Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Ik ben 19, werk als verkoopchef-bedrijfleidster in een buurtsuper.

Werk 40-50uren per week en krijg zo rond de 1000euro netto.

Ik vraag me af of dat veel is.. mijn baas verteld me namelijk in geuren en kleuren dat ik niet een beter betaalde baan zou kunnen krijgen ivm mijn leeftijd.
He muts!

ik kan geen vergelijking voor de branche voor je maken, maar als ik uitga van het minimumloon dat zit je zeker heel erg lekker!

Het minimumloon voor een 19 jarige is namelijk 684 Euro bruto. Jij verdient (grofweg) 1200 euro bruto, dus bijna twee keer zoveel als het minimumloon!
@iks

ja, ik heb psychologie gestudeerd... ik ben voornamelijk werkzaam in de Randstad, daar woon ik ook dus dat scheelt..
Hehe, ik kan het invullen hoor. Ik ben aangenomen!

Vijf maanden, 20 uur p.w., vakantiegeld, dertiende maand, volledige vergoeding van de reiskosten (OV), 45 vakantie uren en een bruto maandsalaris van € 910,86. (fulltime dus het dubbele ;))

Wat ben ik nu? 22 jaar, 2 tot 3 jaar werkervaring en sectorsecretaresse!
@ceeweeGefeliciteerd!!!!!! Leuk voor je!!!
Hoi muts,

Ik kan wel een vergelijking maken voor je

Ik weet dus dat je voor je leeftijd erg goed verdient. Ik heb zelf ook 3 jaar in een buurt supermarkt gewerkt en mijn loon lag daardoor ook boven het wettelijk minimum jeugdloon.

Je zult elders gezien je leeftijd niet of niet veel meer verdienen dan nu.

Ik ben na de supermarkt in een gewone winkel terecht gekomen daar deden ze 50 euro netto er boven op en later kwam ik erachter dat ze me dat loon  lieten houden tot dat ik gelijk was met mijn ingeschaalde leeftijd.
Interessant om dit allemaal te lezen.

Ik ben 32, heb HBO gedaan en werk nu ruim twee jaar.

Ben gedetacheerd en werk bij Sociale Zaken.

Salaris is 2700 obv 36 uur. Verder geen extra's. Ben er tevreden mee, werk vier dagen en kan er goed van rondkomen en het werk is gezellig en relaxed.
Leuk om te zien wat er in NL verdiend wordt.

Ik: woonachtig in Zweden (Stockholm)

Ik ga uit van de volgende wisselkoers: 100 SEK = 9,20 Euro

Ik werk als "konsult" via Adecco en wordt op verschillende plekken gedetacheerd (voornamelijk als administrateur).

Ben 30 jaar

6 jaar werkervaring

HBO Office Management

HBO Fysiotherapie

Bruto: 2100 euro obv 40 uur p.wk.

Netto: rond 1450 euro (ik krijg een uurloon, dus mijn loon verschilt per maand...)

25 vakantiedagen per jaar, GEEN vakantietoeslag, GEEN loon op dagen als hemelvaart, 2e paasdag, kerst, etc. Ook geen eindejaarsuitkering, winstdeling en/of bonussen.

Kortom: niet bijzonder aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden!

Fantastisch, dat secundaire arbeidsvoorwaarden-pakket in NL. Wrijven jullie maar in je handjes...

Voordeel Zweden: je hoeft hier geen ziektekostenverzekeringen te betalen: dat wordt allemaal vergoed via de staat. Wil je overigens gebruik maken van alternatieve therapieën, dan moet je dat wel weer uit eigen zak betalen...
ik weet niet hoe ik dit voor elkaar heb maar:

alleen middelbaarschool diploma, geen werkervaring

28 uur per week netto 980 eur, 20 jaar.
quote:

ik weet niet hoe ik dit voor elkaar heb maar:

alleen middelbaarschool diploma, geen werkervaring

28 uur per week netto 980 eur, 20 jaar.

en nog 26 dagen vakantie per jaar, natuurlijk vakantiegeld etc. (en als ik 21 wordt een goed pensioen erbij :P)
Hoe oud ben je?

31

Hoeveel jaar werkervaring heb je?

ca. 11 jaar

werk 28 uur, systeembeheer, communicatie / marketing en beheer website(s) bij een kleine organisatie. 2650 euro bruto, hou er ca. 1550 euro aan over netto.

goede arbeidsvoorwaarden, thuiswerken voor div. projecten, flexibele tijdindeling, hoop vrijheid en initiatief wordt gewaardeerd.
Wat een hoop reacties! Leuk om te lezen!

Ik ben 21. Verdien netto ongeveer 1700 euro obv 40 uur per week. Hierbij komen nog 8 % vakantiegeld, winstuitkering, eindejaarsuitkering en eventuele andere bonussen. Verder heb ik een laptop, mobiel en auto van de zaak.

Mijn opleiding is overigens havo...

Ik ben me er wel van bewust dat ik aardig verdien. Het valt mij op dat vooral de supermarktbranche echt heel slecht betaald. Die geven het minimumloon en daar is geen onderhandeling over mogeljik. Dat is echt belachelijk. Dan kan je beter in een callcenter gaan zitten, daar verdien je minstens 1,5 x zoveel!
Hoi, Misschien iemand hier die HBO Culturele maatschappelijke vorming heeft gestudeerd?? Ik ben momenteel nog 2e jaars en vraag me af wat je hiermee kan verdienen als ik klaar beb en Fulltime ga werken. Wel ben ik van plan door te leren, korte cursus ect.
Leeftijd: 27

Opleiding : WO

Ervaring: 1,5 jaar

Branche: IT

Uren: 40

Bruto: 2750, Netto: 1800

Vakantie: 38 dagen, laptop en telefoon van de zaak, 13de maand en bonus van 3%
Nou ik zal ook maar dan:Leeftijd: 26Studie: HBO (nog mee bezig)Baan: ambtenaar burgerzakenUren: 32 (=fulltime)Vakantie: 20 dagen (5 weken dus)Bruto: 2400Netto: 1550Alleen eindejaarsbonusNet nieuwe baan bij detachering voor overheidUren: 36Vakantie 27 dagenBruto: 2800Netto: 1900+ onkosten vergoeding (90 euro per maand), telefoon, autoMoet nog een beetje flink onderhandelen bij mijn eerste functioneringsgesprek, beetje nog wat krikken aan mijn salaris ;) Maar voorlopig nog niet klagen....
quote:

Wat een hoop reacties! Leuk om te lezen!

Ik ben 21. Verdien netto ongeveer 1700 euro obv 40 uur per week. Hierbij komen nog 8 % vakantiegeld, winstuitkering, eindejaarsuitkering en eventuele andere bonussen. Verder heb ik een laptop, mobiel en auto van de zaak. mijn god wat een baan zeg !!  wat een geld en extra's bedoel ik ...

Mijn opleiding is overigens havo...

Ik ben me er wel van bewust dat ik aardig verdien. Het valt mij op dat vooral de supermarktbranche echt heel slecht betaald. Die geven het minimumloon en daar is geen onderhandeling over mogeljik. Dat is echt belachelijk. Dan kan je beter in een callcenter gaan zitten, daar verdien je minstens 1,5 x zoveel!
quote:

Nou ik zal ook maar dan:

Leeftijd: 26

Studie: HBO (nog mee bezig)

Baan: ambtenaar burgerzaken

Uren: 32 (=fulltime)

Vakantie: 20 dagen (5 weken dus)

Bruto: 2400

Netto: 1550

Alleen eindejaarsbonus

Net nieuwe baan bij detachering voor overheid

Uren: 36

Vakantie 27 dagen

Bruto: 2800

Netto: 1900

+ onkosten vergoeding (90 euro per maand), telefoon, auto

Moet nog een beetje flink onderhandelen bij mijn eerste functioneringsgesprek, beetje nog wat krikken aan mijn salaris ;) Maar voorlopig nog niet klagen....

32 uur fulltime?? Is dat standaard bij gemeenten?

En je nieuwe salaris is best behoorlijk toch?
-
En dan zal ik ook maar eens

27 jaar

WO Bedrijfskunde

beleidsmedewerker bij werkgeversvereniging

3 jaar werkervaring

2850 bruto, 1870 netto, 3% eindejaarsuitkering, 10% vakantiegeld.

Geen laptop, mobiel e.d., wel voordeelurenkaart NS.

40 uur

25 vakantiedagen, 8 atv-dagen (die grotendeels zijn ingeroosterd)
-
quote:Hoi, Misschien iemand hier die HBO Culturele maatschappelijke vorming heeft gestudeerd?? Ik ben momenteel nog 2e jaars en vraag me af wat je hiermee kan verdienen als ik klaar beb en Fulltime ga werken. Wel ben ik van plan door te leren, korte cursus ect. Ja, ik! (;) was 't bijna vergeten, maar mijn opleiding viel destijds onder CMV - differentiatie educatie & media)

Maar ik ben niet echt in 'de branche' terecht gekomen. Ik werk voor een commercieel bedrijf (met wel veel non profits als klant....dat dan weer wel).

In mijn eerste betaalde fulltime baan na mijn studie (nu bijna 8 jaar geleden) verdiende ik 3200 GULDEN bruto. Nu zit ik op het énorme salaris van € 2325,- bruto voor 40 uur per week.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Jeetje sommigen verdienen best wel veel zeg..

Zal mijn salaris hier ook eens neerzetten..

Vrouw, 38, HBO'er , deelnemersadministratie non profit bedrijf

bruto 3200 waarvan 250 bruto gaat naar persioen. Ik hou in principe ongeveer €2000 netto over.

Ben ik eigenlijk best wel tevreden over, en hierover komt binnenkort een verhoging van 3%
Hallo,

Vrouw van 27 jaar, 5 jaar werkervaring

HBO studie

Therapeute in de forensische psychiatrie

36 uur contract

bruto: 2022

Netto: 1550 (incl ORT)

daarbij nog een eindejaarsuitkering en uiteraard vakantiegeld..

Ben niet ontevreden....hiih.

Kus Sterre
quote:

quote: jessica21 reageerde

Nou ik zal ook maar dan:

Studie: HBO (nog mee bezig)

Baan: ambtenaar burgerzaken

Uren: 32 (=fulltime)

Vakantie: 20 dagen (5 weken dus)

Bruto: 2400

Netto: 1550

Alleen eindejaarsbonus

Net nieuwe baan bij detachering voor overheid

Uren: 36

Vakantie 27 dagen

Bruto: 2800

Netto: 1900

onkosten vergoeding (90 euro per maand), telefoon, auto

Moet nog een beetje flink onderhandelen bij mijn eerste functioneringsgesprek, beetje nog wat krikken aan mijn salaris ;) Maar voorlopig nog niet klagen....

32 uur fulltime?? Is dat standaard bij gemeenten?

En je nieuwe salaris is best behoorlijk toch?

Haha, ja ik weet hoe het klinkt....:D Maar ooit heeft heel lang geleden het toenmalige bestuur besloten om atv dagen in te ruilen voor een 32-urige werkweek. Op dit moment is dat dan ook de enige gemeente in heel Nederland waar een 32 urige werkweek is. De rest heeft 36 of 38 uur.... Dus ik heb 5 jaar lang ontieglijk mazzel gehad ;)

Bij mijn nieuwe baan heb ik niet zozeer opslag gekregen, meer een omrekening van 32 nr 36 uur werken. Dus ik moet mezelf bij mijn gesprekken gaan 'verkopen'  voor wat meer salaris (ben ik als ex-ambtenaar ook niet gewend haha).

Maar vergeleken met een hoop andere banen is dit voor een (in theorie) bijna ongeschoolde baan goed betaald.:D
Leeftijd 26

Opleiding WO

Werkervaring 1 jaar

2575 bruto

38 uur (40 uur, 13 adv dagen)

27 vakantiedagen

35 euro onkostenvergoeding in de maand

telefoon van de zaak, reiskostenvergoeding

8% vakantiegeld

tot 14% eindejaarsbonus

ieder jaar afhankelijk van functioneren 5-10% salaris verhoging, aan het eind van dit jaar ga ik omhoog naar ongeveer 3500 bruto ivm met promotie
35 jaar

16 uur per week: 950 euro netto, dat is inc reiskosten maar ex vakantiegeld, bonus, etc.
Werkgebied: Marcom

Opleiding: HBO marketing en WO communicatie

Ervaring: niks (net afgestudeerd)

Salaris: 2300 euro per maand en voor 38 uur

incl.: 8% vakantiegeld, bonus (maandelijks), 13e maand, reiskostenvergoeding en premievrij pensioen.

Niet slecht voor een starter lijkt me. Ik ben dik tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven