Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
@Pitamientje - Ik vind zelf Janneke niet zo leuk (maar dat kan ook door een associatie komen, realiseer ik me ineens)... De andere namen vind ik allemaal erg leuk!
quote:pitamientje schreef op 03 mei 2011 @ 16:21:

Hoi allemaal!

Naar welke naam zou jullie voorkeur uitgaan?

- Sofie

- Emma

- Janneke

- Anna

Ik vind het eigenlijk niet zo leuk om een populaire naam (m.u.v. Janneke dan) te geven, maar deze namen vinden we toch wel erg leuk. We kunnen alleen niet kiezen!Anna!
Ik zie op tv nu een meisje dat Alexi heet. Wat vinden jullie daarvan? Vindt het zelf eigenlijk wel leuk!
@pitamientje: sofie vind ik de leukste!

@lizzie: ik vind alexi leuk! Kan je zo leuk afkorten naar lexi. Ken een meisje dat zo heet, en dat vind ik een stoere leuke naam.

Wij zoeken een leuke naam voor ons aankomend dochtertje, we vinden allebei Mila erg mooi, maar wat vinden jullie daarvan? We houden ervan omdat we allebei banden met italie hebben en we een jongetje milan wouden noemen ( milano )

Sofie/sophie vinden we ook mooi!

Olivia vind ik zelf mooi of Livia maar mijn vriend niet zo.

We houden van engels/italiaanse namen die mogen populair zijn, hoeft niet heel speciaal, maar we houden ook wel van apart.

Wie o wie heeft leuke suggesties?
@ weekend

Mila vind ik mooi

misschien dat hier nog iets voor je bij zit

Sienna

Vienna

Clea

Junia

Marea

Maura

Mea

Moira

Zoia

Chiara

Nica

Marisa

Velia

Zaira
@ weekend Mila is leuk, mijn nichtje heet zo, haar zusje heet Gaya, mss ook suggestie, evt nog Senna, Reva, en verder weet ik het ff niet meer
sorry dubbel
Vienna vind ik wel leuk, misschien nog leuker als je Fienna spelt. Vriendin van me heet moira, ik vind het een mooie naam alleen de uitspraak vind ik erg 'hard'. Leuker bij een volwassen meid dan een jong meisje. Marisa is ook leuk, of Marissa. Gaya is wel apart, hoe spreek je dat uit? Gaajaa? Kaajaa?
eigenlijk tussen G en K in, zoals in Gangster, zeg maar...

het betekent aarde
Weekend; Mila vind ik een prachtige naam, maar van oorsprong is het een Slavische naam en dus niet Italiaans. Ik weet niet hoe belangrijk de herkomst van een naam voor je is, maar even ter info.
Lijkt me als meisje ook niet verschrikkelijk om met dit nummer te worden geassocieerd. Is toch prachtig? Alleen schrijf je dat als Gaia.http://www.youtube.com/watch?v=Z7pGnnxzQk4
Gaia vind ik een mooiere schrijfwijze dan Gaya.

Mila vind ik ook een mooie naam en Olivia ook!

Wat vind je nog van;

Lola, Jula, Nine, Sara, Norah, Svea, Rea, Liya, Leni, Juul, Sammi, Diede, Vivien, Katie, Zari, Julia, Maria.
@Tmaar: weet ik, stond in het namenboek

@raspberry: ook mooie naam dan, grappige uitspraak, denk dat er veel (oudere) mensen op moeten oefenen

@catoo: Liya vind ik ook mooi, sara en norah ook.

Katie en julia ook wel.

Heb nu een lange lijst met namen die 'leuk' zijn dus kunnen we kiezen! Bedankt. Als iemand nog suggesties heeft graag.
quote:Catooo schreef op 08 mei 2011 @ 13:51:

Gaia vind ik een mooiere schrijfwijze dan Gaya.

Mila vind ik ook een mooie naam en Olivia ook!

Wat vind je nog van;

Lola, Jula, Nine, Sara, Norah, Svea, Rea, Liya, Leni, Juul, Sammi, Diede, Vivien, Katie, Zari, Julia, Maria.Jula vind ik een leuke en aprte naam! Hoe zouden jullie het trowuens uitspreken, als "Juula" of als in Luna?
Juula.
Juula.

Vind het ook een erg mooie naam.
Ik vind Jula ook een erg leuke naam!

Alleen het probleem is dat ik steeds bij alle namen die we leuk vinden het hier in Duitsland (waar ik woon) anders uitgesproken wordt. Hier wordt de `u´ als´oe´ uitgesproken. Dus zoals in Luna. Omdat de kans bestaat dat we wel ooit weer teruggaan naar NL, zou ik wel graag een naam willen die in beide landen hetzelfde wordt uitgesproken.

Wat vinden jullie van Juna of Yuna? En hoe zouden jullie dat uitspreken. Beide als Joena of

Yuna als Joena

en Juna als Juuna
Ik zou beide als Juuna uitspreken geloof ik, vind Juna overigens veel leuker dan Yuna.
Jula spreek ik uit als Juula

Luna als Loena maar ken ook een Luuna

Juna/Yuna spreek ik ook uit als Juuna

leuke naam trouwens
quote:Catooo schreef op 09 mei 2011 @ 11:15:

Ik zou beide als Juuna uitspreken geloof ik, vind Juna overigens veel leuker dan Yuna.

Ik vind Juna ook leuker dan Yuna. Alleen zou ik het jammer vinden dat als we ooit een dochtertje krijgen dat ze dan hier in Duitsland eerst "Joena" is en als we dan naar NL terug verhuizen, ze daar ineens als "Juuna" wordt aangesproken.

Jammer hoor dat Juna in NL niet als Joena uitgesproken wordt :-)

Dan moeten we maar nieuwe namen gaan bedenken waar we geen problemen met de uitspraak kunnen krijgen :-)
Laatste vraagje, hoe zouden jullie Jules dan uitspreken?

Als Djuules of Djoelz?
Jules als Djuules en Jools als Djoels
Ik zou Jules als Sjuul uitspreken.

Idd jammer dat Juna niet als Joena uitgesproken wordt ja, maar om nou tegen jou te zeggen dat ik de naam als Joena uit zou spreken zodat je de naam wel kunt kiezen, is het ook niet he? ;)

Jules is trouwens wel voor een jongen, Juul voor een meisje toch? Of Sjuul, ken ik er ook 1 van.
quote:Catooo schreef op 09 mei 2011 @ 11:31:

Ik zou Jules als Sjuul uitspreken.

Idd jammer dat Juna niet als Joena uitgesproken wordt ja, maar om nou tegen jou te zeggen dat ik de naam als Joena uit zou spreken zodat je de naam wel kunt kiezen, is het ook niet he? ;)

Jules is trouwens wel voor een jongen, Juul voor een meisje toch? Of Sjuul, ken ik er ook 1 van.Haha, nee hoor, als jij het voor mij als Joena uit zou willen spreken, dan zou ik hem toch nog niet kiezen hoor. Omdat ik al een tijdje in Duitsland woon weet ik vooral bij kindernamen niet altijd meer hoe dat NL wordt uitgesproken. Ik ken hier 2 (hele leuke) Juna´s en voor mij is het normaal dat het als in Luna wordt uitgesproken. Maar als het in NL automatisch Juuna is, is dat voor mij al een reden om het gewoon niet te doen :-)
Ik spreek Luna gewoon uit als Luna.

Jula vind ik leuker dan Yula.

Maar ik vind Julia nóg leuker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven