Seks tegen wil in...

28-04-2011 10:55 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen...

ik loop sinds twee weken te piekeren over hetgeen me gebeurd is. Ik zal het zo duidelijk mogelijk uit proberen te leggen. In januari ben ik gaan daten met een jongen die erg lief voor me was, heel knuffelig, zorgzaam etc. Ik ben iemand die heel erg van seks houdt en ik wacht hier als het goed voelt niet heel erg lang mee. Hierin ben ik nooit eerder teleurgesteld.

Maar bij deze jongen merkte ik al gauw dat hij erg snel wilde gaan. Eigenlijk wilde hij al gelijk met mij naar bed terwijl het voor mij nog niet helemaal goed voelde, maar hij verleidde me, ik kreeg zin in 'm en voordat je het weet lig je met elkaar in bed. Erna had ik geen spijt van de seks, maar wel van het feit dat hij niet aan mij gevraagd had of ik aan de pil was, deze goed slikte, of ik geen soa had e.d. Toen we het erover hadden gaf hij aan dat hij daar gewoon vanuit ging... ik vond dat een erg onverstandige opmerking.

Een anderhalve week later toen ik bij 'm bleef slapen en het verder heel erg leuk was geweest met 'm gaf ik hem aan dat ik geen zin had in seks, hij zei dat ik 'm zo opwond en dat was aan 'm te merken maar ik gaf nogmaals aan niet te willen vanavond, we lagen inmiddels in bed.

Toen ik die avond net in slaap gevallen was werd ik wakker van het gevoel dat hij mij penetreerde... ik ben gelijk uit bed gestapt en weg gegaan en 'm gevraagd waar dit over ging. Achteraf gaf hij allerlei vage redenen zoals dat ik 'm opwond, dat hij gewoon graag veel seks heeft, dat ik niet moet zeuren, dat ik aandacht van hem wil en dergelijke.

Ik besef me nu pas dat ik na dit voorval mijn gevoel genegeerd heb. Sinds twee weken heb ik last van bloedverlies (terwijl ik gewoon de pil slik) en last van krampen die erger zijn dan ik tijdens mijn ongesteldheid heb. De schrik sloeg me om het hart toen ik besefte dat als ik zwanger was het van hem zou kunnen zijn, toen besefte ik me pas echt hoe gruwelijk ik dat zou vinden en wat me eigenlijk gebeurd was. Ik heb een test gedaan en ben gelukkig niet zwanger.

Maar wat vinden jullie, klopt het dat ik me er zo rot over voel, vinden jullie dat ik het ernaar gemaakt heb, had ik dit moeten voorzien..? Ik zit echt even met mijn handen in het haar, zeker omdat dit iets is wat je niet zomaar even met je vrienden bespreekt...
[quote]nola schreef op 28 april 2011 @ 11:54:

Ik val van verbazing van mijn stoel dat dit uberhaupt nog een discussie is!

Voorgeschiedenios of niet, hij steekt zijn lul in jou terwijl je slaapt, die jongen spoort niet!

En jij wilde niet, bovendien heeft hij je niet eens de kans gegeven om te willen door je in je slaap te penetreren.

Dat heet verkrachting en is strafbaar.

quote:Watermanvrouwtje schreef op 28 april 2011 @ 11:48:

@ Wellhello, leclair, saaar, noodles en bronte (en sorry als ik iemand vergeet); de meningen die jullie geven deel ik met jullie. Maar als je zoiets overkomt weet je het allemaal even niet meer. Bedankt voor jullie reacties en ik neem ook mijn eigen verantwoordelijkheid hierin, ik zal hier zeker weten van leren. Maar ik besef me ook dat ik duidelijk geweest ben naar hem en hij dat gewoon compleet genegeerd heeft... die fout ligt compleet bij hem en niet bij mij.

Wow wat een volwassen reactie.

Het is schokkend hoeveel mensen hier schijnen te denken dat je het hebt "uitgelokt". Walgelijk en ongelooflijk, maar schijnbaar lopen ze er nog rond. Dus goed dat je hier lessen uit trekt. Maar vergeet nooit dat de fout bij hem licht en niet bij jouw
Wat een verschrikkelijke vent... Nee is nee maar helaas werkt dit niet bij iedereen zo... Sterkte!!
Ik vraag me af of de posters hier een afspiegeling zijn van de maatschappij. In de goddelijke hoop dat het niet zo is, dan is er nog een lange weg te gaan.
This is not kosher!
@Elnino: dus als er wel seksuele aantrekking is, knuffelen, zoenen enzo is geweest, dan heb jij de mening dat iemand dan ook recht heeft op seks?!

