weinig zelfvertrouwen

16-04-2011 23:00 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag aldoor aan iedereen vat ze van dit of wat ze van dat vinden.? Ik heb het gevoel dat niemand van me houd?omdat ik licht dislectisch ben o.a.en ik geen vrienden kan maken.
En je vraag is?
Ik mis even de link tussen dyslectisch en geen vrienden maken...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eens met mamalief.

Hariet, haal je dit bericht ook weg, dan weet ik dat het geen zin heeft om te reageren hier.
quote:mamalief schreef op 16 april 2011 @ 23:01:

En je vraag is?hoe krijg ik meer zelfvertrouwen?
Harriet, heeft dit gevoel niet met je Asperger te maken? Dyslexie zal er vrij weinig mee van doen hebben. Waarom zou iemand er problemen mee hebben dat jij dat hebt?
quote:Madhe schreef op 16 april 2011 @ 23:02:

Eens met mamalief.

Hariet, haal je dit bericht ook weg, dan weet ik dat het geen zin heeft om te reageren hier.nee dat doe ik alleen als er steeds dubbele o.a. komen.sorry dat dit niet aardig lijkt,maar sommigen,kon ik niet aan.I K ZAL HET NIET MEER DOEN.
quote:Summerdance schreef op 16 april 2011 @ 23:02:

Ik mis even de link tussen dyslectisch en geen vrienden maken...Moet die er zijn dan? Zo staat het er toch niet...
AAN PLOPS,helaas wordt ik er door mensen op gewezen,dat ik taalfouten maak,en spel fouten.o.a.dat is zo.maar ik doe heel erg mijn best om het goed te doen. bedankt dat jij me er niet om veroordeeld. harriet
quote:harriet07 schreef op 16 april 2011 @ 23:05:

[...]

hoe krijg ik meer zelfvertrouwen?Hier niet ben ik bang...
Harriet, waarom moet je bij iedere openingspost gelijk noemen dat je dyslectisch bent en asperger hebt?
Tja,

er wordt op dit forum wel eens onaardig gereageerd.

Maar wat is een dubbele o.a. ?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Meer zelfvertrouwen begint bij het jezelf niet kwalijk nemen dat je wel eens bevestiging nodig hebt. Niet dat dat goed is, maar jezelf iets kwalijk nemen is erger.

Je moet gaan beseffen dat je er mag zijn, als jij dat 100 keer per dag aan jezelf moet vertellen voordat je dat gelooft moet je daar maar eens mee gaan beginnen. Het moet groeien. Laat het groeien.
quote:haarklover schreef op 16 april 2011 @ 23:11:

Tja,

er wordt op dit forum wel eens onaardig gereageerd.

Maar wat is een dubbele o.a. ?

Nou moet je niet meteen over haar dyslectie gaan vallen. Ze is een woord of 4 vergeten. So what?

Is een grapje TO, een grapje!
ja sundance. Ik scaam me er zo voor. Ik werd op school ook al zo gepest hierdoor o.a. en ik blijk ook asperger te hebben. weet ik sinds 2 jaar.dat zal er wel mee te maken hebben.denk ik?
Asperger hebben en zelfvertrouwen hebben, hebben niets met elkaar te maken.

Ik vind het juist opvallend, maar dat kan door mijn gebrek aan kennis liggen, dat jij én asperger hebt (autistisch dus) én kunt aanvoelen wat er in anderen omgaat.

Het zelfvertrouwen zit dus in jou. Of niet, zoals in dit geval.
Harriet, doel je nu op vrienden op het forum maken? Of bedoel je vrienden in het echte leven?

Hier op het forum zal het lastig zijn met je dyslexie. Je uitdrukken in geschreven taal lijkt me niet altijd makkelijk en hier gaat het er nogal heftig aan toe soms. Misschien is dit niet de goeie plek voor je?
Dat zei ik, ook asperger. Ben je vergeten in je openingspost te zetten meid!
nova 78. dat is een rare gewoonte he van mij om me mee voor te stellen. Ik weet niet hoe ik anders moet beginnen.Ik zit er vol van dat ik dit heb,En pas weet.Ik zaag misschien een beetje door. Sorry. Hoe is het bij jou hoe doe jij het?Ik kan altijd van anderen leren toch.......alvast bedankt.
Waarom stel je je niet gewoon voor met "Hoi, ik ben Harriet." Je hoeft niet meteen je hele doopcel te lichten in de eerste zin.
Dislexie wordt hier op het forum niet "afgestraft". Niet de moeite nemen om punten, komma's en hoofdletters te gebruiken wel. Het staat zo asociaal.

Je zegt dat je moeite hebt om vrienden te maken en ik bedoel het niet rot, maar misschien helpt het om wat positiever tegen dingen aan te kijken en je wat gezelliger op te stellen dan meteen over negatieve dingen te beginnen. Ik weet wel dat ik zelf altijd liever met over het algemeen positieve en vrolijke mensen omga dan zwartkijkers.
aan plops,

maar ik kan toch van jullie leren?! en ja ik zoek vrienden,maar meer om mee te schrijven.. Valt mijn dislexy dan zo op. Ik ben juist aan het leren.Om geen taal en spel fouten meer te maken...geef het de tijd..
Wat doe ik? Hoe het komt dat ik zelfvertrouwen heb?
quote:Nova78 schreef op 16 april 2011 @ 23:11:

Harriet, waarom moet je bij iedere openingspost gelijk noemen dat je dyslectisch bent en asperger hebt?

Ik vind dat namelijk ook niet relevant, tenzij ze een topic opstart dat te maken heeft met Asperger of dyslexie.

Ik veroordeel forummers niet om hun taalfouten; ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is.

En ik zie geen verband tussen zelfvertrouwen dyslexie, echter wel een indirect verband tussen Asperger en zelfvertrouwen. Laat ik het zo zeggen: Mensen met Asperger kunnen argwanend worden bekeken, waardoor ze onzeker en weinig zelfvertrouwen hebben. Maar gebrek aan zelfvertrouwen is niet inherent aan Asperger, vermoed ik.
World of Warcraft: Legion
Doorleven en ouder worden. Krijg je vanzelf poep aan wat anderen wel niet van je zouden kunnen vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven