Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
quote:Chryssa schreef op 21 april 2011 @ 23:33:

Hey Iwannalive, ga jij gewoon nooit naar bed ofzo?

Het laat me niet los. Vind het zo erg.

Waar zit jij eigenlijk?
Iwanna, ik vind het serieus lief van je dat je je zorgen maakt. Maar dit staat toch buiten jouw macht, TO kan ook niets schrijven hier, maar nu zoekt ze nog hulp, en dan kunnen vrouwen met kids haar een beetje adviseren over wat handig is om te hebben qua spullen enzo, juist zodat het kindje fijner opgroeit toch?
Ik zit in de VS. Dus hier nog volop dag :-).

't Is echt heus wel lief dat je je zo druk maakt en ik snap het ergens ook echt wel. Maar punt is gewoon dat we niet weten wat er wel en niet klopt. Dat blijft toch gissen. En dan kunnen we maar beter serieus reageren en goed advies geven, toch?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:calvijn1 schreef op 21 april 2011 @ 20:45:

[...]

Weet je hoe dit overkomt??Ja, ik ben geheel toerekeningsvatbaar en post dus met mijn volle verstand.
quote:Iwannalive schreef op 21 april 2011 @ 23:29:

[...]

Zoals je ziet reageert ze gewoon nog. Ze is geen zielig hoopje. Ze is assertief, staat d'r mannetje, regelt effe een adoptie tussen de bedrijven door. Dat jij haar als zielig hoopje wil zien...

Ze maakt ook nergens een verwarde indruk... het is ook geen wanhoopsactie, eerder zakelijk over nagedacht...Neuh, haar zie ik niet als een zielig hoopje.
quote:_yellowlove_ schreef op 21 april 2011 @ 23:38:

Iwanna, ik vind het serieus lief van je dat je je zorgen maakt. Maar dit staat toch buiten jouw macht, TO kan ook niets schrijven hier, maar nu zoekt ze nog hulp, en dan kunnen vrouwen met kids haar een beetje adviseren over wat handig is om te hebben qua spullen enzo, juist zodat het kindje fijner opgroeit toch?

Ze wil nog steeds adoptie hoor... of heeft ze haar OP gewijzigd. Geen woorden maar daden.

Wat doen forummers hier als ze hun OP niet (meer) vinden kloppen bij wat ze willen. Hem direct veranderen... en daar valt dan weer iedereen over. Maar dat maakt niet uit. Die actie is namelijk logisch. Iets dat geschreven staat en voor jou de lading niet dekt, wil je veranderen/wijzigen/ongedaan maken.

Wat doet TO niet... haar OP veranderen.
Volgens mij zijn we inmiddels zo ver dat ze naar de mogelijkheden wil kijken om het kindje te houden. Dat ze haar OP niet verandert zegt daar mijns inziens niet zoveel over. Iedereen die hier mee schrijft heeft toch wel meegekregen wat de stand van zaken is.
Hoe krijg je het je toetsenbord uit allemaal Iwannalive?

Vind je zelf niet dat je doordraaft?

Omdat ze de OP niet gewijzigd heeft wil ze nog steeds met haar kind de boer op volgens jou?
'Met haar kind de boer op'. Het is niet grappig natuurlijk, maar ik kreeg er toch even een beeld bij, Leo. Kind in een knapzak en langs de deuren. Nogmaals, niet grappig. Maar het kwam er zo droog uit .
Iwannalive, ik vind dit nu een vreselijk nare heksenjacht worden.

Jij vult zaken in voor iemand anders waarvan jij alleen op je eigen gevoel kunt afgaan.

Desondanks ben jij nu zo belachelijk zeker van jezelf, die zekerheid is nergens op gebaseerd.

Jij, die vooral van de HRS bent (en ik bedoel dit echt niet als sneer), bent nu wel zo extreem hard. Zo hard dat ik me afvraag wat er ooit met jou gebeurd is dat je nu zo reageert.

Het is nl nergens voor nodig dat je dit meisje nu zo genadeloos afmaakt. Niet doen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Chryssa schreef op 21 april 2011 @ 23:41:

Ik zit in de VS. Dus hier nog volop dag :-).

't Is echt heus wel lief dat je je zo druk maakt en ik snap het ergens ook echt wel. Maar punt is gewoon dat we niet weten wat er wel en niet klopt. Dat blijft toch gissen. En dan kunnen we maar beter serieus reageren en goed advies geven, toch?

VS nice! Dat je nog zo goed Nederlands kan :-)

Ach ik ga hier ook maar niet meer schrijven...

Good night ladies
Teruste Iwanna.
quote:Saaar schreef op 22 april 2011 @ 00:08:

Iwannalive, ik vind dit nu een vreselijk nare heksenjacht worden.

Jij vult zaken in voor iemand anders waarvan jij alleen op je eigen gevoel kunt afgaan.

Desondanks ben jij nu zo belachelijk zeker van jezelf, die zekerheid is nergens op gebaseerd.

Jij, die vooral van de HRS bent (en ik bedoel dit echt niet als sneer), bent nu wel zo extreem hard. Zo hard dat ik me afvraag wat er ooit met jou gebeurd is dat je nu zo reageert.

Het is nl nergens voor nodig dat je dit meisje nu zo genadeloos afmaakt. Niet doen.

Idd ik ben vooral van de HRS. Nu niet. Dat is dus niet zomaar.

Iedereen vult hier zaken in. Ik vind het vooral raar dat jullie zo extreem zeker weten dat TO zuiver is... met een verhaal dat alle kanten op gaat.

Ik vind dat dit topic al lang dicht had gemoeten gezien de OP die als hengelen kan worden gezien. Dat ze dit toestaan en daarmee mogelijk een platform bieden voor illegale praktijken begrijp ik gewoon niet. Op Marktplaats was hij er allang af geweest.

Maar sluss met de poes... ben al weg(gejaagd)...
quote:eleonora schreef op 22 april 2011 @ 00:10:

Teruste Iwanna. trusten
Dit verhaal gaat alles behalve alle kanten op, ik ben juist steeds zekerder geworden dat dit echt is.

En Kirsten, laat je niet wegjagen. De meesten geloven je. Waaronder ik.
Ja, dat vind ik echt.
Ik vind ook niet dat dit verhaal alle kanten op gaat. Het is wel duidelijk dat het nogal ingewikkeld ligt allemaal en ik denk dat gewoon niet alle stukjes van puzzel hier op tafel liggen. Maar dat zijn misschien ook gewoon wel teveel stukjes om goed uit te kunnen leggen en het is goed mogelijk dat Kirsten zelf ook nog helemaal niet weet hoe de puzzel precies in elkaar moet.
quote:eleonora schreef op 21 april 2011 @ 23:43:

[...]

Neuh, haar zie ik niet als een zielig hoopje.

.....

Hoe is het met je heup, meid?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Die zit er nog aan.

Ik stond strak van de spierpijn vandaag.

Die gehoekte salto had ik niet moeten maken......

Hoe is het met jouw drupvocht?
Ik heb heel hard gedrupt vandaag; in de tuin een hele grote strijk weg staan werken.

Zijn we er uit; is TO geloofwaardig bevonden via " meeste-stemmen-gelden" ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Iwanna heeft in mijn ogen een punt wat betreft aanpassen van de OP. TO heeft al gemerkt en het is haar gezegd, dat er creaps op af komen door haar formulering. Nu ze er (heel) anders over denkt, lijkt het me geen probleem om haar OP een beetje aan te passen... (tenzij TO een doel heeft met haar OP)

Begrijp me niet verkeerd, wat mij betreft heb je (veruit) het voordeel van de twijfel hoor Kirsten, maar om verdere miscommunicatie en verdachtmaking te voorkomen, lijkt het me een kleine moeite.
Karel, ze is nieuw hier.

Weet zij veel hoe dat werkt.

Trouwens de OP is gewoon de OP, dat was de eerste posting, in de loop van een topic verandert er wel eens iets, gebeurt zo vaak, in zoveel topics, waarbij de originele OP blijft staan.

Dat veranderen van de OP is geen wet van Meden en Perzen.

Dat is iets wat jij misschien zou doen, hoeft niet voor een ander te gelden.
Eleonora, ik bedoel niet dat ik het gek vind dat ze het niet gedaan heeft, ik wil alleen adviseren om het om bovenstaande reden (aantrekken creaps) alsnog te doen. Dat ze het niet al gedaan heeft is voor mij niet een onomstreden bewijs dat er iets niet pluis is hoor (zoals Iwanna dat wel aangeeft).
quote:Iwannalive schreef op 22 april 2011 @ 00:23:

[...]

Idd ik ben vooral van de HRS. Nu niet. Dat is dus niet zomaar.

Iedereen vult hier zaken in. Ik vind het vooral raar dat jullie zo extreem zeker weten dat TO zuiver is... met een verhaal dat alle kanten op gaat.

Ik vind dat dit topic al lang dicht had gemoeten gezien de OP die als hengelen kan worden gezien. Dat ze dit toestaan en daarmee mogelijk een platform bieden voor illegale praktijken begrijp ik gewoon niet. Op Marktplaats was hij er allang af geweest.

Maar sluss met de poes... ben al weg(gejaagd)...

Vraag mij af wat er moet gebeuren wil ze jou overtuigen dat haar verhaal echt is?

Wat is eigenlijk jouw probleem?

- dat ze volgens jou alles verzint

- dat ze met haar kind loopt te leuren (in jouw ogen)
Frankly my dear, I don"t give a damn
@eleonora, ik heb je een mailtje gestuurd
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Kirsten, hoe is't nou? Ben je vrij deze dagen? Misschien even een paar dagen laten verwennen door je moeder?

Wat ik mij afvroeg is of je al eens een voors en tegen lijstje hebt gemaakt. Heb je zicht op de positieve kanten van het moeder zijn/worden? Dingen zoals: je komt in een andere wereld terecht met kansen op nieuwe vrienden (in het moedercircuit), je hebt iemand om voor te zorgen, etc. De tegens komen natuurlijk ook al aan bod, ik heb het gevoel dat je hierin heel reeel bent. Maar soms kan het goed zijn om ook de positieve veranderingen te belichten. Of zeg ik nu iets heel raars?
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven