Welk huisdier?

26-04-2011 15:39 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na bijna 5 maanden heb ik moeten accepteren dat ik mijn lieve kater waarschijnlijk nooit meer terugzie... En nu wil ik toch graag een nieuw huisdier, maar wegens mijn verhuizing van een huis naar een appartement denk ik dat een kat niet zo'n goed idee is. Vogels vind ik zielig, kunnen vliegen en dan in een kooi zitten, en een hond daar heb ik geen tijd voor qua uitlaten en die blaffen nogal eens wat voor de buren erg vervelend is.

Ik wil graag een knuffelig, rustig, niet lawaaierig beestje dat tijdens kantooruren wel alleen kan zijn (of misschien kan ik er dan beter twee nemen?) maar die er wel van houdt om aandacht te krijgen. Ik heb gekeken naar een knijn, maar aangezien ik geen buitenruimte heb is dat misschien toch zielig...

Iemand ideeën?

Ga voor iets...

Totaal aantal stemmen: 21

...knaagdierigs (86%)
...slangigs Geen stemmen
...vissigs Geen stemmen
...reptieligs Geen stemmen
...anderigs namelijk (14%)
Konijntjes zijn redelijk knuffelig en kan je wel binnen houden. Als ze dat gewend zijn is het geen probleem. Cavia's kan je nog wel aandacht geven maar vind ik persoonlijk minder leuk als knijntjes...

slangen zijn niet echt knuffelbaar en vissen al helemaal niet

Reptielen en slangen kan je goed houden als je dieren wil die s avonds actief zijn.

Wil je veel knuffelen met de diertjes?
a docter a day keeps the apple away
Chinchilla's?? Weet alleen niet of dat dag- of nachtdieren zijn.
Een lieve binnenkat uit het asiel . Ik heb er twee en ik woon op de tweede verdieping, gaat heel goed.
hamsters?
Er zijn idd katten die niet gewend om buiten te komen, dat zou ook een idee zijn. Anders zou ik iets van een (woestijn)rat, hamster of cavia nemen.
konijnen
Ik heb persoonlijke issues met cavia's dus dat wordt m niet

Een kat voelt een beetje als verraad naar mijn verloren kater...klinkt misschien stom maar zo voelt het gewoon wel. En ik wil volstrekt geen mauwert want het huis is erg gehorig en dan krijg ik burenklachten misschien. Althans, ik zou wel klagen als ik urenlang gemauw aan moest horen...
Een konijn
Ik heb zelf koraalteenboomkikkers, die zijn leuk Alleen niet echt knuffelig, misschien ratjes? Die heb ik vroeger gehad en ik vond ze erg leuk en makkelijk tam te maken.
quote:carenza schreef op 26 april 2011 @ 15:46:

Chinchilla's?? Weet alleen niet of dat dag- of nachtdieren zijn.

chinchilla's zijn avond/nacht dieren en hebben veel ruimte nodig. Kan een nadeel zijn. Daarnaast zijn ze vrij lastig om aan te komen.

T zijn wel hele lieve diertjes om te zien
a docter a day keeps the apple away
Kikkers? Dat lijkt me ook wel leuk idd! Alleen kwaken die enorm toch? En knuffelen zal er niet echt in zitten?
Wij hadden voreger ratjes. Houden van aandacht, klimmen door je kleren, kunnen goed alleen zijn, maken weinig herrie. Heel erg leuk!
Het is zoals het is
quote:_minny schreef op 26 april 2011 @ 15:55:

Kikkers? Dat lijkt me ook wel leuk idd! Alleen kwaken die enorm toch? En knuffelen zal er niet echt in zitten?Nee, die moet je kussen, maar dan zit je huis weer vol prinsen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Oh ik zou een rat nemen! Of, in iedergeval, 2, want het zijn groepsdieren en hebben elkaar echt nodig.

Ik vond het eerst wat eng en had hetzelfde dilemma als jou. Alleen ik wilde ook iets wat leuk was voor de kinderen. Nou ratten zijn echt super, ze bijten niet, zijn ontiegelijk tam, knuffelig en erg lief. Je kan met ze spelen, ja echt, ze spelen met je!! Kunnen evt overal mee naar toe, kan je zindelijk maken enz.. Nadeel is alleen dat ze niet zo oud worden(was voor mij een voordeel). Ik had er 4, nu inmiddels nog maar 2 oude besjes over(zijn 3,5 en echt, ze zijn bejaard).

Ik vind persoonlijk de dumbo rat het leukst, ze zien er wat sukkeliger uit en zijn het volgens mij ook wat meer. In ieder geval die ene die wij hadden, die was niet vooruit te branden, maar lag wel hele avonden op mijn schoot te kroelen!

Succes met zoeken!
quote:Youk79 schreef op 26 april 2011 @ 15:55:

ratjes. kunnen goed alleen zijn, maken weinig herrie.Wel met een paar alleen dan, niet helemaal alleen! Wel hele lieve beesten, dichter bij de hond dan bij de kat qua karakter.
TWEE konijnen!

Echt hoor, geen konijntjes in hun uppie, dat is zielig!

Maken geen herrie, zijn knuffelig en lief (als je geluk hebt) en kunnen prima binnen. Wel met de mits dat de beestjes voldoende beweging krijgen en dus een groter deel van je huis ter beschikking krijgen dan alleen zo'n kooitje. Heb je een balkon? In de winter lopen mijn twee hoppels in de woonkamer. Met dat vreselijk mooie weer gaat de balkondeur open en zit de stoerste soms wel meer dan een uur buiten. Ze hebben een speeltunnel, speelhuisjes, hout om te knagen. Als je snoeren goed wegstopt en regelmatig de stofzuiger aandoet dan blijft de boel ook schoon, pissen en poepen doen ze bij mij in de kooi.

(Da's lachen trouwens, als je ze snel naar binnen ziet rennen, ontspannen, en dan vrolijk weer onder de tafel gaan zitten ).
Ik neig naar ratjes of konijnen idd, maar is het voor een knijn niet zielig om steeds binnen te zijn? Ik wil niet iets doen dat voor zo'n beestje zielig is alleen voor mijn eigen lol.
quote:bronte schreef op 26 april 2011 @ 15:56:

[...]

Nee, die moet je kussen, maar dan zit je huis weer vol prinsen.
Ratjes? Wel 2 nemen (of meer, maar minimaal 2). Worden goed tam, willen graag op je schoot slapen, zeker mannetjes, vrouwtjes zijn actiever. Je moet wel een kooi hebben en ze daarnaast regelmatig los laten lopen. Als dat in je huiskamer is dan kan het zijn dat bepaalde zaken sneuvelen, dus die moet je dan opbergen (schoenen, kleding, planten kunnen allemaal slachtoffer worden van hun knabbelneigingen).
Ik heb twee katten in een appartement en dat gaat prima.

En al konden ze naar buiten gaan ze niet.
Bazinga!
quote:_minny schreef op 26 april 2011 @ 15:57:

Ik neig naar ratjes of konijnen idd, maar is het voor een knijn niet zielig om steeds binnen te zijn? Ik wil niet iets doen dat voor zo'n beestje zielig is alleen voor mijn eigen lol.Geen lekkere vent dus?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Konijnen.. Maar wél 2!
quote:calvijn1 schreef op 26 april 2011 @ 15:59:

[...]

Geen lekkere vent dus?Nee, die gaat herrie maken als ik m tijdens kantooruren in een kooi opsluit. Daar heb ik géén zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven