Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Met een i. Silke. Kan toch ook niet anders? Als je wilt dat het met een ie-klank wordt uitgesproken, moet je Sielke schrijven. Ik vind dat zelf niet mooi, trouwens.

Nog iets anders: ik ken een Silke, en die wordt altijd Sil genoemd. Geen mens die nog weet dat hij eigenlijk Silke heet.
Oh, ik zie nu dat dit bij meisjesnamen staat. De Silke die ik ken is een jongetje.
Ja ik zou ook met een i uitspreken, ken geen 'Sielke'. Wel Sietse maar dat is ook een jongen.
Ik wacht nog op wat meer meningen... Mijn vriend is ervan overtuigd dat 'iedereen' het als Sielke zal lezen...
Ik had nooit bedacht dat het ook Sielke kon zijn, ken het echt als meisjesnaam en dan Silke met een korte i. Hoewel je dat verschil bij Ilse natuurlijk wel hebt, maarja, daar begint het met een i dus dat telt dan niet.
Zeker als silke!
Maar bijvoorbeeld Tjitske, spreek je toch ook niet uit als Tjietske?
Een 'i' tussen twee medeklinkers in, spreek je in het Nederlands altijd als een 'i' uit.
quote:Kezz schreef op 26 april 2011 @ 18:02:

Oh, ik zie nu dat dit bij meisjesnamen staat. De Silke die ik ken is een jongetje. Ik ook. Ik ken wel een Silka. En dat is een vrouw.
Stressed is just desserts spelled backwards
Silke: echt met een i en niet met een ie. Althans zoals ik het ken, en ik ken toch wel meerdere silke's
Is je vriend al overtuigd, sapsapsap?
Silke spreek ik ook uit met i en niet met ie.
Silke met i en zeker niet vanzelf met ie. Is in het nederlands nou eenmaal niet gebruikelijk om het zo te lezen.

Overigens ken ik wel dames die Silke heten. (idd, allemaal Silke, geen Sielke)
Silke met i en zeker niet vanzelf met ie. Is in het nederlands nou eenmaal niet gebruikelijk om het zo te lezen.

Overigens ken ik wel dames die Silke heten. (idd, allemaal Silke, geen Sielke)
Ik ken inderdaad een Silke waarbij je "Sielke" zegt, maar zij is Duitse. Wellicht geeft dat de verwarring?
Ja dat denk ik. Mijn vriend zegt ook steeds dat het een Duitse naam is... Toch is ie wel overtuigd nu dat men hier in NL het wel leest als Silke. Maar of het een naam voor een mogelijke dochter wordt, daar is ie nog niet uit!

Bedankt allemaal!
Wij zijn nog steeds aan het dubben over een meisjesnaam. Ik vind Ilse heel mooi, maar mijn man heeft een vervelende associatie met die naam dus die wordt het niet. En we kunnen geen mooie naam verzinnen die erop lijkt. Onze oudste dochter heet Lisanne. Hebben jullie ideeen?
@ haarspeldjes

Lisanne en

Meike

Alieke

Eline

Esmee

Mirte

Jolijn

Daniek

Dinthe

Ellis

Fenna

Vera

Veerle

Florien

Nienke

Kirsten

Imke

Inge

Iris

Jonine

Jorieke

Manon

Marjet

Merel

Nina

Nikki

Robine

Romy

Rosalie

Sabine

Silke

misschien dat er nog iets voor je bij zit
Silke spreek je uit als Silke.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@haarspeldjes.

Nienke of Fabienne?
Cejo: wat een lange lijst! ik vind Iris en Mirte de leukste, ik zou die laatste naam wel als Mirthe spellen, met een h ertussen.

Flowerfield: Fabienne vind ik niet zo mooi. Nienke: leuk, maar goede vrienden hebben hun ook dochter zo genoemd.
@ haarspeldjes

nog een rijtje...sorry voor de dubbelen

Marit

Bente

Emily

Mara

Elsa

Fiene

Juna

Milou

Vienne

Yrsa

Jasmijn

Sterre

Tirza

Amber

Karlijne

Daphne

hmmm ben een beetje inspiratieloos op het moment
Cejo, dank je wel. Net tijdens het eten even met mijn man verder nagedacht. Daphne vinden we op dit moment samen het leukst. We hebben nog even, ik ben morgen 20 weken zwanger. Ik vind zelf Sterre ook een supernaam, maar mijn man niet helaas. Hij vindt Carlijn/Karlijn heel mooi.
quote:haarspeldjes schreef op 27 april 2011 @ 22:40:

Wij zijn nog steeds aan het dubben over een meisjesnaam. Ik vind Ilse heel mooi, maar mijn man heeft een vervelende associatie met die naam dus die wordt het niet. En we kunnen geen mooie naam verzinnen die erop lijkt. Onze oudste dochter heet Lisanne. Hebben jullie ideeen?

Lisanne en Isabel

Lisanne en Eline

Lisanne en Fleur

Lisanne en Sophie

Lisanne en Juliet
Sam, dank je wel voor het meedenken. Sophie vinden we allebei mooi, maar te populair. Ik zou het jammer vinden als ze straks met 2 andere Sophies in de klas zit.

Eline vind ik zelf een supernaam (Feline nog iets mooier) maar is door mijn man afgeschoten omdat zijn ex bijna dezelfde naam had. De andere drie namen zijn minder mijn smaak.

Pffff compromisnamen... Het is echt niet zo dat hij alle namen die ik mooi vind afschiet, ik ben naar hem toe minstens net zo erg. En bij het verzinnen van een meisjesnaam voor onze oudste ging het net zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven