JULI 2008 (deel 2)

13-12-2007 09:15 1607 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Hoi hoi,

Wisten jullie al dat kinderen waarvan de moeder tijdens de zwangerschap minimaal 5 appels per week at slimmer zijn? Appels 'snoepen' dan maar!!! Kun je bovendien ook beter van poepen (i.t.t. wat ze vroeger dachten dat appels stoppen).

Caro, ik zou willen dat ik jouw eetlust had. Jouw eten op 1 dag ziet eruit als mijn eten op een hele strenge dieetdag. Het is niet voor niks dat sommige mensen slank zijn en andere stevig. Yentjeman is ook superslank en die kiest inderdaad 's avonds net zo lief voor een zak wortelen als een zak chips en eet 1 pakje rookvlees op zijn brood (vind ik veel te droog en als ik al rookvlees neem dan toch minsten 3 plakken met een laagje boursin eronder .

Niet teveel aanpassen hoor. Als je maar voldoende melk, kaas, groenten en ook boter (vitamines worden via boter in je lijf opgenomen, dus is cruciaal!!!) tot je neemt, komt het echt wel allemaal goed. Mijn eerste verloskundige vertelde me ooit een mooi verhaal. Ze zei: Denk je dat zwangeren in Afrika ook 15 kilo aankomen en alle verantwoorde dingen binnen krijgen? Nee, maar toch worden daar hartstikke gezonde kinderen geboren. Baby's in de buik zijn gewoon een soort parasieten die hun moeder helemaal leeg zuigen. Het enige risico dat er dan bestaat is dat de moeder volledig vermagerd en uitgeput is als de baby wordt geboren en daarna zelf het loodje legt. Maar goed, Caro woont niet in Afrika en Caro let goed op zichzelf dus dat wordt vast een 8-ponder!!!

Weet je wat, B80?! Na de bevalling openen we een afvallennajuli2008.hyves.nl, oke? Daar motiveren we elkaar tot de laatste gram eraf is en plaatsen we foto's van onze steeds strakker wordende buiken (buik na 14 weken, buik na 20 weken en plaatsen we pols als '1000 calorieen per dag is voldoende' , goed? Hihi!!

Tommie, als ik jouw verhaal hoor van de BHV met die suffe opmerkingen dat 'ze nog niet zover is' dan zou ik toch ineens weer last krijgen van opspelende hormonen en ze eens flink de wind van voren hebben gegeven

Ik heb kinderEHBO gedaan en daar moesten we ook een baby reanimeren en dan word je inderdaad echt niet goed.

Ik had nog niet verteld dat we op oudjaarsdag met Yente aan het fietsen waren (ze kan het nog niet zo goed, maar we willen veel met haar oefenen alhoewel dat er de laatste weken niet echt van was gekomen met het mindere weer). Voor een grote weg moesten we stoppen maar het liep daar heel schuin af en ik zag dat ze niet kon stoppen terwijl er wel een auto heel hard kwam aangereden. Ik schreeuwde het uit en ze stopte net op tijd en toen we waren overgestoken heb ik een potje staan janken. Ik zag het in een flits allemaal aan me voorbijkomen en kon dagenlang de gedachte dat ik op oudjaar mijn dochter zou hebben verloren, terwijl andere zus, papa en mama hulpeloos toekeken, niet uit mijn hoofd zetten Sindsdien is de kusjes- en knuffelmodus (die hier toch altijd al heel hoog staat) in een nog hogere versnelling gezet.

Nu al mensen die aan je buik zitten? Dan heb jij vast ook een hoog knuffelgehalte!

We hoeven trouwens pas terug voor een reguliere 20-weken-echo.

Ik geloof wel dat hazenlip en open rug 'familie' zijn, maar volgens mij is hazenlip veel onschuldiger (zo ervaren mensen die een kind met hazenlip hebben dat natuurlijk niet, maar die kindjes kunnen gelukkig wel lopen en hebben geen hersenafwijkingen en zo).

Miti, in Yente's klas zit ook een mannetje met glutenallergie. Ik vond het wel erg zielig toen ik het voor het eerst hoorde, ondanks dat zijn ouders zeiden dat we hem niet zielig mochten vinden. Ik vind eigenlijk dat kinderen kind moeten kunnen zijn en een glutenallergie dwingt je toch tot volwassen besluiten, he?! Met het kerstdiner at hij alle gangen iets anders dan de rest en bij tractaties door kindjes heeft hij vaak zijn eigen snoepjestrommel om iets uit te halen. Maar goed, er zijn ergere dingen, maar ik denk wel dat veel mensen niet half beseffen hoeveel impact dit heeft (zoals dus bijvoorbeeld een vakantie naar het buitenland).

Tommie, volgens mij zijn er maar weinig kdv's waar je om de week dagen af kunt nemen. Het kdv is alleen niet zo heel duur meer tegenwoordig (althans, je krijgt echt heel veel terug van de belasting; volgens mij kun je dat berekenen via www.kinderopvang.nl of iets dergelijks) en je zou ervoor kunnen kiezen die halve dag toch structureel af te nemen en de week dat je vrij bent te gebruiken om boodschappen te doen of andere dingen of de kleine gewoon lekker toch thuis te houden. Wij nemen nu overbodig woensdagmiddag af voor Nova en bijvoorbeeld in de vakanties breng ik haar dan vaak op woensdagmiddag toch om met Yente iets leuks te kunnen gaan doen. Nova vindt dat prima (leuk zelfs......).

Monxmar, heerlijk om het hartje weer te horen. Klinkt geweldig, een mooie lange buik .

Dat van die samentrekkende baarmoeder vind ik wel erg grappig (bij een orgasme denkt de baby dat moeder er voor hem is; terwijl ik doorgaans op dat moment toch echt even niet met de kids bezig ben .)

Wokkel, snel beter worden! Geweldig dat je JIP hebt gevoeld. Kan zeker wel rond die tijd. Had ik de vorige keren ook hoor. Nu dus zelfs nog iets eerder, maar wel heel weinig. Op de echo was te zien dat de placenta aan de voorkant lag, dus ik moet het hebben van de zijkanten deze keer .

Voor wie is de Vichy Normaderm een aanrader? Voor de 'bepukkelden' onder ons? Dan ren ik NU naar de winkel

Nou, ik gaat weer wat doen!

x Yentje
Bedankt voor jullie lieve reacties op Quintens allergieen.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat we het inderdaad heel moeilijk vinden. Ook al is het "maar" een allergie en zijn er veel ergere dingen te bedenken, maar het is zeker een beperking. We hebben heel lang speciaal op internet dingen voor hem moeten kopen, alles koemelk en glutenvrij. En dan kwamen we uit op bv kartonachtige crackers en smaakloze macaroni. Bij albert heijn verkopen ze koemelk en glutenvrij brood en dat is echt TE smerig voor woorden. Quinten weet niet beter natuurlijk, maar ik heb wel momenten dat ik echt met hem te doen heb. Altijd maar iets anders (en viezers) moeten eten... Hij geniet van fruit, dat is het enige wat hij eet dat daadwerkelijk een smaakje heeft! Maar het is wat je zegt Yentje, er ligt altijd overal een apart zakje met tractaties/snoep en hij moet altijd iets anders eten dan wij. En intussen is hij natuurlijk op een leeftijd dat hij prima doorheeft dat hij iets anders eet en is het best weleens zielig om dat te zien.

Uit eten gaan of ergens lunchen is geen optie, wantja, hij mag daar niks! En zelf iets eten en hem niks kunnen geven kan natuurlijk niet. Hetzelfde geld voor reisjes naar het buitenland.

Daarnaast is het moeilijik dat je zelf moet uitproberen of je kind weer tegen koemelk of gluten kan. Klinkt heel simpel, maar ja, als ik hem gluten geef en hij jkan er nog niet tegen, dan wordt hij ziek. Ze vragen je dus om je kind eigenhandig ziek te maken.

