Glimlachen op paspoort?

23-04-2011 16:03 25 berichten
Ik heb net nieuwe pasfoto's laten maken voor mijn paspoort.

Ik ging er van uit dat de fotograaf de criteria wel wist.

Ik dacht dat ik niet mocht lachen, maar hij zei dat glimlachen wel mocht, als het maar met dichte mond was.

Vriendelijk glimlachend sta ik dus op de foto.

Maar nu lees ik net thuis de eisen er nog eens op na, en zie ik staan dat de blik neutraal moet zijn.... Dat is toch iets anders dan glimlachend, of niet?

Hoe staan jullie op je paspoortfoto?

Ook glimlachend, of echt helemaal niet?

Ik moet woensdag naar het gemeentehuis voor de aanvraag, en twijfel nu of ze wel goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta erop met een flauw lachje - je zou het glimlachen kunnen noemen. De foto zit in mijn paspoort, dus is niet afgekeurd.

Voor een Amerikaans visum daarentegen....... ik sta erop alsof het een mug shot is :s
In principe moet je er inderdaad neutraal op staan maar denk niet dat ze er echt moelijk over gaan doen als je er vriendelijk lachend op staat.
Kijk, dit heb ik gevonden op het net, deze zijn goed.

Maar ik lach nog wel een tikkie vriendelijker dan die eerste dame hoor (ik ben gewoon een aardig type )

Ben benieuwd woensdag. Als ze niet goed zijn, rijd ik meteen terug naar de fotograaf. Ik weet zeker dat ik er dán niet erg vriendelijk uit zal zien.....
Lizzl, ben trouwens wel erg benieuwd naar dat Amerikaanse visum van je. Laat me raden; een behoorlijke gelijkenis met een depressieve crimineel...?
Bij mij zei de fotograaf ook dat ik kon glimlachen zolang er maar geen tanden te zien waren. Mochten de foto's niet goedgekeurd worden dan kon ik gratis nieuwe laten maken.

maar bij het stadhuis vonden ze mijn boer-met-kiespijn-glimlachje goed genoeg.
Inderdaad, zolang er geen tanden te zien zijn, is de foto goed. Mijn dochter van 5 maanden staat er dus met een grote lach op....geen tand te bekennen, dus de gemeente accepteert het!
quote:Lotte35 schreef op 23 april 2011 @ 16:16:

Lizzl, ben trouwens wel erg benieuwd naar dat Amerikaanse visum van je. Laat me raden; een behoorlijke gelijkenis met een depressieve crimineel...? Ja, zo erg is 't eigenlijk wel Ik heb er alleen geen bordje vast met daarop mijn gegevens. En natuurlijk op de achtergrond zo'n balk met streepjes dat de lengte aangeeft

Zoiets maar dan lichtbruin, met sproeten, donker haar.
quote:hechicero schreef op 23 april 2011 @ 16:20:

maar bij het stadhuis vonden ze mijn boer-met-kiespijn-glimlachje goed genoeg.

Oké, dat kom ik waarschijnlijk ook wel door de keuring heen.

quote:FullHouse schreef op 23 april 2011 @ 16:23:

Mijn dochter van 5 maanden staat er dus met een grote lach op....geen tand te bekennen, dus de gemeente accepteert het!

Wat schattig!

Lekker lullig trouwens. Heb ik net voor een vermogen m'n tanden recht laten zetten met een beugel, mag ik ze niet laten zien...
quote:Lizzl schreef op 23 april 2011 @ 16:26:

Zoiets[/url] maar dan lichtbruin, met sproeten, donker haar.En daar kom je gewoon de VS mee binnen?!
quote:Lizzl schreef op 23 april 2011 @ 16:26:

[...]

Zoiets[/url] maar dan lichtbruin, met sproeten, donker haar.

vond het ook erug flauw dat deze van mij niet werd goed gekeurd!
Isapisa, je weet toch wel dat je tanden niet zichtbaar mogen zijn?!

Verder vind ik je ontzettend aantrekkelijk....

Lotte35, 58 minuten geleden

En daar kom je gewoon de VS mee binnen?!

Nou, niet met die foto van Heather Locklear
Ha Lotte, dat heb ik me nou ook altijd afgevraagd.

Ik dacht dat je niet mocht lachen, maar een zachte glimlach mag wel. Het is denk ik de bedoeling dat je ogen niet kleiner worden door het lachen?

Maar ik ken mensen die met een breed lachende foto probleemloos Rusland zijn binnen geraakt dus zo streng wordt er dan toch ook niet naar gekeken..

Persoonlijk slaag ik erin op de foto te staan als een drugsverslaafde
quote:Lien90 schreef op 23 april 2011 @ 17:59:

Persoonlijk slaag ik erin op de foto te staan als een drugsverslaafde
Nie grappuug, ik moet het document met die foto 2 keer per week tonen

Gelukkig zie 'k er in 't echt ontzèttend veel aantrekkelijker uit
Absoluut no worries, Lotte. Ik ben stewardess en heb nog nooit ergens te horen gekregen dat ik het land niet mocht enteren
quote:Lizzl schreef op 23 april 2011 @ 18:42:

Absoluut no worries, Lotte. Ik ben stewardess en heb nog nooit ergens te horen gekregen dat ik het land niet mocht enteren Cool, stewardess!
Mocht het iemand ook nog maar íets interesseren, m'n foto is goedgekeurd hoor!

Vriendelijk lachend ga ik dus voortaan de douane door.
quote:Lien90 schreef op 23 april 2011 @ 17:59:

Ha Lotte, dat heb ik me nou ook altijd afgevraagd.

Ik dacht dat je niet mocht lachen, maar een zachte glimlach mag wel.Bij het laten nemen van pasfoto's trek ik een neutraal gezicht. Als iemand om mijn paspoort vraagt, probeer ik hetzelfde gezicht te trekken. Dat was vooral het geval toen ik met mijn ouders door de DDR reden en we gecontroleerd werden bij de grensovergang van de DDR naar West-Berlijn. In andere gevallen heb ik niet met dergelijke intensieve gezichtscontroles te maken gehad, zelfs niet bij de binnenkomst van de VS.
World of Warcraft: Legion
Ik wel, toen ik vorig jaar in Rusland aankwam. Ik voelde me op den duur een echte crimineel of zo.

Naar het paspoort kijken, naar jou, terug naar het paspoort, lang kijken, terug naar jou, terug naar het paspoort, om het dan zwijgend terug te geven. Een kwartier later mag je het ding alweer boven halen omdat het wat verder nog eens gecontroleerd moet worden.

Voelde me echt heel klein en machteloos toen.

En ik vond de foto niet zooo erg op me lijken (ik stond er niet als drugsverslaafde op he, dat gebeurt anders niet ), wat het extra stresserend maakte.
Ik sta met een uitgestreken kop op de foto. Vreselijk dat je zo recht met je bek in de camera moet kijken.

Doe mij maar zoals vroeger, beetje schuin gedraaid, dan valt er tenminste nog wat te verdoezelen. Maar ja, dat is nu net de bedoeling, dat er niets meer te verdoezelen valt.
Ik heb ook een pasfoto van mijn dochter laten maken voor haar idbewijs. Dat ding gaat dus 5 jaar mee, staat ze daar als 5 maanden oude baby in. Ze lijkt er nu niet eens meer op! We mogen er nog 4 jaar mee doen...
Mamaria,

Kan zij niet bij jou op het paspoort? Zo ver ik weet:

- mogen kinderen tot 16 jaar een eigen paspoort of een ID-kaart hebben. D.w.z. het is niet verplicht;

- moeten kinderen vanaf 16 jaar een eigen paspoort of een ID-kaart hebben.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven