Rijles!!
maandag 30 maart 2009 om 21:24
Alle lessers verzamelen!
Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft
Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.
Arrg wat was dat een hel!
De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.
Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden
Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend
xx
Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft
Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.
Arrg wat was dat een hel!
De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.
Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden
Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend
xx
woensdag 20 april 2011 om 14:50
Dat vind ik ook wel apart, Elastiek, van dat slagen.
Ik heb ook een keer mijn knipper niet aangedaan bij het afslaan (daarna wel bij alles) en ik was erg laat met het aan doen van mijn ruitenwissers. Toch was het nergens onveilig. Ik vind het dan ook terecht dat ik mijn rijbewijs heb gekregen, en ik heb nu 4x gereden sindsdien en dat was niet gevaarlijk ofzo.
Vraag me af of het niet een beetje willekeurig is, soms...
Ja, is alles al in kannen en kruiken? Wanneer mag je hem ophalen?
Ik heb ook een keer mijn knipper niet aangedaan bij het afslaan (daarna wel bij alles) en ik was erg laat met het aan doen van mijn ruitenwissers. Toch was het nergens onveilig. Ik vind het dan ook terecht dat ik mijn rijbewijs heb gekregen, en ik heb nu 4x gereden sindsdien en dat was niet gevaarlijk ofzo.
Vraag me af of het niet een beetje willekeurig is, soms...
Ja, is alles al in kannen en kruiken? Wanneer mag je hem ophalen?
woensdag 20 april 2011 om 16:21
Ja ik was ook niet super gevaarlijk bezig, alleen wel twee keer gewaarschuwd niet teveel naar rechts gaan.. 1 keer snap ik, maar bij 2 waarschuwingen was ik al bang voor een ingreep. Maargoed verder wel 3 keer bij onverwachte situaties laten zien dat ik alert was en het goed oploste, dus dat zal wel weer voor balans hebben gezorgd ofzo
woensdag 20 april 2011 om 20:00
Nja mijn les dus. Ik had slecht geslapen en dus al 2 weken niet gereden. Het was gewoon een ramp. Ik had helemaal geen rust in mijn hoofd, voelde me de hele tijd nerveus en opgejaagd en kon me niet focussen(of focuste me eigenlijk te veel op 1 ding tegelijk) gevolg: 2x bijna een fietser aangereden, 1x bijna in de vangrails omdat ik te ver vooruit aan het kijken was en de bocht niet in de gaten hield. 1x bijna uit de bocht gevlogen omdat ik er met 80 doorheen ging. Reed te hard waar ik rustig moest, te zacht waar ik hard moest, positie op de weg was belabberd waardoor ik buiten de lijnen reed, keek te ver over mijn schouder heen en belandde half op de andere rijbaan.
En ik baalde er echt heel erg van. Ook omdat de afgelopen paar lessen juist heel lekker gingen. Mijn instructeur zei ook: volgens mij hoef ik niks te zeggen want je weet het wel.
Morgen heb ik weer een les en ik hoop echt, echt, echt dat het dan beter gaat.
En ik baalde er echt heel erg van. Ook omdat de afgelopen paar lessen juist heel lekker gingen. Mijn instructeur zei ook: volgens mij hoef ik niks te zeggen want je weet het wel.
Morgen heb ik weer een les en ik hoop echt, echt, echt dat het dan beter gaat.
woensdag 20 april 2011 om 20:50
Jammer Ruza en kan me voorstellen dat je baalde, maar echt, dit soort lessen heeft iedereen ertussen zitten! Soms ook een aantal lessen achter elkaar, het hoort erbij. Vooral als je moe bent of andere dingen aan je hoofd hebt. Mijn instructeur heeft een keer gewoon tegen me gezegd dat het kut ging (ja, zijn woorden ) ik was het ook volledig met hem eens haha.
Hopelijk morgen weer een goede les, maar wees ook niet te hard voor jezelf hè? Het blijft een leerproces.
Hopelijk morgen weer een goede les, maar wees ook niet te hard voor jezelf hè? Het blijft een leerproces.
donderdag 21 april 2011 om 00:53
donderdag 21 april 2011 om 07:02
donderdag 21 april 2011 om 10:07
Ruza, het is zó herkenbaar.
In het begin kan je jezelf nog wel fouten vergeven, dan ben je net begonnen enzo. En als je dan een maar goede lessen hebt gereden, dan denk je dat je het in de vingers hebt, en dan gaat het juist weer slechter.
Wat Indigo zegt: het is een wake-up call. Je bent er nog niet, je bent nog aan het leren. Vandaag ben je 10x zo alert (en hopelijk iets minder nerveus) en dan gaat het wel weer. En zo niet, dan gaat het die keer erop wel weer goed. Echt, het hoort erbij hoor. En je zat nog in een lesauto, met een probleemoplosser ernaast. Dus levensgevaarlijk werd het ook niet.
Dus, menselijk Ruza, niks aan het handje. Hoop dat je vandaag wat blijer uit de auto stapt!
rwoanne, hoe ging het bij jou?
In het begin kan je jezelf nog wel fouten vergeven, dan ben je net begonnen enzo. En als je dan een maar goede lessen hebt gereden, dan denk je dat je het in de vingers hebt, en dan gaat het juist weer slechter.
Wat Indigo zegt: het is een wake-up call. Je bent er nog niet, je bent nog aan het leren. Vandaag ben je 10x zo alert (en hopelijk iets minder nerveus) en dan gaat het wel weer. En zo niet, dan gaat het die keer erop wel weer goed. Echt, het hoort erbij hoor. En je zat nog in een lesauto, met een probleemoplosser ernaast. Dus levensgevaarlijk werd het ook niet.
Dus, menselijk Ruza, niks aan het handje. Hoop dat je vandaag wat blijer uit de auto stapt!
rwoanne, hoe ging het bij jou?
donderdag 21 april 2011 om 10:38
donderdag 21 april 2011 om 11:19
donderdag 21 april 2011 om 19:17
Hmm, rijden gaat redelijk, in de zin van dat ik geen fouten meer maak die een aanrijding hadden kunnen veroorzaken. Verder moet ik nog steeds wat beter vooruitkijken, bijv op tijd een voorsorteerstrook kiezen, op tijd zien of ik ergens voor langs kan en dan een plannetje maken. Bij het inhalen op de snelweg wat meer snelheid maken op mijn eigen rijbaan. Ook moet ik leren wat vlotter te handelen wanneer het niet nodig is voorzichtig te zijn. Ik rij af en toe als een omaatje haha =D
Nog twee lessen.... :S
Leuk zeg Ruza dat je gaat karten met je instructeur!
Nog twee lessen.... :S
Leuk zeg Ruza dat je gaat karten met je instructeur!
donderdag 21 april 2011 om 19:42
Spannend rwoanne! Het gaat met jou vast ook helemaal goed komen 
En dames, wat lees ik toch voor leuke verhalen met instructeurs! JanneJip al, Ruza nu.. en volgens mij Indigo ook toentertijd?
Ik heb helaas een papzak van 45 oid gehad, dus niet mijn type Of is het alleen maar een leuk persoon en niet een leuk persoon plus?
En dames, wat lees ik toch voor leuke verhalen met instructeurs! JanneJip al, Ruza nu.. en volgens mij Indigo ook toentertijd?
Ik heb helaas een papzak van 45 oid gehad, dus niet mijn type Of is het alleen maar een leuk persoon en niet een leuk persoon plus?
vrijdag 22 april 2011 om 00:33
Rwoanne, tijdens mijn lessen reed ik ook als een ouwe lul. Nu ik mijn rijbewijs heb rijd ik zeer pittig. Soms misschien te, zoals die ene keer toen ik een doos tompoezen op de stoel naast mij had liggen. Toch jammer van dat stoplicht
Snap niet waarom ik destijds niets durfde. En ik zie nu ook hoe als een ouwe lul rijden eigenlijk heel gevaarlijk is, en waarom je geen 40 moet rijden op een 50 weg.
Snap niet waarom ik destijds niets durfde. En ik zie nu ook hoe als een ouwe lul rijden eigenlijk heel gevaarlijk is, en waarom je geen 40 moet rijden op een 50 weg.