Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Deernie, gaan ze nog wat aan de uitgerekende datum doen denk je? Bij mij hebben ze het 1x vastgesteld en daar blijft het dan op staan.

En wat erg van je vriendin dat ze zo ziek is doordat haar moeder de kattenbak bleef schoonmaken! Gelukkig is de kattenbak een taak van mijn man, en de tuin wordt straks door de tuinman aangepakt, maar ik denk er zeker wel om als ik zou gaan tuinieren.

Lizi, ik heb eigenlijk nog geen paracetamol nodig gehad. Nu ik zwanger ben zou ik niet zo heel snel een pijnstiller nemen, maar als het nodig is, is het nodig. Dan kan paracetamol echt geen kwaad

Meisjegr, wat een mooie foto van jullie kleintje! Zo duidelijk al he met 16 weken, echt een mensje. Lekker shoppen voor roze kleertjes!

Zonnebloem, tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook vaak smorgens last van harde buiken. Volgens mij was dat vrij normaal om smorgens te hebben.

xxxjes, wat raar dat ze zo op je werk doen. Lekker meelevend zeg (not!) Sommige mensen snappen niet dat zwanger zijn niet 1 en al roze wolk zonder klachten is.

7up, wat leuk dat jullie weer een echo hebben gehad, leuk extraatje! En fijn dat alles goed was natuurlijk, altijd weer een geruststelling!

Navimo, haha, ik had nog helemaal niet aan viezerikken gedacht. Ik ben soms een beetje te goedgelovig denk ik. Maar er staan natuurlijk wel persoonlijke verhalen op, lijkt me niet fijn als wildvreemden dat lezen.

Cookie, wat leuk dat je nog een pretecho krijgt, lijkt me ook echt superleuk. Voor de 30 weken is volgens mij het mooiste, anders is de baby zo groot ofzo.

En wat leuk, een jongentje!

Juffie, je kunt ook een afspraak met de arboarts maken als je het niet meer trekt en je baas doet er niks aan. Op tijd aan de bel trekken hoor!

Incinta, ook een jongentje, wat leuk!

Grappig dat er ineens een ingeving van een naam kwam. Ik hoop dat wij dat ook hebben als het een jongen blijkt te zijn.

C77, de tabel is leuk aangepast! Ben benieuwd hoe de stand jongentjes/meisjes gaat worden

Matheca, welkom hier!

Wij hebben een Quinny volgens mij heeft deze geen extra grote wielen maar hij kan prima op ruw terrein.

Gympy, jammer dat je nog zo lang moet wachten met de 20 weken echo.

Vandaag naar de VK geweest, alles was helemaal goed. Hartje weer gehoord, altijd leuk! Ik was trouwens 2 kg afgevallen, dat vond ik dan wel weer fijn om te horen Waarschijnlijk komt het doordat ik van mijn avondeten gemiddeld maar een hap of 2 binnen krijg, dan word ik misselijk.

Straks even patatjes eten, hopelijk krijg ik daar iets meer dan 2 happen van binnen. Vanavond naar een bruiloft, hopelijk is het een beetje gezellig!

Ik slaap sinds een paar dagen met een voedingskussen. Ik ben een buikslaper maar dat wordt steeds lastiger en pijnlijker. Ik was even vergeten hoe vreselijk lekker dat toch slaapt met zo'n kussen. Nu weet ik weer waarom dat ding een paar maanden na de bevalling nog steeds in het bed lag terwijl ik hem echt niet nodig had voor bij de voedingen
@gympy: ik heb de echo bij 19 weken. De week van 20 weken zaten ze al vol. Ik mocht zelf kiezen of ik de week ervoor of de week erna wilde. Wil ook een pretecho, dus die ik ik denk ik rond 25/26 weken doen.

@xxxjes: heb je nog een beetje genoten van je vrije dag? Nog kunnen shoppen?

Nu is het lekker weekend!

@zonnebloem: nog gefeliciteerd met je verjaardag! Veel plezier met het vieren/cadeaus uitpakken! Wanneer heb jij de 20 weken echo? Wil je weten wat het wordt?

@mateca: welkom en gefeliciteerd!

Wat betreft kinderwagen: wij nemen een kinderwagen met grote en kleine wielen waarschijnlijk de joolz. Wij denken meer met de kinderwagen een beetje te wandelen en te winkelen en vinden een compactere wagen dan fijner. Als je bijvoorbeeld ieder weekend naar ruig terrein gaat, kan je natuurlijk beter grotere wielen nemen. Een kennis van m'n schoonzusje heeft de maxi mura en vond de kinderwagen van m'n schoonzusje (bugaboo) veel lekkerder rijden. Die draait lekker soepel... Wel handig als je de wagen mee naar binnen wil nemen (ook bijv met winkelen). Dus ja, het is maar net wat je denkt veel te doen. Overigens wonen wij dichtbij de duinen en gaan wel eens wandelen met de bugaboo van m'n schoonzusje, en dat gaat ook prima hoor.... Al zijn grotere wielen vast confortabeler. Succes met de keuze!
Bij mij hebben ze ook aan de uitgerekende datum vastgehouden die op de eerste termijnecho te zien was. Bij de nekplooimeting kwam ik 5 of 6 dagen eerder uit, maar ze hebben daar niets mee gedaan, was niet nodig volgens het ziekenhuis. En de 20-weken echo schijnt ook niet meer betrouwbaar te zijn qua uitgerekende datum, heeft de vk mij verteld.

Nou goed, als ik terug reken wanneer het kindje verwekt is klopt 19 september ook echt, ipv 6 dagen eerder. Maar goed, 't is altijd leuker om een paar dagen "cadeau" te krijgen.

Vandaag was een vermoeiend dagje thuis: beiden hadden ze extra aandacht nodig, L gooide z'n beker melk om en F. plaste in haar broek, dus ik had werk en was genoeg. L. wilde niet slapen vanmiddag, was flink stennis aan het schoppen, maar uiteindelijk heeft ie volgens mij 3 uur geslapen ofzo, dus dat was wel lekker.

P. moet vanavond sporten en ik ga denk ik lekker op tijd naar bed, rond een uurtje of half negen ofzo. Dan even tv kijken in bed en dan zal ik wel in slaap vallen.

Matheca, welkom!
Wat leuk dat al zoveel meiden weten wat ze in hun buik hebben qua jongen/meisje!! Bij ons blijft het in principe een verrassing tot de geboorte (als we dat vol houden...)

Ben nu 2 weken op vakantie ver van huis. Kreeg gisteren sms van collega dat een kindje uit mijn groep op mijn werk de 5e ziekte heeft. Zij was al besmettelijk toen ik nog aan het werk was. Ben nu wel ongerust want kan gevaarlijk zijn als je minder dan 20 weken zwanger bent! Iemand hier ervaring mee/wel eens van gehoord? Altijd fijn om zulke dingen te horen op vakantie! Zeker omdat het qua geld en tijdsverschil niet makkelijk is contact te hebben met nl. Heb wel contact gehad met huisarts. Zij zegt dat ik gewoon moet genieten vd vakantie. Kans is klein dat het mis gaat is klein volgens haar maar ik vind een kleine kans ook niet echt geruststellend!!

Geniet vh weekend allemaal!

Voor tabel: 18 mei 20 wk echo!
Ik heb geen ervaring met de 5 e ziekte. Sorry. Maar ik zou de dokter zeker geloven. Die lui hebben er toch voor geleerd zeggen ze. Genieten van je vakantie hoor!

Wat een hoop jongetjes zo lijkt het. Wij gaan proberen het vol te houden tot het eind maar mij. Man gaat al twijfelen.... Dus mag in de tabel
wnw
@ Nientje een paar weken geleden had een meisje uit mijn klas vijfde ziekte. Ik heb toen de VK gebeld...die zei: 'één kindje daar kan je lichaam voldoende tegen doen...als er meer kinderen besmet raken/zijn/de ziekte hebben op één groep, dan kán het gevaarlijk zijn'. Dus even in de gateb houden of meer kindjes het krijgen...
Matheca welkom!

Gisteren overdag ben ik niet meer wezen shoppen. De schilder had echt alle deuren en ramen open staan. Gelukkig was het mooi weer :-) Gisteravond zijn we nog even naar de stad geweest, maar ik had niet heel veel puf. Mijn vriend is volgende week jarig en ik wilde nog een cadeautje voor hem kopen.

Vrijdag ga ik met mijn mamma shoppen. Ik moet nu echt kleding hebben Mijn broeken en blouzen beginnen allemaal te strak te zitten. En, met mijn twee zwangerschapsbroeken kom ik de week niet door. Ook moet ik een nieuwe bh hebben, want die passen ook niet meer. Dus volgende week op jacht naar een nieuwe gaderobe :-)
Juffie: mijn bloeddruk is juist te laag, 90/45 laatste meting. 110/45 in drukte dus onderdruk is veel te laag. Ik heb last van flauwte en moeheid dus ben op advies van me baas halve dagen gaan werken. Maar als je je zo slecht voelt dan zou ik echt een gesprek aanvragen met je arboarts want zolang je niet doorzeurt/vraagt gebeurt er ook niets. En anders ziekmelden, dan word je heel snel opgeroepen

Wat leuk allemaal jongetjes!! Grappig joh! Ik heb mijne over 2 weken dus ben benieuwd!

O ik denk dat ik het echt niet voor me kan houden hahaha maar heb het beloofd aan me vriend, vertel het wel aan jullie want hij weet wel dat ik hier op met jullie schrijf maar hij kijkt nooit, kan ik het er toch stiekem over hebben.

Maar als me zus/moeder/collegas er iets over vragen ga ik mezelf echt verraden pff ik kanzooo slecht liegen.

Rug/bil pijn heb ik sinds kort ook, collega zei dat het me bekken konden zijn dus ben benieuwd, moet dinsdag naar de verloskundige ( me nieuwe ivm met verhuizing) en dan vraag ik het gelijk even.

Ook heb ik af en toe met plassen zulke kramp, net blaasontsteking dus ga binnenkort (ma/di/wo) even op testen, al kan het volgens internet ook bandenpijn zijn als je lang niet geplast heb.

Want echt blaasontsteking gevoel heb ik niet, af en toe paar keer per week kramp en plas weinig malen en dan gewoon veel in 1x maja beter uitsluiten dan er later achterkomt en je dan een nierbekkenontsteking heb en je kindje vergiftigd
Oja en ik moet nog na de arboarts want ben nog niet uitgenodigd, maar dit heeft me baas zelf besloten, dus heel lief!
Hoi allemaal,

@C77; ziet er mooi uit, de extra tabel! :-)

@Cookie; wat leuk een jongen. gefeliciteerd! en wat heerlijk dat er zo de tijd werd genomen voor de echo! Leuk ook dat je voorgevoel klopte!

@Lyt; heb het tot nu toe nog uitgezongen zonder paracetamol, maar fijn om hier te horen van iedereen dat het echt geen kwaad kan, hetzij met mate natuurlijk!

@Matheca; welkom en gezellig dat je mee komt schrijven!

@Zonnebloem; van harte nog met je verjaardag!

@xxxjes; ik snap je frustratie wat betreft je werkgever, ik loop me ook op te vreten over hoe ze omgaan met mij en mijn zwangerschap. en het is tenslotte een KDV!

Eerst dreigden ze me geen vast contract te geven,maar kreeg ik toch als ik weer voor 4 dagen terugkwam, toen kreeg ik tussen neus en lippen door te horen dat er geen sprake is van ouderschapsverlof, omdat we ons kindje mee mogen nemen naar het zelfde pand als waar je werkt (terwijl gewoon het volledige bedrag betaald moet worden), had ons kindje alvast in geschreven en kreeg gelijk de volgende dag erna een factuur voor het inschrijfgeld (geef dat dan 'kado') en ze willen we weer mijn vaste vrijde dag wijzigen na mijn verlof...Maandag dus maar even een gesprekje met mijn leidinggevende!

Maar goed...ik deel je frustratie!!!

@nientje82; ik heb ook geen ervaring met de vijfde ziekte op het werk gedurende zwangerschap, dus kan je er helaas geen info over geven...sorry...

@Peetje; lekker zo'n vermoeiend dagje...rust goed uit dit weekend als het enigzins lukt!

Ik zal vast vergeten zijn om op meer te reageren, maar dit was wat ik heb kunnen onthouden! Best mooie 'score' van mezelf, hihi!

Weet niet of ik al had verteld dat ik in november ook weer tante wordt! Mijn zus heeft een dochtertje van bijna een jaar, maar is nu alweer zwanger van de 2e (niet geheel volgens 'de planning', maar natuurlijk wel super welkom)

Mijn oma krijgt er in 3 maanden 4 achterkleinkinderen bij!

Voor mijn andere zus wel even slikken, want die zit binnenkort in haar laatste IVFpoging en nu zijn haar twee jongere zusjes beiden zwanger...maar ze gaat er op haar manier goed mee om, waar ik veel bewondering voor heb en ik ben ook superblij dat ons contact ook weer een stuk beter is, ben gisteren de hele middag en avond gezellig bij haar geweest, fijn bijgekletst, ook de serieuzere onderwerpen en later hebben we met de mannen gezellig gegeten.

Vanmorgen toen ik wakker werd voelde ik de kleine best wel duidelijk, ik dacht dat mijn vriend dit nu ook wel zou kunnen voelen, dus ik had gauw zijn hand op mijn buik gelegd en hij voelde inderdaad 2 bewegingen, super mooi om met elkaar te delen, emo als ik ben, liepen de tranen over mijn wangen. Vond het zo bijzonder dat hij onze kleine beeb nu ook eens kon voelen!

Fijn weekend allemaal! Geniet van het lekkere weer!
Wij hebben de 26e 20 weken echo en willen ook weten wat het wordt. Wij houden het niet geheim, dit gaat ons namelijk toch niet lukken.....btje zelfkennis

Hier gisteren wezen shoppen en lig nu voor pampus op de bank, mijn bekken is kapot....wist ik van te voren maar had het er voor over. Was erg leuk met mijn schoonmoeder en schoonzus wezen winkelen
Lizi: wat een vervelende situatie! Pff dan heb je wel even een goed gesprek nodig!! Tip check de CAO even want ik werk op een kdv, mijn kindje zit in hetzelfde gebouw en ik neem gewoon elke maandag ouderschapsverlof op. Is de bedoeling dan :p maar mooi dat je je kindje voelde! Bij mijn moeder wiltie telkens niet bewegen hahaha

Margriet: vervelend van je bekken!
Ik heb de baby ook gevoeld!!! Ik vond t wel heel leuk hoor. En na een hele drukke weet doe ik vandaag een poging het rustig aan te doen. Maar kennelijk zit dat niet in mijn aard! Haha
@Margriet: vervelend van je bekken! Maar wel fijn dat je lekker bent wezen winkelen! Ik heb vandaag een broek gekocht en een dagboek. Oja, en heb de felicitas zwangerbox opgehaald :-). Wat heb jij gekocht?

@lizi: vervelend van je werk zeg! En ook vreemd dat je gewoon de volle mep moet betalen voor het KDV terwijl je er zelf werkt! Wel fijn dat je het kindje al voelt en dat ook je vriend het al kan voelen! Lijkt me zo mooi...

Wel jammer dat je zus IVF nodig heeft, maar wel fijn dat ze het goed oppakt. Kan je er goed met haar over praten?

@weekend: jij wil het wel weten en je vriend niet? Lijkt me heel vervelend. Ben benieuwd of je dat gaat redden tot de bevalling! Ik zou het echt verraden door enorm te glimlachen als hij het bijvoorbeeld over een jongen heeft en ik weet dat het een meisje wordt... Nee, zou bij ons echt niet lukken. Maar wel knap dat je het gaat proberen!

@all: wij gingen ons vandaag oriënteren voor een kinderwagen. In de winkel hadden ze 15% paaskorting, dus meteen maar een wagen gekocht!! Het is de Joolz D Nautic geworden :-) ben er heel blij mee. We halen hem wel pas in juli op. Dit ivm de garantie die ingaat zodra je hem koopt/ophaalt en dat we dan nog een paar maanden hebben om het kamertje af te maken. Kan hij daarna mooi in het kamertje staan.

Hebben jullie nog tips mbt een box?
Ik vind een box met la erg handig, hij zit bij ons helemaal vol. Je hebt ook van die zakken die je aan de rand van de box kan hangen, ziet er leuk uit, maar past m.i. niet veel in. In ieder geval geen nieuw boxkleed ofzo, in de la wel.

Lizy, waarom zegt je werk dat je geen ouderschapsverlof kan nemen? Je hebt wettelijk recht op ouderschapsverlof als je minimaal een jaar bij je werkgever werkt. Dat kunnen ze niet ontzeggen, ja, dat kunnen ze wel maar dan moeten ze kunnen aantonen dat het bedrijf in grote problemen komt zodra jij verlof opneemt. Je hebt gewoon recht op 26 weken x het aantal uren dat je per week werkt. Gewoon eisen hoor, ze kunnen er niet onderuit!
Bedankt voor de verjaardagsfelicitaties!

xxxjes en .lizi e.a.: Wat vervelend idd als je baas zich niet kan inleven in jou als zwangere! Iedereen is anders, en per persoon zou gekeken moeten worden naar wat zij aankan of niet. Dus gewoon voor jezelf opkomen, want je hebt alleen jezelf ermee!!

Lyt: fijn om te lezen dat jij die harde buiken 's ochtends herkent. Als ik mijn blaas heb geleegd, zakt de harde buik weer weg, dus kan het vast geen kwaad. Fijn dat het bij de VK goed ging. Wat naar dat je nog steeds zo misselijk bent. Je zult dan ook weinig energie hebben omdat je zo weinig kunt eten?

7up: ik bel maandag voor een afspraak voor de 20weken echo. Jij al met 19 wk dus, goed gepland! Ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten... Het lijkt mij wel leuk om te weten wat het geslacht is, mijn vriend wil het niet weten. Ik vind het prima, om het niet te weten. Kan natuurlijk wel zo zijn dat het overduidelijk te zien is op de echo... Wil jij weten wat het wordt?

Peetje74: petje af hoor! Twee koters thuis en zwanger zijn! Lijkt me zwaar. Kun je ook wel even tijd voor jezelf nemen om even bij te komen?

nientje82: fijne vakantie! Wel minder leuk nieuws dus... Ik heb geen ervaring met de 5e ziekte. Heb je de 5e ziekte als kind zelf al gehad, ik lees op internet dat je dan niet meer vatbaar bent.

lizi:Wat leuk dat je tante wordt van je ene zus! Dan kunnen jullie kindjes mooi met elkaar opgroeien, scheelt niet veel tussen jou baby en die van haar. Ook confonterend voor je oudste zus...pff zal niet makkelijk zijn. Wat gaaf dat jullie samen de baby gevoeld hebben! Ik voel zelf af en toe wel iets maar voordat ik het besef lijkt het al weg te zijn.. ik twijfel of het de baby is, Het is nog niet overduidelijk.. maar dat komt wel.

Welkom nog Matheca!

Fijn weekend nog allemaal!
Vandaag de hele dag heerlijk buiten geweest. Nu ben ik wel redelijk op.

Lizy, vervelend op je werk. Klinkt inderdaad wel heel herkenbaar. Ouderschapsverlof is bij mij op het werk niet bespreekbaar.

Vandaag een badje meegekregen van mijn vriendin. Zij heeft haar huis te koop staan en is haar kinderspullen aan het opruimen. Mocht ze haar huis op tijd verkopen, dan mogen we het kamertje ook overnemen. Morgen hebben ze open huis, wij gaan duimen We hebben nl al naar hetzelfde kamertje staan kijken.

Zo mijn vriend even uit de tuin plukken om nog even tv te kijken.

Fijn weekend!
xxxjes, ouderschapsverlof is een wettelijk recht, dat kunnen ze niet weigeren (als je tenminste 1 jaar in dienst bent!).

Zou fijn zijn als jullie ook het kamertje kunnen overnemen.
Bij mij mag in de tabel ook een WNW komen te staan. Voor alsnog wil ik het niet weten (bij de oudste wisten we het ook niet) en mocht ik me bedenken dan kan het altijd nog aangepast worden.
Ouderschapsverlof mag volgens alleen om dringende redenen niet toegekend worden, maar volgens mij dit dus vrij lastig te bepalen, dus feitelijk kan het niet geweigerd worden.

Mijn plan was om pas 1 januari te gaan beginnen, maar mijn manager heeft liever dat ik de laatste 2 weken van het jaar ook weer aan de slag ga om er weer even in te komen. Ik heb aangegeven dat dit wel kan, maar dan voor 2 dagen per week (i.p.v. normaal 3) en dat hij zich dan wel moet realiseren dat ik een zee aan vakantiedagen overhoud. Ik zal in ieder geval tot mijn zwangerschapsverlof nog wel zo nu en dan een dag opnemen...
@Lyt / Zonnebloem, ben dus niet de enige met een harde buik 's ochtends. Bij komt 't inderdaad ook van de volle blaas.

@Gympy, grappig, mijn leidinggevende stelde precies hetzelfde voor. Bij mij komt 't juist wel goed uit omdat ik officieel 2 weken te weinig vakantie heb om weer op 1 januari te beginnen. Ik zou 2012 dus met -2 weken starten (vond ik niet erg, normaal ga ik altijd week 1 en 2 op vakantie en dat zou niet zo zijn.) Maar ik vind het ook wel prima om de laatste twee weken van december weer te starten. Trouwens eerst maar afwachten of ik het wel red tot 4 weken van te voren. Anders moet ik nog 2 weken eerder beginnen.

@margriett, ik heb ook veel last van mijn bekken. Om gek van te worden. Kan niet meer dan 10 minuten achter elkaar lopen. Tja, het kan wel, maar dan doet het daarna gelijk pijn. Ben benieuwd of dat de aankomende 20 weken zo blijft...

@deernie, leuk dat je het ook gevoelt hebt! Ik vind het echt een bijzonder gevoel. Bijna gezellig soms.

De eerste kinderkleertjes gekregen, zo schattig, zo klein. Ik smelt helemaal!!! Wil nu alle winkels leeg gaan kopen.... Toch maar even inhouden, volgens mij krijgen we van familie en vrienden wel genoeg om in ieder geval de eerste periode door te komen. En bij kopen kan altijd nog.

Vandaag precies 20 weken. Op de helft. Mijn buik is sinds dinsdag flink aan het groeien. Soms heb ik echt het gevoel dat de boel onder spanning staat en kan knappen. En dan te bedenken dat de buik nog vele malen groter gaat worden. Vind het nu wel super leuk dat het echt zichtbaar begint te worden. Ik kan zeker zeggen dat ik een trotse-aanstaande-moeder ben....

Vandaag natuurlijk nog even een super grote huilbui gehad. Soms heb ik echt medelijden met mijn man. Gelukkig is hij heel begripvol en geduldig. Lang leve de hormonen....
@Weekend, ik zou inderdaad even controleren op een blaasontsteking als je twijfelt, mijn VK zei dat het als je zwanger bent anders kan aanvoelen en dat je daardoor de symptomen niet zo snel herkent.

@Lyt / Zonnebloem / Incinta, ik heb soms ook een harde buik en soms wat krampjes, gelukkig ben ik niet de enige dan. Ik moet morgen naar de VK zal het eens vragen.

@Margriet / Incinta, wat vervelend die bekkenpijn, ik hoop voor jullie dat het niet de komende 20 weken aan blijft houden. Sterkte ermee.

@7up/Lyt bedankt voor jullie tips voor een kinderwagen!

Fijne dag allemaal, geniet van het lekkere weer!

Groetjes Matheca
@Lyt, Zonnebloem, Incinta, Matheca: heb het al eens eerder gevraagd. Maar hoe voelt een harde buik? Ik heb ook al een paar keer een stug gevoel gehad wat iets heftiger is dan wanneer je blaas te vol is. Zodra ik geplast had ebde het weg.

Snap er trouwens sowieso niets van. Het ene moment kan ik ieder kwartier wel wat druppels plassen, het volgende kan ik het uren ophouden...

@ kinderwagen: wij zijn ook voor de Joolz Day gegaan. Ik wilde graag een hogere wagen. Vind het altijd zo zielig wanneer kindjes tegen knieen aan zitten te kijken. Verder zat er een goed matrasje in, is hij makkelijk wendbaar en last but not least, hij past (onderstel en bak) in de kofferbak van onze auto.

@ bekkenpijndames: wat vervelend zeg. Ik hoop echt dat het niet erger maar minder wordt. Lijkt me heel vervelend en ik ken mensen in mijn omgeving die ook na de zwangerschap lang klachten hielden. Op tijd rustig aan gaan doen dus!

Hebben jullie al een fysio gedacht?

@ ouderschapsverlof: Balen dat werkgevers niet meewerken. Ik weet niet precies hoe het zit. Zit bij een luxe werkgever waarvan ik de helft van het verlof zelfs 75% doorbetaald krijg... (Durf het haast niet te zeggen.)

@ Lizi: wat fijn dat je in ieder geval met je zus kan praten over de IVF. Knap dat zij er zo mee omgaat. Voor jou ook veel sterkte! Mijn broer en schoonzus hebben net de 3e IVF negatief afgerond en hebben besloten te stoppen met de behandelingen. Ik vind het nogal heftig. Kan me slecht een houding geven en zou het liefst mijn buik wegstoppen als ik ze zie. Laatst kwamen ze even een bakkie doen en ik heb echt drie uur lang mijn buik ingehouden. (Nu lukt dat min of meer nog.) Ik kon wel janken! Schoonzus heeft het er erg moeilijk mee. Niet zozeer met mijn zwangerschap, maar meer met het feit dat het bij hen niet lukt. We hebben afgesproken dat ik er niet over begin en zij aangeeft of ze er die dag 'aan toe is', zeg maar. Wel lastig. Ik gun het hen ook zo, maar kan er niets voor ze aan veranderen!

Dit in combinatie met het feit dat ik me lichamelijk echt niet lekker voel (hoofdpijn, misselijk en heel erg moe), maakt dat ik echt de neiging heb heel sip te worden. Weet dat het niet moet, maar moet mezelf echt concentreren op de leuke dingen. (Fijn he, zo'n negatieveling op dit forum.)

Ik geniet wel van al jullie verhalen op dit forum. Ik vind het bijzonder te zien dat iedereen het zo verschillend beleeft! Dat maakt het ook weer uniek/ extra bijzonder!
O ja, @ tabel: WNW

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven