Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Incl. moet excl. zijn.
Zeker niet slecht Silky. Van harte! (ik zit met mijn 32 jaar en 7 jaar ervaring maar 25 euries per maand hoger.)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
23 jaar, HBO opleiding gehad, heb nu 2 jaarwerkervaring, ik verdien 3499 bruto voor 36 uur, excl vakantiegeld en 13e maand. Mij hoor je niet klagen...
* 26 jaar

* WO opleiding

* 8 jaar werkervaring

* Journalist

* bruto € 2.800, netto € 1.850

* 36 urige werkweek (1x per 2 weken een dag vrij)

* 25 vakantiedagen

* treinabonnement

* vakantiegeld (8%)

* winstuitkering (Maximaal 6%)

* Eindejaarsuitkering
22 jaar

havo niet afgemaakt(tot en met 4e) daarna MBO niveau 2 gedaan..

3 jaar werk ervaring binnen huidig bedrijf,

Onlangs promotie gemaakt, en sinds 3 maanden weer maandag tot vrijdag werk week:)

kreeg een paar dagen geleden salaris...£1950 netto (ik woon en werk in engeland)....is ongeveer €2820..netto.....

Ben nu dus stiekem wel heel erg blij...:D
Ik ben helemaal verbaasd over de enorme verschillen in inkomen, sommige mensen verdienen echt veel geld terwijl ze geen enorme studie achter de rug hebben, anderen juist weer heel weinig. Een hoge opleiding is dus geen voorwaarde voor een hoog inkomen, zo blijkt!

Ook bruto, netto verschillen zijn hoog! Ik hield bij mijn laatste baan weinig netto over, vergeleken met het bruto inkomen dat ik had.

Mijn details:

Opleiding: WO

Werkrichting: marketing

Vijf jaar werkervaring

Mijn laatste baan in loondienst was 3300 bruto, waar ik netto 1900 van overhield. Eindejaarsuitkering (tot max 5%), jaartrajectkaart, 8% vakantiegeld, bonus 2%.

Nu: zzp-er in marketing. Uurtarief: 80 euro. Komt ongeveer neer op

120.000 per jaar, (rekening houdend met twee maanden vakantie) als ik steeds achter elkaar opdrachtgevers heb. Vooralsnog is dat gelukt. Ik ben een blij meisje!
Ik werk 4 dagen in de week als customer service medewerker en hou daar bijna 1500 netto aan over. Heb geen vooropleiding maar wel veel ervaring.

Ik vind de verschillen echt groot hoor, ik denk dat ik een beetje gemiddeld zit?
27, 6 jaar leerkracht basisonderwijs, +- 1700 netto (fulltime) en heel veel vakantie!!!!
Opleiding; Verzorgende Individuele Gezondheiszorg niv. 3

Daarnaast; verschillende cursussen zoals werkbegeleider.

Functie; Eerst Verantwoordelijke verzorgende

Tijdelijk; ondersteuning afdelingshoofd

Aantal jaren werkerveraring; 3 (+ 3 jaar werken en leren)

Salaris; 1501,47 bruto

Schaal; 35

Iemand om mee te vergelijken?
quote:

Ik werk 4 dagen in de week als customer service medewerker en hou daar bijna 1500 netto aan over. Heb geen vooropleiding maar wel veel ervaring.

Ik vind de verschillen echt groot hoor, ik denk dat ik een beetje gemiddeld zit?

Volgens mij ligt het modale salaris nu rond de 1600? Kan ook 1500 zijn, maar je zit aardig gemiddeld volgens mij.

Ja de verschillen zijn enorm groot, en soms lijkt opleiding weinig uit te maken. Ervaring telt tegenwoordig zwaarder dan (alleen) vooropleiding. Er is behoefte aan kennis uit de praktijk.

En het is leuk om 3000 netto te verdienen, maar kijk eens wat daar tegenover staat; veel uren, wat meer verantwoordelijk en veel druk. Daar moet je zin in hebben, dus vlak dat niet uit als je gaat vergelijken.
Hoi,

Net met een nieuwe baan begonnen.

39 jaar

3 jaar ervaring

Kinderdagverblijf

Bruto 1087 per maand voor 24 uur per week.

Iemand een idee wat ik daar netto over aan ga houden??

Als ik zelf een berekening maak via internet kom ik op 920. maar heb het idee dat er dan wel erg weinig afgaat!!
Dat kan wel kloppen, alleenstaandemamma, hoe minder je verdient, hoe meer je relatief overhoudt. (Zo verdient mijn zusje netto per uur ongeveer net zoveel als ik. Zij met haar horecabijbaantje en ik met mijn WO-baan... Tsja...)
-
22 jaar

1,5 jaar werkervaring

HBO diploma

36 uur (geen overwerk)

13e maand

winstuitkering

2070,- bruto p.m.
quote:

quote: Echo J reageerde

Volgens mij ligt het modale salaris nu rond de 1600? Kan ook 1500 zijn, maar je zit aardig gemiddeld volgens mij.

Ja de verschillen zijn enorm groot, en soms lijkt opleiding weinig uit te maken. Ervaring telt tegenwoordig zwaarder dan (alleen) vooropleiding. Er is behoefte aan kennis uit de praktijk.

En het is leuk om 3000 netto te verdienen, maar kijk eens wat daar tegenover staat; veel uren, wat meer verantwoordelijk en veel druk. Daar moet je zin in hebben, dus vlak dat niet uit als je gaat vergelijken. Precies! Ik hoef niet perse veel verantwoordelijkheid, en een dag extra vrij in de week is heerlijk. Ik probeer gewoon uit te blinken in wat ik doe, en daardoor elk jaar een treetje meer te verdienen :D
Ben 27

4 jaar werkzaam als docent op een middelbare school, fulltime

verdien netto 1850

hbo lerarenopleiding gevolgd
Komt ie:

26 jaar

40 uur

HBO Personeel en Organisatie

Bijna 4 jaar werkervaring

€ 2500 bruto

€ 200 netto reiskostenvergoeding

Volgens mij maakt het ook wel uit in welk deel van het land je woont. Ik woon en werk in het noorden van het land en ik merk dat vrienden die in de Randstad werken toch op een hoger loon zitten.
in okt. 2005 ben ik 'ziek' geworden (nekhernia en ziekte van pfeiffer) - in nov. 2005 ben ik mijn baan kwijtgeraakt, zeer slecht betaald - daarom nu ook een hele lage ziekte - uitkering.

hoop op korte termijn weer iets te gaan doen, maar heb gat op cv.

heb een fin. econ. HBO opleiding - 4 jaar werkervaring in diverse functies - daarnaast tijdens studie pr functie voor mijn studie vervuld gedurende 3 jaar.

wat kan ik vragen en hoe verklaar ik het gat op mijn cv?

advies van harte welkom!!!

ik ben overigens verbaasd over de hoge salarissen en voorwaarden van veel jonge (soms laag opgeleide) personen.

(florine_lavendel@live.nl)

bij voorbaat hartelijk dank voor je re.! veel groeten
wat betreft gat in je CV moet je eerlijk aangeven waar dat aan ligt.

Wat je kan vragen: er is heel veel vraag naar financiele krachten. Ex-MBO scholieren die net van school zijn, geen ervaring hebben, een jaar of 22 zijn, vragen met gemak € 2000 bruto.
Ik ben 22 jaar, ik heb een MBO opleiding gevolgd op niveau 4, heb inmiddels ruim 3 jaar werkervaring, werk als secretaresse bij en klein bedrijf en verdien 1625 bruto o.b.v. een 38 urige werkweek.. Wat denken jullie, is dit wel normaal of is het te weinig?? Dat gevoel krijg ik namelijk wel een beetje als ik hier rondkijk..
Ik denk dat je wel blij mag zijn met je salaris. Ik wil namelijk ook werken na mijn opleiding en het uitzendbureau heeft berekend dat ik 1040 bruto zou verdienen. Ik ben 20 jaar, dus val nog net in de jeugdschaal (jij ook nog net) Als ik ga werken heb ik een versnelde MBO diploma directiesecretaresse/managementassistent op zak. Ook niveau 4. Tegen mij zeg ze dat je echt in je handjes mag knijpen als je zoveel krijgt van het bedrijf. Heb je dus pas recht op als je 23 bent. (dus in normale loonschalen kan worden ingeschaald)
Oh ja, en ik heb 1 jaar werkervaring.
26 jaar

MBO-diploma directie-secretaresse/management-assistente

5 jaar werkervaring

Bruto: € 1681 (ik ben 1x in de twee weken op de maandag vrij, geen ATV wél verlof, en dit komt neer op *40+32 uur/2 = 36 uur*).

Ik vind dat ik erg weinig verdien. Maar goed, laatst een comptentiegesprek op het werk gehad, ging erg goed. Heb alle scores behaald en krijg dit en anders volgend jaar een coördinerende rol op de afdeling. Eerst maar zien... dan geloven uiteraard. Tevens per 1 juni a.s. een vast contract gekregen (werk er dan een half jaar), wat niet de normale procedure is, maar ze willen me erg graag houden. Ben ik wel blij mee.
Sorry, 6 jaar werkervaring. ;)
Gefeliciteerd Lousje!

Mag ik je misschien ook wat vragen? Is het moeilijk om als starter aan een baan te komen? En hoe ben jij begonnen? Zeker niet gelijk als management assistent of wel? Ik heb een stage van dik 10 maand achter de rug en ik mocht daar onder 8 managers werken. Heel interessant, van alles geleerd en denk ook wel dat ik het dan aankan om gelijk deze functie te vervullen, maar dat gunnen ze je ook niet zo gauw he? Ook zie ik vaak staan, gewenst: 3 jaar werkervaring. Kijken ze daar echt zo nauw naar?

Ik hoop dat je me meer kan vertellen!
quote:

quote: Roxanne1 reageerde

Wat een hoop reacties! Leuk om te lezen!

Ik ben 21. Verdien netto ongeveer 1700 euro obv 40 uur per week. Hierbij komen nog 8 % vakantiegeld, winstuitkering, eindejaarsuitkering en eventuele andere bonussen. Verder heb ik een laptop, mobiel en auto van de zaak. mijn god wat een baan zeg !!  wat een geld en extra's bedoel ik ...

Mijn opleiding is overigens havo...

Ik ben me er wel van bewust dat ik aardig verdien. Het valt mij op dat vooral de supermarktbranche echt heel slecht betaald. Die geven het minimumloon en daar is geen onderhandeling over mogeljik. Dat is echt belachelijk. Dan kan je beter in een callcenter gaan zitten, daar verdien je minstens 1,5 x zoveel!

Tsja, ik werk er dan ook hard voor. Gelukkig krijg ik veel kansen om door te groeien. In de afgelopen 2 jaar ben ik 3 schalen omhoog gegaan. Binnenkort zelfs alsnog beginnen met een hbo-opleiding, volledig betaalt door de baas. In de branche waarin ik zit (ict - ontwerpen) is erg veel vraag naar mensen. Daardoor kun je hogere eisen stellen aan dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven