Open adoptie
maandag 18 april 2011 om 19:47
Hallo,
Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.
Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.
Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.
Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?
Bedankt alvast!
Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.
Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.
Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.
Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?
Bedankt alvast!
dinsdag 19 april 2011 om 19:56
dinsdag 19 april 2011 om 19:58
quote:Eva82 schreef op 19 april 2011 @ 19:50:
Wat jammer zeg dat je moeder niet dichtbij woont. Zij heeft het ook niet breed zeg je, maar zou ze je wil kunnen helpen in de zin van een pak luiers kopen, een tas boodschappen?
In welke regio woon je? Als je bij mij in de buurt woont wil ik je best helpen waar ik kan.
Maar ben je er nog steeds van overtuigd dat je je kindje gaat afstaan?
Ja ze zou best een keer een pak luiers kunnen kopen maar ik woon in rotterdam en dat kost me 6 euro heen en 6 euro terug om bij haar te komen.
En op dit moment ben ik heel onzeker over alles.
Nu sta ik tussen twee werelden in.
Of ik kan hem houden Of ik kan hem afstaan.
Moeilijk
Wat jammer zeg dat je moeder niet dichtbij woont. Zij heeft het ook niet breed zeg je, maar zou ze je wil kunnen helpen in de zin van een pak luiers kopen, een tas boodschappen?
In welke regio woon je? Als je bij mij in de buurt woont wil ik je best helpen waar ik kan.
Maar ben je er nog steeds van overtuigd dat je je kindje gaat afstaan?
Ja ze zou best een keer een pak luiers kunnen kopen maar ik woon in rotterdam en dat kost me 6 euro heen en 6 euro terug om bij haar te komen.
En op dit moment ben ik heel onzeker over alles.
Nu sta ik tussen twee werelden in.
Of ik kan hem houden Of ik kan hem afstaan.
Moeilijk
dinsdag 19 april 2011 om 19:58
Wat een toestand, meid! En wat een rotzak, die ex van jou! Als hij ergens opduikt, hoop ik dat de politie hem eens flink de oren wast. Schandalig.
Het is inderdaad lastig dat je geen uitgebreid netwerk hebt dat je kan helpen. Maar je kunt het ook alleen, echt. Ik moet het ook vaak alleen doen, omdat mijn man regelmatig een aantal weken voor werk op reis is, we aan de andere kant van de wereld wonen en wij hier eigenlijk bijna geen mensen kennen. Natuurlijk is onze situatie absoluut niet vergelijkbaar, dat wil ik ook niet suggereren, ik wil alleen maar zeggen dat je ook alleen best voor een kindje kunt zorgen. Het is wel zwaar soms, maar het gaat je echt lukken, hoor! En als ik alleen ben met zoon doe ik eigenlijk ook altijd voor nagenoeg geen geld boodschappen.
Het is inderdaad lastig dat je geen uitgebreid netwerk hebt dat je kan helpen. Maar je kunt het ook alleen, echt. Ik moet het ook vaak alleen doen, omdat mijn man regelmatig een aantal weken voor werk op reis is, we aan de andere kant van de wereld wonen en wij hier eigenlijk bijna geen mensen kennen. Natuurlijk is onze situatie absoluut niet vergelijkbaar, dat wil ik ook niet suggereren, ik wil alleen maar zeggen dat je ook alleen best voor een kindje kunt zorgen. Het is wel zwaar soms, maar het gaat je echt lukken, hoor! En als ik alleen ben met zoon doe ik eigenlijk ook altijd voor nagenoeg geen geld boodschappen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
dinsdag 19 april 2011 om 19:59
quote:kirsten1989 schreef op 19 april 2011 @ 19:55:
[...]Kan ik dat gewoon in mijn email vinden?
Als het goed is, krijg je van Viva een mail met daarin de mededeling (via een link) dat ik je een vrienden verzoekje heb gestuurd. Die link kun je aanklikken en dan kun je het verzoek goedkeuren. Ik kan je dan op je Viva profiel een berichtje sturen.
Als dat niet lukt dan geef ik je hier wel een e-mailadres. Dat gaat misschien sneller .
[...]Kan ik dat gewoon in mijn email vinden?
Als het goed is, krijg je van Viva een mail met daarin de mededeling (via een link) dat ik je een vrienden verzoekje heb gestuurd. Die link kun je aanklikken en dan kun je het verzoek goedkeuren. Ik kan je dan op je Viva profiel een berichtje sturen.
Als dat niet lukt dan geef ik je hier wel een e-mailadres. Dat gaat misschien sneller .
dinsdag 19 april 2011 om 20:00
quote:Flowerfield schreef op 19 april 2011 @ 19:57:
En even een idee. Kun je werk zoeken in de buurt van je moeder en bij haar intrekken? Zo kunnen jullie de kosten voor de huur van een woning al delen. Of is dat een heel stom idee?
Zeker geen stom idee.
Heb ik ook al aan gedacht.
Alleen word nu maar eens aangenomen.
Ik heb ook geen vooropleiding en erg geluk gehad met mijn huidige baan.
En even een idee. Kun je werk zoeken in de buurt van je moeder en bij haar intrekken? Zo kunnen jullie de kosten voor de huur van een woning al delen. Of is dat een heel stom idee?
Zeker geen stom idee.
Heb ik ook al aan gedacht.
Alleen word nu maar eens aangenomen.
Ik heb ook geen vooropleiding en erg geluk gehad met mijn huidige baan.
dinsdag 19 april 2011 om 20:02
Als je kijkt op site's als gratis af te halen . nl kun je echt heel veel spulletjes voor de babyuitzet vinden.
Bij dit bedrijf http://www.invera.nl/ kun je luiers met een 'foutje' kopen, bijvoorbeeld dat het plaatje er op de kop op staat. Ik las op internet dat een vrouw daar 270 luiers voor 30 euro heeft gekocht. Dan zou je dus elke week een beetje kunnen sparen en één keer in de zoveel tijd een voorraad kopen. Als je uitgaat van 150 luiers per maand (denk dat daar de moeders onder ons beter een schatting van kunnen geven) dan kost het je dus niet heel veel.
Bij dit bedrijf http://www.invera.nl/ kun je luiers met een 'foutje' kopen, bijvoorbeeld dat het plaatje er op de kop op staat. Ik las op internet dat een vrouw daar 270 luiers voor 30 euro heeft gekocht. Dan zou je dus elke week een beetje kunnen sparen en één keer in de zoveel tijd een voorraad kopen. Als je uitgaat van 150 luiers per maand (denk dat daar de moeders onder ons beter een schatting van kunnen geven) dan kost het je dus niet heel veel.
dinsdag 19 april 2011 om 20:03
quote:paloma schreef op 19 april 2011 @ 19:59:
[...]
Ik heb geen email ontvangen.
Denk dat het niet goed is gegaan dan?
[...]
Ik heb geen email ontvangen.
Denk dat het niet goed is gegaan dan?
dinsdag 19 april 2011 om 20:05
quote:Eva82 schreef op 19 april 2011 @ 20:02:
Als je kijkt op site's als gratis af te halen . nl kun je echt heel veel spulletjes voor de babyuitzet vinden.
Bedankt voor de tip, daar ga ik zeker eens kijken.
Ja is er iemand die een schatting kan geven hoeveel je in de maand kwijt bent voor een kindje? Als we uitgaan van het goedkoopste en het hoogt nodige?
Bedankt voor de tip, daar ga ik zeker eens kijken.
Ja is er iemand die een schatting kan geven hoeveel je in de maand kwijt bent voor een kindje? Als we uitgaan van het goedkoopste en het hoogt nodige?
dinsdag 19 april 2011 om 20:07
dinsdag 19 april 2011 om 20:12
Ik hoop echt dat je eruit gaat komen en dat je een goede beslissing neemt.
Mijn mening is wel dat je vanwege het geld niet tot adoptie moet besluiten. Helemaal niet als je al volwassen bent.
Trouwens in kringloopwinkels kun je heel veel leuk spul vinden zodat je de eerste 4 jaar ( of langer) van je kindje zo goed als niks nieuw hoeft te kopen.
Sterkte!
Mijn mening is wel dat je vanwege het geld niet tot adoptie moet besluiten. Helemaal niet als je al volwassen bent.
Trouwens in kringloopwinkels kun je heel veel leuk spul vinden zodat je de eerste 4 jaar ( of langer) van je kindje zo goed als niks nieuw hoeft te kopen.
Sterkte!
dinsdag 19 april 2011 om 20:12
dinsdag 19 april 2011 om 20:16
kleertjes gekregen/geleend van schoonzus, extra leukigheidjes via marktplaats.
kinderkamertje, maxi-cosi, box, wagen, kinderstoel via marktplaats.
In jouw geval denk ik dat je een groot deel van je babyuitzet kan krijgen via hier, of als je je verhaal verteld bij een kringloopwinkel/kerkwinkel.
Luiers zijn er vanaf 4 euro per pak geloof ik, luierdoekjes komen rond de euro per pak van 100 stuks (action).
En als je aanbiedingen in de gaten houdt kom je nog goedkoper uit.
kinderkamertje, maxi-cosi, box, wagen, kinderstoel via marktplaats.
In jouw geval denk ik dat je een groot deel van je babyuitzet kan krijgen via hier, of als je je verhaal verteld bij een kringloopwinkel/kerkwinkel.
Luiers zijn er vanaf 4 euro per pak geloof ik, luierdoekjes komen rond de euro per pak van 100 stuks (action).
En als je aanbiedingen in de gaten houdt kom je nog goedkoper uit.
dinsdag 19 april 2011 om 20:16
quote:Zaza_zebra schreef op 19 april 2011 @ 20:12:
Per maand voor mijn zoontje..
De eerste 6 maanden:
Luiers, luierdoekjes, vitamine D en A, en kinderopvang.
Evt. eigen bijdrage kraamhulp.
Daarna:
luiers en luierdoekjes (maar veel minder!), vitamine D, kinderopvang
1,5 boterham, 1 stuk fruit, 1 kleine aardappel en wat (diepvries) groente per dag.Ok, en de kosten per maand ongeveer?
Per maand voor mijn zoontje..
De eerste 6 maanden:
Luiers, luierdoekjes, vitamine D en A, en kinderopvang.
Evt. eigen bijdrage kraamhulp.
Daarna:
luiers en luierdoekjes (maar veel minder!), vitamine D, kinderopvang
1,5 boterham, 1 stuk fruit, 1 kleine aardappel en wat (diepvries) groente per dag.Ok, en de kosten per maand ongeveer?
dinsdag 19 april 2011 om 20:18
Graag gedaan, ik woon helaas helemaal aan de andere kant van het land, maar hoe dan ook zou ik je echt wel willen helpen, mijn email is vivaeva@hotmail.com, voel je niet verplicht hoor!
dinsdag 19 april 2011 om 20:18
quote:kirsten1989 schreef op 19 april 2011 @ 19:21:
[...]
ja ik vind het ook super om te horen dat het bij jou man wel goed is gegaan.
Ik ben gewoon bang dat het bij mij allemaal misloopt.
En ik heb daar helaas niet alleen mezelf mee maar ook mijn kindje.
Ik wil hem zo graag alles kunnen geven.
Alles wat een kind nodig heeft is zijn eigen moeder. Als je je kind afstaat, heb je daar je kind wel mee, geen enkel kind wil geadopteerd zijn.
Lekker hoor, je kind met zoiets opzadelen. Lijkt me een stuk erger dan geldproblemen.
Als je hem alles wilt geven, moet je hem zeker niet afstaan.
Raar verhaal, wie overweegt nu zijn kind af te staan i.v.m. geldproblemen.
[...]
ja ik vind het ook super om te horen dat het bij jou man wel goed is gegaan.
Ik ben gewoon bang dat het bij mij allemaal misloopt.
En ik heb daar helaas niet alleen mezelf mee maar ook mijn kindje.
Ik wil hem zo graag alles kunnen geven.
Alles wat een kind nodig heeft is zijn eigen moeder. Als je je kind afstaat, heb je daar je kind wel mee, geen enkel kind wil geadopteerd zijn.
Lekker hoor, je kind met zoiets opzadelen. Lijkt me een stuk erger dan geldproblemen.
Raar verhaal, wie overweegt nu zijn kind af te staan i.v.m. geldproblemen.
dinsdag 19 april 2011 om 20:20
O, ik lees net je woonplaats..
Helaas geen netwerk daar. Kan je slechts aanbieden om zelf met je mee te denken en zaken wat op een rijtje te zetten.
Ik moet nu helaas weg, hoop vanavond nog even te lezen hier.
Sterkte Kirsten.
En als jij je zoontje wilt houden, is er een manier te vinden om hem een goed leventje te bezorgen.
Mocht je het niet zien zitten, dan zijn er in Nederland de pleegzorg of adoptie.
Beide opties kunnen prima zijn, mits je erachter staat en je er van alle kanten naar gekeken hebt.
Helaas geen netwerk daar. Kan je slechts aanbieden om zelf met je mee te denken en zaken wat op een rijtje te zetten.
Sterkte Kirsten.
En als jij je zoontje wilt houden, is er een manier te vinden om hem een goed leventje te bezorgen.
Mocht je het niet zien zitten, dan zijn er in Nederland de pleegzorg of adoptie.
Beide opties kunnen prima zijn, mits je erachter staat en je er van alle kanten naar gekeken hebt.
dinsdag 19 april 2011 om 20:20
quote:hgjb schreef op 19 april 2011 @ 20:18:
[...]
Raar verhaal, wie overweegt nu zijn kind af te staan i.v.m. geldproblemen.Iemand die haar kind wil kunnen onderhouden.
[...]
Raar verhaal, wie overweegt nu zijn kind af te staan i.v.m. geldproblemen.Iemand die haar kind wil kunnen onderhouden.
dinsdag 19 april 2011 om 20:22
quote:Neele01 schreef op 19 april 2011 @ 20:19:
Een uur reizen om naar je werk te gaan is echt geen uitzondering in nederland hoor. Kan dus prima.
En die 12 euro per dag gaat je werkgever betalen als je naar je moeder verhuist. Dat is dus ook het probleem niet....Is misschien de moeite om het er eens met mijn werkgever over te hebben.
Een uur reizen om naar je werk te gaan is echt geen uitzondering in nederland hoor. Kan dus prima.
En die 12 euro per dag gaat je werkgever betalen als je naar je moeder verhuist. Dat is dus ook het probleem niet....Is misschien de moeite om het er eens met mijn werkgever over te hebben.
dinsdag 19 april 2011 om 20:24
quote:Zaza_zebra schreef op 19 april 2011 @ 20:20:
Sterkte Kirsten.
Beide opties kunnen prima zijn, mits je erachter staat en je er van alle kanten naar gekeken hebt.Helemaal mee eens, Kirsten zolang je nog twijfelt, nog geen beslissing nemen. En zou me er in gaan verdiepen of je niet nu al naar je moeder zou kunnen verhuizen, en gewoon deze baan kunt aanhouden. Net wat Neele zegt, als je meer moet reizen, krijg je ook meer reiskostenvergoeding.
Sterkte Kirsten.
Beide opties kunnen prima zijn, mits je erachter staat en je er van alle kanten naar gekeken hebt.Helemaal mee eens, Kirsten zolang je nog twijfelt, nog geen beslissing nemen. En zou me er in gaan verdiepen of je niet nu al naar je moeder zou kunnen verhuizen, en gewoon deze baan kunt aanhouden. Net wat Neele zegt, als je meer moet reizen, krijg je ook meer reiskostenvergoeding.