Melkglas in de badkamer
zondag 11 januari 2026 om 14:59
Ik denk erover om het raam in de badkamer te vervangen. Er hangt nu een luxaflex voor die in treurige staat is. Daardoor is die permanent dicht, dat is donker en ongezellig.
Als ik melkglas in het badkamer raam doe (volgens de verkoper redelijk standaard) kun je er overdag niet doorheen kijken. Maar hoe is dat met een lamp aan? Ik sta er niet recht voor te douchen, en we hebben niet direct inkijk vanuit ramen.
Maar als de buren in hun tuin staan, is het niet de bedoeling dat ze een showtje krijgen.
Als ik melkglas in het badkamer raam doe (volgens de verkoper redelijk standaard) kun je er overdag niet doorheen kijken. Maar hoe is dat met een lamp aan? Ik sta er niet recht voor te douchen, en we hebben niet direct inkijk vanuit ramen.
Maar als de buren in hun tuin staan, is het niet de bedoeling dat ze een showtje krijgen.
zondag 11 januari 2026 om 16:43
Hier ook. Er hing eerst ook een treurige luxaflex dus dat schimmenspel neem ik op de koop toe. Je ziet het alleen als iemand voor de wastafel, direct naast het raam, staat.aquadruppel schreef: ↑11-01-2026 16:39's Avonds met het licht aan heb je schimmenspel.
Ik spreek helaas uit ervaring![]()
zondag 11 januari 2026 om 17:04
zondag 11 januari 2026 om 17:05
zondag 11 januari 2026 om 17:06
Ben-ik-weer schreef: ↑11-01-2026 16:29Als je geen zin hebt om een nieuwe ruit te plaatsen: met een spuitbus frosted glass lukt het ook prima.
Wel ruim afplakken want de verneveling rijkt best ver.
Ik heb ondoorzichtig plastic in de badkamer. Dat is eenvoudig in een maat te knippen en aan te brengen op een natgespoten raam en je duwt evt luchtbelletjes er vrij makkelijk naar de zijkant uit. Als je geen al te groot raam hebt, is dit ook een goede manier om te testen of je wel zoiets definitiefs als echt melkglas wilt plaatsen.
zondag 11 januari 2026 om 17:37
Als je wat meer variatie wilt hebben bij raamfolie (Action heeft alleen effen) kun je ook kijken bij Hornbach, Gamma, Bol e.d. Als je het er goed op krijgt (zonder blaasjes) heb je niet eens een nieuw raam nodig, want dan zit het mooi strak. Voordeel van een patroon erin, is dat je eventuele blaasjes nauwelijks ziet.
https://www.hornbach.nl/c/woondecoratie ... uest=false
https://www.hornbach.nl/c/woondecoratie ... uest=false
zondag 11 januari 2026 om 19:23
Wij hebben dat in de hal waar het vervangen van een ruit een vermogen kost door de aparte vorm. Het is een prima methode om inkijk te voorkomen en ook nog eens goedkoop.Ravintola schreef: ↑11-01-2026 17:06Ik heb ondoorzichtig plastic in de badkamer. Dat is eenvoudig in een maat te knippen en aan te brengen op een natgespoten raam en je duwt evt luchtbelletjes er vrij makkelijk naar de zijkant uit. Als je geen al te groot raam hebt, is dit ook een goede manier om te testen of je wel zoiets definitiefs als echt melkglas wilt plaatsen.
Heel soms komt het los van het raam en dan is het een kwestie van raamfolie schoonmaken, raam schoonmaken, raam weer wat natmaken en weer vastplakken.
Hier is dat een actie die 1x per 2 a 3 jaar een keer voorkomt.
maandag 12 januari 2026 om 11:58
Dat was ook een optie. Maar als dat kapot gaat, moet je het hele raam vervangen. Leek me niet handig.
maandag 12 januari 2026 om 12:48
Aan de andere kant zit de luxaflex dan ook zo beschermd, dat de kans op kapot gaan heel klein is.Kipzonderkop schreef: ↑12-01-2026 11:58Dat was ook een optie. Maar als dat kapot gaat, moet je het hele raam vervangen. Leek me niet handig.
maandag 12 januari 2026 om 13:10
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in