Kamer-ideeen?
vrijdag 22 april 2011 om 11:32
Omdat ik sinds kort een eigen kamer heb, ben ik op zoek naar ideeen om mijn kamer in te richten.
Of eigenlijk heb ik al wel een idee qua inrichting, ik heb al een bed en een eethoek etc, maar ik wil graag ideeen opdoen wat betreft de kleur op de muren, de vloer, kozijnen etc.
Ik heb al gekeken bij de ikea-optie om huizen van binnen te bekijken, maar hebben jullie nog andere opties?
Gaat dus voornamelijk om de kleurenmogelijkheden.
Bedankt voor het meedenken alvast!
Of eigenlijk heb ik al wel een idee qua inrichting, ik heb al een bed en een eethoek etc, maar ik wil graag ideeen opdoen wat betreft de kleur op de muren, de vloer, kozijnen etc.
Ik heb al gekeken bij de ikea-optie om huizen van binnen te bekijken, maar hebben jullie nog andere opties?
Gaat dus voornamelijk om de kleurenmogelijkheden.
Bedankt voor het meedenken alvast!
vrijdag 22 april 2011 om 11:43
Lekker doen wat jij wil en mooi vind.
Ik ben net verhuisd en elke kamer heeft een eigen kleur. De kozijnen, plinten en deuren hebben een kleur. Vanuit de hal zie je alle deuren (dus is het smartie effect erg aanwezig )Heb er behoorlijk kritiek op gehad maar het is mijn huis en ik leef er in.
Ik heb geel, roze, paars, groen, blauw en bruin. En ben er nog elke dag blij mee.
Ben ik het zat? Verf ik het een andere kleur. Zo gebeurd hoor.
Durven, dat is het woord. (En kleurstaaltjes meenemen uit de bouwmarkt is ook wel handig ). Succes TO, leuk!
Ik ben net verhuisd en elke kamer heeft een eigen kleur. De kozijnen, plinten en deuren hebben een kleur. Vanuit de hal zie je alle deuren (dus is het smartie effect erg aanwezig )Heb er behoorlijk kritiek op gehad maar het is mijn huis en ik leef er in.
Ik heb geel, roze, paars, groen, blauw en bruin. En ben er nog elke dag blij mee.
Ben ik het zat? Verf ik het een andere kleur. Zo gebeurd hoor.
Durven, dat is het woord. (En kleurstaaltjes meenemen uit de bouwmarkt is ook wel handig ). Succes TO, leuk!
vrijdag 22 april 2011 om 12:12
Op www.vtwonen.nl kan je ook bij mensen binnen kijken!
vrijdag 22 april 2011 om 12:19
Ik heb mijn eerste (grote) studentenkamer geverfd met behulp van een lap die ik op vakantie in Azië had gekocht. De kleuren van die lap vond ik erg mooi, en ik wou er graag kussens van maken op de bank. Zo heb ik toen de kleuren voor kozijnen en deuren uitgezocht.
misschien dat jij ook zoiets hebt? En zo niet, dan is het misschien leuk om op die manier in winkels naar stoffen/kussens/meubels etc te kijken.
misschien dat jij ook zoiets hebt? En zo niet, dan is het misschien leuk om op die manier in winkels naar stoffen/kussens/meubels etc te kijken.
vrijdag 22 april 2011 om 12:23
Kanstanjez.. Dat is bijzonder zeg! Wat leuk en vooral heel persoonlijk! Ik ben wel in Azie geweest, had alleen geen geld meer om mooie dingen mee naar huis te nemen haha.
Een moodboard is ook wel handig ja! Dat kan ik wel gaan doen.
Ga ik nu kijken op vt
(klopt het trouwens dat als ik een emoticon wil gebruiken, ik eerst naar 'bekijk bericht' moet gaan en dan pas eentje kan kiezen?)
Een moodboard is ook wel handig ja! Dat kan ik wel gaan doen.
Ga ik nu kijken op vt
(klopt het trouwens dat als ik een emoticon wil gebruiken, ik eerst naar 'bekijk bericht' moet gaan en dan pas eentje kan kiezen?)
vrijdag 22 april 2011 om 12:25
Ik vind het handig om voor de grote oppervlakten (muren, bank, gordijnen) neutrale kleuren te gebruiken. Met accesoires (kussens, kleedjes, dekentjes, onderbord waar je je theelichtjes op zet, etc.) geef je dan de kleur die jij op dat moment wilt. Geel en groen in de lente als je daar zin in hebt en rood in de herfst en met kerst bijvb. Het scheelt geld en moeite als je alleen af en toe eens nieuwe accesoires hoeft te kopen ipv nieuwe bank/gordijnen of de muren opnieuw moet verven.
vrijdag 22 april 2011 om 12:28
quote:kwestievanlef schreef op 22 april 2011 @ 12:23:
Bij een snelle reactie zie je niet het emoticon-plaatje, als je kiest voor "Reageer" dan wel.
Ik heb bij mijn inrichting veel gekeken bij inderdaad VT-wonen, Ariadne en bij de webshops wonenmetlef en deens, maar het hangt ook heel erg af van je stijl/smaak.
Deze site is ook handig: http://www.kleurinspirati ... O6rlor1r6gCFQaFDgodsxYSHg
Bij een snelle reactie zie je niet het emoticon-plaatje, als je kiest voor "Reageer" dan wel.
Ik heb bij mijn inrichting veel gekeken bij inderdaad VT-wonen, Ariadne en bij de webshops wonenmetlef en deens, maar het hangt ook heel erg af van je stijl/smaak.
Deze site is ook handig: http://www.kleurinspirati ... O6rlor1r6gCFQaFDgodsxYSHg
vrijdag 22 april 2011 om 12:39
ik zou me eerst verdiepen in het effect dat kleuren op de ruimte kunnen hebben. Bijvoorbeeld een kleine kamer, moet je niet in donkere kleuren willen verven, want dan wordt het nog kleiner.
Laatst stond er in een reclameblaadej van de Gamma allerlei van die effecten. Ik zal eens op internet zoeken of er zoiets te vinden is.
Laatst stond er in een reclameblaadej van de Gamma allerlei van die effecten. Ik zal eens op internet zoeken of er zoiets te vinden is.
vrijdag 22 april 2011 om 12:51
Ga naar een behangzaak, kies daar voor 1 (accent)muur een patroonbehang uit die je mooi vindt. Baseer daar de rest van je kleuren op..
Ik heb bijvoorbeeld een zwart behang met goud, zilver en crème bloemen uitgekozen. Aan de hand daarvan heb ik 1 muur goud geverfd, 2 muren crème en bruine vloerbedekking.
Succes!
Ik heb bijvoorbeeld een zwart behang met goud, zilver en crème bloemen uitgekozen. Aan de hand daarvan heb ik 1 muur goud geverfd, 2 muren crème en bruine vloerbedekking.
Succes!
vrijdag 22 april 2011 om 13:04
vrijdag 22 april 2011 om 14:06