Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
quote:Jannemaan schreef op 20 april 2011 @ 14:35:

[...]

6 weken geleden inderdaad, schreef ze

Ik, die dus ook pas na een hele tijd wist dat ik zwanger was, snap dat dus. Hoe dat gaat.

Ik weet, uit eigen ervaring dat het dus kan gebeuren dat je niet precies weet hoe lang je zwanger bent als je er achter komt dat je het bent.
Jannemaan en in die zes weken geen echo gehad dus?!?! Right.
quote:Suze2hier schreef op 20 april 2011 @ 14:39:

Als je dat niet zo precies weet enzo dan weet je twee dagen geleden ook niet dat je 17 weken bent. Dan ben je vier maanden. En gezien het opgestarte adoptie en hulpverlenerstraject had ze, als het waar zou zijn, heus al wel een echo gehad.

Maar het was gisteren natuurlijk wel weer tijd voor een kliffhanger: de echo! Een zoon is het.

Vandaag houden we het kind.

Benieuwd wat we morgen te lezen krijgen...Fijn dat je zo geniet meid.
Leo dat betwist ik ook helemaal niet, dat er vrouwen zijn die niet of pas veel later door hebben dat ze zwanger zijn. Ik betwist de plotselinge termijn aanpassing van gisteren. En dat er dus geen echo geweest is sinds ze er zes weken geleden achter kwam dat ze zwanger was.
quote:Suze2hier schreef op 20 april 2011 @ 14:40:

Jannemaan en in die zes weken geen echo gehad dus?!?! Right.

Het is duidelijk hoe je erover denkt.

Dat was het al een tijdje.
Ja, dat vind ik echt.
Ik geniet helemaal niet. Ik kots van dit soort onzin verhalen. Ik baal er gewoon van dat er mensen zijn die het verzinnen van dit soort ellende als tijdverdrijf zien.
quote:Suze2hier schreef op 20 april 2011 @ 14:44:

Ik geniet helemaal niet. Ik kots van dit soort onzin verhalen. Ik baal er gewoon van dat er mensen zijn die het verzinnen van dit soort ellende als tijdverdrijf zien.

Ik schreef het al eerder.

Zolang er nog een ieniemienie kans is dat dit verhaal waar is ga ik er serieus op in.

Daar is het onderwerp te belangrijk voor.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Suze2hier schreef op 20 april 2011 @ 14:42:

Leo dat betwist ik ook helemaal niet, dat er vrouwen zijn die niet of pas veel later door hebben dat ze zwanger zijn. Ik betwist de plotselinge termijn aanpassing van gisteren. En dat er dus geen echo geweest is sinds ze er zes weken geleden achter kwam dat ze zwanger was.

Duidelijk.

Wat is de standaard procedure?

En is die procedure landelijk?
De eerste echo vindt meestal plaats rond de 10 weken, daarom wordt deze echo ook wel 10 weken echo genoemd. Soms vindt de eerste echo al eerder plaats, met 7, 8 of 9 weken, maar met 11 of 12 weken komt ook voor. Wanneer de eerste echo heel vroeg in je zwangerschap plaatsvindt, is er een aanzienelijke kans dat deze echo vaginaal wordt uitgevoerd. Via een inwendige echo is de foetus namelijk beter te zien.

bron:http://www.tipswerkendeouders.nl

Het kan dus verschillen begrijp ik hieruit.
Standaard procedure is dat een termijn niet meer aangepast wordt na twaalf weken. Tot die grens groeien alle embryo's in hetzelfde tempo. Hierna ontstaat het verschil dat maakt dat sommige kinderen 2800 en anderen 4500 gram wegen bij geboorte.

Ik zit mobiel dus ik kan de richtlijn op NVOG er niet bij halen maar als je hem googelt vind je hem vast.

In dit licht gezien moet de echo van gisteren dus de eerste zijn. Onwaarschijnlijk.
Leo is mijn laatste post duidelijk?
Naast de vroege echo (waar je dus geen recht op hebt zonder indicatie) is er de 20 weken echo. De vergoeding voor deze echo is sinds 1 januari 2006 opgenomen in de basispakket van je zorgverzekering, dat wil dus zeggen dat je wel recht hebt om deze echo te laten maken.

Het doel van de 20 weken echo is controleren of er afwijkingen bij de baby zichtbaar zijn.

Bron: babyopkomst.nl

Zonder indicatie is er dus geen echo. Kan ook nog.
quote:Suze2hier schreef op 20 april 2011 @ 14:55:

Leo is mijn laatste post duidelijk?

Ja.

Twijfel je aan mijn leesvermogen?

Ik probeer gewoon te bedenken wat er dan niet waar zou zijn hoor, meer niet. Ik wil dat natuurlijk ook graag weten. Je begrijpt.
Kan je laatste post oude info zijn? Volgens mij is een termijnecho ondertussen standaard. Maar dat kan ik nu dus niet opzoeken.
Het forum van babyopkomst is vandaag actief. Het is dus geen oude site of zo.

Wacht, ik zoek even verder.
Termijnecho

Termijnecho

12.03. Wat is een termijnecho en wanneer vindt deze plaats? De termijnecho wordt gemaakt om te kijken hoe lang je al zwanger bent. Naar aanleiding van deze echo wordt de uitgerekende datum vastgesteld.

Als je zwangerschapstest positief is wil je natuurlijk zo snel mogelijk weten wanneer je je kind kunt verwachten. Een zwangerschap duurt gemiddeld 40 weken, gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Met behulp van de zwangerschapscalculator reken je eenvoudig uit hoeveel weken je zwanger bent en wanneer je bent uitgerekend.

Toch is deze berekening niet altijd even nauwkeurig. De termijnecho geeft precies aan hoe oud de ongeboren baby is (dus wanneer de bevruchting plaatsvond) en wanneer je kunt verwachten dat hij geboren wordt.

Wanneer is de termijnecho?

Doorgaans krijg je de termijnecho na het intakegesprek met de verloskundige. Bij sommige verloskundigenpraktijken is echoapparatuur aanwezig, maar niet alle verloskundigen beschikken over deze apparatuur. Bovendien hebben ook niet alle verloskundigen de bevoegdheid om een echo uit te voeren.

Het verschilt per praktijk wanneer de termijnecho uitgevoerd wordt. Doorgaans wordt hij uitgevoerd tussen de 9 en 12 weken zwangerschap. In deze periode groeit elk vruchtje ongeveer gelijk, zodat je met grote nauwkeurigheid de zwangerschapsduur kunt vaststellen.

Wanneer je de echo krijgt hangt af van de eerste dag van je laatste menstruatie en je cyclus. Hoe later je de termijnecho hebt, des te verder is je baby ontwikkeld.

Waarom een termijnecho?

Tijdens de termijnecho wordt de zwangerschapsduur dus nauwkeurig bepaald. Misschien denk je aan de hand van de eerste dag van je laatste menstruatie, dat je op de dag van de echo precies 10 weken zwanger bent. Uit de echo kan blijken dat je al 10 weken en 5 dagen zwanger bent. Of pas 9 weken en 3 dagen.

Naar aanleiding van de echo wordt je uitgerekende datum opnieuw vastgesteld. Op de echo is ook te zien of je zwanger bent van één baby of een meerling en of het hartje van de baby klopt.

Wordt de echo vergoed?

Iedere zwangere vrouw heeft recht op een termijnecho. Deze zit in het basispakket van iedere zorgverzekering en wordt dus volledig vergoed.

DUs iedereen krijgt er eentje denk ik?

Maar goed, niemand zal ooit 100% zeker weten gok ik of TO wel of niet de waarheid spreekt toch. Het is iig lief dat iedereen probeert te helpen.
Linkje van de tekst was

http://zwanger.jongegezin ... onderzoek/Termijnecho.htm
Dit staat op babybrabbel.nl:

Als je zwangerschap goed verloopt en je bent gewoon bij een verloskundige onder behandeling, dan is het normaal dat je ongeveer 1 à 2 echo's krijgt tijdens je zwangerschap. De eerste echo is vlak na het eerste bezoek aan de verloskundige, dit tezamen met een aantal bloedonderzoeken. In deze eerste echo wordt de duur van de zwangerschap nauwkeurig berekend. Deze echo wordt een termijnecho genoemd.
Niet aan jou lees vermogen, aan mijn eigen schrijfbermogen
quote:Suze2hier schreef op 20 april 2011 @ 15:09:

Niet aan jou lees vermogen, aan mijn eigen schrijfbermogen

Ik zie het hahahahaa!

Schat, ik weet dat je het goed bedoelt. Dat je weet dat ik dat weet.

Warm, spanning en gedoe in het leven én tante reuma maakt me feller dan ik normaal ben.

Sorry.
ik heb er geen verstand van hoor, maar kan de echo de TO net gehad heeft niet de termijn echo zijn.

Ik weet niet hoelang het duurt voor je een echo kan laten maken maar aangezien ze dacht dat ze nog geen 20 weken zwanger was lijkt het me raar dat je dan al je 20 weken echo hebt
a docter a day keeps the apple away
Ok om even te reageren op de echo.

Zoals ik al eerder geschreven heb ben ik er pas laat achter gekomen dat ik zwanger was.

In eerste instantie heb ik een afspraak gemaakt bij CASA ( is een abortus kliniek! ) Hun maken daar standaard een echo om enige inschatting te kunnen doen hoe oud het kindje al is.

Ik had namelijk geen idee!

Je hoort daar verder vrij weinig over, ook mag je de echo niet zien! Ze konden mij alleen vertellen dat het ongeveer rond de 17 weken oud zou zijn! Het belangrijkste voor hen en mij om te weten was dat ik in het tweede trimister van abortus zou belanden! Vandaar mijn eerste post ongeveer 17 weken.

Aangezien je daar weinig info krijgt ( omdat ze geen verloskundige etc zijn! en het volgens hun niet ethisch zou zijn om veel info te verschaffen ) Heb ik contact opgenomen met een verloskundige, en heb ik gister dus opnieuw!! een echo gehad, die ik wel mocht bekijken en waar ze wel duidelijk waren over het aantal weken. Ipv van het zogenoemde tweede trimister ( 17 weken ) bleek ik al 20 weken zwanger te zijn. Na een volledige screening van de prenetale diagnostiek kwamen ze daarachter!
Ik heb dus de eerste weken dat ik wist dat ik zwanger was geen actie ondernomen! Dom? Ja!
Ik ga mee in het verhaal, ondanks dat ik ook mijn twijfels heb

Maar dit klopt echt niet. Bij een abortuskliniek kun je ook de echo bekijken, en gaan ze niet niets vertellen omdat het niet ethisch is?

Naar wat voor instanties ga jij?
Ik was ook zo dom dus hoor Kirsten. Ik kon gewoon niet geloven dat ik zwanger zou kunnen zijn. Heel verhaal, ga ik ook niet helemaal uitleggen maar voor ik bij de vlos zat was ik ook al een eind op streek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven