Meisjesnamentopic!
vrijdag 29 april 2011 om 16:19
vrijdag 29 april 2011 om 20:04
zaterdag 30 april 2011 om 22:27
quote:Kimba83 schreef op 29 april 2011 @ 16:19:
Mijn man en ik willen onze dochter graag Lola gaan noemen, maar we durven het niet aan. Deze naam wordt teveel geassocieerd met 'dames van lichte zeden'
Hoe kom je daar zo bij? Die associatie is mij volkomen vreemd. Ben je niet in de war met 'Lolita'?
Of komt het door die oude hit van the Kinks?
Ik vind Lola een hele leuke naam. Veel meer 'swing' dan Lotte. Ik zou voor Lola gaan.
Mijn man en ik willen onze dochter graag Lola gaan noemen, maar we durven het niet aan. Deze naam wordt teveel geassocieerd met 'dames van lichte zeden'
Hoe kom je daar zo bij? Die associatie is mij volkomen vreemd. Ben je niet in de war met 'Lolita'?
Of komt het door die oude hit van the Kinks?
Ik vind Lola een hele leuke naam. Veel meer 'swing' dan Lotte. Ik zou voor Lola gaan.
zondag 1 mei 2011 om 11:55
Ik moet bij lola altijd aan dit moment denken uit Zwartboek
http://www.youtube.com/watch?v=I1sF84Fw ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=I1sF84Fw ... re=related
maandag 2 mei 2011 om 18:38
Lola is een heel leuke naam, mn man en ik hebben die ook in ons "ooit"lijstje, bij mij is er een kleine twijfel omdat ik een aso-ciatie van vroeger heb bij een lola, maar goed...die blok ik uit mn geheugen als ik mn eigen lola zou hebben 
een wel lieve baby in de buurt heet Dolores die zie liefkozend Lola noemen..
onze dochter heet trouwens Noa, vind je dat misschien wat?

een wel lieve baby in de buurt heet Dolores die zie liefkozend Lola noemen..
onze dochter heet trouwens Noa, vind je dat misschien wat?
maandag 2 mei 2011 om 18:47
dinsdag 3 mei 2011 om 16:21
dinsdag 3 mei 2011 om 16:28
dinsdag 3 mei 2011 om 16:33
dinsdag 3 mei 2011 om 18:36
Janne of Janna vind ik niet zo leuk. Ik hoor zowel Emma als Sofie eigenlijk niet vaak in mijn omgeving, ondanks dat ze bekend staan als populaire namen. Zou ik niet ergens kunnen navragen hoe vaak een bepaalde naam voorkomt in je woonplaats?
Ik wil toch wel voorkomen dat ze straks Sofie IV is in de klas.
Ik wil toch wel voorkomen dat ze straks Sofie IV is in de klas.

dinsdag 3 mei 2011 om 23:37
quote:Kimba83 schreef op 29 april 2011 @ 16:19:
Hallo,
Wat vinden jullie ervan?
En als we voor 'veilig' gaan, dan wordt het Lotte. Maar dat is weer zo gewoon... echt moeilijkNona een goed alternatief?
Hallo,
Wat vinden jullie ervan?
En als we voor 'veilig' gaan, dan wordt het Lotte. Maar dat is weer zo gewoon... echt moeilijkNona een goed alternatief?
woensdag 4 mei 2011 om 19:20
quote:Punkiedunkie schreef op 03 mei 2011 @ 23:32:
Op de site van meertens kun je zien waar welke naam hoe vaak voorkomt! Hier struikel je echt over Emma's en Sophie's.Bedankt! grappig om zo de spreiding van namen te zien. Ik vind het wel gek dat mijn eigen naam, die niet bepaald populair is, dat op deze site wel lijkt te zijn in vergelijking met Emma of Sofie.
Op de site van meertens kun je zien waar welke naam hoe vaak voorkomt! Hier struikel je echt over Emma's en Sophie's.Bedankt! grappig om zo de spreiding van namen te zien. Ik vind het wel gek dat mijn eigen naam, die niet bepaald populair is, dat op deze site wel lijkt te zijn in vergelijking met Emma of Sofie.