Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
Ik vind ook niet dat TO over deze baby praat als een object, hoor. Maar er zitten wel wat losse eindjes aan het verhaal en sommige dingen snap ik ook niet zo goed. Desalniettemin is het volgens mij gewoon een erg ingewikkelde situatie waarin TO verkeert en ik denk ook dat, als de schulden e.d., op haar naam staan, er wel een aantal instanties zijn die zoiets hebben van: kan me niet schelen hoe die schulden er gekomen zijn, je moet ze gewoon aflossen. En dan kan het best wel net lijken alsof er weinig mogelijkheden zijn.

Ik heb een schoonzusje die zich met enige regelmaat in dit soort situaties heeft weten te manoeuvreren en dan dacht ik ook soms: maar meid, als je nou gewoon dit of dat doet, dan ben je toch al een eind op weg? Maar dat zag/ziet ze dan gewoon niet.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2011 @ 23:44:

[...]

O, jij denkt dat TO haar kind te koop aanbiedt? Doe je daarom zo?

Zijn er ook nog mensen die denken dat TO dit allemaal doet om een gratis babykamer binnen te slepen?

Niemand die TO verdenkt van trollen omdat ze vakantie heeft oid?

Dan hebben we dat allemaal maar gehad.

Grappige tekst uit jouw mond...

De keren dat ik een topic niet vertrouw zijn op de vingers van een halve hand te tellen. Jij hebt aan de handen en voeten van een voetbalelftal inclusief reservespelers nog niet genoeg...
Chryssa: haar vriend is met de noorderzon vertrokken en weet hoogstwaarschijnlijk niet eens dat ze zwanger is.

TO mocht je besluiten je zoontje te houden, kun je me mailen op joy4britt@hotmail.com

En natuurlijk blijf ik meelezen. Wantrouwig ben ik ook niet. Zou je op een of andere oplichter zijn, val je vrij snel door de mand IRL toch?
quote:Iwannalive schreef op 20 april 2011 @ 23:51:

[...]

Grappige tekst uit jouw mond...

De keren dat ik een topic niet vertrouw zijn op de vingers van een halve hand te tellen. Jij hebt aan de handen en voeten van een voetbalelftal inclusief reservespelers nog niet genoeg...Je hebt je punt nu al een keer of 100 gemaakt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2011 @ 23:44:

[...]

O, jij denkt dat TO haar kind te koop aanbiedt? Doe je daarom zo?

Zijn er ook nog mensen die denken dat TO dit allemaal doet om een gratis babykamer binnen te slepen?

Niemand die TO verdenkt van trollen omdat ze vakantie heeft oid?

Dan hebben we dat allemaal maar gehad.Ja het gaat haar om geld, om haar problemen op te lossen.
Maar hoe zit het dan met zo'n vaderschapstest? Die kan toch ook gedaan worden met medewerking van een direct familielid van haar ex? Zou dat iets uitmaken?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2011 @ 23:57:

[...]

Je hebt je punt nu al een keer of 100 gemaakt.Echt waar? Zo vaak?
quote:Chryssa schreef op 21 april 2011 @ 00:03:

Maar hoe zit het dan met zo'n vaderschapstest? Die kan toch ook gedaan worden met medewerking van een direct familielid van haar ex? Zou dat iets uitmaken?Als die man niet te vinden is maakt dat niet zo veel uit wat betreft het mee gaan betalen.
Ah, oke. Dat vroeg ik me inderdaad af. Da's jammer. En als ze hem opsporen dan? Is hij dan verplicht om te betalen?
Iwannalive, ik vind je kruistocht tegen deze TO zwaar overdreven en het begint een beetje op een vastgelopen langspeelplaat te lijken. Je doet verdorie net of ze haar kind persoonlijk op marktplaats heeft gezet.

Wat kan het jou schelen dat er hier vrouwen zijn die geneigd zijn om TO te geloven en haar van adviezen te voorzien? Want voorlopig is dat het enige wat er tot nu toe is gebeurd. Er is nog geen sprake geweest van het daadwerkelijk versturen van spullen e.d. en dan nog is dat jouw probleem niet, maar de zaak van TO en degene die haar wil(len) helpen. Die zijn oud en wijs genoeg om verstandig om te gaan met alles wat hierbij komt kijken, lijkt me zomaar.

Jij hebt recht op jouw mening uiteraard, maar waarom zo agressief en fanatiek van leer trekken? Ze bezorgt jou geen persoonlijke overlast toch? Ze eet je brood niet, ze draagt je kleren niet en ze woont niet onder jouw dak. Kortom: als je er zoveel last van hebt, ga je fijn op een andere webpagina lezen en *poef*, weg zijn al je frustraties.

Stel nou dat het echt is? Dan jaag je een zwaar wanhopige TO hier knetterhard weg. Mijn idee is, dat als dit nep is, de verhaallijn vanzelf uitgedund raakt en TO vanzelf wel van het toneel verdwijnt. Zo gaat het tenslotte altijd met de neptopics hier. Maar ik ben wel geneigd te geloven dat dit echt is. En zoals te lezen valt, heeft TO inmiddels achter de schermen al contact met bijvoorbeeld Eleonora. En haar acht ik forum-ervaren genoeg om door een verhaal heen te kunnen prikken, mocht dat nodig zijn.

Kortom: trek je te strak zittende panty uit je kruis en relax een beetje. Dan doe je een stuk langer met je hartkleppen.
quote:kirsten1989 schreef op 18 april 2011 @ 20:00:

Bedankt allemaal!

Helaas kan ik het zelf echt niet opvoeden.

Ik kan de komende jaren niet eens zelf kleding kopen, naar de kapper etc..

Dus dit is een (uiteraard moeilijke ) maar weloverwogen beslissing.

Zwaarwegende belangen... 3 jaar niet naar de kapper kunnen of nieuwe kleding kunnen kopen...

Het gaat hier idd om het welzijn van haar kindje..
quote:Chryssa schreef op 21 april 2011 @ 00:07:

Ah, oke. Dat vroeg ik me inderdaad af. Da's jammer. En als ze hem opsporen dan? Is hij dan verplicht om te betalen?Ja.
Goeie post Baby_Ernie!
Ook als hij het kind niet erkend heeft? Want het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat dit heerschap jaren spoorloos blijft. Dus dan zou hij op een gegeven moment toch over de brug moeten komen met die euro's.
quote:Chryssa schreef op 21 april 2011 @ 00:17:

Ook als hij het kind niet erkend heeft? .

Ja, ook dan.

Als blijkt dat hij de vader is draait hij op voor de kosten. Of hij het erkend heeft, gewild heeft, liefdevol gemaakt heeft of niet.
quote:baby_ernie80 schreef op 21 april 2011 @ 00:10:

Iwannalive, ik vind je kruistocht tegen deze TO zwaar overdreven en het begint een beetje op een vastgelopen langspeelplaat te lijken. Je doet verdorie net of ze haar kind persoonlijk op marktplaats heeft gezet.

Wat kan het jou schelen dat er hier vrouwen zijn die geneigd zijn om TO te geloven en haar van adviezen te voorzien? Want voorlopig is dat het enige wat er tot nu toe is gebeurd. Er is nog geen sprake geweest van het daadwerkelijk versturen van spullen e.d. en dan nog is dat jouw probleem niet, maar de zaak van TO en degene die haar wil(len) helpen. Die zijn oud en wijs genoeg om verstandig om te gaan met alles wat hierbij komt kijken, lijkt me zomaar.

Jij hebt recht op jouw mening uiteraard, maar waarom zo agressief en fanatiek van leer trekken? Ze bezorgt jou geen persoonlijke overlast toch? Ze eet je brood niet, ze draagt je kleren niet en ze woont niet onder jouw dak. Kortom: als je er zoveel last van hebt, ga je fijn op een andere webpagina lezen en *poef*, weg zijn al je frustraties.

Stel nou dat het echt is? Dan jaag je een zwaar wanhopige TO hier knetterhard weg. Mijn idee is, dat als dit nep is, de verhaallijn vanzelf uitgedund raakt en TO vanzelf wel van het toneel verdwijnt. Zo gaat het tenslotte altijd met de neptopics hier. Maar ik ben wel geneigd te geloven dat dit echt is. En zoals te lezen valt, heeft TO inmiddels achter de schermen al contact met bijvoorbeeld Eleonora. En haar acht ik forum-ervaren genoeg om door een verhaal heen te kunnen prikken, mocht dat nodig zijn.

Kortom: trek je te strak zittende panty uit je kruis en relax een beetje. Dan doe je een stuk langer met je hartkleppen.

Er is een kind in het spel. Daar word ik van.

En ja de OP is gewoon een aanbieding.

Heb een sportershart. No worries. Wel lief van je.

Iedereen die meehuilt op topics als er iemand vertelt hoe ze zijn afgestaan of zijn gedumpt door de ouders. En nu staan we aan de wieg van zoiets en dan een beetje meejanken met zo een onverantwoordelijke egocentrische...*piep* wat nou dapper? Dapper is dat je uit je comfortzone stapt en je verantwoordelijkheid neemt. Het gaat om een mens. Had dan abortus uitgevoerd. Maar ze heeft eerst maar niks gedaan... dom van me. Ja idd TO heel dom van je. Of vooral egocentrisch. Want zo dom/wereldvreemd kom je niet over.
Heb dit topic al een paar dagen gevolgd en weet niet of het allemaal precies waar is wat TO zegt. Vooralsnog geef ik haar het voordeel van de twijfel.

Ik kan mij namelijk wel heel goed voorstellen dat als je een hoop ellende hebt meegemaakt en nog erg jong bent dat je het allemaal gewoon niet goed kunt overzien.

Daarnaast ben ook ik nogal eens behoorlijk overbluft geweest door instanties en ambtenaren. Later bleek dan dat eea wél mogelijk was. Enkel en alleen doordat ik iemand trof die wel even goed naar het verhaal wilde luisteren en de zaken helder op een rijtje zette.

Dat wat TO stelt in haar OP dat ze niemand heeft en er alleen voor staat, hoeft niet letterlijk zo te zijn. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn in haar omgeving die haar kunnen en willen steunen. Ik denk (en herken het gevoel) dat als je in de sh*t zit, je het idee in je hoofd hebt dat je er helemaal alleen voor staat en dat je problemen onoverkomelijk zijn.

Daarom is het dan belangrijk dat er iemand is die samen met jou alles eens goed op een rij zet.

En dan stap voor stap de dingen die geregeld moeten worden met je doorneemt.

Wat door sommige forummers in twijfel werd getrokken over de abortuskliniek en hoe raar het is dat je daar de echo niet te zien krijgt.

Ik weet uit (eigen) ervaring dat je als zwangere vrouw bij een abortus kliniek de echo van je kind niet te zien krijgt.

Dat vind men ongepast en het zou er voor kunnen zorgen dat je dan geen abortus meer wilt.In verwaring gebracht word en de "handeling" (niet mijn woord, maar van de kliniek) daardoor een te emotionele ervaring zou worden voor de vrouw.Doordat je je kind gezien hebt en het daarmee "tastbaar" is geworden dat je echt zwanger bent.

Mijn ervaring was niet in R'dam maar in een andere kliniek in Nederland.
quote:Iwannalive schreef op 21 april 2011 @ 00:23:

[...]

Doe jij even verrast...Tuurlijk niet, viel te verwachten, maar dit heeft niets met TO te maken. Deze schrijver is de derde op rij die zich in dit topic aanbiedt, maar nergens heb ik TO op dit soort posts zien reageren. Jij wel?
[....]

En dan nog even voor TO: heel veel sterkte. Het lijkt me een extreem moeilijke situatie waar je in zit en ik kan me voorstellen dat het licht soms moeilijk te zien is. Goed om te lezen dat je de uitgestoken hand van Eleonora (en anderen) durft te accepteren.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:baby_ernie80 schreef op 21 april 2011 @ 00:25:

[...]

Tuurlijk niet, viel te verwachten, maar dit heeft niets met TO te maken. Deze schrijver is de derde op rij die zich in dit topic aanbiedt, maar nergens heb ik TO op dit soort posts zien reageren. Jij wel?

Wat erg! Ik hoop dat er bij de andere twee ook druk getoverstaft is?

*En k ben trouwens blij te lezen dat ik niet de enige was die hiervoor staft*
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 21 april 2011 @ 00:26:

[...]

Oh, en jullie dachten: dan gaan we maar eens kijken of we een kindje kunnen kopen?

Er heeft niemand geld gevraagd en er heeft niemand geld geboden.

Walgelijk dit. Ik heb je gemeld bij de mods.

Een kind adopteren doe je als je oprecht een kind wilt helpen, niet omdat je koste wat koste een kind wilt hebben Zijn dat de officiele regels voor adoptie? Waar kan ik die vinden?

(en dus op de eerste plaats jezelf wilt helpen). Egoïst. En als je dan toch met alle geweld wilt adopteren, wend je dan tot de offficiële instanties. Nu wek je op z'n zachtst gezegd de schijn dat je geïnteresseerd bent in kinderhandel. Bah.

En dan nog even voor TO: heel veel sterkte. Het lijkt me een extreem moeilijke situatie waar je in zit en ik kan me voorstellen dat het licht soms moeilijk te zien is. Goed om te lezen dat je de uitgestoken hand van Eleonora (en anderen) durft te accepteren.
Voor de andere twee is ook gestaft Dana.

Tja, het is een openbaar forum, dus als je een verhaal als dit in de openbaarheid gooit, trekt dat allerhande reacties aan. Zo ook dit soort berichten, waarin mensen zich maar al te graag aanbieden, oprecht of niet oprecht. Maar nogmaals: ik heb TO er niet op zien reageren.
quote:strienenaar schreef op 21 april 2011 @ 00:18:

Beste Kirsten,

Mijn man en ik zijn al geruime tijd bezig om zwanger te raken. Helaas zonder resultaat. We lopen daarom bij de gnaecoloog. Wij hebben er al vaak over gesproken om een kindje te adopteren als het niet mag lukken om zwanger te worden.

Mag ik vragen wat jou wensen zijn met betrekking tot bijvoorbeeld type en leeftijd van de adoptieouders, en in hoeverre wil je betrokken blijven bij het kind na adoptie?

Groetjes StrienenaarIk vind dit veel en veel te ver gaan!
dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Dana gebruik het loepje even. Ik vind het werkelijk te kort door de bocht om mensen die reageren zoals strienenaar egoist te noemen.

Nee ik vind het zeker ook niet kies dat hiervoor gekozen is door strienenaar maar gezien haar andere berichten op het VF is egoist wellicht ook wat té.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat doe ik verkeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven