Kipkerrie

02-04-2011 10:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil graag zelf kipkerrie salade maken, heb al heel wat afgegoogled, en ook veel recepten gevonden maar ben toch op zoek naar de allerlekkerste!

Tot zover: kip, kerrie (duh!), ananas, mayonaise, slagroom. Wat is nog meer lekker?

Thanks!
Gefruit (lente) uitje, gefruite stukjes paprika.
ik zou de slagroom vervangen door creme fraiche of zure room. Is wat frisser.
Thanks!
kip marineren vooraf is volgens mij ook erg lekker, maakt het wat pittiger. Oh ik krijg honger!
Haha ja! Ik ook!
Wat ook lekker is de ananas vervangen door appel en dan stukjes camembert erdoor. Klinkt misschien raar maar erg lekker.
Oh lekker! Ik heb meteen zin in kipkerrie salade. Stukjes zoete ui erin is ook heel erg lekker!
Hi, ik gebruik altijd gerookte kip met mandarijnpartjes uit blik en dan met bleekselderie stukjes dan mengen met halvanaise en het sap uit het blikje..beetje kerriepoeder peper en zout....echt een zonnige aanrader !
Zou echte masala trouwens niet veel lekkerder zijn dan de gewone 'hollandse' kerrie?
Ik zou de slagroom vervangen door creme fraiche. Ik doe er vaak nog pijnboompitjes door en een sjalotje.
Voor de bite doe ik er meestal wat fijngehakte walnoten in.
Up.
Haha, open ik net topic met zelfde vraag.......ik was ook op zoek, goldmember!!

Euhm, ik zie wel lekker ingredienten: maar hoe maak je t nu precies??
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
En dan gelijk ook maar mijn recept:

Appel, Ananas, gekruide kip bakken, 2 delen mayo met 1 deel creme fraiche, kerrie en zout en peper.
Gewoon alles fijnsnijden, mengen, sauzen en poeders mengen en door elkaar roeren?
Blackdress, dat klinkt geolied. Alsof je niet anders doet, meid!!

Ik resumeer:

1 appel, wat ananas, stukjes kipfilet (gekruid met: kerrie?) en die delem mayo en creme fraiche...

Ik weet niet wat t is. Ben best wel een keukenprinsesje, al zeg ik het zelf, maar kipkerriesalade klinkt zo ingewikkeld....

Misschien hoeveelheden maar loslaten en erop los mengen?

*Nog steeds flabberghasted*
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven