Ik word gek!!
vrijdag 15 april 2011 om 09:07
Hallo,
Even van me afschrijven.. Vandaag ben ik op de kop af 5 dagen (cold turkey) gestopt met drinken en roken! Ik denk nu dat ik nooit met allebei had moeten stoppen! Heb nu dus last van dubbele afkickverschijnselen. Zit nu te denken om toch maar sigaretten te gaan halen, maar dan weet ik zeker dat ik dan weer trek krijg in alcohol, en als ik toch vanmiddag een wijntje neem, krijg ik weer trek in een sigaret!! Ik word gek! Het stomme is, is dat ik mijn leven nu zo saai vind! Nooit meer roken, nooit meer drinken... Ik heb nergens plezier meer in! Ik zit nu op de bank te bedenken wat voor smoes ik kan bedenken om toch maar weer met een van beide te beginnen!
Even van me afschrijven.. Vandaag ben ik op de kop af 5 dagen (cold turkey) gestopt met drinken en roken! Ik denk nu dat ik nooit met allebei had moeten stoppen! Heb nu dus last van dubbele afkickverschijnselen. Zit nu te denken om toch maar sigaretten te gaan halen, maar dan weet ik zeker dat ik dan weer trek krijg in alcohol, en als ik toch vanmiddag een wijntje neem, krijg ik weer trek in een sigaret!! Ik word gek! Het stomme is, is dat ik mijn leven nu zo saai vind! Nooit meer roken, nooit meer drinken... Ik heb nergens plezier meer in! Ik zit nu op de bank te bedenken wat voor smoes ik kan bedenken om toch maar weer met een van beide te beginnen!
vrijdag 15 april 2011 om 09:16
Ga lekker haken,breien,naaien,knutselen,punniken,puzzelen met 2000 stukjes, journal wrecken, je zolder uitmesten, je cd's uitzoeken, je kledingkast helemaal leegtrekken en weer inruimen, kruiswoordraadsels oplossen, foto's inplakken etc. Maar niet meer gaan roken hoor, zo zonde! Je hebt het moeilijkste al bijna gehad. Je kan het!!!
vrijdag 15 april 2011 om 09:17
vrijdag 15 april 2011 om 09:21
vrijdag 15 april 2011 om 09:22
Wat stoer dat je met beide bent gestopt en je bent nu al zo ver gekomen. Wat zal jij je voor je kop slaan omdat je op een zwak moment door de knieën bent gegaan. Dus: zoek afleiding, ga lekker sporten, verwen jezelf bijvoorbeeld met een saunabezoek, vertel vooral iedereen dat je bent gestopt en dat je daarbij hun support kunt gebruiken. Zet een beloning in het vooruitzicht wat je van jezelf mag doen/kopen met het uitgespaarde geld (pak bijvoorbeeld een glazen pot waar je steeds geld in stopt op het moment dat je sigaretten/alcohol had gekocht, zodat het tegelijk een visuele stimulans is). Je kunt alles, als je maar wil!
vrijdag 15 april 2011 om 09:24
Goed dat je gestopt bent, het begin is het moeilijkst weet ik uit ervaring, hoewel ik er wel eerlijk bij moet zeggen dat ik zelfs na 5 jaar gestopt te zijn nog af en toe kan smachten naar een sigaret. Gewoon weerstaan die verleiding. Ik denk nooit dat ik het nóóit meer doe; ik denk juist: ik doe het nú niet. En de volgende keer denk ik weer: ik doe het nú niet. Gaat dus al een hele tijd goed .
Mag ik vragen hoeveel je dan dronk, gezien het feit dat je om 9.07 al aan het nadenken was over wijn? (is niet vervelend bedoeld hoor!)
Mag ik vragen hoeveel je dan dronk, gezien het feit dat je om 9.07 al aan het nadenken was over wijn? (is niet vervelend bedoeld hoor!)
vrijdag 15 april 2011 om 09:25
Waarom niet eerst met het een stoppen en daarna met het ander?
Ja zo kan het ook. Maar je hebt het over nooit meer drinken, maar het is voor jou of alles of niets? Een keer een wijntje bij een etentje kan toch wel of denk jij van niet?
Heel veel sterkte he, vind het knap van je hoor.
Ja zo kan het ook. Maar je hebt het over nooit meer drinken, maar het is voor jou of alles of niets? Een keer een wijntje bij een etentje kan toch wel of denk jij van niet?
Heel veel sterkte he, vind het knap van je hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 15 april 2011 om 09:27
Hmm, psychologen en artsen raden het bijna altijd af om met twee verslavingen tegelijk te stoppen. Maar ik snap dat het ene bij jou vaak niet zonder het andere gaat.
Zoek vervanging! Steeds als je trekt krijgt in een sigaret (of een wijntje)...neem iets anders, of ga iets (steeds hetzelfde) doen. Je moet jezelf een andere gewoonte aanleren. Want het is grotendeels gewenning. Daarbij heb je waarschijnlijk met het roken en drinken altijd een bepaalde leegte opgevuld. Misschien heb je iets weggemoffeld wat je niet wilt voelen?
Kan je voor jezelf omschrijven waaróm je je leven nu saai vindt? Wat vulden die sigaret en dat glaasje wijn op voor je, wat gaven die jou voor een gevoel? Als je daar achter kunt komen, ben je al op de helft en kun je andere invullingen gaan zoeken.
heel veel sterkte en succes!!
Zoek vervanging! Steeds als je trekt krijgt in een sigaret (of een wijntje)...neem iets anders, of ga iets (steeds hetzelfde) doen. Je moet jezelf een andere gewoonte aanleren. Want het is grotendeels gewenning. Daarbij heb je waarschijnlijk met het roken en drinken altijd een bepaalde leegte opgevuld. Misschien heb je iets weggemoffeld wat je niet wilt voelen?
Kan je voor jezelf omschrijven waaróm je je leven nu saai vindt? Wat vulden die sigaret en dat glaasje wijn op voor je, wat gaven die jou voor een gevoel? Als je daar achter kunt komen, ben je al op de helft en kun je andere invullingen gaan zoeken.
heel veel sterkte en succes!!
vrijdag 15 april 2011 om 09:28
Ik als verslavingsdeskundige adviseer sowieso nooit om met twee verslavingen tegelijk te stoppen, ivm haalbaarheid, faal-ervaringen etc
Verder, je zit OP de bank, OP je handen, zodat je die handen niet vrij hebt om iets ANDERS te doen met je tijd en energie. Stoppen met een verslaving betekent actief iets anders doen, anders red je het niet.
Verder, je zit OP de bank, OP je handen, zodat je die handen niet vrij hebt om iets ANDERS te doen met je tijd en energie. Stoppen met een verslaving betekent actief iets anders doen, anders red je het niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vrijdag 15 april 2011 om 09:29
vrijdag 15 april 2011 om 09:29
quote:zoovie schreef op 15 april 2011 @ 09:24:
Ik denk nooit dat ik het nóóit meer doe; ik denk juist: ik doe het nú niet. En de volgende keer denk ik weer: ik doe het nú niet. Gaat dus al een hele tijd goed .
Dat is de manier ja.
En bij een terugval niet denken dat het dus is mislukt en meteen weer van god los gaan maar denken aan hoeveel dagen het wel goed is gegaan, dat heb je dan maar mooi weer bespaard. (Lichamelijk en financieel)
Ik denk nooit dat ik het nóóit meer doe; ik denk juist: ik doe het nú niet. En de volgende keer denk ik weer: ik doe het nú niet. Gaat dus al een hele tijd goed .
Dat is de manier ja.
En bij een terugval niet denken dat het dus is mislukt en meteen weer van god los gaan maar denken aan hoeveel dagen het wel goed is gegaan, dat heb je dan maar mooi weer bespaard. (Lichamelijk en financieel)
vrijdag 15 april 2011 om 09:32
Haal alle goeroes zoals Allen Carr etc. uit de bieb en laat je ondersteunen. Zoals al gezegd, vanuit de basisverzekering kun je tegenwoordig ook een cursus stoppen met roken halen. Maar vooral: hou vol! Zorg dat je de lichamelijke afhankelijkheid voorbij bent, dan kun je je volop concentreren op de geestelijke afhankelijkheid.
Sloten groene thee of iets anders waar je niet dik van wordt willen misschien ook wel helpen om het mondgevoel een beetje tegemoet te komen?
Sloten groene thee of iets anders waar je niet dik van wordt willen misschien ook wel helpen om het mondgevoel een beetje tegemoet te komen?
vrijdag 15 april 2011 om 09:32
vrijdag 15 april 2011 om 09:33
Sinds 10 januari rook ik (ook) niet meer, drinken deed ik al zelden, hooguit als ik bezoek had, of uit eten ging. Ik dacht ook: Wat zal het saai zijn. Maar dat is klinkklare onzin natuurlijk. Gezelligheid komt door jezelf of door anderen, niet door die sigaret hoor.
En saai? Hoezo? Wat is er boeiend aan drank en sigaretten (behalve dat het dus blijkbaar verhult hoe jij in het leven staat....)
Ik ben (nog) meer gaan sporten, gezonder gaan eten en vind mijn leven helemaal niet saai(er). Op mijn werk is het nooit saai (daar zorgen de leerlingen wel voor) en als ik thuis ben zoek ik afleiding of lees een boek, kijk tv, obntvang mensen, ga op bezoek etc.
Misschien kun jij een definitie van saai geven?
Als je het moeilijk vindt om het cold turkey te doen: Via huisarts Champix vragen (wordt vergoed door ziektekosten), helpt echt.
Een fles wijn per dag is echt veel vind ik. Dat heeft dus alles verhuld, wie jij werkelijk bent...
En saai? Hoezo? Wat is er boeiend aan drank en sigaretten (behalve dat het dus blijkbaar verhult hoe jij in het leven staat....)
Ik ben (nog) meer gaan sporten, gezonder gaan eten en vind mijn leven helemaal niet saai(er). Op mijn werk is het nooit saai (daar zorgen de leerlingen wel voor) en als ik thuis ben zoek ik afleiding of lees een boek, kijk tv, obntvang mensen, ga op bezoek etc.
Misschien kun jij een definitie van saai geven?
Als je het moeilijk vindt om het cold turkey te doen: Via huisarts Champix vragen (wordt vergoed door ziektekosten), helpt echt.
Een fles wijn per dag is echt veel vind ik. Dat heeft dus alles verhuld, wie jij werkelijk bent...
vrijdag 15 april 2011 om 09:33
Nogmaals respect dat je bent begonnen. Een fles wijn per dag vind ik echt heel veel! Ik ben zelf niet verslavingsgevoelig, dus ik heb in die zin geluk en ik weet ook niet of mijn eerdergenoemde tips kant noch wal raken (kunnen verslavingsdeskundigen je misschien beter helpen). Maar ik wil je wel graag een hart onder de riem steken!
Ik sta hier nu met pompons in mijn hand hup Camen te roepen en dat ziet er vast vermakelijk uit, dus als dat geen motivatie is
. Van hard lachen verbrand je trouwens calorieën en versterk je de buikspieren, dus als gek doen een beetje helpt ;-P
Ik sta hier nu met pompons in mijn hand hup Camen te roepen en dat ziet er vast vermakelijk uit, dus als dat geen motivatie is
vrijdag 15 april 2011 om 09:35
Eerst even een complimentje: super knap dat je het zo cold turkey gedaan hebt! Nu volhouden he .
Maar wat voegt wijn of een sigaret nou toe aan je leven? Dat snap ik echt niet hoor (maar oke, ik geef toe, ik drink of rook ook niet). Ben je daar werkelijk van afhankelijk voor het plezier in je leven? Je kunt toch plezier op een miljoen andere manieren creëren? Ga lekker sporten, wandelen, in de tuin werken, winkelen, lekker met een kopje thee en een chick flick (boek of film, maakt niet uit) op de bank, in de tuin in het zonnetje met een zelfgemaakte smoothie met vers fruit (hoezo wijn nodig?), een beetje klussen in huis (een kastje verven of weet ik wat), ga op internet een lekkere vakantie uitzoeken, ga je hele huis poetsen (kan ook voldoening geven ), onder de zonnebank, zet muziek op en dans door je hele huis, ga koekjes bakken, naar het zwembad, enz, enz enz....
Maar wat voegt wijn of een sigaret nou toe aan je leven? Dat snap ik echt niet hoor (maar oke, ik geef toe, ik drink of rook ook niet). Ben je daar werkelijk van afhankelijk voor het plezier in je leven? Je kunt toch plezier op een miljoen andere manieren creëren? Ga lekker sporten, wandelen, in de tuin werken, winkelen, lekker met een kopje thee en een chick flick (boek of film, maakt niet uit) op de bank, in de tuin in het zonnetje met een zelfgemaakte smoothie met vers fruit (hoezo wijn nodig?), een beetje klussen in huis (een kastje verven of weet ik wat), ga op internet een lekkere vakantie uitzoeken, ga je hele huis poetsen (kan ook voldoening geven ), onder de zonnebank, zet muziek op en dans door je hele huis, ga koekjes bakken, naar het zwembad, enz, enz enz....
vrijdag 15 april 2011 om 09:36
quote:Carmen1967 schreef op 15 april 2011 @ 09:29:
@zoovie
Best wel veel hoor. Ik was hard onderweg een alcoholiste te worden..
(. Ik dronk elke dag wel een fles wijn. Deed me goed, voelde me goed. Maar wist dat met roken erbij, overgewicht dit mijn dood wel kon worden! Ben toen cold turkey gestopt! Maar voel me helemaal niet goed!
Dat komt wel weer! He, als je nu weer gaat beginnen met een van beide met als doel uiteindelijk TOCH te stoppen, dan kan je het toch beter nu meteen doen? Anders voel je je nu al dagen kut en zogauw je weer gaat stoppen, voel je je wederom kut. Doorzetten nu!
Ik zou echt gaan sporten trouwens. Dan heb je wat te doen, doe je conditie op(en vind je het zonde om je gezondere lijf weer alcohol en sigarreten aan te doen) en je werkt ook nog aan je overgewicht. Bedenk je eens in hoe fantastisch je je zal voelen over een paar maanden!
@zoovie
Best wel veel hoor. Ik was hard onderweg een alcoholiste te worden..
Dat komt wel weer! He, als je nu weer gaat beginnen met een van beide met als doel uiteindelijk TOCH te stoppen, dan kan je het toch beter nu meteen doen? Anders voel je je nu al dagen kut en zogauw je weer gaat stoppen, voel je je wederom kut. Doorzetten nu!
Ik zou echt gaan sporten trouwens. Dan heb je wat te doen, doe je conditie op(en vind je het zonde om je gezondere lijf weer alcohol en sigarreten aan te doen) en je werkt ook nog aan je overgewicht. Bedenk je eens in hoe fantastisch je je zal voelen over een paar maanden!