Maar, sorry, ik wil hier geen meelijwekkend verhaal ophangen, want we zijn zeer zeker helemaal niet zielig. Quinten is een fantastisch kereltje en het gaat nu inderdaad behoorlijk goed met de gluten. En er zijn natuurlijk ook veel ergere dingen dan een voedselallergie. Alleen is het ook niet zo simpel als sommige mensen (helaas) denken en hebben we het best moeilijk gehad soms het afgelopen 1,5 jaar. Het is weleens lekker om je verhaal te kunnen doen...

Lo, mooie nieuwe tabel! VK heeft mijn afspraak afgebeld, ik moet nu de 18e!

yentje, oh! wat een vreselijk moment zeg, met Yente op de fiets. Wat er dan allemaal niet door je heen gaat zeg... Brr, gelukkig is het goed afgelopen, inderdaad maar heeeel veel extra knuffelen en kusjes geven!

Wokkel, nee QUinten heeft geen coeliakie. Gelukkig niet! Het zijn allergieen, zowel de koemelk als de gluten. Dus dat is een voordeel!

Esbabe, leuk als je je ook aanmeld voor de hyves! Echt fijn dat het weer wat beter gaat met je.

Caro, ik eet ook wel heel wat meer op 1 dag dan jij. Als ik niet zwanger ben al, maar nu zeker. Maar goed, als jij hier genoeg aan hebt, dan is dat toch prima? Wat je eet is in ieder geval gezond!

B80, fijn dat je denkt dat je iets aan mijn advies hebt! Succes!

Overigens zit ik nu weer op mijn werk. Gisteren te horen gekregen dat ons team misschien uit elkaar gehaald wordt en op andere locaties moet werken. Ik was er eerlijik gezegd gelijk klaar mee! Lekker terugkomen van vakantie zeg. Ik heb namelijik de afgelopen 1,5 jaar samen met mijn twee geweldige collega's heel erg hard moeten wekren om alles hier draaiende te krijgen en nu zeggen ze dus doodleuk dat de orthopedagogen mogelijk anders verdeeld moeten worden over de stad. Bedankt voor het harde werken dus... zucht! Soms vraag ik me weleens af waarom ik hier nog werk en zou ik liever een andere baan zoeken. Maar ja, ook niet zo handig als je zwanger bent en er straks een maand of 5 tussenuit wilt... In ieder geval voel ik me even niet zo schuldig dat ik hier zit te forummen, haha!
Miti, vervelend op je werk zeg. Ik weet hoe hard je de laatste jaren daar hebt gewerkt en dat in 3 dagen. Ik ga er ook een langer verlof van maken. 6 weken vantevoren en daarna ouderschapsverlof. Heb het ook wel gehad met mijn werk. Even een time out.

Ik dacht dat ik een buik aan het krijgen was door een extra vetlaagje. Ik voelde wel een bobbel, maar dacht dat het mijn darmen waren. In de boekjes staat dat vanaf week 12 de baarmoeder boven het schaambot uitgroeit en verwachtte hem daar ergens boven. Maar nee hoor. De baarmoeder zat al halverwege de navel. De vorige keer was dat pas bij 18 weken. Maar het schijnt wel voor 2 komen bij 2e zwangerschappen. Het hartje was luid en duidelijk te horen. Ik heb het idee dat ik soms al wat voel.

Bloeddruk 155/82, maar die hebben ze volgens mij niet zo goed gemeten.

Volgende keer vk: 6 februari. 20 weken echo 20 februari
quote:Wokkel1975 schreef op 09 januari 2008 @ 08:41:

Esbabe, leuk als je mee komt hyven, Het adres is juli2008.hyves.nl. je kunt jezelf uitnodigen en dan duurt het even voor je toegevoegd bent! Tot snel op de hyves!Dankje Wokkel, ik zal eens even gaan zoeken!
He, ben ik weer even (zit thuis te werken maar krijg steeds geen verbinding met het netwerk, dus duik ik hier maar weer even op ;-)!

Ik moet zeggen dat ik jullie namen op viva en hyves niet uit elkaar kan houden (of mis ik ergens een overzichtje waar ik dat kan zien?). Is het een idee om dat er even neer te zetten? Ehm....ik weet nie hoe....

Miti ,ik vind het geen gezeur over de allergie van Quinten. We schrijven hier allemaal over ons dagelijkse leven en het mag duidelijk zijn dat jullie leven dagelijks in het teken staat van zijn allergie. Ik hoop heeeeel erg dat hij er snel over heen groeit! Mees, uit Yente's klas, heeft helaas wel coeliakie. Weet je trouwens al of het erfelijk is?

Hoe zijn jullie erachter gekomen?

Balen dat het team weer uit elkaar wordt gehaald. Heb je nu vast helemaal geen zin in (hopelijk staat het allemaal weer overeind als je na je verlof terugkomt; stiekem dan wel een voordeel, niet?

Kobe, bij mij was met week 11 de baarmoeder ook al 3 vingers boven het schaambeen. Vond de vk heel normaal bij een derde zwangerschap. Duurt helaas na de bevalling ook langer voor de baarmoeder weer terugzakt, maar ach.....tegen die tijd hebben we wel wat anders aan ons hoofd

Nou, ik ga weer kijken of ik weer wat kan doen!

xx Yentje
Miti... shit hee je team uit elkaar, dat is niet leuk. Wel erg grappig om te lezen dat jij ook orthopedagoog bent! Ik ook, in de verstandelijk gehandicapten zorg. Ik heb jarenlang op een poli voor kinderen en jongeren gewerkt en nu sinds een half jaar op een grote instelling met volwassenen.

Kobe, hoe dan ook is het lekker dat je baarmoeder goed groeit! En dat je luid en duidelijk een stoomlocomotiefje gehoord hebt.

Appels... appels.. ik eet er wel 1 per dag minimaal... dus vandaar die slimme kinderen van mij... hahahahahahahahaha.

Oh lunch tijd alweer... pff.. forummen met twee kids aan je arm die honger hebben schiet niet op.

Maar ik doe mij best!
Pff wat schrijven jullie veel als ik er niet ben, het lijkt alsof we al met verlof zijn .

Leuk Kobe dat je het hartje zo goed gehoord hebt! Bij een 2e groei je idd veel sneller, ik heb ook al een aardig buikje! Maar ik vind het nog wat te vroeg om al met buikbanden e.d. te gaan lopen dus nog even wachten...

Miti lastig is de allergie, ik heb ook een oppaskindje gehad die dat ook had, alleen kwamen ze erbij haar pas achter toen ze een jaar of tien was en ze zich maar bleven afvragen waarom ze niet groeide. Tuurlijk is het niet het einde van de wereld maar het vraagt gewoon veel organisatie en veel spontane dingen vallen af en dat is wel eens jammer. Balen van je werk zeg!

Yentje schrikken zeg dat fietsverhaal, gelukkig is het goed afgelopen!

Wokkel ik voelde Mart met 16 weken dus het kan heel goed. Is zo leuk om de baby te voelen. Volgens mij heb ik het ook al een paar keer gevoeld maar dat zou al wel heel vroeg zijn. Yentje voelde jij de baby ook al niet?

Haha Monx 1/3 zakje snoep op gegeten! Knap van je, hier eet ik zo een heel zakje snoep op en zou ik het knap van mezelf vinden als ik het bij 1/3 kon laten. Fijn dat het bij de vlos goed was!

Tommie vervelend dat ze ongevraagd aan je buik zitten, dat snap ik echt niet! Je hebt ook t-shirts he waar het op staat dat ze hun handen thuis moeten houden o.i.d. Misschien is dat wat voor je

Caro waar was je hond?
Yentje er staat op hyves op de eerste pagina, boven de berichten een heel mooi schema met nicks en gewone namen! ik wil mijn echte naam hier niet op het forum hebben maar je kan het schema op hyves echt niet missen! Anders moet je even op F5 drukken, dan ververst je pagina.
.
Hoi allemaal, er wordt echt te veel geschreven!!!

Wat een verhalen allemaal weer van iedereen, goed idee inderdaad om die te bundelen, lijkt me leuk om later terug te lezen. Mocht ik later een dochter hebben die zwanger is, dan kan ik haar laten lezen hoe onzeker haar moeder was :-)

Nou ik ga een flink stuk terug, dus misschien een beetje mosterd na de maaltijd...

Uggla, ik ga de eerste keer alleen naar de VK. En dat is puur omdat ik dus bang ben voor het wegen, en mijn vriend weet dat ik daar moeite mee heb. Hij wil dolgraag mee, maar zei van de week: ga maar lekker alleen, ik weet dat je je daar lekkerder bij voelt.

Trouwens, op de een of andere manier doe ik die dingen ook graag alleen. Geen idee waarom. Aan vriend ligt het in ieder geval niet, want die wil dolgraag overal mee naar toe. Wat je zegt, omdat je toevallig zwanger bent, betekent nog niet dat je niks meer alleen kan doen?!

B80, je gewichtverhaal komt me heeeel bekend voor. Niet voor niets dat dat voor mij zo'n issue is. Ik hou het een beetje in de gaten nu, en als ik zondig, dan geniet ik er maar gewoon van. En ook ik ben zwaarder dan jij.

Als je veel wisselingen in je gewicht hebt, dan zullen we na de zwangerschap ook wel weer redelijk makkelijk afvallen. Toch?

Je voelt je inmiddels wel weer beter geloof ik. Ik denk dat de hormonen ook wel heel erg een loopje met ons nemen...

Tommie girl, mag je baas je dwingen tot een aantal dagen werken? Ik vind het verschil wel heel erg groot tussen 4 dagen of zeg maar 2,5. Als ik het me financieel zou kunnen veroorloven zou ik voor de 2,5 gaan, maar poe, dat is een hoop geld! Ik denk erover om 3 dagen te gaan werken. Wel fijn dat dat gewoon kan.

Caro, jij eet niet veel zeg! Als je altijd maar misselijk bent is het natuurlijk heel netjes, maar zonder zwanger te zijn zou het wel eens te weinig kunnen zijn. Dus dan alleen maar lekker als een dietist er eens naar kijkt, misschien mag je wel veel meer eten, en val je er dan nog van af ook! Maar goed, dat is nu allemaal niet aan de orde, nu moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt. Toch? Had je trouwens niet de neiging om je VK aan te vliegen toen ze je op je donder gaf? Het is precies waar ik bang voor ben, een boze, strenge vk....

Yentje, fijn dat jij ook weer een goeie echo hebt! Wat wordt jouw gup al weer groot! Wil je graag een jongetje? Spina kunnen ze toch pas bij de 20 weken echo zien? Mocht het dan zo zijn, dan vraag ik me af of ze ook kunnen zien hoe hoog het zit. Want als het laag zit, dan hoeft een kind daar nauwelijks last van te hebben...Weet jij dat misschien?

Monxmar ook weer een goeie echo. Lekker!

Wokkel, hoe is het nu met je voorhoofdsholte ontsteking? Ik hoop dat je wat minder pijn hebt inmiddels?

Ik heb vandaag lekker mijn vrije dag. Heerlijk tot tien uur geslapen. Wel even wakker gelegen om half 6, maar stug blijven liggen heeft tot nu toe steeds wel geholpen.

Nu maar eens wat dingen regelen die steeds maar blijven liggen. Inschrijven bij een huisarts in de buurt, geldzaken regelen, allemaal vervelende klusjes:-(

Gisteravond een commode opgehaald. Helaas moest ie uit elkaar, want onze auto was net 1 cm te klein. Balen! Maar goed. Vanmiddag maar uitladen, daar hadden we gisteravond laat geen zin meer in.

Nog even over mijn zwangere collega.Die heeft namelijk totaal geen klachten, maar ook nog eens een vk die haar (in mijn ogen) toch wel vreemde dingen vertelt.

Je mag best blijven drinken, rood vlees eten, en iemand helpen verhuizen kan ook geen kwaad. Dit vinden de andere collega's ook allemaal (ik heb een hoog aantal 60+ collega's). Ik ben juist best strikt in dit soort dingen. Ben voordat ik zwanger werd gestopt met roken, drink helemaal niet meer, eet twee keer vis in de week en geen rood vlees, en let goed op of kaasjes van gepasteuriseerde melk is gemaakt.

Kortom, zij is heel nuchter en no nonsens, en ik ben zo ongeveer de tegenhanger daarvan.

En dat maakt mij dan weer onzeker. Stom he.

Ik ga eens even een paar boterhammen eten...
Gonien, om dit zou ik me niet onzeker voelen. je moet echt datgene blijven doen waar jij achter staat en niet wat anderen zeggen. je doet het echt goed hoor.

Juud, ja neussprays mogen dus niet. Erg vervelend als je daardoor niet kan slapen.

Ik leg ook nog niet echt de links tussen de verhalen op hyves en hier.
Esbabe, mijn kinderen zijn, dankzij de appels, ook al zo geniaal!

Goed van ons he?!

Juud, ik voelde de baby dit keer inderdaad al met 11 weken, helemaal aan de zijkant (blijkt nu ook te kunnen kloppen omdat de placenta aan de voorkant zit - wel jammer, want dan schijn je de baby tijdens de zwangerschap toch minder vaak te voelen, terwijl ik daar zo van kan genieten......).

Het is echt heel genant dat ik dat schema op hyves helemaal niet had gezien. Zag ik ineens ook dat hilarische filmpje van die zingende moeder. Geweldig!! Ik zal de namen op een spiekbriefje zetten, anders moet ik daar ook weer de hele tijd voor op en neer klikken.

Ik heb de afgelopen weken trouwens elke nacht gebruik gemaakt van neusspray. Kon op de bijsluiters niks raars vinden dus besloot me er maar niet druk over te maken. Dan heb ik niet alleen over die zoutoplossingen, hoor, maar gewone echte grote mensen spray.....

Gonien, ze konden inderdaad nog niet zien of er sprake was van spina bifida (ook weer zo'n voorzichtige echoscopiste want ze wilde ook niet naar het geslacht kijken terwijl mijn schoonzusje het al met 12 weken wist...).

Met 20 weken wel. De ligging is heel erg belangrijk (net als bij een dwarslaesie: hoe lager hoe minder gevolgen) en die was bij ons neefje best gunstig. In dat geval zou hij wellicht met krukken nog ooit een beetje hebben kunnen lopen en hij heeft ook altijd 1 beentje kunnen bewegen. Dit is de enige meevaller die ze de eerste maanden na zijn geboorte hebben gehoord, want daarna was het teleurstelling op teleurstelling. Zo gaat spina bifida ook vaak gepaard met geestelijke afwijkingen en een waterhoofd (rest van je leven een drain die dagelijks moet worden schoongemaakt waardoor je vaak niet eens meer naar het buitenland kunt gaan) en bij Maurits betekende dat dus o.a. geen kleine hersenen en een onderontwikkelde hersenstam, slechtziend, slechthorend. Op het moment dat spina bifida wordt geconstateerd moet je dus een heel ander traject in. Zo is hij heel snel met een keizersnede ter wereld gebracht toen ze erachter kwamen, een 'gewone' bevalling had hij niet eens overleefd. Kortom, goed in de gaten houden.

Die verloskundige van jouw collega heeft haar diploma zeker gratis gekregen bij 2 pakken shag of zo. Wat een achterlijk verhaal, zeg! Laat je niet gek maken!!! (alias 'Ruud' ).

Bye bye, lieffies!

Yentje
x
x
He, nou sta ik niet meer bovenaan de tabel

Zo, ook weer tijd voor een heel verhaal...

@Monx: ik red het ook niet meer op 3 of 4 boterhammen. Neem dus maar een evergreen mee en veel fruit. En dan nog rammel ik als ik thuis kom. 1/3 zakje snoepjes! Knap. Bij mij was de hele zak gesneuveld.

@Caro: oh, inderdaad niet zo veel, wat je eet (maar dat heb je nu vast wel genoeg gehoord). In ieder geval wel knap dat/als je het binnen houdt... Jammer, ik had je mijn kilo's graag geschonken.

@Wokkel: Leuk dat je Jip al kan voelen. Ik denk ook af en toe dat ik wat voel, maar ik weet het niet zeker. Normaderm overdag heb ik wel eens gehad, maar was er niet blij mee, idd erg trekkerig. Misschien dat ik de nachtversie maar eens moet kopen.

@Yentje: oh, wat een verhaal van Yente op de fiets. Schrikken zeg! Vreselijk! Gelukkig goed afgelopen. Leuk als je een jongen krijgt! Krijgt ie het wel zwaar met 2 oudere zussen. Normaderm is idd voor de bepukkelden onder ons, zoals jij zei. Is niet heel goedkoop, maar ach, koop toch zo'n 70% minder kleren voor mezelf als ik normaal zou doen, dus kan best eens wat duurdere creme kopen. En vwb de afvallenhyves, super idee. Hebben we het alleen nog maar over magere vleeswaren, maar no way dat ik een foto van mijn buik op hyves ga plaatsen... Sorrym zeker niet als er geen baby meer in zit...

@Miti: wat zielig voor Quinten en rot voor jullie. Ook als is hij dan misschien niet zielig, maar zeker dat ie het gaat beseffen lijkt me heel moeilijk om te zien. Jij en Esbabe zijn dus orthopedagoog. Beetje domme vraag misschien, maar wat houdt dat in? Wel een rotsituatie van je uit elkaar getrokken groep. x

@Juud: hoe was de verjaardag van Mart? Snapte hij het een beetje? Enneh, ik gebruik als ik verkouden ben altijd neusspray vaN Otrivin. Daarbij staat in de bijsluiter dat je het bij zwangerschap gewoon kunt gebruiken. Ik zou het niet overdrijven en mijn hele neus er de hele dag mee vol spuiten, maar al is het alleen maar 1x voordat je gaat eten en vooral voordat je gaat slapen. Ik kan nl. echt niet in slaap komen als mijn neus verstopt is. Eten is ook waardeloos want je proeft niks en moet met je mond open kauwen. Anders gewoon bij de apotheek even wat bijsluiters uit de verpakkingen trekken en even lezen. Otrivin mag volgens mij gewoon. (En werkt heel goed, ik zweer erbij).

@ Gonien: ja, zeker de hormonen speelden een rol. Vandaga had ik mijn eerste totaal nutteloze en oorzaakloze huilbui. Ik was even op bed gaan liggen toen ik uit mijn werk kwam omdat ik moe was en hoofdpijn had en ik vond mezelf toch opeens zo zielig. Na 5 minuten was het over. Was gelukkig nog alleen thuis. En we vallen straks vast af als een trein. Ik ben wel benieuwd wie straks het meest is aangekomen van allemaal. Ik schat mijn kansen hoog in. Zullen we een prijs uitloten? En je collega is gek. Laat haar lekker alle verboden dingen eten. En nuchter kan ook te nuchter zijn hoor. Ik eet ook niet wat jij aangaf, maar ik vind ons allemaal best nog nuchter. Waarom risico nemen als het (meestal) een kleine moeite is om iets te laten staan?

@Lo: gezond snoepen. Sla mij nou niet op de borst hoor. Dat doet ten eerste zeer en ten tweede, als ik altijd zo gezond had gesnoept, dan was ik niet al voor mijn zwangerschap te dik geweest... Ik heb geen hekel aan fruit, maar echt lekker is een groot woord. Als het niet zo gezond zou zijn zou ik het ws. niet vaak eten... Ik heb nu Japanse Mix gekocht. Dat is ook wel soort van gezond snoepen. En dat vind ik wel lekker, maar niet teveel want op een gegeven moment denk ik echt dat mijn mond in brand staat. Dus mezelf overeten aan Japanse mix zal ik niet zo snel doen. Ach, een mens moet wat, maar het liefst toch gewoon snoep/koek/chips/kaas/worst hoor.... Hoe is het met het huis? Ik ga zo eens op funda kijken...

Zo, ik ga even op de bank met een paar tijdschriftjes (word doodgegooid met Wij Jonge Ouders, Kinderen, Ouders van Nu door mede-moeders en gelukkig ook nog gewone Flairs en Viva's en Top Santes door ons vriendinnen-tijdschriften-ruil-groepje.) Kom strakjes nog wel even kijken..

Dikke kus.

@
Oh, aan de losse "@" zie ik dan ik Esbabe ben vergeten. Leuk als je ook komt hyven en fijn dat het beter gaat. xx
@ Juud: nog even speciaal voor jou wat knip-en-plak-werk van apotheek.nl:

Otrivin

De werkzame stof in Otrivin is xylometazoline.

Xylometazoline is een middel dat het neusslijmvlies doet slinken. Het vernauwt de bloedvaatjes in het neusslijmvlies. Het is te gebruiken bij neusverkoudheid, middenoorontsteking en bijholteontsteking. Het geneest de neusverkoudheid niet, maar vermindert wel tijdelijk de zwelling van het slijmvlies. Dit vergemakkelijkt de afvoer van vastzittend slijm, waardoor u weer beter door de neus kunt ademen. U mag het niet langer dan vijf dagen achterelkaar gebruiken en niet meer dan tien dagen in een maand, omdat u anders schade kunt aanrichten aan het neusslijmvlies.

Zwangerschap

In de normale dosering en gedurende maximaal vijf dagen achtereen kunt u dit middel veilig gebruiken. Op die manier wordt het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Succes!
.Tommie aan welke groep geef jij les?
x
Leuk, ik ook!
x
Ja maandag, ik moest ook wel want ik was aardig gegroeid. Zelfde reacties als jij. Of ze het aan hun moeder mochten vertellen en de dag daarna natuurlijk overladen met tekeningen en kaarten voor de baby, leuk he!

Weet iemand hoe ik een topic kan zoeken? Ik zoek het topic met meisjesnamen maar ik kan hem niet vinden
x
Lo, bedankt.

Tommie, als het van die multivitaminen voor zwangeren zijn zou ik er mee doorgaan. je weerstand is nu minder en er zit ook extra vitamine D in. Die heb je nu nodig in de zwangerschap. Ik houd niet zo van melk dus hoop zo toch de benodigde vitamines binnen te krijgen. Ik gebruik de vitaminen van de etos, een stuk goedkoper dan de merkvitamines. (toch nog 7,50 euro).
Hoi,

Ik kan jullie echt niet meer bij houden! Als ik eindelijk klaar ben met lezen, moet ik vaak andere dingen doen. Zo komt het er niet van om te reageren...

Tommie, ik zou ook doorgaan met de multi vitaminen. Ik gebruik ze van het kruidvat. Ik heb de etiketten met elkaar vergeleken en het is bijna precies het zelfde. Ik heb nu 1 doosje van de etos omdat daar ook visolie in zit. Maar daar moet je 2 tabletten van op een dag. En dat vind ik niet handig, dan moet ik er 2 keer op een dag aan denken. Dus ik kan niet wachten totdat ze op zijn en dan maar losse visolie tabl. kopen.

Lief hoe je kindjes op je zwangerschap reageren!

Lo, ik moet op 29-1 voor controle naar de gyn. Misschien kan je dat nog in het tabel zetten....

B80, fijn dat je het van de neusspray hebt op gezocht. Toen ik van Jasmijn zwanger was heb ik het ook gebruikt omdat ik niets raars in de gebruiksaanwijzing kon vinden. En toen achteraf zei een vriendin dat het onwijs schadelijk was...Ik voelde me helemaal schuldig! Maar het valt dus mee....

Vriend gaat meestal ook niet mee naar de gyn. En nu kan hij ook oppassen dat is wel zo rustig! Een controle duurt meestal maar 10 minuten, en is denk ik echt anders dan bij een verloskundige. Veel minder persoonlijk. Er wordt snel een echo gemaakt, even kijken of hij het nog doet, en baarmoedermond wordt opgemeten en dan klaar! Ik ben nog de meeste tijd kwijt met aan en uitkleden!

Natuurlijk is hij wel de eerste keer mee geweest, bij de 12 weken echo ook en de 20 weken echo gaat hij ook mee natuurlijk.

Yentje, wat een verhaal zeg van het fietsen! Oh ik zag het zo voor me gebeuren! Pffff

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven