Gezondheid alle pijlers

keel?ontsteking

12-04-2011 09:40 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
vorige week dinsdag begon ik wat last van m'n keel te krijgen. Woensdag en donderdag knock-out op bed gelegen. Dit weekend ging het wel weer maar... Er zit nog steeds een behoorlijk gezwollen klier en verder drukt er iets tegen een zenuw van m'n tand aan waardoor ik een soort van kiespijn heb.

Ik kan vrijdag pas bij m'n huisarts terecht. Iemand een idee wat ik nu kan doen. Ik heb al een Ibuprofen 200 op maar het doet nog steeds zeer.
He wat vervelend. Huisarts nog een keer bellen of je eerder terecht kan en anders assistente om tips vragen?

Bij mij helpt bij een (dreigende) keelontsteking een koud compres (natte theedoek bijvoorbeeld) met een niet natte sjaal eromheen.

Gorgelen met een zoutoplossing (heel smerig) wil ook weleens helpen. Maar als het echt een keelontsteking is, dan is een AB-kuur echt de beste en meest effectieve oplossing.
Gelijkmatig om de 6 uur een ibuprofen nemen (kijk even op het doosje wat de max is per etmaal), en bel je huisarts nogmaals. Misschien kan een telefonisch consult tussendoor?
Zie je trouwens witte stippen in je keel?
Gorgelen met ascalpoeder tegen de pijn.

Ibu 400 nemen en verder gata het vanzelf over.

Als je keel niet erg rood met witte punten pus is, is het niet ontstoken.

Daarbij: het heerst enorm.
Ik heb het ook wel vaker gehad, het gaat wel over. Maar het doet zo'n zeer in m'n kaak

bah

Ik ga dan nog maar wat ibuprofen innemen.
Als 200 mg niet werkt, kun je ook 400 mg proberen. Wel oppassen met je maag inderdaad, maar tot vrijdag zou het geen problemen moeten geven bij de meeste mensen (mits je jezelf aan de dosering houdt).

Keelontsteking gaat in de meeste gevallen vanzelf over. Het is een beetje zelf proberen wat verlichting geeft... Meestal wordt een keelontsteking door een virus veroorzaakt, dus antibiotica werkt sowieso niet.

Heb zelf ook al een aantal dagen last van mn keel, gelukkig geen beknelde zenuw in de mond... Lijkt me verschrikkelijk! Sterkte.
Gorgelen is een goeie tip. Ik doe dat ook wel eens met (listerine of ander merk) mondwater. Dat is ook ontsmettend en smaakt niet zo vies.

Verder werkt bij mij warm drinken (thee, geen melkproducten) en juist niets kouds, wat de huisarts altijd adviseert.
Je zou Hibitane kunnen uitproberen naast de suggesties die hierboven gegeven zijn. 8 keer een zuigtablet opzuigen, verdeeld over de dag. Ik had heel vroeger keelontsteking en de dokter schreef Hibitane voor.
World of Warcraft: Legion
Ik heb al zovaak keelontstekingen gehad, dat ze me geen kuur meer voorschrijven... :s

Pas geleden nog keelontsteking gehad. Ik doe dan gewoon alles wat je maar kan bedenken.

Veeeeel drinken

Ijsklontjes sabbelen.

honing in de thee

strepsils

honingdropjes

gorgelen met zout water

drop siroop drinken

sjaal om

veel slapen, want dan merk ik er niks van

Ibrupofen 600 heb ik altijd. Moet je wel mee oppassen... ik krijg er soms maagklachten van.. maar 600 kan je zo niet kopen in de winkel volgens mij, alleen te verkrijgen via de huisarts.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven