Leuke dierentuin?

16-04-2011 12:45 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen morgen een dagje naar de dierentuin. Heeft iemand een goede tip?

Wat is een leuke dierentuin waar je niet na 2 uur al bent uitgekeken?
Ik vind Emmen erg leuk. Morgen is het ook nog eens koopzondag, dus even de brug over en je bent in de stad
Blijdorp in Rotterdam, heel mooi aangelegd, vanalles te zien, ook goed te doen met kleine kinderen.
Burgers Zoo is mijn favoriet!
Laatst in Burgers Zoo geweest... ik vond het leuk maar het was een regenachtige dag dus dat was wel een beetje jammer.

Ik ben zelf opgegroeid vlakbij safaripark Beekse Bergen, dat vond ik ook altijd heel erg leuk. Met de auto door het park, of met de bus de autoroute (incl gids). En dan heb je ook nog de wandelsafari en de route met de boot. De roofvogelshow zal ook al wel begonnen zijn gok ik...
Diergaarde Blijdorp in Rotterdam.

Ze zijn jaren bezig geweest met een grote verbouwing en de dieren hebben nu allemaal een mooi groot verblijf dat overeen komt met hun natuurlijke habitat. Er is ook een zeewereld paradijs met haaien en andere zeedieren waar je in kunt lopen.

Daar ben je wel een dagje zoet.

De tijd van de vlindertuin is overigens weer daar, dus als je daar gaat kijken , vliegen talloze tropische vlinders je in het wild om de oren.

Het is misschien een beetje chauvinistisch, maar Rotterdam heeft de mooiste diergaarde van Nederland.

Als jullie gaan, heel veel plezier gewenst.
Waar woon je? Dierentuinen zijn eroveral in NL en de meeste zijn gewoon leuk 'genoeg' , ook nog afhankelijk van de leerftijd van de kinderen.

Emmen en Arnhem springen er voor mij uit, Arnhem is nog mooier dan Emmen, heel veel bijzondere dieren in een mooie (nep)omgeving. Leuk voor verschillende leeftijden en ook nog voor ouders!

Maar heb je helel kleine kinderen en woon je in de Randstad dan is Artis ook 'gewoom' leuk. Amersfoort idem, leuker dan Artis, niets bijzonders maar heus ok genoeg.
Je bent zelf een theepot
Blijdorp, zonder enige twijfel.
verba volant, scripta manent.
Ik ken geen enkele dierentuin waar ik na twee uur al ben uitgekeken, maar ik kijk dan ook graag een tijdje naar de dieren, eet een ijsje, ga naar een voedering, lees de bordjes etc. Ik vind Arnhem, Artis, Emmen, maar ook de Apenheul allemaal leuk.
Burgers zoo ismijn favoriet,

Voor kids is het Gaia park geweldig!Echt voor kinderen is er geen leukere dierentuin!
Blijdorp heeft trouwens een hele grote speeltuin met allerlei spannende attrakties.
Emmen, met kop en schouders overal bovenuit!
Ik krijg er een punthoofd van!
Burger's zoo
Bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat we dan voor Burgerszoo gaan in Arnhem. Da's ook maar 40 minuten rijden en na het lezen van de poisitieve verhalen gaan we waarschijnlijk daarvoor!
quote:borderwalk schreef op 16 april 2011 @ 12:57:

Ik ken geen enkele dierentuin waar ik na twee uur al ben uitgekeken, .Ik wel,nl Dierenrijk bij Eindhoven.Echt niks aan en het geld echt niet waard.Toen wij er waren kregen we gelukkig kortingskaartjes van de mensen voor ons in de rij dus waren 2 voor 1 binnen maar de volle mep(16 euro pp) is het echt niet waard.
Burgers zoo is leuk en die in Amersfoort is wel aardig.
Blijdorp!
Burgers Zoo is leuk, ook veel binnen.

Dierentuin in Rhenen is echter ook erg mooi.
Heel wijs . Tip: koop 2 verpakkingen Mätzers + vul een actiecoupon in en je krijgt 25 procent korting op je kaartje.

klik
tip voor de volgende keer: Ouwehands in Rhenen

de dierentuin is niet heel groot, maar er is een flinke binnen speeltuin RavotApia waar je de kids(vanaf 5) vrij los kan laten gaan met klim en water pret. ook een kinderboederijtje en peuterkermis. en een dolfijnenshow....

wij hebben een abonnement, heel fijn ;)
Blijdorp Rotterdam
quote:dolfje schreef op 16 april 2011 @ 13:02:

[...]

Ik wel,nl Dierenrijk bij Eindhoven.Echt niks aan en het geld echt niet waard.Toen wij er waren kregen we gelukkig kortingskaartjes van de mensen voor ons in de rij dus waren 2 voor 1 binnen maar de volle mep(16 euro pp) is het echt niet waard.Ik had nog nooit van Dierenrijk gehoord, maar zie op de site dat ze wel tijgers en olifanten hebben dus het is wel een echte, geen veredelde kinderboerderij ofzo?
Burgers' Zoo is voor mij een uur rijden, en toch heb ik er een abonnement. Dat zegt genoeg toch? Zelfs met slecht weer kan je er uren doorbrengen binnen. Je kan er het hele jaar terecht. Wij gaan misschien ook morgen, dus wie weet zie ik je wel!

Tip: in de wijk tegenover de dierentuin kan je gratis parkeren. Ideaal.
quote:2june2 schreef op 16 april 2011 @ 13:07:

tip voor de volgende keer: Ouwehands in Rhenen

de dierentuin is niet heel groot, maar er is een flinke binnen speeltuin RavotApia waar je de kids(vanaf 5) vrij los kan laten gaan met klim en water pret. ook een kinderboederijtje en peuterkermis. en een dolfijnenshow....

wij hebben een abonnement, heel fijn ;)

Helemaal met je eens.

Heel leuke dierentuin als je kinderen bij je hebt, al betwijfel ik of die kinderen dan nog wel geinteresseerd zullen zijn in de dieren. Daarvoor zijn de speeltuinen misschien te aanlokkelijk.

Maar zonder kinderen vind ik het ook een erg leuke dierentuin. Berenbos! Tijgers!! IJsberen!!!

Ik kom het vaakst in Artis - woon in Amsterdam - en dat is ook een leuke dierentuin. Jammer van de vooroorlogse kleine hokken (al zijn die wel aan het verdwijnen), maar verder een lekker compacte dierentuin, met vlinders!

Burgers Zoo ben ik al jaren niet meer geweest. Ik herinner me vooral de geweldige Bush natuurlijk, maar ook de flinke afstanden die je moet lopen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Burgers vind ik ook te gek, juist ook bij eventueel slecht weer. De Desert, de Ocean, de Bush, allemaal binnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven