Geld & Recht alle pijlers

Alcohol bij picknick in openbaar park?

16-04-2011 11:07 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Over een week of 6 ben ik jarig en het lijkt me een leuk idee om dan (bij goed weer uiteraard) een picknick te houden in een park in de buurt. Lekkere hapjes, wat kletsen, relaxte sfeer....

Nu vroeg ik me af of het eigenlijk wel is toegestaan om bij zoiets, bijvoorbeeld op een zondagnamiddag, alcohol te serveren. Geen enorme hoeveelheden, maar wat wijn en bier.

Mag dat? Mocht het per plaats verschillend zijn, het gaat om Rotterdam.

Alvast dank voor de reacties!
Er mag zoveel niet, maar als jullie het netjes houden dus niet alle flessen en blikjes in zicht, maar het netjes uit bekers drinkt en geen overlast verzorgen dan is er volgens mij geen haan die ernaar kraait. Wij zitten in de zomer regelmatig is het vondelpark met een flesje wijn en een hapje en nog nooit problemen gehad.
Daar heb ik nog nooit bij stilgestaan. Ik ben 's zomers bijna elk weekend in Het Park en regelmatig hebben we een fles wijn bij ons. Ook feestjes gevierd met slingers, ballonnen, bier, hapjes en wijn. Zelfs met een bevriende agent erbij . Gewoon doen.
Ik denk ook dat die regels bestaan zodat ze daar op terug kunnen grijpen als het uit de hand loopt. Dus als er kratten bier (a la campings op Texel ) het park in gesleept worden en er overlast is van kapot gevallen wijnflessen of dronken mensen.

Dat het gedoogd wordt zolang het normaal gebruik is (fles wijn mee bij een picknick) maar dat ze je wel kúnnen beboeten als gevolg van het wetsartikel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:elninjoo schreef op 16 april 2011 @ 11:15:

Misschien dat ze in steden strenger zijn omdat daar meer tuig is?

Dat er bij jou geen bordjes hangen wil niet zeggen dat het daar mag. Niet voor elke bepaling hangt een bordje.

Het tuig en ik kunnen igg ook zonder problemen picknicken in het kronenburgerpark. Ik zou het gewoon doen, hooguit wordt je gevraagd de wijn op te bergen/weg te doen.
Niet roomser dan de paus zijn. Gewoon doen
quote:borderwalk schreef op 16 april 2011 @ 12:50:

[...]

Dat er bij jou geen bordjes hangen wil niet zeggen dat het daar mag. Niet voor elke bepaling hangt een bordje.

Het tuig en ik kunnen igg ook zonder problemen picknicken in het kronenburgerpark. Ik zou het gewoon doen, hooguit wordt je gevraagd de wijn op te bergen/weg te doen.Mooi park he
In het Kralingse Bos is nog geen verbod, Nesselande wel, De Esch idem.
verba volant, scripta manent.
baby_ernie80,

Is dit een gemeentelijke verordening? uit welke gemeente?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik weet eigenlijk niet beter dan dat er in het openbaar niet gedronken mag worden, je mag officieel niet eens met een fles drank over straat als het niet verpakt is .
quote:ronniemitchel schreef op 16 april 2011 @ 13:00:

Ik weet eigenlijk niet beter dan dat er in het openbaar niet gedronken mag worden, je mag officieel niet eens met een fles drank over straat als het niet verpakt is .Hier ook? Ik ken dat eigenlijk alleen uit amerikaanse films/series waar ze dan zo'n bruine zak erom heen doen.
Ja hier ook
quote:emaille schreef op 16 april 2011 @ 11:37:

En toch denk ik dat Amsterdammers deze zomer weer lekker met hun wijntje naar het park fietsen en zonder bekeuring naar huis gaan.Niet in het Oosterpark en het sarphatipark i.i.g, want daar is alcohol sinds vorig jaar verboden. Vondelpark en westerpark mag het nog wel.
Rotterdam heeft in de Apv gebieden aangewezen waar geen alcohol open op straat mag zijn (open flesjes/blikjes en glazen). Staat E90.- boete op.
Er zijn 18 aangewezen gebieden. Een lijst staat op www.geendrankopstraat.nl/besluit.htm.
Ohjee, heb vorig jaar zomer mijn verjaardag ook met een picknick

gevierd. Vlak bij mijn huis, op een stukje gras midden in de wijk.

Hartstikke gezellig, buurtbewoners werden er ook vrolijk van.

Met taart en ook drank. Politie reed toevallig langs, maar nix gezegd.

Achteraf natuurlijk opgeruimd en nix aan de hand. Heb er niet eens bij stilgestaan dat t niet zou mogen.

Heb morgen feestje op strandje, idem. Ook al jaren...
Ja, maar op sommige plekken mag je dus wel een wijntje drinken. Ik denk niet dat Groningen de enige plek in Nederland is waar het wel mag.
Semper ubi sub ubi
quote:haarklover schreef op 16 april 2011 @ 12:56:

baby_ernie80,

Is dit een gemeentelijke verordening? uit welke gemeente?Rotterdam. Dat is de gemeente waar TO informatie over wilde hebben.
Ik ken 't ook alleen uit Amerikaanse films dat je geen drank mag in 't openbaar. Oh, en in Australie stonden in Alice Springs bordjes bij 't park dat je daar geen alcohol mocht drinken, maar dat was omdat de Aboriginals die daar de hele dag doelloos rondhangen te verbieden om zichzelf klem te zuipen in 't openbaar en de orde te verstoren.
Wat een leuk idee om te gaan picknicken. Gezellig. Ik heb alleen een paar keer gepicknickt in het Vondelpark en daar is het geen probleem. Voor het makkelijke hadden wij de wijn in flessen van spa rood end. Ja met bier zou dat niet gaan natuurlijk. Ik hoop dat je een hele leuke verjaardag hebt over een paar weken. Veel plezier.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bier in 'n colafles en prosecco in 'n Rivella light fles
quote:Vrouwzondernaam schreef op 16 april 2011 @ 15:07:

Ohjee, heb vorig jaar zomer mijn verjaardag ook met een picknick

gevierd. Vlak bij mijn huis, op een stukje gras midden in de wijk.

Hartstikke gezellig, buurtbewoners werden er ook vrolijk van.

Met taart en ook drank. Politie reed toevallig langs, maar nix gezegd.

Achteraf natuurlijk opgeruimd en nix aan de hand. Heb er niet eens bij stilgestaan dat t niet zou mogen.

Heb morgen feestje op strandje, idem. Ook al jaren...Joh volgens mij knijpen ze wel een oogje toe zolang er geen reden tot "optreden "nodig is , ik heb maar een enkele keer een agent iemand die drank bij zich had aan zien spreken.
quote:Idreamofgenie schreef op 16 april 2011 @ 11:56:

In groningen mag het wel noorderplantsoen

Het lijkt me toch raar als het niet in Rotterdam mag.En toch heb ik daar vorig jaar een keer een fles rose leeg moeten gieten van een agent. Kreeg geen bekeuring maar alcohol mocht niet..
Schenk de wijn in een leeg pak dubbelfris ( wel pakken kiezen met dezelfde kleur als betrekkende wijn, haha) en niemand heeft in de gaten dat je wijn drinkt. Biertje wordt moeilijker. Flesjes, ook die open zijn, niet te opzichting neer zetten.

Zelf zou ik het overigens niet doen, maar je kan best wat dingen doen om de wijn iig te verbloemen. Voor en na de picknick thuis pimpelen kan tuurlijk ook....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven