Open adoptie
maandag 18 april 2011 om 19:47
Hallo,
Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.
Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.
Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.
Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?
Bedankt alvast!
Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.
Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.
Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.
Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?
Bedankt alvast!
woensdag 20 april 2011 om 14:07
quote:Suze2hier schreef op 20 april 2011 @ 13:55:
Hoe weet je dat het een jongetje is? Je bent pas 17 weken toch?
Dames, als het moet schiet ik zo nog 100 gaten in dit verhaal. Passen jullie goed op jezelf?Ze is laatst ( gister?) voor een echo geweest en daar bleek ze al 20 weken te zijn, en dat het een jongentje was.
Hoe weet je dat het een jongetje is? Je bent pas 17 weken toch?
Dames, als het moet schiet ik zo nog 100 gaten in dit verhaal. Passen jullie goed op jezelf?Ze is laatst ( gister?) voor een echo geweest en daar bleek ze al 20 weken te zijn, en dat het een jongentje was.
woensdag 20 april 2011 om 14:15
Ok, wat is de deal hier?
Is het een oplichtingszaak?
Is het een troll?
Wat is het nut van hier over liegen?
Die gratis spullen?
Geld?
Alsof bijvoorbeeld ik zo dom zou zijn om gewoon een kinderwagen af te geven aan iemand die ik niet eerst gezien en gesproken zou hebben. Deugt het niet dan komt dat snel genoeg aan het licht.
Is het een troll?
Die gratis spullen?
Geld?
Alsof bijvoorbeeld ik zo dom zou zijn om gewoon een kinderwagen af te geven aan iemand die ik niet eerst gezien en gesproken zou hebben. Deugt het niet dan komt dat snel genoeg aan het licht.
woensdag 20 april 2011 om 14:17
quote:eleonora schreef op 20 april 2011 @ 14:15:
Ok, wat is de deal hier?
Is het een troll?
Die gratis spullen?
Geld?
Alsof bijvoorbeeld ik zo dom zou zijn om gewoon een kinderwagen af te geven aan iemand die ik niet eerst gezien en gesproken zou hebben. Deugt het niet dan komt dat snel genoeg aan het licht.Ben ik het met je eens.
Ok, wat is de deal hier?
Is het een troll?
Die gratis spullen?
Geld?
Alsof bijvoorbeeld ik zo dom zou zijn om gewoon een kinderwagen af te geven aan iemand die ik niet eerst gezien en gesproken zou hebben. Deugt het niet dan komt dat snel genoeg aan het licht.Ben ik het met je eens.
Ja, dat vind ik echt.
woensdag 20 april 2011 om 14:20
Volgens mij was het toch zo dat ze pas sinds een aantal weken ( dus na de 12 weken) erachter is gekomen dat ze zwanger was? Ze had wat last van misselijkheid, zich niet lekker voelen, maar dat weet ze aan haar huidige situatie. Ik weet niet wat waar is of wat niet waar is, maar er zullen vast meiden/vrouwen zijn, die met ditzelfde probleem kunnen komen te zitten in de toekomst. Ik weet nu iig waar ik moet zijn, mocht ik in de problemen komen. Ik wens haar veel sterkte en ik hoop voor haar dat alles goed komt.
woensdag 20 april 2011 om 14:22
quote:Star schreef op 20 april 2011 @ 14:20:
Niet iedereen ziet het zo Leo.
Ziet wát zo?
Jij gelooft het niet. Prima. Moet jij weten.
Wat denk je dat er zal gebeuren als ik inderdaad die kinderwagen zou gaan brengen en ik sta oog in oog met een 25 jarige knul?
Dan gaat die wagen gewoon weer mee naar huis.
Niet iedereen ziet het zo Leo.
Ziet wát zo?
Wat denk je dat er zal gebeuren als ik inderdaad die kinderwagen zou gaan brengen en ik sta oog in oog met een 25 jarige knul?
woensdag 20 april 2011 om 14:24
quote:eleonora schreef op 20 april 2011 @ 14:22:
[...]
Ziet wát zo?
Onderstaande bedoelde ik met wat, dat niet iedereen zo 'slim/bijdehand' is om dat zo te doen:
[...]
Ziet wát zo?
Onderstaande bedoelde ik met wat, dat niet iedereen zo 'slim/bijdehand' is om dat zo te doen:
woensdag 20 april 2011 om 14:29
quote:Suze2hier schreef op 20 april 2011 @ 14:27:
Je hoeft helemaal geen kinderwagen te gaan brengen want het gaat niet om de spullen. Het gaat om de aandacht.
En dat weet jij hoe?
Toen ik zwanger was bleek ik vier maanden zwanger te zijn bij de echo. Ik had geen idee, ik was niet eens met kinderen krijgen bezig.
Niet iedereen weet precies wanneer er gemenstrueerd wordt en zo. Ik heb dat echt nog nooit bijgehouden.
Je hoeft helemaal geen kinderwagen te gaan brengen want het gaat niet om de spullen. Het gaat om de aandacht.
En dat weet jij hoe?
Toen ik zwanger was bleek ik vier maanden zwanger te zijn bij de echo. Ik had geen idee, ik was niet eens met kinderen krijgen bezig.
Niet iedereen weet precies wanneer er gemenstrueerd wordt en zo. Ik heb dat echt nog nooit bijgehouden.
woensdag 20 april 2011 om 14:32
woensdag 20 april 2011 om 14:39
Als je dat niet zo precies weet enzo dan weet je twee dagen geleden ook niet dat je 17 weken bent. Dan ben je vier maanden. En gezien het opgestarte adoptie en hulpverlenerstraject had ze, als het waar zou zijn, heus al wel een echo gehad.
Maar het was gisteren natuurlijk wel weer tijd voor een kliffhanger: de echo! Een zoon is het.
Vandaag houden we het kind.
Benieuwd wat we morgen te lezen krijgen...
Maar het was gisteren natuurlijk wel weer tijd voor een kliffhanger: de echo! Een zoon is het.
woensdag 20 april 2011 om 14:39
Als je dat niet zo precies weet enzo dan weet je twee dagen geleden ook niet dat je 17 weken bent. Dan ben je vier maanden. En gezien het opgestarte adoptie en hulpverlenerstraject had ze, als het waar zou zijn, heus al wel een echo gehad.