Iemand die hem er gewoon insteekt, zonder signalen dat jij dat ook wil? Omdat je naaktzwemt? Zonder enige check/proberen of seks ook de bedoeling was? Of die ander naaktzijn (of blijven slapen) ook gelijkstelt met zin in seks?

En wat als je andere overwegingen hebt om niet verder te willen dan dat, of op dat moment niet? Eenmaal een go altijd een go? Dus ook in een relatie (waar je weet dat je op elkaar valt en ook nog voor elkaar gekozen hebt) mag degene met hoog libido er gewoon op wanneer hij/zij daar behoefte aan heeft en moet je niet zeuren verder? 1 die bepaalt wanneer het gebeurt, zin of geen zin, moe, andere redenen, sfeertje er niet naar is, om welke reden dan ook geen opwinding op dat moment en de ander wel?

Ben ook weleens bij iemand blijven slapen met wie ik geen seks wou (hij wel, zo bleek), die hield het goddank bij 's nachts "tegen je aan rijden" zodat je iig kenbaar kan maken daar niet van gediend te zijn (voordat ie er plots en onverwachts in zit!). Ik vind het al heel vervelend als iemand zomaar aan me zit als ik die signalen helemaal niet gegeven heb, laat staan meer. Het zegt iig dat iemand zijn eigen behoefte als uitgangspunt zit, ik vind het hondsbrutaal als je gewoon iets doet tot iemand "ho" zegt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Wellhello schreef op 28 april 2011 @ 12:10:

Ik vraag me af of de posters hier een afspiegeling zijn van de maatschappij. In de goddelijke hoop dat het niet zo is, dan is er nog een lange weg te gaan.
Bazinga!
@Vivalda 12.15 uur en Wellhello: hartgrondig mee eens..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Jezus, ik lig ook wel eens in bed naast mijn vriend als hij zin heeft en ik niet. Dat geef ik dan aan, soms wordt er nog wat geknuffeld, en dan gaan we slapen. Punt. Ik zou het toch niet mee moeten maken dat ik daarna wakker wordt geneukt!!

TO, je hebt een respectloze eikel getroffen die zichzelf niet onder controle kan houden. Dat is niet iets standaards voor mannen (zoals sommigen hier wel proberen te zeggen), de meeste mannen kunnen best omgaan met een teleurstelling en zullen niet ten koste van alles hun zin door gaan lopen drijven. Dat zou lekker zijn, als elke man die opgewonden wordt gewoon zijn gangetje kan gaan, want tja, je weet toch dat mannen zich niet kunnen beheersen....

Ga naar de huisarts, praat erover en wees blij als je nooit meer met zo'n loser te maken hoeft te hebben.
Sluit me aan bij Vivalda, Wellhello en Suzy22.
quote:Suzy65 schreef op 28 april 2011 @ 12:03:

Dat patroontje gaat dus niet op hier.. enige wat hij mogelijk geleerd/geinterpreteerd heeft in de zin van "patroontje" is eenmalig gelukt dat ze alsnog overstag ging vorige keer (maar daarbij was ze toen in de mood en vond alleen dat het te snel ging, om andere redenen dus niet wou, maar wel zin in had. Das iets anders (seksueel wel zin, maar rationeel nog ff willen wachten, voor het fatsoen, voor "het hoort niet meteen de 1e keer", voor niet "te makkelijk" willen overkomen, enz. Je beschrijft precies mijn gevoel, ook in je vorige opmerking trouwens. Het verschil met de eerste keer was inderdaad dat ik toen geen nee GEZEGD heb, omdat ik wel zin had maar inderdaad liever had willen wachten, omdat ik liever dingen duidelijk heb van tevoren, zoals condoomgebruik e.d. Maar de tweede keer wilde ik helemaal geen seks en zei ik dat ook en dat is toch wel degelijk een verschil...
@Watermanvrouwtje vanaf hier zend ik je een dikke knuffel!

En trek je aub geen fuck aan van een ieder die zegt dat je het uitgelokt hebt. Die zijn jouw energie niet waard, steek die maar lekker in jezelf!
This is not kosher!
quote:Wellhello schreef op 28 april 2011 @ 12:32:

@Watermanvrouwtje vanaf hier zend ik je een dikke knuffel!

En trek je aub geen fuck aan van een ieder die zegt dat je het uitgelokt hebt. Die zijn jouw energie niet waard, steek die maar lekker in jezelf!Het is en blijft rot, maar jullie lieve woorden doen me zeker weten goed! =) Nogmaals bedankt! En ik denk dat we hier allemaal van kunnen leren dat we niet te gauw mogen oordelen over dit soort dingen...
Arme To, niks misdaan hebben en dan toch zo onder vuur liggen in haar eigen topic na te zijn verkracht. (btw; schaam jullie even allemaal, tenminste dat hoop ik, zou nog een beetje menselijkheid tonen) want verkrachting is het. Als mij dat zou gebeuren dan zou ik de jongen eens in zijn oog penetreren met het nachtlampje. (maar ik ben dan ook erg opvliegend ingesteld, dus dit is geen tip) Het zal me misschien niet snel gebeuren omdat mannen tegenwoordig inderdaad behoorlijk opdringerig zijn, dat is helaas tenminste mijn ervaring en daardoor ben ik enorm voorzichtig geworden. Wat ik overigens echt jammer vind van mezelf want al dat ge-krampachtig proberen jezelf veilig te stellen bevordert de romantiek niet bepaald nu ik weer aan het daten ben...
quote:elninjoo schreef op 28 april 2011 @ 11:06:

[...]

Natuurlijk hoort nee nee te zijn, maar daar moet je niet vanuit gaan bij 'n scharrel die je nog maar net kent. Dan moet je gewoon niet blijven slapen als je geen zin hebt in seks.

Ik heb dit van de week aan een vriendin proberen duidelijk te maken toen ze me vertelde dat ze aangerand was. Ze logeerde bij een jongen die ze "via het internet" (= Niet dus!) kende en nadat ie dr dronken had gevoerd (nadat zij drankjes accepteerde en die zelf opdronk!) stond ze hem toe haar tshirt uit te trekken en haar rug te masseren (ja maar het voelde zo lekker). Toen ie aan dr borsten begon te zitten voelde ze zich aangerand en ze vind dat hij dat niet had mogen doen.

Natuurlijk had ie dat niet mogen doen maar je laat je toch niet door een vreemde man dronken voeren? Je gaat toch niet bij een vreemde man slapen? In 1 bed? Je kan iemand die je niet kent toch niet vertrouwen? Die vent was absoluut fout, watermanvrouwtje, en ik hoop dat je alle goede adviezen aanneemt (testen en over 3 maanden weer!), maar zorg er alsjeblieft voor je eigen bestwil voor dat je jezelf niet meer in zo'n kwetsbare situatie plaatst!!!!!!!!! Een jongen die je anderhalve week (of in geval van mijn vriendin 1 dag!) kent, KEN JE NIET! Verder sterkte met het verwerken van je ervaring.

EN Elninjoo, ik ben het helemaal met je eens.
quote:Watermanvrouwtje schreef op 28 april 2011 @ 12:37:

[...]

Het is en blijft rot, maar jullie lieve woorden doen me zeker weten goed! =) Nogmaals bedankt! En ik denk dat we hier allemaal van kunnen leren dat we niet te gauw mogen oordelen over dit soort dingen...

Het was/is niet mijn bedoeling te oordelen. Mijn vragen waren serieus en niet bedacht om de schuld in jouw schoenen te schuiven. Ik denk dat we allemaal wel eens een "inschattingsfout" gemaakt hebben.

Ik vroeg me dus echt af waarom je gebleven bent nadat je tot twee keer toe "op een niet vriendeljk manier" "nee" hebt moeten zeggen.

Waarom ben je niet opgestapt nadat hij je in je slaap probeerde te misbruiken?

Misschien heb je dat tweede gedaan, dat weet ik natuurlijk niet.

Misschien zat je in een verlaten gat of heb je een andere goede reden, kan allemaal.

Jammer dat ik, door het stellen van deze vragen, blijkbaar aan de kant van de misbruiker sta.
quote:Suzy65 schreef op 28 april 2011 @ 12:15:

@Elnino: dus als er wel seksuele aantrekking is, knuffelen, zoenen enzo is geweest, dan heb jij de mening dat iemand dan ook recht heeft op seks?! Ik ken Elninjoo niet persoonlijk maar ga er vanuit dat haar mening hetzelfde is als het mijne; Bovenstaande is helemaal niet haar mening! Zij bedoelt alleen maar te zeggen dat je bij een vreemde niet kan verwachten dat ie jouw wensen respecteert.
Wat maakt dat ik van een vreemde niet mag verwachten dat ie mijn wensen respecteert? Is de wereld dan echt zo naar de klote? Bovendien snap ik niet wat je bedoelt met haar mening is als de mijne, niet haar mening. Ben blij dat mijn vriendinnen anders in het leven staan dan jij, dat bij aanranding ik begrip vind in plaats van de les gelezen.
quote:batwom schreef op 28 april 2011 @ 12:57:

[...]

Het was/is niet mijn bedoeling te oordelen. Mijn vragen waren serieus en niet bedacht om de schuld in jouw schoenen te schuiven. Ik denk dat we allemaal wel eens een "inschattingsfout" gemaakt hebben.

Ik vroeg me dus echt af waarom je gebleven bent nadat je tot twee keer toe "op een niet vriendeljk manier" "nee" hebt moeten zeggen.

Waarom ben je niet opgestapt nadat hij je in je slaap probeerde te misbruiken?

Misschien heb je dat tweede gedaan, dat weet ik natuurlijk niet.

Misschien zat je in een verlaten gat of heb je een andere goede reden, kan allemaal.

Jammer dat ik, door het stellen van deze vragen, blijkbaar aan de kant van de misbruiker sta.

Hmm als je goed gelezen had staat er wel degelijk dat ik gelijk erna gegaan ben. Hoe kun je in vredesnaam nog bij zo iemand blijven dan... En ik heb twee keer nee gezegd en toen gaf hij aan dat we gewoon konden gaan slapen en toen ben ik ook gewoon gaan slapen en hij blijkbaar niet. Er was dus pas wat aan de hand toen hij datgene in mijn slaap deed...

Ik zelf heb trouwens niet beweerd dat je aan de kant van de 'dader' staat, zo zwart/wit denk ik niet... Ik vind alleen dat sommige mensen wel erg snel hun oordeel klaar hebben staan en kan ik mij in sommige meningen gewoon totaal niet vinden. Maar goed iedereen heeft het recht zijn/haar mening te uiten en zeker op een forum. Het is gewoon vaak de toon die de muziek maakt...
quote:Lizzl schreef op 28 april 2011 @ 11:16:

Ja, wettelijk is dat verkrachting. Je bent buiten kennis en dus niet bewust van het feit dat iemand intiem met je is.

.Strikt genomen is dit voor de wet geen verkrachting. Het zou onder de strafbepaling 'seks met wilsonbekwame' kunnen vallen (art 243) maar voor verkrachting in de zin van de wet (art 242) is vereist dat iemand wordt gedwongen tot het ondergaan van seksuele handelingen. En dat gedwongen worden impliceert dan weer dat er een zekere weerstand overwonnen moet worden. Iemand die slaapt, biedt geen weerstand dus is er geen sprake van gedwongen in de zin van art 242.
Maar Combat, op het moment dat je hier dan (eindelijk) een topic over opent, omdat je je afvraagt of je je rot mag voelen en je krijgt dan zulke reacties waarin 'eigen schuld dikke bult' de boventoon voert? Bovendien vind ik de situatie van je vriendin wel degelijk anders; TO heeft 2x nee gezegd, er is afgesproken dat ze gingen slapen en er niks zou gebeuren. TO valt (in goed vertrouwen, dat is wellicht de enige fout die ze gemaakt heeft) in slaap naast hem en hij penetreert haar terwijl ze slaapt, dan mag je echt spreken van het ongewenst binnendringen van het lichaam, verkrachting.

lees net dat dit wettelijk gezien niet klopt.

Maar nee, TO is blijven slapen terwijl ze hem niet goed kent (hoewel het merendeel van verkrachtingen gepleegd wordt door bekenden van het slachtoffer) en daarom wordt haar het gevoel gegeven zich niet rot te mogen voelen, of in ieder geval ze moet niet zo zeuren.

En is het niet respecteren van andermans wensen niet erg typerend voor een verkrachting?
This is not kosher!
quote:Dhelia schreef op 28 april 2011 @ 13:09:

[...]

Strikt genomen is dit voor de wet geen verkrachting. Het zou onder de strafbepaling 'seks met wilsonbekwame' kunnen vallen (art 243) maar voor verkrachting in de zin van de wet (art 242) is vereist dat iemand wordt gedwongen tot het ondergaan van seksuele handelingen. En dat gedwongen worden impliceert dan weer dat er een zekere weerstand overwonnen moet worden. Iemand die slaapt, biedt geen weerstand dus is er geen sprake van gedwongen in de zin van art 242.Ik weet zelf inderdaad ook niet hoe ik het noemen moet, maakt ook niet veel uit, ik ben toch niet van plan aangifte te doen. Hoop rompslomp voor niks... Vanuit mijn werk wel eens mogen praten met iemand die met jongeren met seksuele traumatische ervaringen werkt; slechts 4% van de verkrachters wordt uiteindelijk veroordeeld...
TO, je moet jezelf hier niet gaan zitten verdedigen, kom nou. Je bent helaas een foute man tegengekomen, het ging allemaal anders dan je had ingeschat. Kan gebeuren, voor jou heel vervelend. Het was een heel, misschien té, harde les, maar zo te lezen heb je ervan opgestoken dat je voortaan wat voorzichtiger wil zijn. Het is heel triest, maar wantrouwen is hier een deugd.
quote:elninjoo schreef op 28 april 2011 @ 11:06:

[...]

Je kent die man nauwelijks en je laat je de eerste keer ook verleiden tot seks. En de volgende date kruip je zelfs bij 'm in bed. Je hebt zelf de kat op 't spek gebonden. Natuurlijk hoort nee nee te zijn, maar daar moet je niet vanuit gaan bij 'n scharrel die je nog maar net kent. Dan moet je gewoon niet blijven slapen als je geen zin hebt in seks. Waarom ging je niet naar huis of bleef je voor mijn part op de bank slapen als je teveel gezopen had om nog te kunnen rijden?Wat een aannames!
Wat betreft verkrachting en aangifte zou ik het niet te ver zoeken. Zorg dat je je gevoel en je verhaal kwijt kan, dat dit geen trauma wordt. Zo te lezen voel je je gewoon rot, misschien gebruikt en vernederd (heb iets gelijksoortigs meegemaakt, zo voelde ik me toen) maar ben je niet totaal ingestort. Het groter maken dan het is heeft geen nut. Het is zo ernstig als hoe het voor jou voelt. Hij is hier niet belangrijk, iemand die zoiets doet, die heeft pas een probleem. Niet jij, je komt hier wel weer bovenop
quote:Watermanvrouwtje schreef op 28 april 2011 @ 13:09:

[...]

Hmm als je goed gelezen had staat er wel degelijk dat ik gelijk erna gegaan ben. Hoe kun je in vredesnaam nog bij zo iemand blijven dan... En ik heb twee keer nee gezegd en toen gaf hij aan dat we gewoon konden gaan slapen en toen ben ik ook gewoon gaan slapen en hij blijkbaar niet. Er was dus pas wat aan de hand toen hij datgene in mijn slaap deed...

Ik zelf heb trouwens niet beweerd dat je aan de kant van de 'dader' staat, zo zwart/wit denk ik niet... Ik vind alleen dat sommige mensen wel erg snel hun oordeel klaar hebben staan en kan ik mij in sommige meningen gewoon totaal niet vinden. Maar goed iedereen heeft het recht zijn/haar mening te uiten en zeker op een forum. Het is gewoon vaak de toon die de muziek maakt...

Sorry, daar heb ik dan inderdaad overheen gelezen.

Goed gedaan trouwens!

For the record;

Ik heb zelf ook weleens op een station gezeten om 4 uur in de morgen. Om (bijna) dezelfde reden. Shit happens helaas.

Achteraf mag je jezelf toch wel een muts vinden? Deed ik wel in iedergeval en totaal zonder mijzelf "de schuld" van het gebeurde te geven. Gewoon een beetje zelfreflectie, niks meer, niks minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven