Herman

28-04-2011 09:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand "de vriendschapscake" Herman..?

Laatst op het werk had iemand het erover en aangezien ik graag in de keuken bezig ben,leek het mij grappig om eens te maken.. Het nadeel vind ik persoonlijk dat het beslag zo lang (10dagen) moet "staan"..
o nee ben jij een collega van mij?
No but do tell me klinkt interessant! 10 dagen?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Nooit van gehoord. Maar iemand die mij een cake geeft die Herman heet waarvan het beslag zo lang moet staan maakt met mij in ieder geval geen vrienden.
Haha,een collega..dat zou toevallig moeten zijn..!

Ik ben verpleegkundige en jij..?

Ik zal zo het recept er op zetten als ik uit bed ben.....
Ik heb het vroeger wel is gehad toen ik 12 was ofzo. Was lekkere cake.

Maar als iemand het mij nu zou geven, dan pas ik. Heb wel andere dingen te doen dan een cake beslag te verzorgen
Ken m ook van vroeger. Lekker beslag
Ik ken hem ook van vroeger, heb hem toen wel verzorgd geloof ik, en ook wel doorgegeven, maar niet afgebakken en opgegeten omdat ik het zo goor vond dat dat ding al in veel mensen hun handen was geweest. Al zou ik hem nu aangeboden krijgen, zou ik vriendelijk bedanken. Weet je zeker dat je er mensen blij mee kan maken?
@neverstopit, nee dan zijn we toch geen collega's haha, had het toevallig vorige week ook met collega's over Herman.

On topic: als kind kreeg ik ook een stukje Herman van een vriendinnetje. Ik weet nog dat ik het verdacht vond dat een stukje beslag zo lang houdbaar was en zo vaak gedeeld kon worden. Ik vond hem eerlijk gezegd ook niet zo lekker. Bij mij kwam er ook een velletje over het beslag, zorgde denk ik niet zo goed voor hem
Een paar keer per dag in een beslagje roeren als ik uit mn werk kom,vind ik wel grappig,ik ben gewoon nieuwsgierig..haha..

Officieel moet je de 10e dag een stukje deeg weggeven,dat is het enige wat me vies lijkt want,als al de mensen het recept goed volgen,blijft dat "begindeegje" altijd bestaan..
Ik wil er niemand blij mee maken,alleen mezelf,ik ga echt geen "deegje" doorgeven,haha..!
Ik ken Herman van minstens 20 jaar geleden. Wist niet dat hij nog in omloop was.
Haha wat grappig! Ik denk alleen dat ik er niemand blij mee maak ..

En hoe gaat dat nou precies? Want je houd 1/4e zelf.. De rest geef je met instructie weg.. En dan op dag 11, kun je zelf de cake klaarmaken?

En de rest moet met dat ene stukje het recept opnieuw herhalen? Waarom? Die andere stukken kunnen dan toch ook direct de oven in?
Ieuw zeg! Een 'deegje' doorgeven klinkt enorm ranzig zo!

Ik heb hem vroeger ook gehad. Weet niet meer of ik dat lekker vond.
quote:neverstopit schreef op 28 april 2011 @ 10:11:

Ik wil er niemand blij mee maken,alleen mezelf,ik ga echt geen "deegje" doorgeven,haha..!Oh oke, dan lekker doen .
Dat is toch zo, ik zou gek staan kijken als iemand mij een "deegje" zou komen geven..bah..!

Dit is het recept:

http://www.huishoudplaza. ... rmancake-vriendschapscake

((PS.iets wat hier niet hoort,maar krijg mijn profielfoto niet veranderd))
Ik vind het vies... Ik heb hem vroeger ook gekregen en weggegooid.
Ja, en het is vies!! als in: onhygenisch. Is laatst nog een topic over geweest...

Herman de Koek
quote:Jynta1981 schreef op 28 april 2011 @ 10:09:

Ik ken hem ook van vroeger, heb hem toen wel verzorgd geloof ik, en ook wel doorgegeven, maar niet afgebakken en opgegeten omdat ik het zo goor vond dat dat ding al in veel mensen hun handen was geweest. Al zou ik hem nu aangeboden krijgen, zou ik vriendelijk bedanken. Weet je zeker dat je er mensen blij mee kan maken?Hier ook idd. Bah!
quote:SeptemberGirl schreef op 28 april 2011 @ 10:18:

Herman de KoekOooh, dat had ik helemaal niet gezien..! Sorry!
quote:neverstopit schreef op 28 april 2011 @ 10:25:

[...]

Oooh, dat had ik helemaal niet gezien..! Sorry!Geeft toch niet!
Het recept op zich ziet er wel lekker uit. Maar om iets met melk op een warme plek te laten staan... mwah..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jaaa, heb 'm vorig jaar nog gemaakt! En doorgegeven... en was zwaar teleurgesteld toen beide (goede) collega's 'm na een week weggegooid bleken te hebben omdat ze het ook 'vies' vonden. Had 'm dan teruggegeven!! Ik baalde namelijk dat ik t niet nog een keer kon maken.
O, en wat onhygiënisch betreft... Ik had toen uitgerekend dat slechts 1/25e deel van wat je uiteindelijk bakt, al door eerdere handen gegaan is. En eigenlijk helemaal niet door 'handen', want je hoeft het tot die tijd alleen maar te roeren. Dus als je niet vies bent van koekjes, brood of wat dan ook door vrienden gebakken, zou ik niet weten waarom je hier wel vies van bent (het wordt tenslotte óók nog eens op 200 graden gebakken!).

De melk die 10 dagen staat... tja, wel eens van oude kaas gehoord??
Kdenk dak um is ga maken,maar niet doorgeven..! :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven