Gezondheid alle pijlers

Stomme vraag over de Pil

26-04-2011 15:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik heb een beetje een stomme vraag over de pil. (mijn HA is op vakantie en in mijn omgeving kan ik deze vraag ook niet echt kwijt vandaar het forum).

Ik ga beginnen met de pil. En ik ben vandaag ongesteld geworden dus vandaag moet ik de eerste pil nemen. Ik dat er op sommige strips gewoon 1,2,3 staat maar bij mij staat er ma,di,wo.

Het lijkt mij nu logisch dat ik vandaag de pil neem van dinsdag (dus de 2e pil op de strip), Ik heb alleen geen zin om over 9 maanden een kind uit te persen terwijl ik dacht dat ik het goed deed.

Dus om een lang verhaal kort te maken: Moet ik de eerste pil(ma) van de strip nemen of de tweede(di).

De pil waar het over gaat is ethinylestradol/levonorgestrel.

Alvast bedankt.
Met 5 stopdagen ben je idd gewoon veilig.5 dagen stoppen hoeft ook niet,als je perse een bloeding(menstruatie) wil hebben dan zijn 5 dgn stoppen genoeg ipv 7.
quote:catootje71 schreef op 26 april 2011 @ 20:48:

Waarom slaan jullie die stopweek gewoon niet over?

Die stopweek is bedacht door de fabrikanten en die stopweek is feitelijk een fake bloeding.

Ik mag hem gewoon doorslikken van mij gynocoloog en hoef nooit meer ongesteld te worden.Dat doe ik met dus af en toe een spotting. Dan stop ik even 5 dagen en dan ga ik weer verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven