aargghhh

20-04-2011 10:38 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet dit even van mij afschrijven, ben ik nou echt zo'n moeilijk mens, als ik gewoon verwacht met een 40 urige werkweek dat man lief ook eens wat in huis doet! en als ik dan doodmoe thuis kom en flip van de rotzooi en alles zelf nog moet doen, was deruit halen boodschappen uitruimen koken , ondertussen stofzuigen is dit dan onterecht? pffff moest dit even kwijt..weet niet zo goed wat ik hier mee wil maar zit me gewoon ff hoog, en nu krijg ik de hele dag een boos gezicht omdat ik zeur om niks
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 12:18:

ja er zijn echt wel positieve dingen, maar ben ook bang als ik die nu opnoem dat ik weer over mij heen krijg dat ik daar geen genoegen mee moet nemen , en dat ik zo veel van hem hou terwijl het een lul is. Laat ik het zo zeggen hij heeft echt wel goede dingen, ik weet ook eerlijk gezegd gewoon niet wat je mag verwachten in een relatie...klinkt stom weet ik..maar het is wel de waarheid.dat is vrij simpel op te lossen dan: je mag niks verwachten. Je mag wel bedenken wat je wil, wat je nodig hebt, en weigeren in een relatie te stappen/blijven waar je dat niet krijgt.
quote:Alynia schreef op 20 april 2011 @ 12:15:

Ik stel voor: was alleen je eigen was, kook alleen voor jezelf, en betaal alleen wat voor jou is (en dingen als huur ed natuurlijk). Laat hem zelf voor zijn eigen was, vaat en prakkie zorgen, en zelf zijn wiet betalen/halen. Zint hem dat niet of doet hij dan nog steeds niet? Weg met die kerel!

Dit vind ik de beste tip van allemaal! Niet aan zijn kop zeuren, daar doet hij niets op uit en het helpt toch geen zak! Consequenties stellen en ze uitvoeren!

Hiermee laat je hem opdraaien voor zijn eigen gedrag, i.p.v. dat jij er voor opdraait. Het is de enige manier om door te dringen.

ja er zijn echt wel positieve dingen, maar ben ook bang als ik die nu opnoem dat ik weer over mij heen krijg dat ik daar geen genoegen mee moet nemen , en dat ik zo veel van hem hou terwijl het een lul is. Laat ik het zo zeggen hij heeft echt wel goede dingen, ik weet ook eerlijk gezegd gewoon niet wat je mag verwachten in een relatie...klinkt stom weet ik..maar het is wel de waarheid.

ik vind dat je in een relatie mag verwachten dat je elkaar helpt en bijstaat. In jullie situatie: als jij fultime werkt en hij fultime thuis zit, mag je verwachten dat hij het grootste deel van het huishouden doet en kookt. Dat huishouden gaat ws dan wel volgens zijn normen en niet volgens de jouwe, dat zul je moeten accepteren.

Maar zoals ik het lees, doet hij dus he-le-maal niks. Je treft de ontbijtboel 's avonds precies zo op tafel aan zoals je het hebt achtergelaten?

Als hij overdag een glas sap omstoot, ruimt hij dat dan wel op?

Haalt hij wel boodschappen en zijn eigen wiet, of komt dat ook op jou neer?

Klaagt hij erover als jij iets kookt wat hij niet lekker vindt? Of als zijn favo spijkerbroek nog niet gewassen is?

Komt het regelmatig voor dat de vuilniswagen geweest is, maar jullie kliko nog vol zit omdat hij geen tijd kon vinden om het ding aan de weg te zetten?
En als de kookboeken van Starshine niet toereikend zijn, kun je nog altijd op de verpakking van eten kijken, hoe iets klaargemaakt moet worden. Dat doe ik vrij vaak. Of ik vraag het aan iemand die ervaren is in een bepaald gerecht.
World of Warcraft: Legion
precies Hans, je kan allerlei pakjes en zakjes krijgen die bijna kant-en-klaar zijn, met complete recepten erop.

Heel mooi om mee te beginnen.

ja er zijn echt wel positieve dingen, maar ben ook bang als ik die nu opnoem dat ik weer over mij heen krijg dat ik daar geen genoegen mee moet nemen , en dat ik zo veel van hem hou terwijl het een lul is. Laat ik het zo zeggen hij heeft echt wel goede dingen, ik weet ook eerlijk gezegd gewoon niet wat je mag verwachten in een relatie...klinkt stom weet ik..maar het is wel de waarheid.

Je weet wel wat je mag verwachten in een relatie: niets! WAnt dat is wat jij verwacht.

Liefde is NIET grenzeloos. En jouw man is jouw liefde voor hem aan het afbreken. Je zult niet de rest van je leven bij hem blijven, dat kan ik je al voorspellen. Het is de vraag alleen hoeveel jaren je nog aan hem verspilt. Hoe meer jaren dat zijn, hoe groter jouw spijt zal zijn.
Ja leuke boeken, weet dat ze bestaan, maar dat gaat hij echt niet lezen. dus ja

Kwa verwachtingen bedoel ik, ik weet dat ik niks kan en mag verwachten van mijn partner. Ik bedoelde eigenlijk meer van dat ik niet weet wat teverwachten, uhm hoe het gaat in een "normale " relatie
Goed maar nu heb je hier van alles gelezen. De vraag is GA JE ER IETS MEE DOEN? Of blijf je er over lammenteren? Want ik zie jou nergens in gaan op zinnige dingen die er gezegd worden.

Je kunt hem niet veranderen, je zult het dus ZELF anders aan moeten gaan pakken.
Hij gaat ze echt niet lezen? Dus hij wil niet leren koken. Waarom zou hij ook, jij doet het voor hem, lekker makkelijk.

Ik ga ervan uit dat ik een vrij normale relatie heb. Bij ons is het normaal dat we om de beurt koken. Dat hebben we niet in een schema staan, het gaat een beetje hoe het uitkomt. Als ik eerde thuis ben, kook ik en anders hij. Soms koken we samen en soms ben ik wel eerder thuis maar heb ik geen zin om te koken en dan kookt hij toch maar.

In het huishouden zijn we allebei niet zo goed. Ik ben het meest thuis, dus ik doe wel het meest, maar het is niet bepaald mijn hobby. We accepteren dus maar dat we niet in een showroom wonen.

En natuurlijk hebben we ook wel eens woorden over de verdeling. Ik werk onregelmatige diensten en baal er heus wel eens van als de hele keuken ontploft is als ik om 23.00 uur thuiskom.

Of hij begint te zeuren dat er twee volle wasmanden met schonen was staan die maar niet opgevouwen worden en dat hij zo geen kleding kan vinden. Dan is het simpel: doe het lekker zelf dan. Als je wel kan constateren dat je broeken op zijn en dat de wasmand vol zit, kun je ook de was doen/ vouwen/strijken.
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 12:30:

Ja leuke boeken, weet dat ze bestaan, maar dat gaat hij echt niet lezen. dus jaTja... als hij dan niet (indirect) de adviezen van Starshine en mij wil opvolgen... dan houdt alles op. Wat een nietsnut dan.
@ hans, ja dat is waar he je kan echt op die pakjes kijken zo heb ik het mezelf ook jaren geleden aangeleerd:) en kan nu vrij goed koken al zeg ik het zelf.

@starshine, ja als hij iets omgooit ruimt hij het op, ook de afwas van zijn spullen doet hij wel smiddags.. HIj klaagt zelden over het eten, eigenlijk nooit.

@iones, bedoel je dat ik het wel weet en dat ik niks verwacht? of? ja hij maakt het zo wel een beetje kapot, ik voel me erg onzeker door dit alles.
maar inderdaad, wat ga je nu doen?
@iones, ik probeer er wel op integaan, maar het gaat vrij snel allereacties en zit ook op mijn werk,inet is zeeeeeeeeer traag hier
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 12:36:

@iones, bedoel je dat ik het wel weet en dat ik niks verwacht? of? ja hij maakt het zo wel een beetje kapot, ik voel me erg onzeker door dit alles.

Dan pak je bij elkaar en DOE IETS! Want hij DOET HET NIET!

Je opties:

- bij hem weggaan

- andere aanpak. Lees de eerder gegeven tip van iemand: doe niets meer voor hem, niet zijn was, niet zijn eten, alleen nog je eigen rommel opruimen (ook al wordt het dan een zooi maar dat is gewoon een fase waar je je doorheen moet bijten) etc. Laat hem daarmee zelf opdraaien voor zijn eigen gedrag! Doe alleen nog je eigen ding.
Ik zie mijn relatie ook als 'normaal' en bij ons gaat de taakverdeling net als bij starshine als we beide werken. Momenteel werk ik tijdelijk niet en doe ik bijna alles thuis.

Maar het gaat er niet om wat 'normaal' is in een relatie, het gaat erom hoe jij je voelt binnen de relatie.
Dubbel
Ik verwacht van mijn partner dat hij mij behandeld zoals hijzelf graag behandelt wil worden. DWZ als ik het belangrijk vindt dat de vloer schoon is en hij bv niet dat ie toch de moeite neemt om die vloer te dweilen, omdat ik daar blij van wordt. Als hij het belangrijk vindt om zijn hobby uit te oefenen en ik er niks aan vind, ik toch interesse toon, omdat hij het leuk vind!

Werk laten liggen vind ik zo ascociaal, want dat betekent dat je het dus laat liggen voor de ander en die vind het net zo onprettig om te doen! In een relatie verwacht ik dat mijn partner het beste met mij voor heeft, zoals ik met hem. Zijn zwakke plekken ken ik en hij de mijne. Hij is slecht met papierwerk, doe ik. Ik ben slecht in grof werk, doet hij en zo vullen wij elkaar aan. Wil niet zeggen dat je weleens voor elkaar inspringt!

Denk dat wij best een hoop van elkaar verwachten, maar daarom zijn we denk ik ook happy!
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 12:38:

@iones, ik probeer er wel op integaan, maar het gaat vrij snel allereacties en zit ook op mijn werk,inet is zeeeeeeeeer traag hierer op ingaan ja, en dat is nu n et wat je NIET Moet doen. Want dan zeur je aan zijn kop! En waarom zou je dat doen? Heb je er ooit eerder iets mee bereikt? Waarom daar dan mee doorgaan? Geen woorden meer maar DADEN! En dan daden van jouw kant: door dingen voor hem NIET meer te doen.
Ik ga de adviezen hier op volgen:

ik ga eerst nog even rustig met hem praten , even uitleggen dat hij ook zijn huishouden moet doen, en dan idd kijken welke taken ik neem en welke hij. Als hij dit niet wil, of zich er niet aan houd dan ga ik niet meer zijn dingen doen, en doe ik alles op mijn manier en voor mijzelf en dan mag hij zelf de consequenties zien /ondergaan van het niks doen , cq niet zijn deel van het huishouden doen.
Ik geloof dat het forum soms de hik heeft: ik zie soms twee of drie berichten met dezelfde inhoud en van dezelfde forummer achter elkaar.
quote:iones schreef op 20 april 2011 @ 12:42:

[...]

er op ingaan ja, en dat is nu n et wat je NIET Moet doen. Want dan zeur je aan zijn kop! En waarom zou je dat doen? Heb je er ooit eerder iets mee bereikt? Waarom daar dan mee doorgaan? Geen woorden meer maar DADEN! En dan daden van jouw kant: door dingen voor hem NIET meer te doen.Iones ik bedoelde ik probeer hier overal op integaan, op de reacties hierzo hahaha
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 12:42:

Ik ga de adviezen hier op volgen:

ik ga eerst nog even rustig met hem praten , even uitleggen dat hij ook zijn huishouden moet doen, en dan idd kijken welke taken ik neem en welke hij. Als hij dit niet wil, of zich er niet aan houd dan ga ik niet meer zijn dingen doen, en doe ik alles op mijn manier en voor mijzelf en dan mag hij zelf de consequenties zien /ondergaan van het niks doen , cq niet zijn deel van het huishouden doen.

Niet doen! Niet praten! Heeft geen zin, hij zal je niet serieus nemen. Het draait er weer op uit dat je aan zijn kop zeurt.

Niets meer voor hem doen of over hebben. Op een gegeven moment gaat hij klagen en dan is er tijd om te praten en hem voor de keuze te stellen: of meewerken, of in de stront zakken.
Hans, bij mij ligt het niet aan het forum, maar aan mijn vinger die te driftig op de verstuurknop drukt op m'n iPhone.
quote:ritmeester schreef op 20 april 2011 @ 12:22:

[...]

dat is vrij simpel op te lossen dan: je mag niks verwachten. Je mag wel bedenken wat je wil, wat je nodig hebt, en weigeren in een relatie te stappen/blijven waar je dat niet krijgt.

Dit dus!

Schrijf het in je agenda, op je badkamerspiegel, borduur het op een kussen! Gebruik je energie om te ontdekken wat je wilt en bezorg jezelf een prettiger leven.

Gewoon, omdat je het waard bent
quote:Butterfly14 schreef op 20 april 2011 @ 12:44:

[...]

Iones ik bedoelde ik probeer hier overal op integaan, op de reacties hierzo hahahaOh sorry, haha! Viva is trouwens wel het slechst functionerende forum dat ik ken hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven