Angst voor douanes :(

23-04-2011 21:41 69 berichten
Ik weet niet wat ik er aan kan doen, maar ik ben echt ontzettend bang voor douanes. Het klinkt belachelijk, maar toch is het echt zo. We gaan dit jaar op vakantie naar Portugal en ondanks dat ik dat heel leuk vind, spookt telkens de angst voor de douane in Faro door mijn hoofd. Waar die angst vandaan komt, geen idee.

Ik ben een gewone normale toerist die totaal geen drugs of iets anders fouts zou meenemen, maar ben zo bang ervoor.

Heeft iemand tips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar
Jij hebt er geen last van, dan is het nog wel lachen ja. Maar voor mij is het helaas wel serieus!
Ik zit nu nog te hikken, ik kan er ook niets aan doen
Hilarisch
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Geil toch juist, zo'n kerel in zo'n uniform.
Bof jij even dat Portugal een Schengen land is en je dus niet door de douane hoeft!
ik vind dat niet eens zo gek. Ik ging met de bus laatst naar Londen en het leek mij leuk om een foto te maken terwijl mijn tante haar paspoort afgaf. Ik pak mijn camera en hoor van 4 verschillende kanten NOOOOOOOOOO! Kreeg een hele preek dat het niet mocht.

Bang is een groot woord maar het maakte wel indruk, blij dat ik op de terugweg er niet weer langs moest.

TO, lijkt me lastig. Weet je zeker dat er nooit iets is voorgevallen of dat je op de tv enge dingen zag?
mis ik de grap of ben ik te serieus momenteel?
Waar ben je bang voor? Dat je er uit wordt gepikt en je koffer ondersteboven wordt gekieperd? Wat is het ergste dat er kan gebeuren als je niets verkeerd doet?

Wij zijn er een keer uitgepikt. In Singapore. Hadden sigaretten 'meegesmokkeld' uit Maleisie (en dat schijnt niet te mogen). Mijn man moest mee. Dat was even niet zo heel prettig, maar ze zagen in dat wij het echt onbewust deden, dus die klere dingen werden in stukken gesneden.
Ik ben naar Faro geweest, en hoefde op de heenreis niet via de douane. Op de terugreis wel. Gewoon zorgen dat je alles goed hebt ingepakt. Dus geen vloeistoffen mee enz enz. Zorg er ook voor dat je koffer niet te zwaar is. Daar kunnen ze nog wel moeilijk over doen. Maar verder ben je er zo door hoor.
Ik ben altijd de lul op Schiphol, alles gaat loeien en piepen als ik door het poortje ga.

Spannend juist! Moet altijd denken aan Miami Vice.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Net zoals een instant schuldgevoel als een agent je aanspreekt, ook al heb je echt niks gedaan. Hoor van meer mensen dat ze dan onwillekeurig toch bij zichzelf nagaan of ze misschien per ongeluk toch iets gedaan hebben. Maar zolang je goed op je bagage let, dat niemand er iets mee kan doen, en je doet zelf ook niks verkeerds, dan is er niks aan de hand
ow haha bij het vliegtuig bedoel je. Duh IBI!

Ach blijft hetzelfde maar dan kan je er idd. uitgepikt worden en dat je daar ietswat gespannen van word kan ik me voorstellen maar echt enorme angst blijft mij wel heftig in de oren klinken
quote:Zamirah schreef op 23 april 2011 @ 21:51:

Ik ben altijd de lul op Schiphol, alles gaat loeien en piepen als ik door het poortje ga.

Spannend juist! Moet altijd denken aan Miami Vice. Bij mij dus ook! Zal wel die plaat voor mijn kop zijn
Ja ik haal waarschijnlijk van alles in mijn hoofd wat er niet toe doet. Ik snap ook best dat mensen deze angst niet begrijpen, maar voor mij is het toch wel zo.

Maar het is wel zo natuurlijk dat er niet zo heel veel kan gebeuren als je niets verkeerd doet. Het is misschien wel de mediaverhalen of tv of what ever.
Oeh dan ben je vast blij dat je niet in mijn huis woont, want mijn buurman is douanier.
Dit is lang niet de vreemdste fobie die ik ooit heb gehoord. Zo heb je octofobie, meteorofobie, allodoxafobie, alliumfobie...noem maar op. Vind ik allemaal vreemder dan dit, maar de personen die er aan lijden weer niet. Ik ben zelf enorm claustrofobisch, zelfs zo erg dat ik nauwelijks naar een concert kan omdat ik dan heel erg benauwd word in de drukte. Vindt een ander vast gek, maar voor mij is het realiteit. Andermans angst belachelijk maken vind ik niet erg netjes eigenlijk...
Ik heb echt een vreemde fobie. Ik word helemaal misselijk bij het zien/denken/schrijven over een nou komt het... een babypaprika. Echt ik gruwel nu al.

Maar dat is off-topic sorry TO
quote:braband schreef op 23 april 2011 @ 21:53:

Ja ik haal waarschijnlijk van alles in mijn hoofd wat er niet toe doet. Ik snap ook best dat mensen deze angst niet begrijpen, maar voor mij is het toch wel zo.

Maar het is wel zo natuurlijk dat er niet zo heel veel kan gebeuren als je niets verkeerd doet. Het is misschien wel de mediaverhalen of tv of what ever.To kun je misschien uitleggen wat je angst is. Wat gebeurt er in je ergste nachtmerries?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 23 april 2011 @ 21:58:

Ik heb echt een vreemde fobie. Ik word helemaal misselijk bij het zien/denken/schrijven over een nou komt het... een babypaprika. Echt ik gruwel nu al.

Maar dat is off-topic sorry TO

whuhahahahhaha hahahahaha.....

hahahahha...

sorry, ik ben nog steeds aan het lachen

dit is echt het leukste dat ik in dagen gehoord heb!

hahaha. Sorry dat ik je uitlach.... Je maakt wel mijn zielige ik-ben-ziek-en-zielig-dag weer helemaal goed.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 23 april 2011 @ 21:58:

Maar dat is off-topic sorry TOIk heb croccofobie, maar dat terzijde
Ik denk dat douanes ook bedoeld zijn om je te intimideren, naast het hele controleren op stoute dingen dan.

Blijkbaar werkt het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven