Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
quote:Marels schreef op 18 april 2011 @ 22:05:

*komt toch het topic maar binnendenderen*

Weet je, ik snap beide kanten van de discussie wel. Ik kan me goed voorstellen dat jullie geneigd zijn te zeggen; alles doen wat je kunt om je kindje te kunnen houden.

Maar ik kan ook enorm veel respect voor TO opbrengen dat ze zegt; ik KAN mijn kindje op dit moment en de komende jaren niet bieden wat het verdient, ik kies voor een andere optie, ik kies voor het geluk van mijn kind. Ik vind dat heel knap.

En ik denk dat dat ook is wat Kampen probeert te zeggen, niet dat TO haar kind maar weg moet doen of weet ik veel wat.

Wel dat TO haar keuze gemaakt heeft. Een keuze die zo te lezen weloverwogen gemaakt is en waarbij vast alle voors en tegens bekeken en weet ik het allemaal zijn.

Wij lezen hier een deel van het verhaal op Viva. TO leeft met de problemen die ze heeft. Ergens kan ik me voorstellen dat ze dan zegt; die shit waar ik in zit, dat wil ik niet voor mijn kind, mijn kind verdient beter.

Ik ben het ergens wel met Kampen eens dat TO dan niet hier nog eens overtuigd hoeft te worden. TO heeft haar weloverwogen keuze gemaakt, ze vraagt hier om tips over hoe ze die keuze tot uitvoering moet brengen.

Als ik TO was zouden de reacties hier me alleen maar verdrietiger maken, me nog meer het gevoel geven dat ik faal in alles wat ik doe... Terwijl ze in mijn ogen juist probeert te handelen met het welzijn van haar kindje voor ogen.

Heeft ze niet, dat is juist het punt.

Ze mist een hele hoop informatie en de informatie ze ze heeft is dubieus.
Ja, dat vind ik echt.
Moppetoet, dit gaat toch niet over recht hebben op een kind of het afpakken van een kind?

Dit gaat om een TO die ZELF vindt dat zij haar kindje geen goede, stabiele basis kan bieden. Die vindt dat haar kindje beter verdient.

Dit is iemand die het recht om een kindje te krijgen door wil geven aan een ander, met het welzijn van haar kindje bovenaan haar prioriteitenlijstje.
668, the neighbour of the Beast
Ik denk ook dat de info die TO heeft gekregen niet volledig is en (gedeeltelijk) onjuist. De uiteindelijke beslissing moet toch gebasseerd zijn op de juiste info? Hoe zou TO zich voelen als ze er later achter komt dat de maatschappelijk werker die haar adoptie adviseert niet op de hoogte was van allerlei toeslagen en potjes waardoor zij een andere keuze gemaakt zou hebben?
Ik heb niet alles gelezen Saar, dus niet alle antwoorden van TO gelezen. Dus als ik echt iets verkeerd zeg, corrigeer me dan.

Weet je....

Als dit topic zou gaan over iemand die een late abortus wilde laten doen zou het forum te klein zijn. Op soortgelijke topics lees ik altijd dat je dan beter je kind af kunt staan voor adoptie.

Nu hebben we een TO die liever haar kindje afstaat voor adoptie omdat ze er zelf niet voor kan zorgen, is het weer niet goed
*aangepast i.v.m. verkeerde interpretatie*
TO Stel je staat je kindje af en dan ben je 4 jaar verder, schuldvrij en zonder kind. Hoe voel je je dan?

Eigenlijk zou je dit kindje willen houden toch? Als er buiten financiele redenen geen redenen zijn om het af te staan, dan niet doen! Vraag Schreeuw om hulp, Het zal niet makkelijk worden, maar wees eerlijk dat is het nu al niet en ook als je je kindje afstaat is het niet makkelijk.

Zou je moeder je bij kunnen staan, door af en toe eens op te passen of bij te springen als jezelf ziek wordt e.d.? Dus niet financieel maar praktisch?

Heb je bij de schuldsanering al gemeld dat je zwanger bent? Ik zie dat dat moet op hun site. Misschien kunnen zij je dan ook vertellen wat er dan veranderd.

Voel je niet gehaast om een keuze te maken. Je hebt nog 23 weken de tijd om te bepalen wat je wilt.

Neem ook contact op met het Fiom, zij geven advies in dit soort situaties.
[quote]moppetoet schreef op 18 april 2011 @ 22:12:

[...]

Leesfoutje
Moppetoet, volgens mij lees jij Kampen volledig verkeerd.

Zoals ik het lees gaat het niet om het recht om het krijgen van een kind, maar om het recht op allerlei toeslagen en potjes waardoor ze het financieel wel zou redden.
Zelfs dat meisje van 12 dat onlangs is bevallen mag haar kindje bij zich houden......
Zo te lezen weet TO nog niet de helft van haar mogelijkheden dus is het niet gek dat haar daar op gewezen wordt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Goed ik zal het eens verduidelijken want sommigen begrijpen mij echt verkeerd:

TO heeft gekozen voor adoptie, sommigen hebben het over regelingen. Ik zeg dat TO mogelijk zou kunnen denken door deze regeling het mogelijk is om het kindje te houden omdat ze er dan wel geld voor heeft. Want nu heeft ze dat niet.

Want insteek voor adoptie is omdat er geen geld is.

Ik zeg dus niet dat TO geen recht heeft op haar kind.
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:Marels schreef op 18 april 2011 @ 22:11:

Ik heb niet alles gelezen Saar, dus niet alle antwoorden van TO gelezen. Dus als ik echt iets verkeerd zeg, corrigeer me dan.

Weet je....

Als dit topic zou gaan over iemand die een late abortus wilde laten doen zou het forum te klein zijn. Op soortgelijke topics lees ik altijd dat je dan beter je kind af kunt staan voor adoptie.

Nu hebben we een TO die liever haar kindje afstaat voor adoptie omdat ze er zelf niet voor kan zorgen, is het weer niet goed

Wanneer ze geen schulden zou hebben zou ze het kindje houden...

Ik ben overigens eerder voor een (vroege) abortus dan adoptie. (niet dat ik TO nu een abortus aan wil praten, integendeel! )
Ja, dat vind ik echt.
quote:batwom schreef op 18 april 2011 @ 22:15:

[...]

Kampen bedoelt het recht op regelingen, niet op het recht een kind te houden.Dankje Batwom dat is precies wat ik bedoel
quote:Marels schreef op 18 april 2011 @ 22:15:

Moppetoet, volgens mij lees jij Kampen volledig verkeerd.

Zoals ik het lees gaat het niet om het recht om het krijgen van een kind, maar om het recht op allerlei toeslagen en potjes waardoor ze het financieel wel zou redden.Precies
quote:Kampen86 schreef op 18 april 2011 @ 22:18:

[...]

Dankje Batworm dat is precies wat ik bedoel

Okee, dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd.

Ik zal mijn reacties aanpassen.
Er is al veel nuttigs gezegd.

De tip van tijdelijke pleegzorg lijkt me een goede tip. Lijkt je dat geen goed alternatief? Na de moeilijke jaren kun je het vast veel beter aan.

En nog een praktische vraag: gaat je leefgeld in de schuldsanering niet omhoog als je een kindje krijgt? Schuldsanering gaat toch uit van een minimum dat je nodig hebt om te overleven. Nu alleen, en straks dus met z'n tweeen. Dan verwacht ik meer leefgeld. Klopt dat?

Zoek idd eens grondig uit hoeveel kinderopvangtoeslag je krijgt. Het beste werkt naar een belastingkantoor gaan en persoonlijk door iemand geholpen worden. Opbellen heeft minder effect weet ik uit ervaring. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je daar veel aan kwijt bent als je in de schuldsanering zit. Dan zou niemand in de schuldsanering (en alleenstaand met kind) kunnen werken.

Maak je al gebruik van de voedselbank? Of eens per week bij Leger des Heils eten? Of bij de kerk? Mss kun je zo al wat geld wegleggen? Al is het maar een paar euro per keer..

Spulletjes voor de baby kun je vast via dit forum, marktplaats of sites die spullen gratis aanbieden krijgen. Dat kost je dan niks, behalve tijd en energie om het bij elkaar te zoeken.

Veel sterkte.
Weet ik wel Saar

Ik zat me dat gewoon te bedenken; dat ik mensen normaal vaak zie schrijven dat een TO dan nog beter voor adoptie kan gaan, en nu is adoptie ineens ook niet goed

Ik zei al, ik vind het heel goed dat jullie TO op haar rechten en mogelijkheden wijzen, maar ik denk ergens ook wel dat TO heus niet zomaar een kindje "weg zal doen" wanneer ze nog niet alle opties overwogen heeft.

Maar inderdaad, misschien is een andere hulpverlener geen slechte tip, als deze haar blijkbaar slecht informeert.
Jeetje, wat een reacties zeg. Erg eens met Kampen en Marels, laat die vrouw in haar waarde en (voorlopige) keuze en geef gewoon advies zonder gelijk te veroordelen en 'ach en wee en schande' te jammeren!
quote:moppetoet schreef op 18 april 2011 @ 22:19:

[...]

Okee, dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd.

Ik zal die ene posting aanpassen.Dankje moppetoet.
quote:hekje schreef op 18 april 2011 @ 22:20:

Jeetje, wat een reacties zeg. Erg eens met Kampen en Marels, laat die vrouw in haar waarde en (voorlopige) keuze en geef gewoon advies zonder gelijk te veroordelen en 'ach en wee en schande' te jammeren!Jij dacht alleen de eerste en de laatste pagina te lezen?
Ja, dat vind ik echt.
@ Marels

Kirsten geeft in de OP aan dat ze, samen met maatschappelijk werk, alle opties bekeken heeft. Hieruit is naar voren gekomen dat voor haar open adoptie de beste optie zou zijn. Uit verschillende reacties, zowel van Kirsten als anderen, blijkt dat er voor haar echter nieuwe informatie naar voren komen.

Zoals TO al meerdere keren aan heeft gegeven komt voor haar het welzijn van haar kindje op de eerste plaats, hoe moeilijk dit ook is.

Ik ben er van overtuigd dat je alle informatie moet hebben om een weloverwogen besluit te kunnen maken. Welk besluit dat uiteindelijk is vind ik zelf minder belangrijk. Ik vind het belangrijk dat je achteraf geen spijt hebt op basis van ontbrekende / onjuiste informatie. Dat ze in elk geval kan denken "op dat moment was dat de juiste keuze".
Misschien dat mensen die mij gequoot hebben dit ook kunnen / willen aanpassen ?

Ik zat blijkbaar op het verkeerd spoor.
Het is goed hoor moppetoet. Wat er nog staat, staat er. De rest kan zien dat er een mis communicatie was.
quote:Saaar schreef op 18 april 2011 @ 22:22:

[...]

Jij dacht alleen de eerste en de laatste pagina te lezen?

Nee natuurlijk niet, wat denk je zelf. Heb alles gelezen, vandaar m'n reactie.

Maar anyhow.. back to TO: heb vriendin bij FIOM werken, zal haar morgen ook even vragen hoe een en ander zit. Hopelijk heb ik dan wat zinvol advies!
Eens hoor Haardvuurtje.

En ik denk ook dat het heel goed is om TO van alle informatie te voorzien of er in elk geval voor te zorgen dat TO bij iemand terecht komt die haar van de juiste informatie voorziet.

Maar ik reageerde op een aantal mensen (ook in de eerdere pagina's) die er inderdaad gelijk schande van spraken en TO niet probeerden te helpen, maar gewoon gelijk finaal afbranden op basis van de keuze die zij maakt.

Het belangrijkste is denk ik inderdaad dat TO straks kan zeggen; die keuze heb ik gemaakt omdat het op dat moment de beste was. Als ze dat over 20 jaar nog kan zeggen, heeft ze goed gehandeld, of ze dit kindje nu houdt of niet.

En Moppetoet; kan gebeuren, 't is maandag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven