Gezondheid alle pijlers

hersentumor of litteken

28-04-2011 16:19 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
vanaf december vorig jaar loop ik met verschillende klachten waaronder duizeligheid, vermoeidheid en erge hoofdpijn. Naar veel dokters bezoeken kwam ik bij de neuroloog terecht. Wat onderzoekjes gedaan en het leek allemaal goed. Voor de zekerheid een MRI.

Hiervan was de uitslag niet goed. Een vlek. 2cm - 0.5 cm. Doorverwijzing gekregen naar Groningen.

Het kan twee kanten op. Of het is een litteken of een beginnende tumor. 7 juni moet ik weer door de scan en 10 juni krijg ik de uitslag. Ik heb het er best wel moeilijk mee, vooral de onzekerheid. Ik ben opzoek naar meer mensen die dit meemaken, of hebben meegemaakt. Graag hoor ik jullie verhaal.

In afwachting van jullie reactie

Groetjes LadyLIsa
geen ervaring maar wel een knuffel en jeetje wat moet je daarvoor lang wachten. Dat vind ik het altijd het ergste als ik dat hoor. dat gewacht.
Puck
Geen ervaring! Maar wel een knuffel en veel sterkte!!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Geen ervaring ,maar kan me voorstellen dat je in de rats zit. (understatement)
Hier ook geen ervaring, maar wil je wel een dikke knuffel geven en veel sterkte wensen!
quote:sofi2010 schreef op 28 april 2011 @ 16:23:

geen ervaring maar wel een knuffel en jeetje wat moet je daarvoor lang wachten. Dat vind ik het altijd het ergste als ik dat hoor. dat gewacht.

Sluit me hierbij aan. Die onzekerheid en dat wachten.

Heel veel sterkte!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zelf niet meegemaakt, een vriendin wel. Bij haar nekwervels. Elk half jaar krijgt ze een mri om te kijken of er iets verandert. Tot nu toe verandert er niets (2 jaar). Sterkte met de zenuwen.
He bah,

Kun je niet eerder terecht?
bedankt voor de lieve berichtjes

Ik kan niet eerder terecht omdat 'het ding' de tijd nodig heeft om te groeien. Door de contrastvloeistof die ik tijdens de mri heb gekregen konden ze wel zeggen, dat als het een tumor is, geen snelgroeiende tumor is.

Het afwachten is idd erg vervelend. Er zijn tijden dat ik er niet aan denk, maar andere momenten beangstigd het me heel erg.
Dus nu moet je wachten tot dat enge

'ding' gaat groeien.. Wat naar!

sterkte!
Heel veel sterkte ! het is toch van de zotte zo lang te moeten wachten?
getsie, wat vervelend dat ze nu niks kunnen doen! heel veel sterkte gewenst en hopelijk is het gewoon iets onschuldigs!!
Ervaring, mijn moeder heeft een hersentumor/goedaardig gezwel.

Over eventueel littekenweefsel weet ik niets, bij mijn moeder was het direct duidelijk wat er aan de hand was. Mocht het geen littekenweefsel zijn, dan hoeft het niet perse kwaardaardig te zijn en mocht het een tumor zijn, langszaamgroeiend is altijd beter dan snelgroeiend... Probeer niet teveel te googlen in de tussentijd, want je leest altijd alleen maar de slechte verhalen online.

Voor de tussentijd, heel veel sterkte en een dikke
Veel sterkte. ik zou willen dat ik de tijd voor je vooruit kon spoelen. Het moeten wachten is zo ontzettend moeilijk.
Geen advies, wel een knuffel!
Het wachten ken ik wel. Ik heb een plek op mijn arm waar een biopsie van is genomen en morgenochtend kan ik bellen voor de uitslag. Ik heb het gelukkig wel een tijd van me af kunnen zetten maar nu vind ik het wel spannend worden.

Héél veel sterkte de komende tijd. Probeer het toch wat van je af te zetten, doe gewoon je dagelijkse dingen. En idd niet googlen!
@ ratteke: dat is ook heel vervelend. jij ook heel veel sterkte en hoop dat de uitslag goed is.

Ik heb wel veel gegoogled. Ben geen doemdenker, maar wil weten wat er allemaal kan zijn. Wil voorbereid zijn, maar denk niet direct dat ik het ergste heb. Zoals de arts ook al zei: elk individu met een hersentumor is een individu. Bij iedereen loopt het weer anders.

Ik denk positief, en ga van het goeie uit. Maar dat maakt het niet minder spannend ;)
Heel erg veel sterkte, en wat vreselijk naar dat je zo lang moet wachten.

Ik heb persoonlijk geen ervaring hiermee, maar heb als verpleegkundige wel vaak te maken met patiënten die voor de neuroloog worden opgenomen. Ik spreek dus regelmatig mensen zich ongerust maken over scans en de gevolgen van de uitslag en zie hoe moeilijk het is.

Google is verleidelijk, maar idd vertellen mensen graag vooral de ergste verhalen. Maar vooral in de neurologie zijn geen 2 patiënten hetzelfde, inhoud dat goed.
quote:Britannia schreef op 28 april 2011 @ 18:41:

Maar vooral in de neurologie zijn geen 2 patiënten hetzelfde, inhoud dat goed.

Dit klopt helemaal.

Vervelend dat je zolang moet wachten maar aan de andere kant is het een positief teken. Werk zelf op de neurologie afdeling en ik weet dat als ze echt vermoeden van een tumor dat ze ook heel snel zijn met handelen enzo. Hoe langer ze wachten des te 'gunstiger' ziet het er voor je uit. Klinkt heel raar maar probeer er op die manier positief naar te kijken.

Heel veel sterkte uiteraard want het wachten is niet fijn op deze manier!!
Hoi Ladylisa,

Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen. Ik ben een tijd terug geopereerd aan een goedaardige hersentumor. Dit is inderdaad gediagnosticeerd door een scan na vergelijkbare klachten. Ik ben geopereerd en bestraald en sindsdien klacht- en voor zover we kunnen zien ook tumorvrij. Het is een heel angstige periode geweest, en ik prijs mezelf gelukkig dat ik 3 dagen na de diagnose geopereerd kon worden. Deze tijd lijkt me heel moelijk. Probeer positief te blijven, het is een dooddoener maar het heeft mij geholpen om ermee om te gaan. Op internet circuleren nare verhalen maar in mijn omgeving ken ik meerdere mensen die na behandeling hun leven ook weer op hebben gepakt, net als ik. En die verhalen lees je niet Ik wens je alle kracht toe. Misschien helpt het als je leuke dingen gaat doen mits je gezondheid dat toelaat ( strand/ weekendje weg/ met dierbaren iets doen) om de zinnen te verzetten?

Ik ben nieuw hier op dit forum, maar kan me voorstellen dat er niet veel mensen zijn die je kent die weten wat je doormaakt. Ik ook niet, iedereen is anders, maar wie weet heb je hier wat aan.
quote:Ratteke schreef op 28 april 2011 @ 17:38:

Het wachten ken ik wel. Ik heb een plek op mijn arm waar een biopsie van is genomen en morgenochtend kan ik bellen voor de uitslag. Ik heb het gelukkig wel een tijd van me af kunnen zetten maar nu vind ik het wel spannend worden.

Héél veel sterkte de komende tijd. Probeer het toch wat van je af te zetten, doe gewoon je dagelijkse dingen. En idd niet googlen! Sterkte voor morgen , ik zal voor je duimen meis. Laat je het hier nog even weten?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik laat weten wat het is.

Ezeltjestrekje, wat een verhaal.
quote:Ratteke schreef op 28 april 2011 @ 21:01:

Ezeltjestrekje, wat een verhaal. Mee eens, vergat het nog te zeggen. Maar vreselijk wat je hebt meegemaakt maar wat fijn dat de afloop zo goed is.
@ Ezeltjestrekje: dat is idd mooi dat je zo snel geholpen bent.

Wat ze tegen mij hebben gezegd is dat als het wel gegroeid is, doen ze nog niet direct iets. Omdat het nog zo klein is, en dan de risico van de operatie te groot is. Het positieve is wel dat ik er op tijd bij ben. Ik blijf ook positief en probeer idd zoveel mogelijk leuke dingen te doen. De steun van de mensen om mij heen is ook geweldig!

En net wat je zegt, alleen de enge verhalen lees je. maar gelukkig heb ik ook al heel veel goeie verhalen gehoord. Dus ik kijk er positief tegen aan.
Ik heb de uitslag en ik heb géén huidtumor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven