Nuvaring
woensdag 13 april 2011 om 21:58
hallo allemaal, Het is nu een jaar geleden dat ik ben gestopt met de pil en wil nu de nuvaring gaan proberen. Door de pil had ik vaak hoofdpijn, stemmingswisselingen en pijnlijke borsten.
Wat is jullie arvaring met de nuvaring? (waarschijnlijk zijn hier al topics over, maar ik kon ze niet vinden)
alvast bedankt
Wat is jullie arvaring met de nuvaring? (waarschijnlijk zijn hier al topics over, maar ik kon ze niet vinden)
alvast bedankt
woensdag 13 april 2011 om 22:08
Hoi Jennifer,
Ik heb de Nuvaring gebruikt en vond m aanvankelijk heel prettig. Had al een paar merken pillen geprobeerd met dezelfde klachten als die jij had. Met de Nuvaring geen stemmingswisselingen en geen pijnlijke borsten, wel stak mijn migraine die ik ook met de pil had zeer heftig de kop op in mijn stopweek van de nuvaring. Ik kreeg zelfs gezichtsvelduitval, wat ik nooit eerder bij mijn migraine heb gehad.
Ik ben er na een paar maanden weer mee gestopt. Ik heb nu via mijn neuroloog de Cerazette gekregen, want die heeft geen stopweek.
Ik zou m wel proberen, want het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat jij ook hoofdpijn krijgt.Je kan er altijd weer mee stoppen.
Ik heb de Nuvaring gebruikt en vond m aanvankelijk heel prettig. Had al een paar merken pillen geprobeerd met dezelfde klachten als die jij had. Met de Nuvaring geen stemmingswisselingen en geen pijnlijke borsten, wel stak mijn migraine die ik ook met de pil had zeer heftig de kop op in mijn stopweek van de nuvaring. Ik kreeg zelfs gezichtsvelduitval, wat ik nooit eerder bij mijn migraine heb gehad.
Ik ben er na een paar maanden weer mee gestopt. Ik heb nu via mijn neuroloog de Cerazette gekregen, want die heeft geen stopweek.
Ik zou m wel proberen, want het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat jij ook hoofdpijn krijgt.Je kan er altijd weer mee stoppen.
woensdag 13 april 2011 om 22:12
woensdag 13 april 2011 om 22:13
Ik gebruik ook al enkele jaren de nuvaring en ben er zeer tevreden over. Ik had niet de slechte ervaringen die jij met de pil had, dus weet niet of de nuvaring die zal oplossen natuurlijk.
Ik neem trouwens ook geen stopweek met de nuvaring.
Ik hou hem 4 weken in en wissel dan naar een nieuwe.
Om de zoveel maanden krijg ik dan soms last van wat lichte spotting maar dan voeg ik gewoon even een stopweek in en is daarna alles weer ok.
Trouwens, in principe 'zitten' er genoeg hormonen in de ring om hem 4 weken in te houden, dus je zou 4 weken ring +1 week stopweek kunnen doen. Is toch wat voordeliger qua prijs....
Ik neem trouwens ook geen stopweek met de nuvaring.
Ik hou hem 4 weken in en wissel dan naar een nieuwe.
Om de zoveel maanden krijg ik dan soms last van wat lichte spotting maar dan voeg ik gewoon even een stopweek in en is daarna alles weer ok.
Trouwens, in principe 'zitten' er genoeg hormonen in de ring om hem 4 weken in te houden, dus je zou 4 weken ring +1 week stopweek kunnen doen. Is toch wat voordeliger qua prijs....
woensdag 13 april 2011 om 22:14
Heb het een klein jaar volgehouden. Man voelde hem tijdens sex. Ik vond het een onsmakelijk idee en had met de pil dezelfde klachten als jij. Vond het dus lastig. Na 2 kinderen heeft man zich laten helpen, dus nu hoef ik niets meer! Dat is het beste tot nu toe (0: Heel fijn. Heb laatste jaar prikpil gehad, beviel ook niet. Heel wat aangekomen en depri )0:
woensdag 13 april 2011 om 22:16
Ik heb ook de nuvaring best een tijdje gehad na ook verschillende soorten pil. Helaas kreeg ik in de stopweek migraine, waardoor ik noodgedwongen toch voor een andere anticonceptie moest kiezen. Dit is de mirena geworden. Ik zou de nuvaring gewoon proberen en ook echt even je lijf de tijd geven om er aan te wennen. Wie weet bevalt het jou juist erg goed. Succes!
woensdag 13 april 2011 om 22:17
Jarenlang Nuvaring gebruikt en zeer tevreden. Ik ringde door en had hierbij amper last van doorbraakbloeding. Een enkele keer als ik dit had was het enkel wat bruinig bloedverlies, meestal laste ik dan een stopweek in.
Toen ik stopte had ik direct mijn cyclus terug en was ik de tweede maand zwanger.
Toen ik stopte had ik direct mijn cyclus terug en was ik de tweede maand zwanger.
woensdag 13 april 2011 om 22:18
woensdag 13 april 2011 om 22:21
Het inbrengen gaat erg gemakkelijk, in het begin was ik wel bang dat ik hem tussentijds zou verliezen maar dat gebeurde gelukkig niet. Ik voelde hem niet zitten, ook niet tijdens de seks. Je kunt hem tussentijds uit doen maar dat hebben wij nooit gedaan want zowel ik als mijn vriend hadden er geen last van, een enkele keer was het wel raak met ringsteken
woensdag 13 april 2011 om 22:37
woensdag 13 april 2011 om 22:39
Nephthys en Eka, jullie bedoelen neem ik aan 3 weken? Hij is niet veilig als je hem 4 weken inhoudt. 3 weken ring en dan een stopweek. 'Gebruik'.
Ik heb er 1 vervelende bijwerking van helaas. Gebruik hem nu toch weer, maar heb een spiraaltje in overweging.
Maar ik ben, op die bijwerking na, echt een groot fan! Heel makkelijk in gebruik en je kan per sms en mail herinnerd worden wanneer je moet wisselen/weer naar de apotheek moet. Perfect voor mij!
@Lepidoptera; dat ringsteken heb ik 1x meegemaakt haha. Verder nooit last van gehad. Ik voel hem in ieder geval niet tijdens sex. Partner soms maar dat is geen onaardige sensatie heb ik begrepen.
Ik heb er 1 vervelende bijwerking van helaas. Gebruik hem nu toch weer, maar heb een spiraaltje in overweging.
Maar ik ben, op die bijwerking na, echt een groot fan! Heel makkelijk in gebruik en je kan per sms en mail herinnerd worden wanneer je moet wisselen/weer naar de apotheek moet. Perfect voor mij!
@Lepidoptera; dat ringsteken heb ik 1x meegemaakt haha. Verder nooit last van gehad. Ik voel hem in ieder geval niet tijdens sex. Partner soms maar dat is geen onaardige sensatie heb ik begrepen.
woensdag 13 april 2011 om 22:48
gho, ik kan me herinneren dat vroeger in de bijsluiter stond dat je hem gerust 4 weken kan gebruiken, maar dat dit zo ongewoon is voor de meeste vrouwen dat ze het niet doen.
Misschien is dit veranderd, nuja, ik doe na vier weken wel een nieuwe in, ik skip enkel de stopweek, dus maakt het voor mij niet veel uit.
Misschien is dit veranderd, nuja, ik doe na vier weken wel een nieuwe in, ik skip enkel de stopweek, dus maakt het voor mij niet veel uit.
woensdag 13 april 2011 om 23:12
Ik gebruik hem nu 1,5 jaar. Ik ben er zeer tevreden over. Ik voel hem niet zitten, ook niet tijdens seks. Mijn vriend voelt de ring soms, maar hindert niet voor hem zegt hij. Ik check wel geregeld of die er nog wel zit, maar nog nooit 'kwijtgeraakt'. Het grootste voordeel vind ik is dat je er maar eens om de drie weken moet aan denken. Ik ben niet zo'n stipt meisje, waardoor de pil niks voor mij zou zijn. (Nooit geprobeerd overigens)
woensdag 13 april 2011 om 23:22
Ik heb de ring ook gebruikt, ongeveer een jaar. Maar bij mij reageerde de vaginale flora niet erg goed met als resultaat een bacteriële vaginose. Vaginale klachten qua afscheiding worden ook genoemd in de bijsluiter dus het schijnt vaker voor te komen.
Ik ben overgestapt op een 'reguliere' pil maar dit bracht geen oplossing. Uiteindelijk maar helemaal gestopt. Na behandeling is de vaginose gelukkig weg. Voor mij geen nuvaring meer.
Qua gebruiksgemak werkt ie verder prima hoor. Tijdens de seks haalde ik 'm er vantevoren wel uit maar dat was meer voor mijn eigen gevoel en niet zozeer omdat ik er 'last' van had.
Ik ben overgestapt op een 'reguliere' pil maar dit bracht geen oplossing. Uiteindelijk maar helemaal gestopt. Na behandeling is de vaginose gelukkig weg. Voor mij geen nuvaring meer.
Qua gebruiksgemak werkt ie verder prima hoor. Tijdens de seks haalde ik 'm er vantevoren wel uit maar dat was meer voor mijn eigen gevoel en niet zozeer omdat ik er 'last' van had.
woensdag 13 april 2011 om 23:45
quote:gobsmack schreef op 13 april 2011 @ 22:39:
Nephthys en Eka, jullie bedoelen neem ik aan 3 weken? Hij is niet veilig als je hem 4 weken inhoudt. 3 weken ring en dan een stopweek. 'Gebruik'.
Dan heb je het stukje uit je linkje niet goed gelezen.
Werking
NuvaRing beschermt je op dezelfde manier tegen zwangerschap als de pil dat doet. In NuvaRing zitten twee hormonen: progestageen en oestrogeen. Je draagt de ring in je vagina en via de vaginawand geeft NuvaRing 3 weken lang continu een lage hoeveelheid van deze hormonen af aan je lichaam. Deze lage dosering hormonen is voldoende om te voorkomen dat er vanuit je eierstokken elke maand een eitje vrijkomt (de zogenoemde eisprong). Als er geen eitje vrijkomt kun je niet bevrucht worden en dus ook niet zwanger worden. Na de 3 weken gebruik heb je een ringvrije week waarin je ongesteld wordt en ook beschermd bent tegen zwangerschap. Eén NuvaRing beschermt je in totaal een maand lang.
Dan heb je het stukje uit je linkje niet goed gelezen.
Werking
NuvaRing beschermt je op dezelfde manier tegen zwangerschap als de pil dat doet. In NuvaRing zitten twee hormonen: progestageen en oestrogeen. Je draagt de ring in je vagina en via de vaginawand geeft NuvaRing 3 weken lang continu een lage hoeveelheid van deze hormonen af aan je lichaam. Deze lage dosering hormonen is voldoende om te voorkomen dat er vanuit je eierstokken elke maand een eitje vrijkomt (de zogenoemde eisprong). Als er geen eitje vrijkomt kun je niet bevrucht worden en dus ook niet zwanger worden. Na de 3 weken gebruik heb je een ringvrije week waarin je ongesteld wordt en ook beschermd bent tegen zwangerschap. Eén NuvaRing beschermt je in totaal een maand lang.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 14 april 2011 om 00:06
@ Tickel: Zoals het hele stuk ervoor dus zegt, het is hetzelfde als met de pil: Na de 3 weken gebruik heb je een ringvrije week waarin je ongesteld wordt en ook beschermd bent tegen zwangerschap.
Je bent dus een maand lang beschermd, 3 weken dragen en vervolgens je stopweek.
Jij hebt wel een heel aantrekkelijke avatar! Krijg direct zin in tickels! Hoop dat het me binnenkort ook lukt om een avatar te regelen, stomme foutmeldingen.
@ Lenthe; zoiets als MissThee zegt. Dan in stuk minder ernstiger mate bij mij gelukkig, maar ik gruwel van afscheiding. (het woord alleen al!)
Je bent dus een maand lang beschermd, 3 weken dragen en vervolgens je stopweek.
Jij hebt wel een heel aantrekkelijke avatar! Krijg direct zin in tickels! Hoop dat het me binnenkort ook lukt om een avatar te regelen, stomme foutmeldingen.
@ Lenthe; zoiets als MissThee zegt. Dan in stuk minder ernstiger mate bij mij gelukkig, maar ik gruwel van afscheiding. (het woord alleen al!)
donderdag 14 april 2011 om 15:33
oke, bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb hem dus sinds vannochtend ingedaan en hij kwam er vanmiddag alweer uit samen met de tampon, gewoon weer terug gestopt natuurlijk maar heb er verder geen last van. voel 'm niet zitten ofzo.
Vroeger heb ik wel 3 á 4 keer last gehad van migraine, ook met het zien van vlekken, hopelijk krijg ik hier niet meer last van door de ring.
Vroeger heb ik wel 3 á 4 keer last gehad van migraine, ook met het zien van vlekken, hopelijk krijg ik hier niet meer last van door de ring.
vrijdag 15 april 2011 om 21:20
Ik ben 4 maanden geleden overgestapt naar de nuvaring na 8,5 jaar de pil geslikt te hebben.
Voel me een heel ander persoon! (had veel stemmingswisseling)
Mijn lichaam moest wel echt enorm wennen, flink hoofdpijn gehad en 2 keer mirgraine, niet ongesteld worden.
Maar heb nu het gevoel dat het begint te wennen, en ben zo blij dat ik overgestapt bent, het is zoveel makkelijker!
Je hoeft er niet elke dag aan te denken, vooral de sms dienst is handig!
Ben nu maar 2 dagen ongesteld, heerlijk! (met de pil was dat 4 dagen)
Met de seks heb ik er geen last van, mijn vriend soms wel maar dan haal ik m er gewoon uit.
Voel me een heel ander persoon! (had veel stemmingswisseling)
Mijn lichaam moest wel echt enorm wennen, flink hoofdpijn gehad en 2 keer mirgraine, niet ongesteld worden.
Maar heb nu het gevoel dat het begint te wennen, en ben zo blij dat ik overgestapt bent, het is zoveel makkelijker!
Je hoeft er niet elke dag aan te denken, vooral de sms dienst is handig!
Ben nu maar 2 dagen ongesteld, heerlijk! (met de pil was dat 4 dagen)
Met de seks heb ik er geen last van, mijn vriend soms wel maar dan haal ik m er gewoon uit.