weg met die muffe luchtjes in huis....

10-01-2008 19:25 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb per abuis mijn vraagje mbt luchtverfrisser voor in huis op de verkeerde plek gezet.

Nieuwe poging.

Ons huis ruikt soms wel eens een beetje... hoe zal ik het noemen... muf. Een afvalbak die net nog een klein stukje heeft opengestaan ofzo...

er is alleen zoooo veeel keus qua luchtverfrissers. En al die echt chemische luchtjes vind ik niks. Ben een rituals fan, maar die hebben alleen een huisspray. Heb zelf liever iets wat je in het stopcontact kan doen.

Iemand ervaringen met huissprays ?
En als je een rooster open zet? Of een raam op een kiertje? Ruikt het dan nog steeds muf?

Bij mij staat er altijd een rooster open, en als het over een paar mnd. weer kan staat altijd de deur open. Nooit geen last van muffe luchtjes.

Voor op de w.c. heb ik zo'n Ambi Pur luchtverfrisser in een glaasje. Erg lekker.
Iets open werkt idd het beste.

Wierook: ook lekker.
Maak je wel goed schoon?
haha MMP. hebben een huishoudster. ze maakt prima schoon (zover ik in kan schatten).

Verder hebben we ALTIJD roosters open.
huur je of koop je?

Ik vind het persoonlijk beetje raar dat als er goed schoongemaakt wordt en altijd 'iets' open staat, het ruikt..

Bij huur zou ik eens vragen of eea nagekeken kan worden.
Computer says nooooo
Eens met summer
Doe eens 'De Ventilatietest' op de website van het ministerie van VROM, en ondek wat je mischien wel fout doet waardoor het te vochtig is in je huis. Alleen een rooster open zetten is niet voldoende.
Hmm.. opmerkelijk dat het zo blijft ruiken!

Ik las bij je 1e post (in de verkeerde categorie..) dat je van Rituals houdt. Zij hebben speciale huisparfum, ruikt superlekker! En werkt ook goed hoor!

Ik heb 'm ook in de huiskamer, en betrap me er nog steeds wel eens op dat ik de huiskamer binnenloop en denk 'goh, wat een lekker luchtje, waar komt dat nou vandaan?' en da's dan dus de huisparfum..:)

Succes ermee!
Riool?? Lekkage? Rot er iets?
Kun je de geur traceren. Misschien is het bijvoorbeeld de wasmachine...
Ben op onderzoek uit gegaan. Is toch de vuilnisbak. Ruik het voornamelijk in de keuken. Die zal dus de deur uit moeten.

Maar amidala heb jij een huisparfum die je door de kamer heen moet spuiten of ik kaars vorm of zoiets....?
Deze ben ik heel tevreden over Lampe Berger.Het is een fles glas of porcelijn en daar zit een koord in soort van olielamp achtig dus.aan het koord zit een steen die tevens de afsluiting is.Je doet er een parfum van Berger in op basis van alcohol en de geur kun je zelf bepalen er zijn er tig.Je steekt hem aan en na ong 2 min blaas je hem uit de steen gaat dan de geur versprijden die jij lekker vindt,en het is echt waar alle maar dan ook alle geurtjes worden vernietigd,en het ruikt heerlijk in je huis.je laat hem ong een half uurtje aan,dan doe je de dop erop en stopt hij met geuren.Dit product is heel vroeger uitgevonden om nare luchtjes in ziekenhuizen te verwijderen.door de alcohol wordt de lucht zeg maar gezuiverd.het is niet echt goedkoop een fles koop je vanaf ong 30 tot 300 euro,de geurstof kost 14,50 en een extra grote fles rond de 25 euro.persoonlijk vind ik de fruit geuren het lekkerst,vooral de peer.de kiwi aardbei en iets met amandel erin.nu heb ik groene thee die is ook lekker fris,de bosgeuren vind ik erg zwaar.
en vaak helpt een vochtvreter in vochtige hoeken of ruimtes (kruipruimte! garage, bijkeuken ed) ook een hoop. En heb je een afzuigkap? Nu ik er eentje heb, ruikt mijn huis een stuk frisser (niet zo gek natuurlijk)
Als het je vuilnisbak is die muf ruikt dan leeg je hem toch, was je hem flink met groene zeep en dan is ie toch weer oke en de muffe lucht weg?

Of mis ik iets?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Weet je zeker dat het de vuilnisbak is? In de keuken kan het bijvoorbeeld ook je afvoer zijn. Al eens gekeken of die goed in elkaar zit, met stankslot enzo? En of de ontluchting van je afvoer ok is?
Hier ook soms muffe luchtjes.

Ik doe dan alles even schoonmaken met dettol. Dat spul staat bij de pleisters en verband artikelen bij het kruidvat. Je gebruikt het ook voor het schoonmaken van wonden.

Ruikt heel hygienisch, heb altijd het idee dat het dan net iets schoner is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven