Kaasfondue

16-04-2011 20:53 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week geef ik een etentje voor vrienden waarbij ik mijn kaasfondue-pan weer eens van zolder wil halen, maar ik kan me niet meer herinneren wat ik er ook alweer altijd in deed

Stokbrood, cherrytomaatjes, fruit....maar verder?? Wat dippen jullie in de kaasfondue?
quote:rosanna08 schreef op 16 april 2011 @ 22:53:

[...]

ik!!Ik ook , ik ben verslaafd aan kaas zo lekker vind ik het.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 april 2011 @ 21:21:

In de winter heb ik ook wel spruitjes gedaan. Oja en van die mini maiskolfjes. Aardappelkroketjes zijn lekker. Ik heb er verder altijd een salade bij en nog wat andere kaasjes of tomatentapenade of pesto om op het stokbrood te doen.

Ik heb het 1x gemaakt dat ik de kaasfondue in een bolletje had gedaan;

[afbeelding]

Heb je dit zelf gemaakt, MV? Vind het er super uitzien namelijk, doe ideeën op .

Ik mik altijd bloemkool, broccoli, stokbrood, worteltjes, witlof, ham in mijn kaasfondue. Vind het echt heerlijk :-)
quote:chrissiy schreef op 17 april 2011 @ 10:21:

[...]

Heb je dit zelf gemaakt, MV? Vind het er super uitzien namelijk, doe ideeën op .

Ik mik altijd bloemkool, broccoli, stokbrood, worteltjes, witlof, ham in mijn kaasfondue. Vind het echt heerlijk :-)

Ja dit heb ik zelf gemaakt. Ik doe het ook wel eens makkelijk hoor. Een plankje met wat verschillende kaasjes, druiven, gevulde zoete pepertjes met roomkaas, verschillende soorten brood. Salade met asperges en gerookte kip. En wat dippers voor de kaasfondue.

Dit was toen een forumster kwam kaasfonduen;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gevulde pasta, even omgeschud met wat olijfolie tegen het plakken. Geroosterde courgette en aubergine.
Wortelbolletjes, die dippen zo leuk!
paprika
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 april 2011 @ 11:22:

[...]

Dit was toen een forumster kwam kaasfonduen;

Wanneer mag ik komen kaasfonduen?

Het lekkerste met kaasfondue vind ik druiven, tomaatjes en gebakken champignons.
Wat ik dip in de kaasfondue:

bleekselderij, nacho's (met een schaaltje chilisaus ernaast), bloemkook, tomaatjes, wortel, stokbrood, paprika, van die kleine soepstengeldippers, asperges...

Ik krijg er helemaal zin in, binnenkort maar weer eens gaan kaasfonduen!
quote:kroepoek42 schreef op 16 april 2011 @ 21:59:

Heeft iemand tips om zelf kaasfondue te maken?

.

Ik hou ook niet van wijn erin en maak het als volgt: roux maken (boter en bloem dus), bouillon erbij tot je een mooie saus hebt, 2 eidooiers erbij, kaas (500 gram ofzo) erbij, 1 pakje boursin erdoor, peper, zout en knoflook. Héérlijk!

Om te dippen doen wij: bierworstjes, geblanceerde champignons, ananas, brood, witlofblaadjes, komkommer en paprika.
Nu wil ik dus ook kaasfondueen...
Mijn moeder doet altijd champignons, brood, tomaatjes, paprika, cocktailworstjes, soort kleine voorgebakken hamburgertjes (wonen in Duitsland), ananas enzo erin. Volgens mij nog meer, maar kom er niet op. En dan wel fondue van emmi of chalet. Die vind ik het lekkerst!
Brood, champignons, broccoli (beetje halfgaar) en ananas.

Heb ook een keer bierkaasfondue gemaakt uit mijn studentenkookboek. Smaakte heel goed bij elkaar, alleen - waarschijnlijk vanwege tijdgebrek - was het nog niet helemaal gebonden. Volgende keer koop ik kaas bij de kaasboer en dan vraag ik wel ff om tips.
Liever elitair dan een pauper!
MV jij moet wat met die recepten en foto's van je doen. Het ziet er altijd zo heerlijk en vooral uitnodigend uit.
Ik heb nog nooit gekaasfonduet kaasgefonduet kaasfondue gegeten. Wat gebruiken jullie zoal om het te maken? Is het een pakje? Waar kopen jullie het?
Je kunt ook kaasfondue maken met tomatensap ipv wijn. En dan veel knoflook, verse peper en natuurlijk kaas (het liefst oude).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven