Mode & Beauty alle pijlers

Zonnemelk factor 30

26-04-2011 16:19 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb net een mooie zonnemelk van Biotherm gekocht met factor 30.

Mooi beschermd voor de zon dacht ik.. krijg in de lente op mn witte huid vaak lelijke rode vlekjes in de zon.

Maar bedenk mijn nu ineens, wordt ik op het strand wel beetje bruin met factor 30?

Ik heb een normale huid, en donker haar. Wordt normaal redelijk snel bruin, met factor 15/20! Iemand ervaring met factor 30 in Nederland of Europa?
Zo hoog is factor 30 toch niet? Tuurlijk ga je gewoon bruin worden! En als je nou straks een lekker kleurtje hebt opgebouwd, kan je overstappen naar de 10/15.
Ik heb een hele lichte huid en gebruik factor 50.

Ook met 20 (wat ik vroeger gebruikte) werd ik ook niet bruin. Maar dat ligt aan mijn huid.
Oh ik vind het wel vrij hoog.. heb normaal factor 15 a 20.

Maar ik vind de zon zo agressief momenteel, vandaar..

Ach als ik niet bruin ga worden koop ik wel een self tan erbij
Ik ben het met je eens. Ik ben liever wit met factor 50. Dan rood en meer risico op huidkanker met factor 15
Ik heb het hele bruin worden opgegeven. Sowieso heb ik niet een huid die erg bruin wordt, maar uiteindelijk is veel zon helemaal niet goed voor je.

Ik smeer dus lekker factor 30 en zit meestal in de schaduw, word niet poepie bruin, maar ik vind het wel prima.
Ik heb wel eens gehoord dat de hoogte van de beschermingsfactor niet te maken heeft met wel/niet bruin worden. Het is iets met een anders soort uv ofzo.

Ik gebruik zelf factor 50 ivm zonne-allergie en word wel gewoon bruin hoor.

Volgens mij is het meer afhankelijk van je type huid, of je snel bruin wordt of niet.
Barba: helemaal eensch dus!
Het is een fabeltje dat je er niet bruin van kan worden. Echt onzinnig.

Ik gebruik nu 20 en ben bruin. Hoogzomer gebruik ik 30 en voor het gezicht soms 50
quote:pimpelmeesje67 schreef op 26 april 2011 @ 16:20:

Zo hoog is factor 30 toch niet? Tuurlijk ga je gewoon bruin worden! En als je nou straks een lekker kleurtje hebt opgebouwd, kan je overstappen naar de 10/15.want? als je eenmaal bruin bent hoef je niet meer tegen de zon beschermd te worden???? Liever wit met factor 50, dan lekker bruin, maar met huidkanker
Kinderen ingesmeerd met factor 50 en toch hebben ze al een lekker kleurtje. Dus volgens mij kun je gewoon bruin worden.
De factor heeft toch te maken met hoelang je in de zon kan zitten zonder te verbranden? Dus als je normaal 5 minuten onbeschermd in de zon zou kunnen zitten zonder dat je verbrand, dan kan je dat met factor 30 150 minuten en met factor 50 250 minuten. Je hoeft je met een hogere factor dus gewoon wat minder vaak in te smeren (toch?) Maar persoonlijk smeer ik me voor de zekerheid sowieso ieder uur in, ik ben vroeger vaak genoeg verbrand (erg bleke huid met sproeten) dat wil ik absoluut niet weer laten gebeuren!
quote:_Barbabella_ schreef op 26 april 2011 @ 16:31:

Ik ben het met je eens. Ik ben liever wit met factor 50. Dan rood en meer risico op huidkanker met factor 15Erg, erg eens
Off-topic:

@Barballa: Jouw recept van die aubergineschotel zonder koolhydraten was erg lekker!!
factor 15 beschermt tegen 93% van de zonnstralen en factor 30 beschermt tegen 97% van de zonnestralen en factor 50 maar 1% meer. Volgens Jetske Ultee is factor 15 ook prima, omdat dat meestal makkelijker te smeren is, waardoor je automatisch vaker en meer gaat smeren en.... het klopt ook echt! Ik had een zonnecreme factor 30 maar vond 'm zo vervelend in de zin van erg plakkerig en een andere zonnecreme factor 30 die zeeeer moeilijk uitsmeerde, waardoor ik er elke keer tegen op zag om goed te smeren. Dan liever maar 4% minder beschermd hoor!

ANTIZONNEBRANDcreme is bedoeld om juist niet te verbranden/verkleuren.... ik ben liever ook wit maar goed beschermd! Die bruine kleur vervaagt ook binnen enkele weken. Enige vervelende is alleen dat iedereen opmerkingen gaat maken over je kleurtje, maar dat neem ik zelf maar voor lief.
O leuk om te horen nammma!!!
quote:gizz schreef op 26 april 2011 @ 16:40:

[...]

want? als je eenmaal bruin bent hoef je niet meer tegen de zon beschermd te worden???? Liever wit met factor 50, dan lekker bruin, maar met huidkanker

Ik verbrand niet snel. Dus als ik eenmaal een ondergrondje heb, voldoet factor 20 voor mij. Voor een ander wellicht niet.

Mijn kinderen smeer ik altijd in met factor 50, en dat wil ik zelf aan 't begin van de vakantie ook wel eens gebruiken. En ook dan wordt je bruin!
Leyla, leuk zo'n onderzoek. Maar in de praktijk werkt het voor mij anders.
Ha die Leyla,

ik heb van Louis Widmer creme voor mijn gezicht gekocht, misschien een tip voor je. (smeert goed uit en verzorgd super)
Zonnebrandcrème smeren

Zonnebrandcrème smeren is ook een effectieve manier om de huid te beschermen tegen UV-straling. Elke zonnebrandcreme geeft een bepaalde graad van bescherming. Dit staat altijd op de verpakking vermeldt en wordt de Sun Protection Factor (SPF) genoemd. De SPF of beschermingsfactor, in het Nederlands meestal kortweg ‘de factor’ genoemd, geeft aan welke mate van bescherming de zonnebrand geeft. Een voorbeeld maakt het beste duidelijk wat de factor betekent:

Iemand met huidtype 2 verbrandt in de middagzon na ongeveer 20 minuten. Wanneer een zonnebrandcreme wordt gebruikt met een SPF van 12 treedt de zonverbranding pas op na 12 x 20 minuten, dus na 4 uur. Deze persoon zal dus met deze zonnebrandcreme na 4 uur verbranden, ook al heeft hij zich goed ingesmeerd.

De beschermingsfactor van de zonnebrandcreme moet dus met zorg worden gekozen. Wanneer het gaat om optimale bescherming en verder niets, is een crème met een zeer hoge SPF de beste keus.

Is het doel echter om op een zo veilig mogelijke manier bruin te worden moet een crème met een lagere factor gekozen worden. Wanneer de blootstelling aan de zon slechts kort zal zijn kan een relatief lage SPF gekozen worden, bij langere blootstelling moet weer voor een crème met een hogere SPF gekozen worden.

Omdat de huid van kinderen extra makkelijk beschadigd kan worden door UV-straling moeten kinderen altijd optimaal beschermd worden met een hoge factor.

De onderstaande tabel geeft een indicatie welke crème voor welke huid het meest geschikt is:

Huidtype 1

(zeer licht huidtype, verbrandt snel, bruint nooit) factor 30

Huidtype 2

(licht huidtype, verbrandt vrij snel, bruint langzaam) factor 15-20

Huidtype 3

(vrij licht huidtype, verbrandt niet snel, wordt makkelijk bruin) factor 10-15

Huidtype 4

(iets getint huidtype, verbrandt (vrijwel) nooit, bruint snel) factor 5-10

Kinderen tot 16 jaar ongeacht het huidtype factor 30 !

Bron
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ben zo verbaasd dat zo veel mensen (nog) zo weinig weten over zonverzorgingsproducten...
Ter relativering:

http://www.medischforum.nl/onderwerp/1690
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Zorroo, dat is een artikel uit 2005 met informatie uit 2004 van een epidermoloog.

Denk je niet dat er in de tussentijd alweer wat meer onderzoek naar is gedaan?

En tuurlijk is zon ook goed voor ons, maar in de schaduw zitten geeft hetzelfde effect.

En zelfs dán moet je nog smeren.

Domme post!!!
quote:Zorroo schreef op 26 april 2011 @ 18:41:

Ter relativering:

http://www.medischforum.nl/onderwerp/1690Leuk artikel, maar toch stijgt het aantal mensen met zonneschade/huidkanker, komt dat omdat we ouder worden/het klimaat verandert/ we teveel migreren?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
(leest de rest van het artikel)

Oe voorbruinen, dan verplaatsen we maar is naar de avondzon...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven