Zelf pizzabodem maken
vrijdag 11 januari 2008 om 09:34
Bij het bezuinigen en eten topic wordt gesproken over zelf pizzabodems maken.
Ik heb wel eens van die kant en klare bodems gekocht, maar die smaken echt naar karton. Op internet heb ik een recept gevonden voor zelf bodem maken, maar dat betekende een uur rijzen, kneden en dan weer een half uur laten rijzen. Dat vind ik te veel tijd en werk voor een gemakkelijke maaltijd.
Wie heeft er een goed recept voor een makkelijke zelfmaakpizzabodem?
Ik heb wel eens van die kant en klare bodems gekocht, maar die smaken echt naar karton. Op internet heb ik een recept gevonden voor zelf bodem maken, maar dat betekende een uur rijzen, kneden en dan weer een half uur laten rijzen. Dat vind ik te veel tijd en werk voor een gemakkelijke maaltijd.
Wie heeft er een goed recept voor een makkelijke zelfmaakpizzabodem?
vrijdag 11 januari 2008 om 09:50
http://users.skynet.be/la...ept-pizza-pizzabodem2.htm
De site is een beetje gek, ik moest helemaal naar de zijkant scrollen om de tekst te kunnen lezen.
De site is een beetje gek, ik moest helemaal naar de zijkant scrollen om de tekst te kunnen lezen.
vrijdag 11 januari 2008 om 09:56
quote:absoluteEinstein schreef op 11 januari 2008 @ 09:42:
Hoi Ellendeling,
Dat het ik ook wel gedaan. En ik vind het erg lekker, maar echtgenoot vindt het geen pizza. Lastige man!
Dan kun je verschillende dingen doen.
1 je laat man de pizzabodem maken(is hij waarschijnlijk meteen genezen van het werk dat er in gaat zitten)
2. Je maakt de pizza met het turks brood en man moet dan niet zeuren.
Hoi Ellendeling,
Dat het ik ook wel gedaan. En ik vind het erg lekker, maar echtgenoot vindt het geen pizza. Lastige man!
1 je laat man de pizzabodem maken(is hij waarschijnlijk meteen genezen van het werk dat er in gaat zitten)
vrijdag 11 januari 2008 om 10:00
vrijdag 11 januari 2008 om 10:23
Ik ben wél van de pakjes en gebruik dan ook altijd die pizzabodem van Koopmans.
Maar omdat de bodem bij mij niet goed gaat wordt als 'ie belegd is en dan de oven in gaat, bak ik de bodem eerst even aan in de oven. Even beide kanten 10 minuutjes in de oven, dan beleggen en dan nog eventjes in de oven. Zo worden mijn pizza's het lekkerst
Ik besmeer dan de bodem met wat tomatenpuree uit zo'n klein blikje en beleg 'm met lekkere dingen
Vrienden zijn er trouwens ook dol op, noemen het al de lekkerste pizza die ze ooit gehad hebben.
Maar omdat de bodem bij mij niet goed gaat wordt als 'ie belegd is en dan de oven in gaat, bak ik de bodem eerst even aan in de oven. Even beide kanten 10 minuutjes in de oven, dan beleggen en dan nog eventjes in de oven. Zo worden mijn pizza's het lekkerst
Ik besmeer dan de bodem met wat tomatenpuree uit zo'n klein blikje en beleg 'm met lekkere dingen
Vrienden zijn er trouwens ook dol op, noemen het al de lekkerste pizza die ze ooit gehad hebben.
vrijdag 11 januari 2008 om 10:31
Ik gebruik ook altijd een pakje van Koopmans.
Korenwolf, dat is vrijwel alles in de supermarkt toch volksverlakkerij? Het is gewoon het gemak waarvoor je betaalt, je kunt (bijvoorbeeld) je boerenkool ook al gesneden en gewassen kopen of je doet het helemaal zelf. Wij maken de pizza vaak op zaterdag en dan telt het gemak wat mij betreft!
Korenwolf, dat is vrijwel alles in de supermarkt toch volksverlakkerij? Het is gewoon het gemak waarvoor je betaalt, je kunt (bijvoorbeeld) je boerenkool ook al gesneden en gewassen kopen of je doet het helemaal zelf. Wij maken de pizza vaak op zaterdag en dan telt het gemak wat mij betreft!
vrijdag 11 januari 2008 om 10:34
Wat ik al jaren niet meer heb gegeten en weet ook niet of het nog bestaat maar vroeger kocht ik wel eens van het kant en klare pizzadeeg bij AH. Zat in zo'n groot blik en hoefde je uit te rollen. Vond het toen wel makkelijk en lekker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 11 januari 2008 om 10:40
quote:citroentekkel schreef op 11 januari 2008 @ 09:56:
[...]
Je hebt helemaal gelijk.
[...]
Je hebt helemaal gelijk.
vrijdag 11 januari 2008 om 10:43
quote:mylenevalerie schreef op 11 januari 2008 @ 10:34:
Wat ik al jaren niet meer heb gegeten en weet ook niet of het nog bestaat maar vroeger kocht ik wel eens van het kant en klare pizzadeeg bij AH. Zat in zo'n groot blik en hoefde je uit te rollen. Vond het toen wel makkelijk en lekker.
Ja, dat heb ik vroeger ook wel eens gebruikt. Maar ik zie het nergens meer. Bij de Aldi heb je een variant, maar daar zit een potje heel erg smerige saus bij. En ik kan het dan weer niet over mijn hart verkrijgen om dat te kopen en de saus weg te gooien.
Ik ga koopmans proberen. Met de AgentL methode. Eerst even bakken en dan het beleg er op.
Ja, dat heb ik vroeger ook wel eens gebruikt. Maar ik zie het nergens meer. Bij de Aldi heb je een variant, maar daar zit een potje heel erg smerige saus bij. En ik kan het dan weer niet over mijn hart verkrijgen om dat te kopen en de saus weg te gooien.
Ik ga koopmans proberen. Met de AgentL methode. Eerst even bakken en dan het beleg er op.
vrijdag 11 januari 2008 om 10:59
quote:Sarah2006 schreef op 11 januari 2008 @ 10:31:Korenwolf, dat is vrijwel alles in de supermarkt toch volksverlakkerij?
Yep. En vergeet niet dat het ook nog eens slechter is voor het milieu, omdat dit soort producten vaak dubbel verpakt is (zakje in doosje). Ik koop dan ook zelden of nooit dit soort pakjes. Terwijl ik toch hartstikke lui ben.
Gemak ben ik helemaal voor... maar gist en bloem door elkaar roeren, da's een tijdsbesparing van - hoeveel zou het zijn? 30 seconden?
Yep. En vergeet niet dat het ook nog eens slechter is voor het milieu, omdat dit soort producten vaak dubbel verpakt is (zakje in doosje). Ik koop dan ook zelden of nooit dit soort pakjes. Terwijl ik toch hartstikke lui ben.
Gemak ben ik helemaal voor... maar gist en bloem door elkaar roeren, da's een tijdsbesparing van - hoeveel zou het zijn? 30 seconden?
vrijdag 11 januari 2008 om 11:01
quote:absoluteEinstein schreef op 11 januari 2008 @ 10:43:
[...]
Ik ga koopmans proberen. Met de AgentL methode. Eerst even bakken en dan het beleg er op.Heb je wel op mijn link gekeken? Een recept voor snel pizzadeeg... Goedkoper dan een pak lijkt me.
[...]
Ik ga koopmans proberen. Met de AgentL methode. Eerst even bakken en dan het beleg er op.Heb je wel op mijn link gekeken? Een recept voor snel pizzadeeg... Goedkoper dan een pak lijkt me.
vrijdag 11 januari 2008 om 11:04
Nog een tip de kant en klare steenovenbodems die in het versvak van de AH liggen. Zijn echt goed, ik besmeer deze altijd met monchou en daar overheen rauwe ham, champignons en wat pesto, echt super lekker! Vriendlief doet er tomatenpuree overheen. Bij de AH XL hebben ze die bodem (rollen en potje) nog wel liggen bij de verse afbakbroodjes (die in de koeling). Succes!
vrijdag 11 januari 2008 om 11:08
vrijdag 11 januari 2008 om 11:08
vrijdag 11 januari 2008 om 11:11
Ik maak altijd de bodem van bloem, gist, olijfolie, italiaanse kruiden en water. Ik laat het wel een half uurtje rijzen, maar daarna ga ik het toch echt beleggen hoor. Al dat gewacht is volgens mij helemaal niet nodig. Ik maak het deeg, leg het even weg, ga alles klaarmaken voor erop, verwarm de oven vast voor, maak de salade voor erbij, pak het deeg en rol het uit. Wat een tijdsbesparing!
recept per pizza:
-130g bloem
-eetlepel olijfolie
-gist (even op het zakje kijken hoeveel)
-2 eetlepels italiaanse of provencaalse kruiden
-snufje zout
Alles mengen en druppelsgewijs water toevoegen tot je het tot een bal kunt kneden (mag wel wat stug blijven). Daarna op kamertemperatuur even laten liggen. Lekker dun uitrollen (kan er veel op
), beleggen en ongeveer 20 min in de oven op 200graden. Met nat beleg (tomaten) iets langer op een wat lagere stand.
Succes!
recept per pizza:
-130g bloem
-eetlepel olijfolie
-gist (even op het zakje kijken hoeveel)
-2 eetlepels italiaanse of provencaalse kruiden
-snufje zout
Alles mengen en druppelsgewijs water toevoegen tot je het tot een bal kunt kneden (mag wel wat stug blijven). Daarna op kamertemperatuur even laten liggen. Lekker dun uitrollen (kan er veel op
Succes!
vrijdag 11 januari 2008 om 11:12