Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
Ik heb nog een paar rompers geloof ik. Nieuwe. Jongensrompers. Ze zouden naar mijn neefjes maar ik ben vergeten ze in de kraammand te doen!
Wel top dat er zoveel vrouwen spullen aanbieden hoor! Lijkt nu net alsof ik alleen maar negatief aan het doen ben. Is in ieder geval niet de bedoeling.
Kirsten,

Slaap lekker! Fijn dat je hier blijft schrijven, kan mij voorstellen dat dat al oplucht om het van je af te schrijven.

O ja, dat vergat ik nog: bij veel advocaten kan je een gratis gesprek van 30 minuten aanvragen. Je kan altijd eens kijken of je daar verder mee komt dit m.b.t je ex.
1x 's wel genoeg.....
Volgens mij reageer je heel erg uit angst. Je werpt ook veel barrières op voor jezelf, heb ik het idee. Dat zeg ik niet om vervelend te zijn, maar omdat ik denk dat je het zo eng vindt, dat je steeds meer beren op de weg gaat zien. Er zijn gewoon een hoop dingen anders dan je in eerste dacht en dan je verteld zijn. Dat maakt de situatie natuurlijk weer opnieuw heel lastig, want nu 'moet' je opnieuw de boel gaan overdenken. Maar echt, overdenk het allemaal opnieuw! Er is zoveel mogelijk, als je alles gedegen uitzoekt.

Het is een jongetje, zei je toch? Ik heb hier drie dozen met kleertjes staan waar onze vreetschuur al uitgebarsten is. Hartstikke leuk spul, al zeg ik het zelf . Als je 't hebben wil, dan roep je maar. Duurt dan waarschijnlijk wel even voordat het er is, want wij wonen in de VS. Maar ja, je hebt toch nog wel even.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Noerie, ik ken meer acties dan deze en dat pakte fantastisch uit. Het zal best eens misgaan maar er wordt aan de andere kant ook vaak vrijgevig gedoneerd hoor.
quote:eleonora schreef op 19 april 2011 @ 21:23:

Vroeg op koninginnedag rondstruinen kan ook een en ander opleveren.

En mensen hebben zoveel op zolders en in schuren staan wat ze kwijt willen. Heel vaak voor niks. Je ziet wat hier alleen al gebeurt.

Ik wilde mijn wagen op MP zetten maar ik heb meteen gedacht dat als ik iemand die ik 'ken' blij mee kan maken, ik dat veel liever doe.

Dat doe ik ook veel liever.

De maxi-cosi's en wipstoeltjes heb ik ook weggegeven ipv verkopen.

Zoveel mensen die het niet zo breed hebben.
Ja, dat vind ik echt.
quote:eleonora schreef op 19 april 2011 @ 21:41:

Noerie, ik ken meer acties dan deze en dat pakte fantastisch uit. Het zal best eens misgaan maar er wordt aan de andere kant ook vaak vrijgevig gedoneerd hoor.Gelukkig maar! Want het is natuurlijk een fantastisch mooi iets.
Het blijft mij op een positieve manier verbazen hoe bereid iedereen is om iemand te helpen.

Misschien is het een idee dat er een contact persoon word aangesteld? Die de boel een beetje helpt aansturen of bij houd wat er nodig is etc?
Het gras aan de overkant is niet groen.
*
anoniem_652562423a06f wijzigde dit bericht op 19-04-2011 21:52
Reden: Is niet aan mij.
% gewijzigd
Dat vind ik wel een slim plan, Kampen86!
Misschien is het een idee dat er ook voor TO word gekeken naar positie kleding? Misschien dat iemand daar nog wat van heeft liggen?

Of andere dingetjes zoals washandjes en handdoeken etc?
Het gras aan de overkant is niet groen.
Volgens mij had Paloma zich aangeboden. Hoe dan ook, mijn aanbod staat.

Kirsten, slaap lekker met kleintje in je buik. Ik kan me voorstellen dat je nu helemaal in een achtbaan van emoties zit en dat je dit niet kon voorzien toen je dit topic opende.

Ik hoop dat je de boel een beetje op een rijtje kunt krijgen, laat het nu maar even en pak je rust, morgen is er weer een dag. En wat je ook mag besluiten, ik vind je een hele sterke vrouw!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Geloof me, TO, er zijn altijd mensen die je willen helpen.

Gewoon zomaar.

Omdat het kan.
Wachten we niet eerst op Kirstens beslissing?

Of heb ik iets gemist en is er een beslissing genomen?

Verder mail ik je graag hoor Paloma, vroeg het me gewoon af.
To heeft toch helemaal niets besloten of ligt het aan mij? Er wordt nu van uit gegaan dat ze het kind houdt omdat ze geen babyspullen hoeft te kopen?

Ik heb zelf ook niets voor mijn kind hoeven kopen het eerste jaar. Zoveel cadeaus kreeg ik. Dat, samen met bijna een jaar bv maakte dat dochter bijna niets kostte.

Nu, zes jaar later, is dat echt anders.

Hoe lief ook, als to blijft volhouden dat beweegreden geld is, je bent er niet met een wagen, kleertjes en een maxi cosey.

Ik vind het echt lief dat iedereen haar zo wil helpen maar nogmaals, zij heeft zelf niets besloten...
Hoeveel washandjes wil ze hebben? Heb er stapels van! Vraag mij niet hoe ik er aan kom hahaha.

Positiekleding heb ik helaas niet meer volgens mij, dan moet ik echt ff diep in mijn kast duiken.
Ik bedenk mij dat Kirsten misschien beter een e-mail adres kan aanmaken, zodat men direct contact met haar kan opnemen (als ze dit wilt natuurlijk). Ik maak voor haar wel een overzichtje van wat er in dit topic is genoemd. Op de achtergrond ben ik zelf ook aan het bedenken wat ik eventueel voor haar kan betekenen.
Mosterd..
quote:eleonora schreef op 19 april 2011 @ 21:53:

Wachten we niet eerst op Kirstens beslissing?

Of heb ik iets gemist en is er een beslissing genomen?

Verder mail ik je graag hoor Paloma, vroeg het me gewoon af. Twee zielen één gedachte en heb mijn post al verwijderd . Ik was wat voorbarig.
quote:Neele01 schreef op 19 april 2011 @ 21:55:

Mosterd..Drie zielen één gedachte .
[quote]kirsten1989 schreef op 18 april 2011 @ 21:39:

[...]

Ja het mij juist om het welzijn van het kind.

Vandaar deze beslissing.

/quote]

En geloof nou maar: jij bent het beste voor het welzijn van je kind. Echt. Je hebt een rottijd (achter de rug) en je twijfelt aan alles, maar geef jezelf meer 'credit' en gun jezelf en je zoontje elkaar.

En met liefde help ik je daarbij, de dozen met kleertjes staan hier alleen maar ruimte in te nemen.
Felice, volgens mij woon ik bij jou in de buurt. (jij schreef toch ooit mee op een topic over een koorts-baby en geen zetpillen in huis op zaterdagavond?)

Mocht het gewenst zijn dat je die Nutrilon op gaan sturen, laat het me even weten, dan vul ik het pakket ook aan met alle spulletjes die ik nog heb.

Kirsten, ik denk dat je echt bij stap 1 moet beginnen, en dat is WIL IK een baby.

Daarna komen de praktische kanten pas aan bod.

Zowel van adoptie, als van zelf je kindje opvoeden.

Bel het algemeen maatschappelijk werk op en leg je dilemma voor. Vraag of iemand met je meedenkt daar.

En ga voor jezelf duidelijkheid krijgen of je

1. dit kindje wilt

2. wat er voor moet gebeuren om dat te realiseren.

Als jij dit kindje wilt, dan zijn er genoeg dingen uit te zoeken en na te vragen, en ga ik met liefde voor je uitzoeken en rondbellen.

Als jij nu geen kindje wilt, dan is er ook nog het een en ander uit te zoeken, en ook daar wil ik best mee helpen.

Alle praktische beren op de weg overvallen je -net als bijna iedere zwangere- uit angst, onzekerheid, paniek.

Die paniek zal je eerst even diep weg moeten zuchten, zodat je bij je eigen gevoel kan.

En vanuit dààr kan er gekeken worden naar een oplossing voor de bijbehorende problemen.

Zet m op meid!!!
Dag allemaal, ik heb nog een andere ingeving, want in de babyspullen komt TO nu - als ze wil - al om. Zijn er geen creatieve manieren om uit te zoeken hoe die vreselijke schulden, gemaakt door haar ex, van tafel kunnen. Er is nu toch zo'n programma op rtl 4, je leven op de rit ofzo, over schulden enzo. En er was ook zo'n programma bij de kro waarin een heel rijk gezin een arm gezin met problemen helpt. Kunnen we TO niet op die manier helpen. Uitzoeken of een civiele procedure kans van slagen heeft, wat ze daar aan kwijt zou zijn (wellicht kan ze procederen op toevoeging) of nog veel sneller, van alles in beweging zetten desnoods tv programma's dat er met valse handtekeningen is gewerkt. Ik roep maar van even van alles, maar het is volgens mij met name dat wat TO nu nekt in de ongelooflijke moeheid, hormonen van zwangerschap en angsten over toekomst. Terwijl GVD zwanger zijn een van de mooiste dingen is van een leven en ik het TO zo gun daar van te gaan genieten. Ik zit helaas ver weg, maar zou TO ook heel graag op die manier willen helpen. Ze heeft genoeg aan babykleertjes van een persoon. Dat is te overzien. Die gemaakte schulden van tafel krijgen en alle financiele rompslomp daaromtrent van haar overnemen, is dat niet een beter idee?
Goed idee, Meg76, maar hoe haalbaar is dat? Die schulden zijn er nou eenmaal en die moeten afbetaald. Dan kunnen wij van het Vivaforum wel met z'n allen gaan aankloppen bij die schuldeisers, maar die hebben daar natuurlijk geen boodschap aan. Denk dat TO misschien makkelijker geholpen is met hulp op 'micro niveau', dus met babyspul, boodschappen o.i.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven