Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn man en ik willen onze dochter graag Lola gaan noemen, maar we durven het niet aan. Deze naam wordt teveel geassocieerd met 'dames van lichte zeden'

Wat vinden jullie ervan?

En als we voor 'veilig' gaan, dan wordt het Lotte. Maar dat is weer zo gewoon... echt moeilijk
Ik vind Lola een hele leuke naam! Bij mij stond Lila op het lijstje maar dat vond mijn vriend niks.

Ik heb bij Lola die associatie met 'dames van lichte zeden' niet. Vind het veel leuker dan Lotte.
Lola is leuk! Gewoon doen!

Bij Lisanne vind ik Carlijn of Karlijn eerlijk gezegd erg mooi!

Misschien anders nog;

Carlijne, Cathelijne, Marlieke, Yente, Eveline, Lenne, Jonne, Janna, Imke, Celine, Naomi, Marijne, Nienke, Marcia, Bente, Tamar, Joliene.
Ik vind Lotte leuker. Maar Lola kan best hoor!!

Vandaag gehoord: Zowy.
Zowy.. voor een meisje?

Zoë voor een meisje vind ik nét nog kunnen maar Zowy is wel erg rockchick, jongensachtig. Nee dus wat mij betreft.

Lotte vind ik saai, Lot vind ik dan echt cooler en stoerder.
Kimba: ik snap die associatie wel, er is een liedje over een travestiet genaamd Lola. Maar ik moest bij Zoë meteen denken aan twee zusjes die ik vroeger kende, een tweeling, en ze heetten Zoë en Loïs. Vind je Loïs leuk?
quote:Kimba83 schreef op 29 april 2011 @ 16:19:

Mijn man en ik willen onze dochter graag Lola gaan noemen, maar we durven het niet aan. Deze naam wordt teveel geassocieerd met 'dames van lichte zeden'

Hoe kom je daar zo bij? Die associatie is mij volkomen vreemd. Ben je niet in de war met 'Lolita'?

Of komt het door die oude hit van the Kinks?

Ik vind Lola een hele leuke naam. Veel meer 'swing' dan Lotte. Ik zou voor Lola gaan.
Oh jullie hebben mij wel een beetje gerustgesteld. Lois vind ik ook een erg leuke naam, maar die vind mijn vriend niet zo leuk.

Dan misschien toch maar Lola!
Ik vind Lola superleuk! En herken de associatie wel een beetje hoor, maar dat zou voor mij geen reden zijn het niet te doen...
Ik moet bij lola altijd aan dit moment denken uit Zwartboek

http://www.youtube.com/watch?v=I1sF84Fw ... re=related
@ haarspeldjes

Lisanne en:

- Felice

- Lise/lize

- Elise

- Ise/Isa

- Lizz

- Ilja

- Lina

- Linde

- Jolein

- Jolin

- Lisette/lizet

- Lente

- Lien
Ik vind bij Lisanne , Jolein een erg leuke naam beide erg vrolijk klinken
Lola is een heel leuke naam, mn man en ik hebben die ook in ons "ooit"lijstje, bij mij is er een kleine twijfel omdat ik een aso-ciatie van vroeger heb bij een lola, maar goed...die blok ik uit mn geheugen als ik mn eigen lola zou hebben ;)

een wel lieve baby in de buurt heet Dolores die zie liefkozend Lola noemen..

onze dochter heet trouwens Noa, vind je dat misschien wat?
hey iedereen

echt super namen staan er tussen hier ff mijn favoriete ;)

*zoey (kan ook zoe of zoë zijn)

*jenny (jenn, jennifer)

*lana (lara, yara)

*katy of kate

*naomi

*elvira

*hester (vond ik altijd al mooi)

*stefanie

*nina

*karlijn

hoop dat jullie er wat aan hebben
dubbel
anoniem_109162 wijzigde dit bericht op 03-05-2011 17:17
Reden: dubbel
% gewijzigd
Hoi allemaal!

Naar welke naam zou jullie voorkeur uitgaan?

- Sofie

- Emma

- Janneke

- Anna

Ik vind het eigenlijk niet zo leuk om een populaire naam (m.u.v. Janneke dan) te geven, maar deze namen vinden we toch wel erg leuk. We kunnen alleen niet kiezen!
Janneke! Maar dat komt omdat ik een heel leuk, ondeugend en vrolijk meisje ken dat zo heet:-). Ik vind de andere namen wel mooi, maar zou er zelf inderdaad niet voor gaan, omdat ze zo vaak voorkomen. Maar als het DE naam voor jullie is, gewoon doen hoor!
Ik zou niet voor Janneke kiezen, Janne of Janna vind ik wel erg leuk (maar die staat niet in je lijst). Sofie is echt té populair, Emma ken ik er geen een van maar heb het idee dat die naam ook populair is (wel een erg mooie naam!). Anna is mooi, tijdloos, Emma trouwens ook.

Ik zou gaan voor Emma.
Janne of Janna vind ik niet zo leuk. Ik hoor zowel Emma als Sofie eigenlijk niet vaak in mijn omgeving, ondanks dat ze bekend staan als populaire namen. Zou ik niet ergens kunnen navragen hoe vaak een bepaalde naam voorkomt in je woonplaats?

Ik wil toch wel voorkomen dat ze straks Sofie IV is in de klas.
@ pitamientje

Ik zou kiezen voor Anna...mooi en tijdloos
Pitamientje: daar ben ik ook wel benieuwd naar. Maar wat als je verhuist, dan is ze misschien toch sofie4. Sofie vind ik wel de mooiste naam uit je lijstje!
Op de site van meertens kun je zien waar welke naam hoe vaak voorkomt! Hier struikel je echt over Emma's en Sophie's.
quote:Kimba83 schreef op 29 april 2011 @ 16:19:

Hallo,

Wat vinden jullie ervan?

En als we voor 'veilig' gaan, dan wordt het Lotte. Maar dat is weer zo gewoon... echt moeilijkNona een goed alternatief?
Ik zou gaan voor Emma Sofie.
quote:Punkiedunkie schreef op 03 mei 2011 @ 23:32:

Op de site van meertens kun je zien waar welke naam hoe vaak voorkomt! Hier struikel je echt over Emma's en Sophie's.Bedankt! grappig om zo de spreiding van namen te zien. Ik vind het wel gek dat mijn eigen naam, die niet bepaald populair is, dat op deze site wel lijkt te zijn in vergelijking met Emma of Sofie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven