Stel...

13-04-2011 23:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. Je vriend vraagt je nu ten huwelijk! Wat zou je zeggen? En waarom?
Ik ben inmiddels een aantal jaren getrouwd maar mijn man zei in eerst instantie "Nee", echt niet leuk hoor, dikke tranen.
Voor mij is het nee, al bijvoorbaat. Ik trouw never nooit niet.
Ik zeg nee, sommige dingen doe je één keer en leer je van
quote:Vl43inder schreef op 14 april 2011 @ 07:32:

Ik ben inmiddels een aantal jaren getrouwd maar mijn man zei in eerst instantie "Nee", echt niet leuk hoor, dikke tranen.Oei, dat lijkt mij pijnlijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als mijn vriend me nu ten huwelijk zou vragen, zou ik zeggen:"Nee, je weet toch dat ik al getrouwd ben!"

quote:Vl43inder schreef op 14 april 2011 @ 07:32:

Ik ben inmiddels een aantal jaren getrouwd maar mijn man zei in eerst instantie "Nee", echt niet leuk hoor, dikke tranen.Had hij daar een goede reden voor of had ie er gewoon (nog) geen zin in? Wat akelig zeg, volgens mij vergeet je zo iets nooit...
Ik heb 2 keer ja gezegd tegen mijn ex-vriend toen hij het me vroeg, want ik vond het zo schatiig van hem, maar gelukkig ging het uit voordat we ooit serieus met deze kwestie aan de slag gingen, want ik wil helemaal niet trouwen. Ik vind het voor mezelf niets toevoegen en zonde van mijn geld.
Wij zeiden het te pas en te onpas lallend in de kroeg: :"wil je met me trouwen, hips?" "ja tuuwlijk.."

Maar toen hij echt op z'n knieën ging, geloofde ik dus ook niet, hahahaha vreselijk gelachen en dus ook ja gezegd, inmiddels is dit bijna 9 jaar geleden en als we samen in de kroeg zijn komt het nog wel eens voorbij .... de vraag dan he.
Ik zou zeggen ja, maar nu nog even niet =) En hij zou dan heel goed weten waarom =)
- 'Zullen we trouwen?'

- 'Och..wie wil ons nu hebben...'
Ik vind hier dingen van.
Ik zeg ja! En waarom: ik hou heel veel van hem en zou het huwelijk beschouwen als een soort 'bekroning' van onze relatie.

Ik ben niet zo naïef dat ik denk dat de huwelijksdag de mooiste dag van mijn leven zal zijn.

Waarschijnlijk zullen we er voor kiezen om op maandagochtend gratis te trouwen en daarna met onze ouders, broers, zusters en beste vrienden uit eten te gaan.

Geen witte jurk in ieder geval.
quote:_airecolette_ schreef op 14 april 2011 @ 08:01:

[...]

Had hij daar een goede reden voor of had ie er gewoon (nog) geen zin in? Wat akelig zeg, volgens mij vergeet je zo iets nooit...

Het kwam te rauw op zijn dak vallen....Tja, we hadden ook nog maar 9 jaar een relatie....

Er zijn wel veel moeilijke woorden gevallen toen ja en het heeft heel lang geduurd voordat ik er overheen was, maar uiteindelijk is alles goed, zelfs veel beter, gekomen.
Ik zei meteen nee... uiteindelijk maar wel getrouwd omdat hij er zoveel waarde aan hechte en er kindertjes op komst waren. Was makkelijker. Maar het huwelijk ansich zegt me werkelijk geen ene hol.Heb nog steeds mijn eigen naam, we hebben geen feest gegeven en zijn getrouwd zonder publiek. Ah, en ik noem hem nog steeds mijn 'vriend' of mijn 'partner'... Buiten die handtekening is er dus helemaal niks veranderd.

Hij wist overigens dat ik niet wilde trouwen. Was daar enorm uitgesproken over. Hij wilde alles d'r op en d'r an. En dat ging in mijn leven gewoon echt dus niet gebeuren. Mijn 'nee' kwam dus niet rauw op zijn dak vallen.
quote:Oriane schreef op 14 april 2011 @ 09:05:

Ik zei meteen nee... uiteindelijk maar wel getrouwd omdat hij er zoveel waarde aan hechte en er kindertjes op komst waren. Was makkelijker. Maar het huwelijk ansich zegt me werkelijk geen ene hol.Heb nog steeds mijn eigen naam, we hebben geen feest gegeven en zijn getrouwd zonder publiek. Ah, en ik noem hem nog steeds mijn 'vriend' of mijn 'partner'... Buiten die handtekening is er dus helemaal niks veranderd.

Hij wist overigens dat ik niet wilde trouwen. Was daar enorm uitgesproken over. Hij wilde alles d'r op en d'r an. En dat ging in mijn leven gewoon echt dus niet gebeuren. Mijn 'nee' kwam dus niet rauw op zijn dak vallen.Maarrrr je hebt het uiteindelijk wel gedaan dus. Mmm, dat is nog wel een idee. Ja, mits sober. Ik denk dat ik dat ga zeggen. Dat suikerzoete hoeft voor mij niet, maar die handtekening durf ik best te zetten.
Ja, uiteindelijk heb ik het wel gedaan. In verband met de kinderen scheelde het echt een hele hoop geregel. Ik ben van de praktisch . En uiteraard een compromis. Geen dik feest met witte jurk, feestzaal, paarden en koetsen, maar op de blote voetjes in het zand op een tropisch eiland in een zomerjurrekie (met mijn bikini eronder ...)...

Ik bedoel, ik wilde dan wel niet echt trouwen, maar zo'n droomhuwelijksreis daar mag je me voor wakker maken. En dus gecombineerd gedaan.
Ik heb ja gezegd.

Ben daar nog steeds blij om.

Niet eens zo eens om de emotionele waarde, (we zijn ook op een gratis dag getrouwd met een paar familieleden.)

Maar het gemak wat het oplevert.

En als ik eerlijk ben, vind ik het fijn dat ik dezelfde achternaam heb als mijn kinderen, is de reden dat ik zijn naam heb aangenomen. (is nu allemaal veel makkelijker te regelen dan toen)
Mijn vriend die mij vraagt of we gaan trouwen? Ho ho, sinds wanneer gaat hij daarover? Dat bepaal ik wel!!
Ik heb mijn man gevraagd, nu tien jaar geleden. (En dat terwijl ik vlak na mijn eerdere scheiding gezworen had nooit meer een vaste relatie te willen, laat staan te trouwen...)

Hij zei zonder aarzelen ja.

Bij mij lag de emotionele waarde voor een groot deel in het feit dat wij, ondanks een eerder mislukt huwelijk, door te trouwen aan elkaar lieten zien dat we ons elkaar durfden te binden. Dat er helemaal geen terughoudendheid was/is.
Ik zou nee zeggen en dat weet hij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 april 2011 @ 23:50:

Waarom denken zoveel TO's toch dat iedereen hier " vriendjes " heeft? Goed punt! Was me ook al opgevallen. Dit is weer zo'n laten-we-met-zijn-allen-lekker-zwijmelen-topic
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Oriane schreef op 14 april 2011 @ 09:05:

Hij wist overigens dat ik niet wilde trouwen. Was daar enorm uitgesproken over. Hij wilde alles d'r op en d'r an. En dat ging in mijn leven gewoon echt dus niet gebeuren. Mijn 'nee' kwam dus niet rauw op zijn dak vallen.Mijn vriend zou ook nee zeggen, dat is besproken. En dus heb ik het er niet over en zou ik het ook niet vragen. Trouwen doe je als dat allebei graag wilt, het als toegevoegde waarde beschouwt. Ik zie het niet als meerwaarde als partner die niet wilt het alleen maar doet voor de ander.
Ik zou zeggen "waarom?"

Maar bij ons begon het ermee dat vriend niet wil(de) trouwen, alles is dus nu op papier geregeld, nu hoeft het van mij niet meer. Trouwen was voor mij ook meer voor het gemak geweest. Door te gaan samenwonen en vervolgens aan kinderen te beginnen, verbind je je in mijn ogen al aan elkaar, daar hoeft geen dure bruiloft bij te komen.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 14 april 2011 @ 12:48:

Ik zou zeggen "waarom?"

Maar bij ons begon het ermee dat vriend niet wil(de) trouwen, alles is dus nu op papier geregeld, nu hoeft het van mij niet meer. Trouwen was voor mij ook meer voor het gemak geweest. Door te gaan samenwonen en vervolgens aan kinderen te beginnen, verbind je je in mijn ogen al aan elkaar, daar hoeft geen dure bruiloft bij te komen.Ook geen goedkope?
quote:Vl43inder schreef op 14 april 2011 @ 09:03:

[...]

Het kwam te rauw op zijn dak vallen....Tja, we hadden ook nog maar 9 jaar een relatie....

Er zijn wel veel moeilijke woorden gevallen toen ja en het heeft heel lang geduurd voordat ik er overheen was, maar uiteindelijk is alles goed, zelfs veel beter, gekomen.

Tss, komt me bekend voor. Hier 11 jaar een relatie maar trouwen, daar moet je enórm over nadenken. Alsof er iets verandert. Ik wil trouwen omdat we daarna aan kinderen kunnen gaan denken, en dat is een nóg groter obstakel. Mannen zijn traaaaag.

Ik kan me goed voorstellen dat er even herrie in de tent is geweest, maar wat fijn dat het goed is gekomen en misschien zelfs ergens goed voor is geweest. Ik hoop voor je dat ook zijn tact iets is verbeterd
Heb al jaren geleden 'ja' gezegd en vind 't nog steeds leuk. Maar wat heb jij nou aan onze antwoorden? Wij zijn jullie toch niet??

Wil je trouwen? Dan zeg je ja. Wil je dat niet? Dan zeg je nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven