koemelkallergie??

26-04-2011 09:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! af en toe weet ik het niet meer!

Ben ik nu zo'n overbezorgde moeder van een lieve jongen van 3 maanden of??

Mijn zoontje is bij 4 weken geholpen in het ziekenhuis aan een maagafsluiting, voordat dat gebeurde kreeg hij de fles met hypoallergeen. Na zijn operatie had hij een hoop voeding in te halen omdat hij veel gespuugd had. Het was niet bij hem aan te leveren. Dus iom CB overgegaan op flesvoeding voor hongerige baby's.

Het is een pittig mannetje maar ga nu echt twijfelen of die nu geen koemelkallergie heeft.

Hij is heel onrustig, sinds een kleine week goed aan de diarree, veel verkouden, onrustige huid.

Wil eigelijk het CB bellen, maar ben echt bang dat ze zoiets hebben van, daar is ze weer. Wat zouden jullie doen?? Herkenbaar??
Allereerst wat rot allemaal! Nu even een vraagje, waarom ga je in godsnaam als het over de gezondheid van je kind gaat naar het cb? Dan ga je toch naar de huisarts? Ik herken het in zoverre, mijn oudste had koemelk allergie, maar die had echt enorme uitslag, kon niet poepen en lag alleen maar te huilen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dat ik dat eigelijk een hele goed vraag van je vind waarom ik naar het CB wil bellen ipv naar de huisarts! Waarschijnlijk omdat ik toendertijd met hun overleg heb gehad over de voeding. Dacht weer bij hun te moeten zijn.

Jij zou de huisarts adviseren dus? Zijn jullie toen over gegaan op hypo allergene voeding? alvast bedankt voor je reactie
Ik heb het met de cb 9 jaar geleden. Mefszoon had een flinke allergie, met een brief van een ziekenhuis waar hij met spoed werd geholen (buitelandse ziekenhuis = niet betrouwbaar, volgens cb). Ik ben direct naar de ha gegaan. De ha zei dat ik bij het cb moest gaan. Ik vertelde mijn verhaal en dat ik niet serieus werd genomen. Ik kreeg een verwijzing voor de kinderarts. En hij had inderdaad allergie.
Overbezorgd ben je zeker niet!

Luister naar jezelf. Als jij denkt aan koemelkallergie, dan zal ik daarzelf iets aan doen. Je kunt gewoon overstappen op Pepti voeding. Als dit binnen 3 dagen verandering geeft dan weet je dat hij het heeft. Zo niet, dan kan je dit van het lijstje afstrepen.

Probeer steeds 1 ding tegelijk. Huilende baby's zijn funest voor mama's en papa's.

Bij twijfel naar de huisarts en zelf zou ik de kinderarts dan bellen.

Sterkte ermee!
Noova, bedankt voor je lieve reactie.

Moet echt mijn moederhart volgen en naar mezelf luisteren.

thanks
Nee dat heeft geen zin meer hypoallergeen als een kind eenmaal gewone melk heeft gehad zei de kinderarts tegen mij. Ik kreeg speciale voeding voor mijn zoon die ik moest bestellen bij de apotheek. Nutramigen heette het , ik kreeg het overigens volledig vergoed omdat de diagnose was gestelt door een kinderarts. Het cb is voor mij een verplichting, dus ik verschijn omdat dat nu eenmaal moet in nl. Maar ik neem niks van ze aan. Het zijn in mijn ogen wannabee dokters die hun opleiding niet hebben afgemaakt. Bel je huisarts die kan je ook doorverwijzen en dan kunnen ze je kleintje gewoon testen dan speel je op safe. Sterkte
Nogmaals hypoallergeen werkt niet bij een koemelk allergie! Er zit namenlijk gewoon melk in maar in hele fijne deeltjes. Nutrilon pepti, of nutramigen is voor kinderen met koemelk allergie. En de kinderarts zei, na gewone melk gehad te hebben, heeft hypoallergeen weinig tot geen functie meer.
Bedankt!! Zojuist arts gesproken!

En ja gezien zijn klachten willen ze toch kijken of hij geen koemelkallergie heeft.

zometeen gelijk voeding halen bij de apotheek, hun raadde inderdaad ook hypoallergeen af, moet nu nutrilon pepti halen.

we gaan het proberen en hopen op succes
Sucses meis! Hoop dat het helemaal goedkomt met de kleine man!
@ mamavanlars.

Hou je er rekening mee dat het minimaal 4 weken duurt voordat je echt duidelijk ziet of er inderdaad sprake is van koemelkallergie?

Schrik overigens niet van de luiers, deze zijn dun en gifgroen.

Is echt normaal hoor!

Als de klachten na een maand zijn verdwenen moet je provoceren, als de klachten terugkomen, is koemelkallergie "bewezen" en krijg je een machtiging mee!

Heel veel succes!

Ik heb een zoontje van iets meer dan 6 maanden en mijn zoontje heeft ook vastgestelde koemelkallergie.

Mocht je iets willen weten, roep maar!
quote:mali30 schreef op 26 april 2011 @ 11:02:

Nee dat heeft geen zin meer hypoallergeen als een kind eenmaal gewone melk heeft gehad zei de kinderarts tegen mij. Ik kreeg speciale voeding voor mijn zoon die ik moest bestellen bij de apotheek. Nutramigen heette het , ik kreeg het overigens volledig vergoed omdat de diagnose was gestelt door een kinderarts. Het cb is voor mij een verplichting, dus ik verschijn omdat dat nu eenmaal moet in nl. Maar ik neem niks van ze aan. Het zijn in mijn ogen wannabee dokters die hun opleiding niet hebben afgemaakt. Bel je huisarts die kan je ook doorverwijzen en dan kunnen ze je kleintje gewoon testen dan speel je op safe. Sterkte

Eens! Dochter heeft kma gehad (eczeem en moeilijke ontlasting als gevolg hiervan) en heeft tot haar eerste jaar nutramigen gehad op voorschrift van de kinderarts.

Ik zou ook echt naar de huisarts/kinderarts gaan en niet naar het CB hiervoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven