skype op mobieltje?

13-04-2011 08:58 16 berichten
Begrijp ik goed dat je skype op je mobieltje kunt installeren en dan voor niets of bijna voor niets kunt bellen naar elkaar? Ook over de grens?

Wie weet hoe dit werkt?
Ik weet niet of je een iPhone hebt maar dan is het simpel, de app skype erop zetten.
Nee ik heb 'n Nokia E72
Maar is 't dan toch wel zo dat je geen verbinding via internet moet maken en ook geen kosten voor 'n eventueel buitenlands telefoonnetwerk hoeft te betalen?

En hoe is de geluidskwaliteit? Vergelijkbaar met normaal bellen of is het slechter?
Alle reacties Link kopieren
Skype gaat toch via Internet? Dus dan zou je wel een internetverbinding moeten hebben
http://www.skype.com/intl/nl/get-skype/on-your-mobile/
Skype is een soort van bellen via internet, je hebt dus zeker wel een internet verbinding nodig. Skypen ials je zelf in het buitenland bent wordt dus al snel een dure bedoening vanwege de hoge kosten van mobiel internet in het buitenland.

In nederland kun je wel gratis skypen (aangenomen dat je een mobiel internet hebt), en daarbij maakt het niet uit waar de andere partij woont. Al bel je naar Timboektoe.

De kwaliteit hangt heel erg af van de kwaliteit van de internet verbinding. Ik heb alleen ervaring met skypen via de wifi thuis, en dan is de kwaliteit meestal goed.

Heb ook weleens een gesprek gehad met iemand in Engeland die een slechte internet verbinding had en dan hapert het en is de verbinding alles behalve goed.
Ik snap dat er een internetverbinding nodig is als je wilt skypen, maar als je een ipod touch hebt, dan kan je ook skypen. Maar je hebt geen mobiel internet, dus ook geen kosten achteraf.

Ik weet dat skype via internet gaat, maar ik vraag me af hoe dat dan kan... (Sorry, ik ben gewoon nieuwsgierig)
@InyMiny: dan ben je met je ipod touch waarschijnlijk online via WiFi dus heb je internet verbinding.
x
Volgens mij werkt het op heel veel telefoons ook niet om mee te bellen alleen voor het chatten.

Daarnaast mag het op veel mobiele internet abo's niet dus dan zou je wifi moeten hebben.Wat kosten technisch sowieso een betere oplossing is in het buitenland want ik denk dat je heel wat mb's verbruikt met skype.
@Kaaaatje en Ikjuh: Heel erg bedankt voor jullie uitleg, snap ik weer iets van de huidige techniek
heb je het gevonden EN?

Ik heb ook Skype op mijn telefoon, ik heb een android besturingssysteem (ik weet niet wat jij hebt op je telefoon) Als je windows hebt op je telefoon bestaat het dacht ik nog niet.

Wel is het zo, dat bij Vodafone in het contract staat dat het niet mag. Ik weetniet hoe en of ze er ooit achter kunnen komen, maar je moet dan dokken omdat je de regels overtreden hebt. Ik weet niet of dit ook geldt voor andere aanbieders.
@Yellowlove: Dat het bij vodafone niet mag, geldt dat niet alleen voor het gebruiken van Skype over 3G?

Als je het namelijk alleen via wifi doet, dan heeft vodafone er namelijk helemaal geen last van.

@Elninjoo: Als je op je mobiel naar www.skype.com/m gaat, dan kun je daar de juiste versie voor je mobiel downloaden.
quote:elninjoo schreef op 13 april 2011 @ 09:06:

Nee ik heb 'n Nokia E72

Dit kan idd op deze telefoon.

Je kan hem downloaden via de Ovi-store en als app installeren.

UIteraard maakt skype verbinding via G3 dus je moet wel een abonnement hebben met onbeperkt internet anders lopen de kosten hoog op... installeer ook nog whats app en je kan met andere whats app gebruikers 'smsen' (soort ping) et voila!! ook dit uiteraard als je onbeperkt internet hebt...

Ik heb beide en maak er veel gebruik van.. Mijn moeder woont op curacao en zelfs als ik niet thuis ben maar wel ingelogged sta op skype kan ik dus gratis met haar bellen via mijn mobiel, ideaal!!
Nou ja gratis dus eigenlijk niet... Ik betaal tenslotte maandelijks voor mijn mobiel internet .. maar het scheeld een hele hoop!! Ik heb een aboonement van KPN en daar kan het dus gewoon bij...

Mobiele systemen die dit niet kunnen is geloof ik tegenwoordig alleen nog windows mobile.

Nokia draaid op Symbian en bij dat systeem zit er dus ook een gespreks/bel functie op skype, de kwaliteit van het gesprek is afhankelijk van de verbinding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven