts gingen goed, maar daarna kreeg hij last en lag hij te huilen in zijn slaap. De enige plek waar hij dan nog kon ontspannen was in mijn armen.

Ik moet wel zeggen dat het drinken uit de fles weinig problemen gaf. Het zuigen aan de fles kost minder kracht en geeft dus minder druk op het hoofdje. Ik durf dan ook niet te zeggen of er bij jouw zoontje iets soortgelijks aan de hand is. Heel veel sterkte ermee in ieder geval. Het is niet fijn als alle voedingen zo verlopen.
pas wel op met te snel en te vaak wisselen van voeding. Daar kan een baby ook last van hebben. Mijn zoon dronk ook heel onrustig. Ik draaide hem tijdens de fles met zijn lijfje altijd helemaal naar mijn buik. Lagen we knus met de buiken tegen elkaar aan. Zo lag hij ook vrij "klemvast". Zijn onderste armpje klemde ik tussen mijn arm en bovenlijf
Hmm, ik moet zeggen dat het gedrag van mijn zoontje erg daarop lijkt wat jij beschrijft Madootje, ook toen ik hem nog borstvoeding gaf. Alleen deed ie het de eerste tijd toen ik afgekolfde BV in de fles gaf wel redelijk goed, pas nu sinds een week of 2 drinkt ie steeds onrustiger weer.

Ben niet zo van het zelf conclusies trekken en we zijn al bij de fysio geweest die geen afwijkingen kon ontdekken in zijn nekje, dus kan dat eigenlijk ook wel uitsluiten, maar als ik jouw verhaal zo lees en de overeenkomsten begin ik toch weer te twijfelen.

Krokusje, bedankt voor de tip, ik weet dat ik inderdaad niet te vaak met voeding moet wisselen, die hypoallergeen is dan ook in samenspraak met het CB gegaan, maar ik geloof niet dat het daar aan ligt. Na een paar dagen is zijn drinkgedrag nog precies hetzelfde. Dus ga na dit pak toch weer over op de normale voeding denk ik.
Heb je gewone hypoallergeen van de supermarkt, of de variant die alleen bij de apotheek te krijgen is? Want zelfs bij een hele lichte KMA heeft de supermarktvariant echt geen effect. Een beetje arts weet dat de supermarkthypoallergene voeding geen effect heeft bij KMA. Op basis van de supermarktvariant kan je een KMA dus niet uitsluiten. Mijn dochter dronk onrustig en sliep onrustig, dat waren bij haar de enige tekenen van een KMA. En ze wreef veel in haar ogen. Pas later bleek dat dit onzichtbare eczeem was in haar wenkbrauwen. Een KMA hoeft echt niet hele expliciete tekenen te geven, dat kwam bij mijn dochter ook pas toen ze wat ouder was (ik gaf BV en at soms perongeluk iets verkeerds, dan gilde ze het uit).

Ik zou toch eens naar een orthomanueeltherapeut gaan. Die kijkt wat anders dan een fysio en kan wellicht wel wat ontdekken.
Ik heb de gewone hypoallergeen dus niet de intensieve variant.

Men denkt namelijk niet aan een KMA en ik ook niet. Het idee was alleen dat het, omdat de eiwitten wat verder voorverwerkt zijn, misschien iets makkelijker te verteren is voor hem. Hij lijkt na het eten namelijk nergens meer last van te hebben, en is verder op zich een tevreden mannetje. Alleen een enorme onrustige drinker, en regelmatig een slechte slaper.

Hoewel jij dat ook beschrijft bij jouw dochter Dannas, dat je er verder niets aan opmerkte, denk ik toch niet zo snel aan KMA.

Wat het dan wel is weet ik ook niet. Na gisteren erg slecht gedronken te hebben, hij dronk per keer niet meer dan 5x120 (toen ie een maand was dronk ie met gemak 6x120), poepte hij een enorme luier vol groen-grijze poep, en vandaag drinkt ie weer redelijk normaal, wel heel onrustig nog maar tenminste normale hoeveelheden.

Sorry voor het onsmakelijke praatje ben er nog niet helemaal gerust op. Ook omdat zijn poep nu opeens zo'n rare kleur heeft.
Ik denk aan 2 dingen: spruw, wat al genoemd is. Daar kan je voor de zekerheid nog een kuurtje voor halen. Mijn zoontje had dat ook, maar het was niet zichtbaar in zijn mond, maar hij was zo onrustig. Na 2 dagen kuren was dat weer over. En idee 2: de voorkeurshouding. Ook dat had mijn zoontje, hij kreeg al een wat afgeplat hoofdje aan 1 kant en daarom ik ben met hem naar de osteopaat geweest (en kinderfysio). De osteopaat constateerde een aantal a-symmetrieen, waaronder ook in zijn mondje (gehemelte (of verhemelte?)). Daardoor was zijn zuigreflex ook al aan het afnemen. En dat merkte ik, veel onrust bij het drinken, veel loslaten. Omdat enerzijds dus de zuigreflex aan het afnemen was, maar ook doordat zijn gehemelte niet meer symetrisch was. Misschien een idee?
Die andere ontlasting kan ook komen door de andere voeding.
Citronella candle, ben je nog op het forum? Ik ben zo benieuwd hoe dit is afgelopen? Mijn zoontje van 5 maanden doet namelijk precies hetzelfde. Hij heeft nu sinds een maand Nutrilon pepti. Hij is wel beter gaan slapen, maar het onrustige (worstel)drinken is gebleven. Hij drinkt over het algemeen wel goed. Hoop te horen!
Hoi Zeemeerminnetje, pfoe, dat is al weer een tijd geleden dat ik dit topic opende. Hoe het gegaan is, we zijn bij een kinderarts beland, die niet dacht aan koemelkallergie, ook niet aan reflux, allemaal dingen die her en der genoemd werden. Maar onze zoon had wel heel veel last van eczeem, dus kinderarts wilde toch een bloedtest. En daaruit bleek dat zoon zwaar allergisch voor katten is. En we hadden een kat.

Die hebben we weg moeten doen. Dan wordt het nog niet meteen beter, want het duurt nog vrij lang voordat alle kattenschilfers uit huis zijn. Dus dat zal wel een deel van de onrust hebben veroorzaakt, dat hij zich benauwd voelde misschien.

Uiteindelijk is hij wel beter gaan drinken, ik geloof rond de tijd dat we met bijvoeding begonnen, kinderarts vond ook dat hij te lang te veel melk kreeg en we zijn wat eerder met groentehappen begonnen. Maar ik denk dat het bij hem ook deels een onrustig karakter is (hij is nu bijna 2 en kan nog niet goed stil zitten om te eten).
quote:dannas schreef op 12 januari 2008 @ 14:48:

Heb je gewone hypoallergeen van de supermarkt, of de variant die alleen bij de apotheek te krijgen is? Want zelfs bij een hele lichte KMA heeft de supermarktvariant echt geen effect. Een beetje arts weet dat de supermarkthypoallergene voeding geen effect heeft bij KMA. Op basis van de supermarktvariant kan je een KMA dus niet uitsluiten. Mijn dochter dronk onrustig en sliep onrustig, dat waren bij haar de enige tekenen van een KMA. En ze wreef veel in haar ogen. Pas later bleek dat dit onzichtbare eczeem was in haar wenkbrauwen. Een KMA hoeft echt niet hele expliciete tekenen te geven, dat kwam bij mijn dochter ook pas toen ze wat ouder was (ik gaf BV en at soms perongeluk iets verkeerds, dan gilde ze het uit).

Ik zou toch eens naar een orthomanueeltherapeut gaan. Die kijkt wat anders dan een fysio en kan wellicht wel wat ontdekken.Mijn vriendin heeft een dochter met KMA en die heeft gewoon de hypoallergene voeding uit de supermarkt (merk ben ik even kwijt) gegeven en dat werkte super goed. Haar dochter knapte er direct van op. Dus dat de supermarktvariant geen enkel effect heeft op KMA en dat een beetje arts dat weet is een beetje kort door de bocht lijkt me.
Erger u niet, verwonder u slechts!
laat maar, het is gewoon een heel oud topic......
quote:Morrie schreef op 28 augustus 2009 @ 13:07:

laat maar, het is gewoon een heel oud topic......Ja zag het, maar het moest me toch even van het hart
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:Belbe schreef op 28 augustus 2009 @ 13:08:

[...]

Ja zag het, maar het moest me toch even van het hart Ik was gewoon heel verbaasd dat Citro een baby van 3 maanden had zonder dat ik het wist

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven