Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Dat vind ik ook wel apart, Elastiek, van dat slagen.

Ik heb ook een keer mijn knipper niet aangedaan bij het afslaan (daarna wel bij alles) en ik was erg laat met het aan doen van mijn ruitenwissers. Toch was het nergens onveilig. Ik vind het dan ook terecht dat ik mijn rijbewijs heb gekregen, en ik heb nu 4x gereden sindsdien en dat was niet gevaarlijk ofzo.

Vraag me af of het niet een beetje willekeurig is, soms...

Ja, is alles al in kannen en kruiken? Wanneer mag je hem ophalen?
Ja ik was ook niet super gevaarlijk bezig, alleen wel twee keer gewaarschuwd niet teveel naar rechts gaan.. 1 keer snap ik, maar bij 2 waarschuwingen was ik al bang voor een ingreep. Maargoed verder wel 3 keer bij onverwachte situaties laten zien dat ik alert was en het goed oploste, dus dat zal wel weer voor balans hebben gezorgd ofzo
Nja mijn les dus. Ik had slecht geslapen en dus al 2 weken niet gereden. Het was gewoon een ramp. Ik had helemaal geen rust in mijn hoofd, voelde me de hele tijd nerveus en opgejaagd en kon me niet focussen(of focuste me eigenlijk te veel op 1 ding tegelijk) gevolg: 2x bijna een fietser aangereden, 1x bijna in de vangrails omdat ik te ver vooruit aan het kijken was en de bocht niet in de gaten hield. 1x bijna uit de bocht gevlogen omdat ik er met 80 doorheen ging. Reed te hard waar ik rustig moest, te zacht waar ik hard moest, positie op de weg was belabberd waardoor ik buiten de lijnen reed, keek te ver over mijn schouder heen en belandde half op de andere rijbaan.

En ik baalde er echt heel erg van. Ook omdat de afgelopen paar lessen juist heel lekker gingen. Mijn instructeur zei ook: volgens mij hoef ik niks te zeggen want je weet het wel.

Morgen heb ik weer een les en ik hoop echt, echt, echt dat het dan beter gaat.
Jammer Ruza en kan me voorstellen dat je baalde, maar echt, dit soort lessen heeft iedereen ertussen zitten! Soms ook een aantal lessen achter elkaar, het hoort erbij. Vooral als je moe bent of andere dingen aan je hoofd hebt. Mijn instructeur heeft een keer gewoon tegen me gezegd dat het kut ging (ja, zijn woorden ) ik was het ook volledig met hem eens haha.

Hopelijk morgen weer een goede les, maar wees ook niet te hard voor jezelf hè? Het blijft een leerproces.

Morgen weer rijles. ik hoop dat het goed gaat, examen nadert.. ; )
Succes rwoanne!!

Ik zie nu dus als een berg op tegen die les van morgen want stel dat het weer zo kut gaat. Word er gewoon onzeker van. En dat terwijl ik me 2 weken geleden nog zo zeker in de auto voelde.
Ruza, zo'n 'baggerles' is juist goed. Zie het als een 'wake up call'. Zelfverzekerd zijn is goed, maar als nieuwe bestuurder moet je extra goed opletten. Je bent nog steeds aan het leren en hoe cliche het ook klinkt: van je fouten leer je.

Veel succes!
Ruza, heb je mijn bericht van gisteravond gelezen? Een baggerles, of 2, of 3, of 4 hoort erbij. Overkomt iedereen. Al gaat het weer out, wat dan? Je zit in een leerproces, gun jezelf ook wel de tijd! Het komt echt wel goed

Succes straks en Rwoanne ook succes, wanneer is je examen?
out = kut (in mijn vorige bericht, lekker dat mobiel forummen )
Ik ben iemand die het heeeeel frustrerend vindt als ze iets niet goed kan ik mag van mezelf geen fouten maken.
Ruza, het is zó herkenbaar.

In het begin kan je jezelf nog wel fouten vergeven, dan ben je net begonnen enzo. En als je dan een maar goede lessen hebt gereden, dan denk je dat je het in de vingers hebt, en dan gaat het juist weer slechter.

Wat Indigo zegt: het is een wake-up call. Je bent er nog niet, je bent nog aan het leren. Vandaag ben je 10x zo alert (en hopelijk iets minder nerveus) en dan gaat het wel weer. En zo niet, dan gaat het die keer erop wel weer goed. Echt, het hoort erbij hoor. En je zat nog in een lesauto, met een probleemoplosser ernaast. Dus levensgevaarlijk werd het ook niet.

Dus, menselijk Ruza, niks aan het handje. Hoop dat je vandaag wat blijer uit de auto stapt!

rwoanne, hoe ging het bij jou?
quote:Ruza schreef op 21 april 2011 @ 09:47:

ik mag van mezelf geen fouten maken.Juist dit heeft mij lessen gekost hè? Dussss Geniet ervan hè, vandaag! zou wat zijn als je nooit fouten maakte, was je veel te snel klaar, verdiende je instructeur ook zo moeilijk zijn geld
Pff ik word trouwens heel verdrietig als ik zie wat mijn rijlessen me tot nu toe hebben gekost zeg (nou ja mn ouders dan)..bijna 3000 euro! Oke ik ga dan al voor de 3e keer op over 2 weken, maar het is echt een duur grapje.. tering jantje.
Vandaag ging wel lekker voelde me weer zoals het hoort. Gelukkig maar. Maar nu heb ik dus weer 2 weken geen les anyway, bochtje achteruit gedaan(wat een pokke ding) veel geparkeerd en veel grote rotondes gedaan.
Ik zit nu op 1600 euro. Volgende week weer 700 betalen en dan zou ik klaar moeten zijn. Maar ik ga het niet redden met 40 uur dus dat wordt meer.
Oh en als ik mijn roze papiertje heb gaan instructeur en ik een keer karten
Zie je nou wel, Ruz!

Twee weken niet rijden is geen garantie dat het de eerste les daarna slecht gaat!!!
Nou, goedzo, Ruza! Waarom heb je steeds 2 weken geen les, wel jammer! Je mag toch ook karten zonder rijbewijs?

Atelier, beslist NIET over nadenken! Het is een investering voor het leven, en op een andere manier ga je er niet aan komen. Blijft veel geld, dat wel!
Ja dat mag wel, maar dan kunnen we iets vieren ik heb 2 weken geen les omdat hij geen plek heeft!
Haha, leuk hoor. Jammer dat hij steeds geen plek heeft.
Hmm, rijden gaat redelijk, in de zin van dat ik geen fouten meer maak die een aanrijding hadden kunnen veroorzaken. Verder moet ik nog steeds wat beter vooruitkijken, bijv op tijd een voorsorteerstrook kiezen, op tijd zien of ik ergens voor langs kan en dan een plannetje maken. Bij het inhalen op de snelweg wat meer snelheid maken op mijn eigen rijbaan. Ook moet ik leren wat vlotter te handelen wanneer het niet nodig is voorzichtig te zijn. Ik rij af en toe als een omaatje haha =D

Nog twee lessen.... :S

Leuk zeg Ruza dat je gaat karten met je instructeur!
Spannend rwoanne! Het gaat met jou vast ook helemaal goed komen ;)

En dames, wat lees ik toch voor leuke verhalen met instructeurs! JanneJip al, Ruza nu.. en volgens mij Indigo ook toentertijd?

Ik heb helaas een papzak van 45 oid gehad, dus niet mijn type Of is het alleen maar een leuk persoon en niet een leuk persoon plus?
Ik moet zeggen dat mijn instructeur echt een hele leuke jongen is. Het is dat ik me absoluut niet lichamelijk aangetrokken voel...anders wist ik het wel
Rwoanne, tijdens mijn lessen reed ik ook als een ouwe lul. Nu ik mijn rijbewijs heb rijd ik zeer pittig. Soms misschien te, zoals die ene keer toen ik een doos tompoezen op de stoel naast mij had liggen. Toch jammer van dat stoplicht

Snap niet waarom ik destijds niets durfde. En ik zie nu ook hoe als een ouwe lul rijden eigenlijk heel gevaarlijk is, en waarom je geen 40 moet rijden op een 50 weg.
Rwoanne, spannend en leuk dat het goed gaat!! Nog even de puntjes op de i.

Elastiekje, ik had ook een instructeur in de 40, oud vergeleken met al die jonge instructeurs hier hè *weg ivm herkenbaarheid*

Bittermoon, hahahaha die tompoezen!!! Waren ze nog te eten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven