I am a leek, you help me?

14-04-2011 09:21 95 berichten
Omdat ik al diverse keren met mijn telefoon heb gecheckt of er nog zwaartekracht is (“check!!”), heeft mijn telefoon besloten wraak te nemen, en midden in gesprekken zelf op te hangen en te roepen dat er een technische storing is. Dit levert de nodige klifhangers op, waarmee mijn leven er meerdere keren per week er uit ziet als een aflevering van As the World Turns.

Ik heb dus een nieuwe telefoon nodig! Ik heb een simlockvrij abonnement, en ik wil een simlock-vrij toestel kopen.

Nu ben ik (denk ik) geïnteresseerd in zo’n Blackberry geval. Wat ik graag wil, is een toestel dat er zo uitziet: een groot scherm, en knopjes.

Nu zag ik (op Bol) dat er ook van die toestellen zijn (groot scherm en met knopjes), maar die heten dan geen blackberry.

Vandaar al mijn eerste vraag: wat is het verschil tussen een blackberry, en zo’n andere telefoon?

Wat wil ik kunnen met mijn telefoon:

Bellen, smsen, af en toe op internet met een wifi-verbinding (dus dat ik thuis, waar we draadloos internet hebben, op internet ermee kan), af en toe een fotootje maken en die op mijn Facebook zetten.

Wat wil ik niet:

-Een iPhone, of een andere telefoon zonder knopjes. Diverse tests hebben uitgewezen dat ik daar niet voor geschikt ben.

-een (nieuw) abonnement waarmee ik altijd op internet kan via het telefoon-netwerk. Dit, omdat ik dit even niet kan betalen op het moment. Bovendien heb ik een MacBook en een iPad, waarmee ik makkelijk op het wereld wijde web kan.

-Ping, is niet nodig.

Tot zover mijn parate kennis over telefoons. Wie kan me een leuk toestel adviseren?? Rond de 100 euro (zoiets), en ik ben een sony-ericcsson fan, maar ik wil wel overstappen naar een ander merk als het moet.

Had ik al gezegd dat ik geen iPhone wil?
Alle reacties Link kopieren
iPhone?! Is echt heul makkelijk! Mooi strak, geen gedoe!
HTC!! Ik ben echt weg van HTC. Heb zelf de desire HD. Ondersteunt flash. Iphone niet....
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:Flowerfield schreef op 14 april 2011 @ 09:25:

iPhone?! Is echt heul makkelijk! Mooi strak, geen gedoe!

Deze is voor jou, with love:

Maar even serieus, ik kan een iPhone ook gewoon niet betalen op het moment. En ik hoef er echt geen.
quote:kookwekkertje01 schreef op 14 april 2011 @ 09:26:

HTC!! Ik ben echt weg van HTC. Heb zelf de desire HD. Ondersteunt flash. Iphone niet....Die heeft mijn vriend ook, dat is toch niet zo'n blackberry-geval? Da's ook zo'n ding zonder knopjes, en dat wil ik absoluut niet.
Ik denk dat het grootste verschil tussen een blackberry en de andere toestellen die je gezien hebt is, dat een blackberry simlockvrij (met 3G ondersteuning) wel meer dan 250 euro kost.
Maar wat is het verschil tussen een Blackberry en bijvoorbeeld deze:

?
Ik moest wel lachen om je eerste alinea!

Volgens mij heeft Blackberry dat standaard model (groot scherm en knopjes) en hebben andere telefoonfabrikanten deze gedeeltelijk overgenomen.

Wat is er mis met Sony Ericsson als je deze graag wilt? Ik bedoel: deze heeft toch zo'n beetje de functies die je zoekt? Ga je naar Blackberry, Iphone en die Samsung Galaxy dan zit je al boven je budget en zit je te kijken met functies die overbodig zijn.
Whoops, dubbel!
Ik vrees eerlijk gezegd dat je voor 100 euro niet een telefoon kunt kopen waar je mee op internet kunt met wifi...
Als ik jou was zou ik gaan voor een nokia C3. 125 euro en in allerlei kleuren te krijgen. Met Wifi mogelijkheid

http://shop.nokia.nl/weba ... _10505_10110_-19_90000307
De BlackBerry Curve 8520 (geen 3G ondersteuning) is wel goedkoper, rond de 180 euro simlockvrij.
Ja Plops! En die is ook met Wifi, toch?

Yellow, my love, dus dat kan dan wel, voor iets meer, maar alle.... want met 'wifi' betekent dan dat je er alleen op kan als je draadloos internet tot je beschikking hebt, toch?
Het verschil is trouwens dat Blackberry een of ander speciaal internetabonnement vereist waardoor je hun besturingssysteem kunt gebruiken. O.a. voor pingen, instant mail etc etc. Als je dat niet hebt dan is een BB echt geldverspilling. Kun je net zo goed een ander merk kopen.
Je hebt wel deze Samsung telefoon bij Mediamarkt

maar je hebt ook een besturingssysteem nodig dat een browser hanteert waarmee je ook daadwerkelijk wat kunt. Dus Android zou wel fijn zijn, dat kan ik niet vinden voor 100 euro.
quote:SeptemberGirl schreef op 14 april 2011 @ 09:33:

Ja Plops! En die is ook met Wifi, toch?

Yellow, my love, dus dat kan dan wel, voor iets meer, maar alle.... want met 'wifi' betekent dan dat je er alleen op kan als je draadloos internet tot je beschikking hebt, toch?Volgens de nokia-site wel
quote:plops schreef op 14 april 2011 @ 09:33:

Het verschil is trouwens dat Blackberry een of ander speciaal internetabonnement vereist waardoor je hun besturingssysteem kunt gebruiken. O.a. voor pingen, instant mail etc etc. Als je dat niet hebt dan is een BB echt geldverspilling. Kun je net zo goed een ander merk kopen.

Kijk, nu word het me helderder! Een BB is dus niet nodig.

Yellow, wat is Android ook al weer?
Een besturingssysteem. ANders heb je van die telefoons waarmee je wel op internet zou kunnen, maar websites ondersteunen die oude manier van internetten (soort mislukte WAP) niet altijd. Dus je wilt internetten met een browser die ook daadwerkelijk ondersteund wordt.

Ik zou anders eens naar een winkel gaan, en dan uitproberen hoe het eruit ziet op zo'n scherm, en wat die telefoons maken van een website.
Leuke titel, ik was benieuwd waar het over ging.

Maar on topic, ik heb een Nokia E72. Makkelijk te bedienen, met knopjes en internet.
quote:_yellowlove_ schreef op 14 april 2011 @ 09:39:

Een besturingssysteem. ANders heb je van die telefoons waarmee je wel op internet zou kunnen, maar websites ondersteunen die oude manier van internetten (soort mislukte WAP) niet altijd. Dus je wilt internetten met een browser die ook daadwerkelijk ondersteund wordt.

Ik zou anders eens naar een winkel gaan, en dan uitproberen hoe het eruit ziet op zo'n scherm, en wat die telefoons maken van een website.Dus waar moet ik dan rekening mee houden? Dat ie WIFI heeft? En dan moet ie Opera of zo ondersteunen?
quote:Ratteke schreef op 14 april 2011 @ 09:40:

Leuke titel, ik was benieuwd waar het over ging. [afbeelding]

Maar on topic, ik heb een Nokia E72. Makkelijk te bedienen, met knopjes en internet.En dat internet is alleen via een draadloos netwerk, niet met 3G?
ok daar gaan we...

- je hebt de blackberry curve, bold en torch

beide met knopjes torch daarnaast ook nog touchscreen als de knopjes dichtgeschoven zitten

de voordeligste daarvan is de curve en die kun je als prepaid toestel aanschaffen voor rond de 200 eur... (kijk even welke provider je hebt, bied die ook prepaid aan en zo ja ook de BBcurve?? dan kan je dus evt een BB op deze manier aanschaffen, er zit dan WEL een simlock op) Of deze toestellen op wifi kunnen zou je even na moeten vragen

-de Nokia E72 is een zeer degelijk toestel die er bijna hetzelfde uitziet als de BB curve/bold... met dit toestel kan je zeker op wifi en er zit een goeie camera met flitser op.

-HTCheeft ook zo'n toestel geen idee wat de mogenlijkheden zijn, is vrij voordelig toestel geloof ik

-Samsung heeft ook zo'n geval met scherm en knopjes, die draaid op windows mobile en dat zou ik persoonlijk niet doen. Loopt vaak vast en met windows mobile kan je gewoon niet heel veel.

Verder zijn er veel providers die dezelfde lay-out hebben gebruikt voor een toestel van zichzelf, vaak aan te schaffen met een pre-paid kaart en voor een voordelige prijs... persoonlijk vind ik dat slappe aftreksels van de Nokia/BB

Ik denk dat je telefoonwinkels moet hoppen en anders even kijken op www.kieskeurig.nl daar kan je echt veel terug vinden.

Als je idd denkt dat je voor touchscreen niet geschikt bent, niet doen!! Ik gebruik de touch van mn vriend wel eens en ik heb daar regelmatig tegen-de-muur-smijt momentjes mee..;-)

Zelf heb ik de nokia E72 en ben dik tevreden!! Hoop dat je wat aan de info hebt!

succes!
Ik heb een E71, die lijkt behoorlijk op de C3 is alleen een paar jaar ouder

Pagina's laden prima. Kijk, je kan natuurlijk niet op tegen zo'n lap van een touchescreen op een htc of een iphone, maar dat hoeft ook helemaal niet.

Ik zou trouwens ook even in de winkel gaan uitproberen. Ik moet zelf bijvoorbeeld altijd weten hoe een telefoon voelt voordat ik hem koop. Als hij te licht en te plasticachtig is dan hoef ik hem niet
jemig veel te lang stuk dus... te lang over gedaan ook... dikke vette mosterd dus!!

Die nokia C3 lijkt me een goed toestel... die samsung bij de media markt niet doen!! Windows mobile zuigt, loopt heel de tijd vast!
quote:SeptemberGirl schreef op 14 april 2011 @ 09:41:

[...]

En dat internet is alleen via een draadloos netwerk, niet met 3G?Nee, het is sowieso via 3G en volgens mij ook via wifi, maar dat heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven