Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Ik; 22 jaar, MBO SPW,

7 jaar werkervaring (waarvan de 1e 3 jaar school en werk in BBL-route)

Werk 32 uur in de week als welzijnswerker in een psychiatrische woonvoorziening en verdien hier bruto 1400 euro mee, dit is inclusief de 2 weekenden die ik per maand werk en 2 avonddiensten per maand.

Ben trouwens wel aan het solliciteren naar andere functie waar ik waarschijnlijk meer kan verdienen...

Dit bedrag is niet superveel of weinig, maar al meer als me oom, die er een gezin van moet onderhouden, dus ik zeur niet.:)
Komt ie:

Leeftijd: 22

Opleiding: bijna HBO-afgerond, maar op het werk wordt hier niet naar gekeken

Baan: freelance mediawerk

Loon: 150 euro per dag (verschilt van 5 tot 10 uur, standaardtarief)

Ach, mij hoor je niet klagen :D
als ik het een en ander zo lees heb ik het volgens mij goed getroffen. Ik ben 28 jr heb de meao gedaan. werk in het bankwezen en verdien 1130 nto voor 20 uur
Wat een verschillen allemaal zeg!

Leeftijd: 33 jaar

salaris: 2800 bruto

Uren: 32

extra's : 26 vakantiedagen, pensioenbijdrage werkgever 60%, leaseauto 

Ik werk als officemanager
quote:

Gefeliciteerd Lousje!

Mag ik je misschien ook wat vragen? Is het moeilijk om als starter aan een baan te komen? En hoe ben jij begonnen? Zeker niet gelijk als management assistent of wel? Ik heb een stage van dik 10 maand achter de rug en ik mocht daar onder 8 managers werken. Heel interessant, van alles geleerd en denk ook wel dat ik het dan aankan om gelijk deze functie te vervullen, maar dat gunnen ze je ook niet zo gauw he? Ook zie ik vaak staan, gewenst: 3 jaar werkervaring. Kijken ze daar echt zo nauw naar?

Ik hoop dat je me meer kan vertellen!

Hoi !

Sorry dat ik nu pas reageer!

Het is moeilijk inderdaad om direct als management-assistente aan de slag te gaan. Ik kreeg vaak te horen dat ik nog geen ervaring had (alleen satges uiteraard). En ik telkens aangeven; als elk bedrijf dat zegt, zal ik nooit ervaring op kunnen doen. Dat is gewoon zo. Geef iemand gewoon een kans zich te bewijzen.

Ze vragen overigens bij veel bedrijven junior secretaresses. Als je net klaar met je studie bent adviseer ik je JUIST op dat soort banen te reageren.

Ik ben uiteindelijk na m'n studie als administratief/secretarieel medewerkster aan de slag gegaan. Daarna als afdelingssecretaresse, het werk vond ik super leuk alleen ging het financieel gezien slecht met het bedrijf en stond ik na een half jaar weer op straat. ZUCHT.

Daarna 2,5 jaar als werkvoorbereider bij een telecom bedrijf gewerkt. Omdat ik de baan ronduit saai vond (ook al deed ik ontzettend veel) ben ik gaan solliciteren en m'n huidige baan gevonden. Ik werk momenteel als medewerkster Planning & management-assistente. Na een half jaar een vast contract gekregen, ben helemaal happy. Alleen vraag ik me dus af of ik niet iets te weinig verdien. Al aangegeven bij m'n baas, maar krijg einde van het jaar 300 Euro (bruto, grrr) bonus naast m'n salaris. Maar goed, beter iets dan niets.

Succes!!!!!!!!!
satges = stages

foutje
37 jaar

werk in de welzijn (slecht betaald!)

18 uur per week

bruto 1.430,-

netto 1.155,-
Hoezo slecht betaald? Ik wil wel met je ruilen hoor! Ik werk 28 uur als administratief medewerkster en verdien daarmee 1100 netto.
1100 euro netto dus.
Kan iemand mij vertellen hoeveel je in de gehandicaptenzorg kan verdienen!?? iemand ervaring?

Ik heb namelijk bijna mijn diploma, dus ik ben wel benieuwd!

Liefs..
quote:

37 jaar

18 uur per week

bruto 1.430,-

netto 1.155,- slecht betaald???? echt niet bij een volledige werkweek verdien je bruto € 3177 en netto ongeveer € 2100

ik zou niet klagen als ik jou was, er zijn zat sectoren waar je veel minder verdient!
quote:

37 jaar

18 uur per week

bruto 1.430,-

netto 1.155,-

Ik vind het ook niet slecht hoor!

Ik wou dat ik zo'n baantje kon krijgen.

Als ik straks 24 uur wil werken krijg ik maar 850 euro netto!

Dus ik moet toch maar 32 uur blijven werken voor 1150 euro per maand.

Kan ik niet bij jou komen werken? Hahahahaa
Hallo allemaal,

Volgende week heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek, maar ik weet niet goed hoe hoog (of laag) ik moet inzetten wat het salaris betreft. Ik heb al verschillende loonwijzers ingevuld en dit forum doorgespit, maar ik ben er nog steeds niet uit!

De situatie:

- Functie: Redacteur bij een uitgeverij

- Opleiding: WO (Bachelor op zak, binnenkort ook een Master)

- Leeftijd: 25

- Relevante werkervaring: ca. 2 jaar (door stages en freelance werk)

- Uren: 36 per week

- Extraatjes zoals laptop/telefoon/auto zijn niet aan de orde. Omdat ik in de buurt woon, hoeven ze me ook amper reiskosten te vergoeden. Ik kan per direct starten (wat zij graag willen) en bovendien heb ik de indruk dat ze heel graag met mij in zee willen gaan...

Wat vinden jullie een reeël salaris?
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Ik word 'pensioenexpert' bij een financiële detacheerderOpleiding: hbo bijna afgerond, maar sluit niet aan op het werkWerkervaring: niet relevante stages en geen relevante bijbaantjes2000 bruto40 uur 26 vakantiedagenvolledig reiskostenvergoeding OV8% vakantiegeldtot 1500 euro bonus per jaarpremievrij pensioenOpleiding (financiële cursussen)Flexibele secundaire arbeidsvoorwaarden (extra vakantie spaarloon etc.)
beroep; lerares basisschool

ervaring; 5 jaar

salaris; 1600 netto (al 5 jaar bijna hetzelfde:()

krijg nog vakantiegeld en een zeer magere eindejaarsuitkering. Verder niets....
quote:

Hallo allemaal,

Volgende week heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek, maar ik weet niet goed hoe hoog (of laag) ik moet inzetten wat het salaris betreft. Ik heb al verschillende loonwijzers ingevuld en dit forum doorgespit, maar ik ben er nog steeds niet uit!

De situatie:

- Functie: Redacteur bij een uitgeverij

- Opleiding: WO (Bachelor op zak, binnenkort ook een Master)

- Leeftijd: 25

- Relevante werkervaring: ca. 2 jaar (door stages en freelance werk)

- Uren: 36 per week

- Extraatjes zoals laptop/telefoon/auto zijn niet aan de orde. Omdat ik in de buurt woon, hoeven ze me ook amper reiskosten te vergoeden. Ik kan per direct starten (wat zij graag willen) en bovendien heb ik de indruk dat ze heel graag met mij in zee willen gaan...

Wat vinden jullie een reeël salaris?

Ik zou zo zeggen rond de 2000 euro bruto. Voor een starter (Master) is 1800 euro best redelijk, maar jij hebt enige (freelance) ervaring. Stage-ervaring telt overigens niet, heb ik gemerkt. Ik zou wel een stuk hoger inzetten: ze willen je - zeg je zelf- erg graag.

Ik ben een jaar ouder, had geen echte ervaring, wel meerdere diploma's (jij mss ook?) en ze waren erg enthousiast over mij. Ik verdien nu redelijk veel (>2000 euro), maar had er meer uit kunnen halen. (Ze hebben mijn eis meteen ingewilligd.) Dus probeer er ook meer uit te halen. (Mss kun je ergens uitvogelen hoeveel ze als salarisindicatie hebben voor deze baan? In een personeelsadvertentie bijv.)

Ik werk overigens voor een internationaal bedrijf in de industrie op de communicatieafdeling. (Ter vergelijk.)
22 jaar

Net afgestudeerd HBO Voeding & Diëtetiek

Functie: diëtist in loondienst bij een praktijk, vanaf volgende week

Geen ervaring (behalve 2 stages)

32 uur

Bruto: 1950 euro

Netto: 1400-1500 euro, schat ik.

8% vakantiegeld

26 vakantiedagen

Geen reiskostenvergoeding
quote:

22 jaar

32 uur

8% vakantiegeld

26 vakantiedagen

Ik weet niet helemaal hoe het precies zit met bruto netto, maar ik verdien 2200 bruto en hou daarvan netto maar 1500 over... Ik zou me dus kunnen voorstellen dat je eerder richting de 1350 a 1400 uitkomt. Maar misschien verschilt dat ook weer per werkgever
Quote: Jayla2 reageerde

Ik weet niet helemaal hoe het precies zit met bruto netto, maar ik verdien 2200 bruto en hou daarvan netto maar 1500 over... Ik zou me dus kunnen voorstellen dat je eerder richting de 1350 a 1400 uitkomt. Maar misschien verschilt dat ook weer per werkgever

Dat zal wel heel erg verschillen dan want ik veerdien bruto 1750 en netto houd ik 1340 euro over.

Wat een verschil met jou dan!!!!!!!
quote:

quote: Jayla2 reageerde

22 jaar

32 uur

8% vakantiegeld

26 vakantiedagen

Ik weet ook niet exact hoor hoeveel ik netto ga krijgen. Maar ik heb het even ingveuld op de bruto-netto check van loonwijzer.nl en toen kwam dit er uit.

Ik hou nog maar even een slag om de arm, en dan zie ik over een maand op mijn bankrekening wel hoeveel ik er precies aan over hou.
26 jaar

Functie: projectmanager

Werkervaring: 3 jaar

HBO niet afgerond

Bruto 2750,-

netto vergoedingen: 125,-

netto 2050,-

+ vakantie geld en 13e maand

+ auto van de zaak (BMW)

Ik werk wel 45-55 uur in de week.....
Jemig, ik verdien echt te weinig!!!!!!!!!!! Wat een salarissen zeg!

Ik werk op een postagentschap, heb leidinggevende functie en krijg netto maar E1100,= (36 uur per week). Ik ben 29 jaar, werk er bijna 5 jaar.Ik heb in al die jaren maar E0,60  verhoging gekregen.
Heb alles gelezen (16 pagina's). Ik ben 43 jaar, directieassistente, 15 jaar ervaring, vooropleiding VWO, universiteit 2 jaar, secretaresseopleidingen + bedrijfscorrespondentie. Ik verdien per maand Eur 3.125,= bruto excl. vakantiegeld 8% en abonnement op vaktijdschrift. Ik houd hier netto Eur 2.000 aan over per maand. Per jaar 26 vakantiedagen. Meer niet, geen extraatjes voor mij. Woon en werk in hetzelfde dorp dus doe alles op de fiets, geen reiskostenvergoeding. Wel kan ik zoveel cursussen volgen als ik wil. Ik vind dat ik niet veel verdien gezien de verantwoordelijkheid die ik draag. Ik draai een heel secretariaat in mijn eentje (32 werknemers) + boekhouding + personeelszaken etc. etc. Kunnen managementondersteuners reageren? Hoeveel verdienen jullie? Hoeveel zou ik kunnen gaan verdienen?
@ musique: ik vind 2000 euro per maand netto echt heel veel voor een directiesecretaresse hoor. De secretaresses bij ons in het bedrijf (met een zeer goede CAO) verdienen dit zeer zeker niet!!!!
O o iedereen maar klagen.

Ik zal mijn rijtje eens opnoemen:

Opleiding: Nederlandse Kappersakademie Cum laude Allround Hairstylist. Gemiddeld een 8.

Werk: 2 jaar werkervaring, buiten de stages.

Functie: Hairstylist 2 (voor de profs)

Uur: 32

Salaris: 995 bruto, 873 netto.

Extra's: Geen

Moet wel cursussen en trainingen volgen in mijn vrije tijd. Krijg hier geen benzinekosten of onkostenvergoeding voor.

5 weken vakantie in een jaar en 8% vakantiegeld.

In september ga ik beginnen met Hbo personeel en arbeid. Buiten het feit dat het meer verdient, doe ik het om te kunnen doorgroeien. In de kapsalon is het kapper en geen uitdaging meer. Ik stoot overal tegenop, vooral dat ik moet onderschikken. Ik zie altijd overal verbeteringen en wil toch graag met mensen blijven werken, dus kies ik voor personeelsfunctionaris. Iemand hier die personeelsfunctionaris is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven