
Ruilen zonder bon?
vrijdag 29 april 2011 om 13:04
Ooooo ik voel me zo stom. Ik heb gisteren een vestje gekocht bij de Bristol, maar wil het graag terugbrengen omdat de kleur bij nader inzien toch niet helemaal past bij het jurkje wat ik al heb.
Nu kijk in de tas en het bonnetje zit er niet in!
Overal gekeken, en alles binnenste buiten gekeerd, maar nergens de bon!!
Kan ik evengoed terug gaan, of zou dit zonder bon een kanslose missie zijn?
Nu kijk in de tas en het bonnetje zit er niet in!
Overal gekeken, en alles binnenste buiten gekeerd, maar nergens de bon!!
Kan ik evengoed terug gaan, of zou dit zonder bon een kanslose missie zijn?

vrijdag 29 april 2011 om 13:15
Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis!
Als je geluk hebt tref je de kassiere van gister, en weet ze heus nog wel dat jij dat gekocht hebt!
(heb zelf jaren in een winkel gewerkt, en wij deden daar nooit moeilijk over, tenzij het een artikel was wat afgeprijsd was, dan had je de bon wel nodig om te kijken wat de juist betaalde prijs is geweest)
Als je geluk hebt tref je de kassiere van gister, en weet ze heus nog wel dat jij dat gekocht hebt!
(heb zelf jaren in een winkel gewerkt, en wij deden daar nooit moeilijk over, tenzij het een artikel was wat afgeprijsd was, dan had je de bon wel nodig om te kijken wat de juist betaalde prijs is geweest)
vrijdag 29 april 2011 om 13:20
vrijdag 29 april 2011 om 13:21
vrijdag 29 april 2011 om 13:21
Bedenk alvast of je iets anders nodig hebt van Bristol.
Misschien gaan ze zeggen dat je niet mag terugbrengen maar wel ruilen. (je kunt vast wel iets bedenken, sokken ofzo)
Zit de bon niet in je portemonnee trouwens?
Misschien gaan ze zeggen dat je niet mag terugbrengen maar wel ruilen. (je kunt vast wel iets bedenken, sokken ofzo)
Zit de bon niet in je portemonnee trouwens?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
vrijdag 29 april 2011 om 13:25

vrijdag 29 april 2011 om 13:27
quote:kriebelbeest schreef op 29 april 2011 @ 13:21:
[...]
Volgens mij mag je overal ruilen of terugbrengen, óók als je het bonnetje niet meer hebt (was enige tijd geleden bij Kassa/Radar, waren ook reclamespotjes op tv over).
Ruilen of terugbrengen is zeker geen recht. Alleen als het product niet doet wat je ervan mag verwachten dan heb je recht op een neiuw artikel of geld terug. Eerst dien je echter de verkoper in staat te stellen het defect te repareren.
Als het product gewoon goed is is ruilen of geld terug een service.
[...]
Volgens mij mag je overal ruilen of terugbrengen, óók als je het bonnetje niet meer hebt (was enige tijd geleden bij Kassa/Radar, waren ook reclamespotjes op tv over).
Ruilen of terugbrengen is zeker geen recht. Alleen als het product niet doet wat je ervan mag verwachten dan heb je recht op een neiuw artikel of geld terug. Eerst dien je echter de verkoper in staat te stellen het defect te repareren.
Als het product gewoon goed is is ruilen of geld terug een service.
vrijdag 29 april 2011 om 13:27
quote:kriebelbeest schreef op 29 april 2011 @ 13:21:
[...]
Volgens mij mag je overal ruilen of terugbrengen, óók als je het bonnetje niet meer hebt (was enige tijd geleden bij Kassa/Radar, waren ook reclamespotjes op tv over).Nee dat mag niet. Wel als het product niet deugt en niet te repareren is, maar niet als de kleur je niet bevalt; dan ben je afhankelijk van de service van het bedrijf (bij internetaankopen gelden andere regels).
[...]
Volgens mij mag je overal ruilen of terugbrengen, óók als je het bonnetje niet meer hebt (was enige tijd geleden bij Kassa/Radar, waren ook reclamespotjes op tv over).Nee dat mag niet. Wel als het product niet deugt en niet te repareren is, maar niet als de kleur je niet bevalt; dan ben je afhankelijk van de service van het bedrijf (bij internetaankopen gelden andere regels).
vrijdag 29 april 2011 om 13:31

vrijdag 29 april 2011 om 13:38
quote:Lisje87 schreef op 29 april 2011 @ 13:34:
[...]
zucht.. je weet wat ik bedoelIk reageer er zo fel op omdat ik weet dat een heleboel mensen het fout denken en daar winkeliers mee lastig vallen die die service van ruilen niet kunnen/willen leveren. Hier op het forum bij een eerder topic (over pantys bij de Hema) bleef dit misverstand ook maar terugkomen.
[...]
zucht.. je weet wat ik bedoelIk reageer er zo fel op omdat ik weet dat een heleboel mensen het fout denken en daar winkeliers mee lastig vallen die die service van ruilen niet kunnen/willen leveren. Hier op het forum bij een eerder topic (over pantys bij de Hema) bleef dit misverstand ook maar terugkomen.

vrijdag 29 april 2011 om 13:41
quote:kriebelbeest schreef op 29 april 2011 @ 13:37:
Of jullie wíllen mij niet goed lezen, of ik zet het blijkbaar telkens verkeerd neer?
Het gaat mij om het bonnetje, dat je dat niet perse nodig hebt. Niet om het recht.Lijkt me stug, want dat zou betekenen dat iedereen een kledingstuk uit het schap kan pakken, kan "terugbrengen" en zo dus wel erg makkelijk geld kan verdienen.
Of jullie wíllen mij niet goed lezen, of ik zet het blijkbaar telkens verkeerd neer?
Het gaat mij om het bonnetje, dat je dat niet perse nodig hebt. Niet om het recht.Lijkt me stug, want dat zou betekenen dat iedereen een kledingstuk uit het schap kan pakken, kan "terugbrengen" en zo dus wel erg makkelijk geld kan verdienen.